In de put, hoe eruit komen?

16-09-2015 19:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenning even een andere nick aangemaakt.

De laatste jaren heb ik/ wij veel meegemaakt. Sterfgevallen in familie, slechte band met ouders (heel veel gebeurd) en uiteindelijk heb ik het contact met hun verbroken. Op gezondheidsgebied is er bij mij ook het 1 en ander, ik heb geen werk op het moment en daarbij zit het met zwanger blijven ook tegen.. Langzaamaan heb ik de bodem van de put bereikt, ben zeg maar in de slachtofferrol gekomen, ik voel me vaak rot en down terwijl ik normaal altijd zo hard en sterk ben. Ik ben hard bezig om hieruit te komen maar dit is best moeilijk.

Het is een kwestie van doorzetten en andere dingen doen ipv 'in een hoekje kruipen'. Maar dat hoekje uitkomen is ook best moeilijk. Ik heb veel chaos in mijn hoofd en kan dit niet stil zetten, heb contact opgenomen met de yogaschool in de buurt maar deze zit vol, mediteren doe ik maar dit gaat ook lastig omdat mijn gedachten steeds afdwalen.

Hoe gaan jullie om met veel moeilijke ervaringen in korte tijd? Ofwel, als je op de bodem zit kun je alleen nog maar omhoog, maar hoe kom ik op de 1ste tree? Ik zie hem wel maar kan er net niet bij zeg maar...
Die cirkel is zo herkenbaar. Ik zit daar al diep in. Dat is misschien nog wel het moeilijkste he? Ook wij zullen er sterker uitkomen, zolang die gedachte er nog is, is er hoop toch? ( Hij is mijn baken, mijn houvast, mijn basis, ook al praten we nu amper. Acda en de Munnik - Kapitein deel 1. Prachtig. Maar dit (geheel) terzijde.)

Ik kan hier nu wel van die tips geven zoals, praat,schrijf hem,avondje uit etc etc. Maar dat schiet (iig hier) niks op.

Accepteer het even.

Het zit in jou, jij moet je beter voelen, jij moet aan jou werken, en hoe? Geen idee. Misschien helpen de boeken je, ik hoop het, ik heb "het zwarte gat" van René Kragten gelezen, vooral herkenbaar. Gedeelde smart is halve smart toch?

Verder hobby's?

Geen idee hoever je in de mmm zit ivm zwanger worden? Maar kan het evt met hormonen te maken hebben?

Slecht slapen is ook echt rot. Welterusten thee? Slaaptablet? 2 uiterste ik weet het, maar slecht slapen is echt vreselijk als je je al , in de put voelt.
Verdrietig dat jij ook zo in die cirkel zit, toet. Heel moeilijk om de verandering te brengen.. Ik denk wel dat als je standput vechten is je er ook wel sterker uit zal komen, mits je wel de juiste handvaten en mensen hebt.

Rene kragten ken ik niet, zal ik ook opzoeken morgen.. Idd, gedeelde smart is halve smart. En dan het liefst/ fijnst anoniem zoals hier

Met de MMM zitten we nog middenin de onderzoeken naar oorzaak miskramen en zaadonderzoek. Dat laatste is gelukkig goed, maar de vraag blijft waarom het zo lang duurt en dan alsnog niet goed gaat. Deze maand gaat ook aan ons voorbij, man is nu net weg voor cursus werk. Jammer maar tegelijk geeft het me tijd aan mezelf te denken en werken. Volgende maand zouden we moeten beginnen met hormonen en evt spuiten/ clomid. Hoe graag ik ook een kindje wil, ik wil wel goed in mijn vel zitten, niet dat ik zo 'labiel' ben dat het ongezond is. Overige medicatie neem ik niet, paracetamol voor een hoofdpijn maar geen slaapmedicatie. In plaats daarvan drink ik na uiterlijk 18.00 geen cafeïne meer, geen eten meer en drink ik s' avonds een kopje citroenmelisse. Als ik een paar nachten echt slecht geslapen heb en rot in me vel zit kan ik een halve melatonine nemen. Maar dat is echt uitzondering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven