Mode & Beauty alle pijlers

Handen in het haar.

15-09-2015 17:59 67 berichten
Dames, ik zit met mijn handen in het haar.

Ik heb al veel topics over haar gelezen maar dat heeft mij nog niet geholpen. Vanuit de meelezersstand nu dus maar de stoute schoenen aan en een topic geopend.

Ik heb een ontembare, droge krullenbol. Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt op natuurlijke shampoo/conditioner. Na Say yes to carrots nu aan de Dr Organic. Verder gebruik ik een aantal druppels arganolie na het wassen in nat haar. Regelmatig een haarmasker van kokosolie of olijfolie ( met ei of avocado). Voor mijn gevoel allemaal goeie stappen. Helaas blijft mijn haar droog en pluizig.

Wat natuurlijk wel slecht is, dat ik mijn haar iedere 4 a 6 weken kleur. Ik word nl hartstikke grijs en ben er nog niet aan toe dit te omarmen .

Mijn haar is lang ( net even over mijn bh bandje op mijn rug). Ik sta op het punt en flink de schaar in te zetten ( overigens laat ik het altijd volgens de curlsys methode knippen) of weer over te stappen op minder natuurlijke shampoo/conditioner.

Heeft iemand voor mij de ultieme tip?
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft over no-poo met baking soda, maar voor krullenkoppies lees ik vaker over de Curly Girl methode en dat is meer low-poo achtig. Je wast dan met conditioner. Ik heb veel gehad aan krullenwijzer.nl. Geen heel overzichtelijke site, maar wel goede uitleg over krultypes en of je nou voeding of juist vocht nodig hebt. Ik ben zelf afgehaakt bij de dauwpunten, maar misschien heb jij er wel iets aan.

Ik kom als krullenbol uit een verder stijlharig gezin (pa haalt er gewoon lekker de tondeuse overheen) en heb op deze site geleerd dat ik mijn haar beter niet kan kammen (behalve onder de douche), geen siliconen/sls/sles, naspoelen met appelciderazijn en stylen met haargel als het nog nat is. En zoutspray is mijn nieuwe favoriete product, maar dat zorgt wel ook voor (een ander soort) pluis.

Ik ben nog steeds wel aan het zoeken naar de juiste shampoos en conditioners, maar mijn haar wordt nu wel minder vet/pluizig (eerder altijd mijn grote frustratie: zijn de punten eindelijk mooi in de krul, worden de wortels al vet) en de krullen zakken er minder snel uit.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Het enige wat bij mij echt werkt (halfbloed krullen) is mijn haar uitkammen onder de douche met conditioner wat duidelijk een laagje achterlaat. Nivea doet dat, maar ook arganoliespul van andrelon. Dan vlecht in het in de douche, knijp het uit, dan gaat er een handdoek overheen en kleed ik me eerst aan. Pas aan het einde heb ik dan een bos haar dat niet meer dripping wet is en ook niet is verpest door doorwrijven of resterende klitten. Ik smeer er vervolgens een beetje vet in, maar dat lijkt me voor jouw haar niet geschikt. Je zou kunnen proberen een miniem beetje curlygel van de kruidvat (groene tube) door het natte haar te wrijven. Dat zorgt voor mij altijd voor extra pluisvermindering en wordt mooi glad onder de douche waardoor het helpt bij het uitkammen.

En verder never ever zonder cremespoeling weerbarstige krullen uitborstelen.
Helaas geen L'anza kapper in de buurt maar het is online goed te krijgen zag ik. Welke variant gebruiken jullie?

Ik ga mijn zijden kussensloop weer te voorschijn halen. Van mijn kokosolie masker overstappen op olijfolie al dan niet met honing en aloe vera.

Ook nu met zoveel advies zitten er grote verschillen tussen. Het blijft zoeken denk ik.

Ik ga de krullenwijzer opzoeken!

Enora, ik wil graag zo min mogelijk laagjes ed om mijn haar leggen.

Anderen willen alijd graag mijn haar....hoe vaak ik probeer te vertellen hoe bewerkelijk het is. Ik wilde vroeger altijd van dat haar uit de Timotei reclame. Blond, super stijl. Dat waaide zo mooi in de wind.
Hahaha, hetzelfde hier, stijl haar lijkt me ZO gemakkelijk! Het gewoon kunnen borstelen zonder direct een halve afro te krijgen enzo...

En als je dan eindelijk producten hebt gevonden die wonderen doen voor je haar veranderen ze de ingredienten of besluit je haar opeens niet meer te willen zitten zoals anders, grrrr... Ben nu ook weer op zoek naar ander spul om mijn haar weer beter in toom te houden. Krijg nog wel te horen dat het zo leuk zit en er goed uitziet, maar ik ben nog niet tevreden

Het is een hele zoektocht en pluis hoort er wel een beetje bij, maar ja...
Ik heb fijn, krullend haar dat verandert in een pluizenbol als het niet goed behandeld wordt. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, en gebruik nu weer heel gewone producten van de drogist. Die zgnmd natuurlijke shampoos droogden mijn haar alleen maar meer uit. Gebruik nu shampoo van John Frieda (moisturizing blond) en conditioner van Herbal Essences (lichtblauwe fles). De Herbal Essences bevalt zo goed dat ik daar ook de shampoo van ga proberen, als m'n andere shampoo op is. Kost geloof ik ¤3. Van verven knapt mijn haar juist enorm op, het is als een deep conditioning treatment. Ik gebruik l'Oreal Preference (kleur Hollywood). Vaak in de aanbieding bij Etos of Kruidvat, dan sla ik er een paar tegelijk in. Krijg vaak complimenten over de kleur.

Na het wassen eerst even een handdoek om, dan doe ik er nog wat Henna Haarwonder leave in conditioner in en even later gel van l'Oreal (Studio Invisigel, MineralFX, prima spul, ook vaak in de aanbieding). Dan gewoon aan de lucht laten drogen en er zo min mogelijk aanzitten.

O ja, ga eens naar een goede kapper en laat een flink stuk van je haar knippen! Je zult zien hoe het daar van opknapt.
quote:Krulliebollie73 schreef op 16 september 2015 @ 09:28:

Helaas geen L'anza kapper in de buurt maar het is online goed te krijgen zag ik. Welke variant gebruiken jullie?

Ik weet niet meer precies welke ik gebruikte. Van belang is om te kijken of je keratine of vocht tekort hebt. In deze link wordt het nog wat uitgelegd:

http://haargeheimen.nl/ho ... ooie-natuurlijke-krullen/
Ik weet het nog wel hoor, deze;

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als je haar dood is kun je maskers smeren wat je wil, maar dood blijft dood. De schaar erin dus
Ik gebruik het liefste pure jojoba olie , deze olie kan mijn haar het beste opnemen beter dan argan,macadamia,amandel enz.

Van de keune brillantine gel en uniq one spray werkt bij mij ook wel goed.

Het is je haarstructuur heeft niks met verven, dagelijks wassen of wat dan ook te maken, welke shampoo je gebruikt maakt ook niks uit , cremespoeling als je een goede vindt kan wel verschil maken, de goedkoopste van de Duitse Aldi de oranje fles werkt voor mij perfect.

De jojoba olie van de Tuinen is niet fijn pas geleden gekocht , ik koop die van Pura Total.
Ik heb ook krullen.. ik gebruik alleen shampoo op mijn hoofdhuid. Niet de rest van het haar. .dit droogt alleen maar uit. En zo vies wordt je haar toch niet als het goed is? Ik gebruik altijd royaal conditioner maar niet op de hoofdhuid. Dat wordt het juist vet van. Dan even m'n haar in een knotje en lekker laten intrekken. Ga in de tussentijd je benen scheren ofzo. Als je klaar bent met douchen als laatste de haren loshalen en dan met de conditioner er nog in kammen. Zo beschadig je het haar het minst en begin onderaan met kammen ipv boven naar beneden. Daarna uitspoelen en drogen met een handdoek. Daarna aan de lucht laten drogen. Van föhnen wordt je haar juist droog en pluizig. Ook niet meer kammen. .Dit geeft bij mij de mooiste krullen.
*kapster meldt zich*

Rigoureus de schaar erin zetten hoeft helemaal niet, maar is vaak mooier als je punten vreselijk gespleten zijn. Dat geeft namelijk ook veel pluis. Ik heb zelf geen krullen, dus niet uit eigen ervaring maar wel uit professionele ervaring:

-Wassen met conditioner ipv shampoo. Hoeft niet duur of super fancy te zijn, Palmolive is prima.

-Kletsnat haar onder de douche even uitknijpen, tulband maken met oud shirt (handdoek schuurt teveel en geeft pluis) en dan zoveel mogelijk op die manier laten opdrogen. Daarna wat olie in je haar (niet in de wortels, alleen de onderste helft!) en verder laten drogen aan de lucht. Niet föhnen, ook niet met diffuser.

-Satijnen kussensloop. Moet je lekker vinden trouwens. Als je dat niet vindt, kun je ook een sjaaltje om je haar wikkelen. Op die manier schuurt je haar niet over het stugge katoen van je kussensloop want dat maakt je haar pluiziger.

-Als je haar van zichzelf droog is, kun je er in blijven gooien wat je wilt maar dan is het ook gewoon hoe je haar nu eenmaal is. Vergelijk het met je huid: vet/droog/gemengd/normaal. Dat kun je niet veranderen, maar je kunt wel producten gebruiken die het beste aansluiten op dat wat je huid of haar nodig heeft.
Niet met alle tips eens, kapster. Maar ik vind sowieso dat maar een bedroevend klein deel van knippend Nederland begrijpt hoe t zit met krullen.

De tip over olie bijvoorbeeld is levensgevaarlijk. De ene krulsoort is de andere niet. Er fleuren maar weinig blonde krulhoofdjes op van olie. Wassen met alleen conditioner vind ik ook n zeer matige tip ivm kans op build-up.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb ook het idee dat kokosolie en arganolie beide niets voor mijn haar doen. En dan heb ik niets eens een blond krulhoofdje.
quote:lemoos2 schreef op 15 september 2015 @ 23:19:

[...]

Jeetje... Ben ook pas drie maanden bezig met dr Organic. Is dat ook niet goed?

Zelf heb ik de no poo methode een half jaar volgehouden (braking soda en appelazijn als naspoeling) en dat was idd een ramp.

Zijden sloop: check, vooralsnog merk ik niet veel verschil dus ben nu begonnen met een zijden sjaaltje om mijn haar te knopen. Dat maakt wel enig verschil qua statisch haar in de ochtend

Arganolie: teveel en je hebt crispy hair, minder en ik merk geen verschil

Kokosolie: ook niet goed lees ik?

Misschien dat ik 'de ballen' weet te verzamelen voor een pixiecut of zo

Pixie cut met stijl haar: Ja!

Pixie cut met krullen:
quote:Very__Cherry schreef op 17 september 2015 @ 12:15:

Niet met alle tips eens, kapster. Maar ik vind sowieso dat maar een bedroevend klein deel van knippend Nederland begrijpt hoe t zit met krullen.

De tip over olie bijvoorbeeld is levensgevaarlijk. De ene krulsoort is de andere niet. Er fleuren maar weinig blonde krulhoofdjes op van olie. Wassen met alleen conditioner vind ik ook n zeer matige tip ivm kans op build-up.

Klopt, wat ik van kapsters hoor over het verzorgen van krullen is vaak onjuist en de producten die ze aanraden zijn ook maar zo-zo. Maar haar tips vond ik daarentegen best goed

Mijn blonde krullen zijn dol op olie, maar alleen olijfolie en ook maar een of twee druppels per keer in haar dat tot de taille reikt. De rest is te zwaar of zorgt voor proteine-opbouw en dus pluis en stro. Wassen met alleen conditioner is ook geen probleem als je daarnaast maar geen producten gebruikt die alleen met shampoo uit te spoelen zijn (bepaalde siliconen bijv) EN als je haar er goed op reageert EN je het vooraf aan de no-poo grondig reinigt. En zelfs dan is af en toe shampoo gebruiken soms nodig.

En dan nog is het heel verschillend wat er voor iemands haar wel en niet werkt, hebben we regelmatig last van de luchtvochtigheid enz. enz. enz. Krullen...
quote:Very__Cherry schreef op 17 september 2015 @ 12:15:

De tip over olie bijvoorbeeld is levensgevaarlijk. De ene krulsoort is de andere niet. Er fleuren maar weinig blonde krulhoofdjes op van olie. Wassen met alleen conditioner vind ik ook n zeer matige tip ivm kans op build-up.Helemaal mee eens! Er worden bijvoorbeeld ook vaak tips voor kroeshaar gegeven terwijl iemand Europees krullend (en dus veel fijner) haar heeft.
Ik heb ook lang haar, blond, krullend en droog. Stro achtig.

Wat ik doe,

- alleen voor en bovenop fohnen om er model in te krijgen, maar ik fohn het onder niet

- ik was mijn haar slechts 1x per week. Na het wassen is het het ergst. Naarmate de week vordert, gaat het mooier zitten, minder droog.

- na het wassen gebruik ik CHI Silk Infusion 50 ml. daar gebruik ik best veel van. Meer dan voorgeschreven. En vóór het drogen

- de volgende dag gebruik ik het weer, want na het borstelen is het weer heel droog dus ik smeer er opnieuw olie in. Volgende dag gewoon weer.

Ik was mijn haar wel met goede shampoo maar daar los je het niet alleen mee op. Het is gewoon de structuur van je haar en dat verander je niet.

Het helpt om shampoo uit te spoelen met koud water. Dan reageert het haar door de haarschubben glad te leggen. Maar ik vind dat te koud....
bericht verwijderd i.v.m. privacy
sorry
anoniem_64f880061f850 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 00:51
96.18% gewijzigd
Gek, ik vind mijn krullenkapsel juist mega makkelijk. Zou zeker geen stijl haar willen hebben. De mijne zijn ook niet uitzonderlijk droog, dat helpt wellicht.

Ik was ze ongeveer drie keer per week met Inecto kokos shampoo en conditioner. Daarna borstel ik m'n haar terwijl 't nog nat is, hang 't dan ondersteboven en spuit er dan een klodder mousse doorheen. En dan laat ik 't aan de lucht opdrogen. Ik föhn alleen in noodgevallen (als 't buiten vriest ofzo en ik moet weg).

Op dagen dat ik 't niet was doe ik er Andrelon perfecte krul doorheen. Heb ook wel eens van die dure gebruikt van John Frieda, maar niets werkt zo perfect als Andrelon eigenlijk. En iedereen roept dan heel hard dat m'n haar zo lekker ruikt. Win-win.

Van de Curlslys (?) methode heb ik ook nog nooit gehoord. Ik heb lang gezocht naar de perfecte kapster maar ik heb d'r een aantal jaar geleden gelukkig gevonden.

Oja, en ik heb 't geluk dat ik m'n grijze haren er nog tussenuit kan plukken met een pincet, dus ik verf 't nooit.
anoniem_211718 wijzigde dit bericht op 17-09-2015 18:53
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik ben er door dit topics en de gegeven links achtergekomen dat ik vochttekort in mijn haar heb. Overduidelijk. En dat verklaart waarom ik niet goed reageer op de L'anza proteïne shampoo die ik daarom ook niet meer gebruik.

Helaas geen L'anza kapper in mijn buurt, maar ik ga online wat aanschaffen speciaal voor vochttekort.

Bedankt dames, voor alle wijsheden hier!
He Dubbus, ik heb dus precies hetzelfde... Ik bleef maar olie gebruiken tewijl ik dat dus niet moet doen.

Ik ga ook over op de L'anza moisture line. Ik hoop dat dit voor mij ook het gouden ei is!

Nog een vraag aan de L'anza gebruikers. Wat is het verschil tussen de reguliere moisture lijn en Kb2 lijn?

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik up mijn eigen topic even.

Ik heb L'anza geprobeerd. De Moi Moi lijn. Shampoo, maskertje en ook de healing curls.

Ik merk dat mijn haar er heerlijk zacht van wordt maar door alle siliconen in de spullen krijg ik ontzettende jeuk op mijn hoofd.

Ik ga dit merk dan ook niet meer gebruiken.

Zitten er ook in Aveda siliconen en/of SLS? Ik kan het zelf niet vinden als ik op het merk google.

Wat ik eigenlijk nog meer zoek is een natuurlijk haarmasker oid om vocht toe te voegen. Ik heb gebrek aan vocht en geen gebrek aan proteïne in mijn haar. Een masker van bijvoorbeeld alleen Kokosolie is dus niet wat mijn haar nodig heeft.

Heeft er iemand goeie tips?
Hoi ik gebruik Aveda, ik kan even op de verpakking kijken voor je. Het is een merk dat wel op mensen wordt getest maar niet op dieren. Dat vind ik zelf het goede ervan.Siliconen zie ik er niet opstaan wel sodium lauryl methyl isetheonate.
quote:paperlantern schreef op 30 november 2015 @ 13:35:

Hoi ik gebruik Aveda, ik kan even op de verpakking kijken voor je. Het is een merk dat wel op mensen wordt getest maar niet op dieren. Dat vind ik zelf het goede ervan.Siliconen zie ik er niet opstaan wel sodium lauryl methyl isetheonate.

Ik kan op google niet veel (goeds) vinden over sodium lauryl methyl isetheonate. Ziet er erg chemisch uit.

Ik koop verder ook altijd zoveel mogelijk producten die niet op dieren getest zijn. Zo onnodig, dat testen op dieren..
Ik heb ook zowat alles geprobeerd maar sinds kort gebruik in de serum van loving blends en dan die gele met honing.

Dacht nog het is vast troep maar ik geef het een kans en echt je haar gaat ervan glanzen en ziet er gevoed uit!

Ik doe het s avonds in en dan een knot en slapen en s ochtends als ik uit de douche kom gebruik ik andrelon perfecte krul en dan even met de diffuser föhnen. Niet helemaal droog fohnen! Zodra mijn haar helemaal opgedroogd is doe ik nog wat serum van loving blends in mijn haar en pluist het niet.

Verven doe ik 1x in de 8 weken en dan alleen mijn uitgroei.

Ook nog een tip! Slapen op een satijnen kussensloop..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven