Slechte ervaringen dierenarts

15-09-2015 20:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg boos en ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets meegemaakt hebben. Mijn kat is inmiddels al 9 jaar oud. Tot nu toe heeft ze 2x eerder een allergie gehad, die opgelost is door mijn dierenarts met 2 injecties. Dit staat allemaal keurig beschreven in haar historie en die is inmiddels doorgestuurd naar mijn nieuwe dierenarts over de grens.

Maar die dierenarts weigert haar te behandelen. Ze blijft hameren op een vlooienallergie, maar ik heb die kat nu al 2x ontvlooit, we krijgen nooit mensen over de vloer en ik kom zelf ook niet bij mensen over de vloer die dieren hebben. Ook geen vlo gezien hier in huis en ik neem aan dat je dat toch op zijn minst wel zou kunnen zien op ons witte dekbed, waar poes de hele dag op ligt. En het ontvlooien heeft ook, zoals verwacht, niet geholpen, maar dierenarts blijft erop hameren dat ik dan wel iets niet goed gedaan zal hebben.

Ik heb dus expres contact gezocht met mijn oude dierenarts, met de precieze namen van de medicijnen die ze destijds gekregen heeft, maar mijn nieuwe dierenarts wil perse beginnen met allerlei tests, wat natuurlijk weer een boel geld gaat kosten, terwijl er gewoon precies in de documenten staat wat ze heeft. Dat is toch gewoon geldklopperij? Ik ga morgen naar een andere dierenarts, in de hoop dat die wel gewoon meteen behandelt. Ik heb echt wel geld over voor mijn dier, maar niet voor nutteloze onderzoeken.

Zijn er meer mensen die slechte ervaringen met hun dierenarts hebben? En heb je dat op kunnen lossen, of moest er uiteindelijk toch een andere dierenarts aan te pas komen?
Ben nu wel heel blij met mijn dierenarts als ik dit zo lees. Die legt altijd precies uit wat ze gaan onderzoeken, waarom en wat de gevolgen/behandelmethode is. Heb echt vaaaak aan de lijn gehangen in de week dat mijn kater de diagnose kanker kreeg en ze blijft heel netjes en duidelijk uitleggen hoe of wat.
Ik heb een slechte gehad die je steeds dingen aan probeerde te smeren. Als ik met mijn 2.5-jarige op spreekuur kwam me adviseren om mijn hele huis preventief vol te sprayen met antivlooienmiddel. Lees ik thuis de bijsluiter: niet geschikt als er kleine kinderen in huis zijn. Tja, jammer van het geld.

Nu heb ik een aardige lieve dierenarts. Fool me once...
Dat heb ik wel vaker gehoord, ook dat dierenartsen bepaald voer verkopen omdat ze daarvoor betaald krijgen en niet omdat het beter is voor het dier. (Royal Canine is er een van.) Een beetje hetzelfde als tandartsen die een tandpasta aansmeren, terwijl hij niet beter is.
Ik heb een hele fijne dierenarts...... Eigenlijk doet hij alleen grote dieren (Vee), maar hij was hier een keer voor de paarden, en neemt onze honden, en kat erop bij.....We hoeven voor inentingen niet naar hem, maar hij komt dan naar ons.... is makkelijker op huisbezoek.

Maar als ik ontevreden zou zijn zou ik zeker een ander zoeken....
quote:mia_e schreef op 16 september 2015 @ 09:48:

Ik heb een slechte gehad die je steeds dingen aan probeerde te smeren. Als ik met mijn 2.5-jarige op spreekuur kwam me adviseren om mijn hele huis preventief vol te sprayen met antivlooienmiddel. Lees ik thuis de bijsluiter: niet geschikt als er kleine kinderen in huis zijn. Tja, jammer van het geld.

Nu heb ik een aardige lieve dierenarts. Fool me once...

Je kind een dagje naar opa of oma of vriendin, heel het huis sprayen. Terwijl je het goed in laat werken zelf ook even het huis uit, daarna lekker het huis luchten, vervolgens je kind ophalen. Geen enkel probleem, tenzij je kind de gewoonte heeft hel stukken tapijt te conusmeren.

Maar de gemiddelde klant wordt niet vrolijk van zo'n advies, die heeft liever een eenvoudig prikje voor de kat als die maar van de jeuk af is. En wat de gevolgen zijn, ach ja zo slecht zal het toch niet zijn......

Maar eigenlijk zijn dat dingen die je al moet bedenken voordat je een huisdier aan schaft. Als dat allemaal te veel geode is, met kleine kinderen niet haalbaar dan misschien maar geen huisdieren nemen. Maar om dan als alternatief te kiezen voor gewoon een cortison injectie.

Maar goed ik ga hier verder niet op in, ik voer deze strijd al hele dagen, maar ik kon het aanvankelijk toch niet laten om even de andere kant te belichten. En ik hoop dat er een aantal huisdieren eigenaren hier lering uit getrokken hebben. En bij de volgende injectie tegen jeuk/allergie vragen wat er nu precies ingespoten wordt en wat de effecten daarvan zijn op de bijnieren en wat voor ziekte verschijnselen je daarvan op termijn zou kunnen verwachten.
Daar ben ik ook dankbaar voor, Baukje. Ik wist dat niet. En omdat hij al heel erg lang werkt, ga ik er ook vanuit dat hij het beste met mijn kat voorheeft. Dat die injectie een slechte uitwerking kan hebben, daar ga je dan niet vanuit. Net zoals ik bij de dokter ook niet vraag wat er precies ingespoten word, omdat ik aanneem dat die mensen het beter weten. Ik heb het huis overigens net weer helemaal ontvlooit, dus ik kijk dat nog even aan en anders laat ik haar toch testen.
Heb niet alle reacties gelezen maar ook onder je schoenzolen kun je een enkele vlo al meenemen in je huis. Hoef je niet eens zelf voor op bezoek te gaan bij mensen met huisdieren.

Ik heb ook eens een kat gehad die van de ene op de andere dag een vlooienallergie kreeg, terwijl ik in huis geen vlo kon vinden. Het hoeft er maar eentje zijn.
En Zara, hoe heb jij dat toen opgelost?
Kat was toen een binnenkat maar heb haar daarna met regelmaat een antivlooienpipet gegeven. (Vóór die tijd ging ik er zo nu en dan met de vlooienkam doorheen maar vond nooit iets).

Vanaf de vlooienallergie nóg vaker stofzuigen en de kieren en vloeren met poeder ontvlooien. Heb er daarna nooit meer last van gehad.
Trouwens, de vlo had m'n kat bij haar kont, bovenaan de staart gebeten en door de jeuk ging ze daaraan bijten waardoor een wondje verscheen. Dierenarts heeft haar toen een halskap omgedaan (zielig) zodat ze er niet meer aan kon bijten. Ik meen dat kat een injectie kreeg.

Omdat ik het wondje zelf met Biotex Groen schoon hield, hoefde ze geen ab-kuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven