Oh o...... nasty Dasty!

17-09-2015 15:17 36 berichten
Vorige week had ik buikgriep en lag ik beroerd op bed.

Mijn man dacht deurklinken goed te ontsmetten door er pure Dasty op te spuiten, en verwachtte vervolgens dat de bacteriën dan zelf richting de uitgang zouden wandelen ofzo. (U snapt: wij hebben een werkster). Maar hij heeft dus niet, na het spuiten van de Dasty, de deurklinken met een doek afgenomen.

Nu hoorde ik vanochtend de werkster een gil slaken: ze ontdekte dikke gele strepen pure Dasty, die lopen van de deurklink tot onderaan onze wit gelakte deuren. En ze kreeg ze er niet af.

Dus.... wie heeft er tips!
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 17 september 2015 @ 18:11:

Je zou een klein stukje kunnen proberen het af te steken met bijvoorbeeld een scherp scheermesje (inderdaad wel zelf doen) ;)Ik heb het nog even geïnspecteerd, maar het is er echt ingetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ontsmetten lukt het beste met pure alcohol (drogist).

Met Dasty geen ervaring. Ik heb zelf ook weleens van een vriezer de plastic laden schoongemaakt met Vanish op een doekje (zeg meteen dat het daarvoor niet bedoeld is) en dat daarna het ding volkomen ontsierd was door intens vieze grote gele vlekken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:clemance schreef op 17 september 2015 @ 19:01:

[...]

Ik heb het nog even geïnspecteerd, maar het is er echt ingetrokken. Dat wordt dan verfen
Ik had het opnieuw dasty opgespoten en toen ging het er van af.
quote:clemance schreef op 17 september 2015 @ 19:01:

[...]

Ik heb het nog even geïnspecteerd, maar het is er echt ingetrokken.

He wat shit zeg! Ik ben zelf nog steeds een Dasty-maagd, maar heb net zitten Google-en, wordt het VF zelfs genoemd op de Dasty site. Heerlijk topic ook. Trouwens ook iemand die de eetkamertafel heeft beschadigd met paar druppels Dasty.

De Dasty fanclub.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dasty is agressieve troep. heb die hele hype nooit begrepen, maar volgens mij is de hype een eind over, hoor er amper nooit meer van
quote:pearle schreef op 18 september 2015 @ 21:17:

Dasty is agressieve troep. heb die hele hype nooit begrepen, maar volgens mij is de hype een eind over, hoor er amper nooit meer van Dasty werkt perfect, maar je moet het wel goed gebruiken. Dat geldt ook voor andere dingen. Secondelijm bijvoorbeeld.
quote:Casalinga schreef op 18 september 2015 @ 21:29:

[...]

Dasty werkt perfect, maar je moet het wel goed gebruiken. Dat geldt ook voor andere dingen. Secondelijm bijvoorbeeld.
quote:EvyBlissy schreef op 18 september 2015 @ 20:31:

[...]

He wat shit zeg! Ik ben zelf nog steeds een Dasty-maagd, maar heb net zitten Google-en, wordt het VF zelfs genoemd op de Dasty site. Heerlijk topic ook. Trouwens ook iemand die de eetkamertafel heeft beschadigd met paar druppels Dasty.

De Dasty fanclub.yep, dat met die tafel dat was ik. ik heb vervolgens de hele tafel met dasty bewerkt, de laag met olie ging er af. daarna grof schuren en weer ingeolied. gelukkig geen blijvende schade op die manier. maar dasty blijft bij mij in de kast staan, en alleen bij hoge uitzonderingen wordt het nog gebruikt. voor de bovenkant van de keukenkastjes bijvoorbeeld, die vettige laag er af halen. maar heel voorzichtig…
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:pearle schreef op 18 september 2015 @ 21:17:

Dasty is agressieve troep. heb die hele hype nooit begrepen, maar volgens mij is de hype een eind over, hoor er amper nooit meer van

De werkster had gevraagd of ik het wilde kopen, en dat heb ik gedaan. En toen kreeg ik buikgriep en wilde mijn man ook een duit in het zakje doen!

Heb de dasty nu verstopt tussen alle andere schoonmaakspullen, ben er ook geen fan van
quote:gruffalo schreef op 18 september 2015 @ 21:33:

[...]

yep, dat met die tafel dat was ik. ik heb vervolgens de hele tafel met dasty bewerkt, de laag met olie ging er af. daarna grof schuren en weer ingeolied. gelukkig geen blijvende schade op die manier. maar dasty blijft bij mij in de kast staan, en alleen bij hoge uitzonderingen wordt het nog gebruikt. voor de bovenkant van de keukenkastjes bijvoorbeeld, die vettige laag er af halen. maar heel voorzichtig…

Pffff wat een werk.....

Tip: gewoon bakpapier op de bovenkant van je keukenkastjes leggen. En eens in het jaar (ofzo) vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven