*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
freddy van harte!!! geniet van je kraam tijd!

lino

ik stond ook te huilen bij de deur hoor! ja dan moet je zelf he!

hopenlijk worden de nachten beter..ik heb ook nachten gehad van wakker liggen en mevr huilen..

bleek ze had gewoon honger!

ze zit nu op een 100 tot 120 cc doen ook nog 10 c extra water vanwege harde poep.

ze komt om de 4 uur ong.. wat een heerlijkheid!

dit kreeg ze dus na 6 dagen al,ze zat onder geb gewicht dus voeden!

ben blij dat de 2e kraam haar dit heeft gegeven anders waren we misschien nog nachten wakker.

voor degene die nog moeten bevallen.. zet m op!!

prettig weekend!
Freddy gefeliciteerd met je zoontje. Geniet maar lekker van hem.

Hier heeft kleine zich netjes gedragen, zit nog braaf in mijn buik. Gisteren echt een superdag gehad. Ze zagen er echt prachtig uit (foto's op mijn hyves) en hadden er een mooie dag van gemaakt. Ties heeft het ook supergoed gedaan. Heel lief en (voor zijn doen) rustig geweest tijdens trouwen en in de kerk. En netjes de ringen naar voren gebracht. Niet meer geslapen dus om 6 uur hebben mijn schoonouders hem opgehaald, kon bijna niet meer op zijn benen blijven staan.

Wij hebben gisteravond nog gezellig gefeest, superband en heerlijk gedanst. Weeendansjes (van familie en mij) hebben gelukkig niet geholpen want had er niet aan moeten denken om vannacht ook nog te moeten bevallen. Maar eh nu mag het weer. Broer en schoonzus gaan woensdag op huwelijksreis dus vraag is om wel even voor woensdag te bevallen (helemaal niet veeleisend hoor die 2 )

Man is hond en Ties ophalen en rest van de dag maar even rustig thuis. Want Ties zal ook nog wel helemaal afgemat zijn.
Freddy van harte gefeliciteerd!

Wat leuk 12-9 dat je de bruiloft mee hebt kunnen maken... jij blij! En nu voor woensdag bevallen? hihi, wie weet!! Mijn broer en schoonzus komen vandaag terug van huwelijksreis, en komen vanmiddag eindelijk naar Javlin kijken. Ik heb ze gemist in mn kraamweek!
Hoi,

Allereerst Freddy van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Zo te lezen dus geen makkelijke bevalling gehad. Ik hoop dat je wel een beetje kunt genieten van je zoontje.

12-9: Fijn dat je 19 september gehaald hebt en zo hebt genoten van de bruiloft van je broer. Grappig hoor al die eisen. Zelfs toen ik 2 weken overtijd was kreeg ik nog te horen van 11-9 en 13-9 maar liever niet hoor, dat zijn van die gekke data. Alsof het mij op dat moment iets had uitgemaakt.

mamayahoo, sterkte zo overtijd lopen is best wel zwaar als je er al een of twee hebt rondlopen en zeker als die ook nog eens gaan spoken. Ik merkte bij mijn zoontje dat het wachten hem ook niet koud leek

Verder zijn er ondertussen al heel wat dames weer overtijd. Gaat het een beetje met het wachten????

Hier gaat alles goed. Olav had van de week wel een huildagje en een avond dat hij van half 10 tot 1.30 om het half uur drie slokjes wilde drinken. Wij zijn dus ook al een beetje aan de regelmaat gegaan en proberen hem nu om de 1-3 uur te voeden en dan ook echt 10 minuten tot een kwartier wakker te houden , zodat hij echt een goede voeding binnenkrijg. Met mij gaat het wel aardig. Bekken (inderdaad met name schaambeen) doet allang niet meer zoveel pijn) Des te frusterender dat ik nog niet veel mag, maar dat is vooral preventief. Ik moet goed rust nemen maar hoef echt niet de hele dag in bed hoor. Mag alleen weinig trappen lopen en moet na bijv verschonen en een badje even gaan liggen. Mag zoon van 2 niet optillen. Dat soort dingen . Mag bijv ook nog niet koken dus dat doet manlief nu. Het is klaar nu. lekker lui hoor.

Tot later

Carry
Freddy: gefeliciteerd!!!! Ben je een beetje bijgekomen van je bevalling?

Lino, mij vallen de gebroken nachten toch ook weer zwaar...

Zeker wanneer ze niet meer wilt slapen

Ik probeer dan maar steeds te denken: over een maand ziet het er allemaal al heel anders uit!

12-9, fijn dat de baby het allemaal zo heeft laten gebeuren en dat je van de bruiloft hebt kunnen genieten! En dan nu: bevallen maar!

Carry, fijn dat het weer wat beter gaat! Knap hoor, dat je je zo rustig kan houden... Aan mij is dat niet besteed... Maar goed, het is wel het verstandigste natuurlijk! (en wel lekker als manlief kookt )

Vandaag was hier de kraamhulp voor het laatst. Ik vond het niet zo heel erg. Ze was heel lief en deed heel veel, maar ze kon praten... pfff... hield niet op. En dat kostte mij zoooo veel energie.

Vanmiddag echt een heerlijk nieuwe-gezinnen-dagje gehad. GENIETEN! Wat een rijkdom!

Ga Anne nu een fles geven en ik hoop dat ze wat beter slaapt dan gisteravond, toen heeft ze van half 5 tot half 12 gehuild... Niet te troosten. Moeilijk hoor.

Nou meiden: geniet van de baby's en succes met eventuele bevallingen!!!

En wederom geen babynieuws hier, misschien vannacht...????
Wachten gaat nog prima hoor! Heb sinds vandaag wel behoorlijk harde buiken en een beetje bloedverlies, maar ja, dat hoeft nog niets te betekenen. Vanmiddag schofterig lang geslapen, samen met dochter, wel 3 uur lang. Hadden het blijkbaar allebei nodig.
mamayahoo, harde buiken en bloedverlies, moet je dan de VK niet even bellen of heb je dat gedaan??

Heb je geen krampen verder??
Fijn 12-sept dat je de bruiloft hebt kunnen meemaken, en nu maar hopen dat je bevalling snel gaat beginnen.

Hier ook al een paar dagen bloedverlies, eigenlijk al sinds maandag toen ik de slijmprop verloor. Het is meer rozige afscheiding dan bloed trouwens, niet om me druk over te maken.
Hier nog helemaal niets, af en toe wat harde buiken, maar niets om over naar huis te schrijven.
Ook hier nog alles rustig. Inderdaad af en toe wat harde buiken maar niet het idee dat het nu staat te gebeuren.

Gaan vandaag even naar meubelboulevard, shoppen voor nieuwe huis.
Hier ook nog geen babynieuws. Wel vannacht mn slijmprop verloren met een beetje bruin bloed.

Hoe lang zullen we nog moeten wachten??

Succes allemaal..........
Hoi meiden...

Nog geen babynieuws :-)

Wacht in spanning af op de volgende...

Hier 2 supernachten achter de rug...gister van 10.30 uur tot 04.30 en van 05.15 tot 09.00 en vannacht van 11.00 uur tot 05.00 uur en van 06.00 tot 10.00 uur!!! echt helemaal lekker! Voel me meteen weer een stukje fitter :-)

Gister voor het eerst naar buiten geweest, stukje gewandeld naar schoonouders. Die wonen op 10 minuutjes lopen, dus dat was een leuk beginnetje. Toch ben je dan best wel moe, maar gelukkig konden we daar lekker uitrusten en mee-eten!

BV gaat ook goed, heb alleen last van 'bloedende' tepels, is wel heel pijnlijk, maar met een tepelhoedje gaat het een stuk beter...hopelijk geneest het snel.

Nou meiden, zet hem op!

fijne zonnige dag gewenst!
Freddy, nog gefeliciteerd met je mannetje! Hopelijk gaat het weer een beetje en ben je wat bijgekomen?

Spannend voor de meiden met bloedverlies, op zich is dat een teken dat er wat aan zit te komen toch? Succes!

Laulau, goeie tip dat er het over een maand anders uitziet, als je dat in je achterhoofd houdt kan je het beter relativeren.

Lino, balen van je tepels. Ik had dat met dochter ook, zeer pijnlijk. Bij mij was het na 2 weken over, hopelijk bij jou ook?

Carry, succes met rust nemen. Balen is dat he, dat je zelfs je kind niet op mag tillen. Gaat het een beetje met de regelmaat?

Hier gaat het trouwens goed hoor, hij drinkt nog steeds vaak en veel. Het gaat nu iets beter met slapen, ik denk dat het ritme een beetje aan aan het slaan is.

Had ik al verteld dat we naar het consultatieburo zijn geweest om te wegen? Hij woog nu 4812, 1200 gram meer dan 2 weken geleden.

Fijne avond nog!
Pff, ik zat er net even doorheen hoor. Manlief is aan het wandelen met vrienden en ik belde hem net, toen zat hij gezellig in de kroeg. Weeh, ik wil ook weer eens het huis uit.. Hij vroeg nog wel of ik langs kwam, maar dochterlief slaapt net en ik denk gewoon dat het te druk voor haar is. Dus nu heb ik iets uit de vriezer opgewarmd en zit ik op de bank te eten. Even iets afhalen gaat ook een beetje lastig met een slapende baby. Ik ben eigenlijk best moe, maar ik wilde net gaan slapen en toen werd ze weer wakker en wilde ze drinken. En dan kijk ik naar zo'n slapende baby en dan snap ik weer niet waarom ik me zo voel. Pfff, het wordt vast wel makkelijker als ze met wat grotere tussenpozen gaat drinken, maar nu voel ik me soms net een melkmachine. Gelukkig slaapt ze nu lekker en kan ik even rustig op de bank gaan zitten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Movamoba heeft een dochter (verhaal staat op hyves)

Belle

Hier wel weer wat meer last van harde buiken, maar verder nog echt geen tekenen dat het gaat beginnen. Morgen weer naar vk.
Movamoba: gefeliciteerd!!!

Belle:

Vervelend is dat he, je wilt weer zo graag lekker op pad enzo, maar dat gaat nog niet zo makkelijk met zo'n heel kleintje.

Maar het word echt beter!!! Over bv kan ik helaas niet meepraten, maar ik weet zeker dat het er ook voor jou over een maand alweer anders (rustiger) uitziet!!

Nou dames met harde buiken en bloedverlies: ren een rondje!

En zet 'm op!!
Movamoba, van harte gefeliciteerd!

Belle, voor jou ook een knuffel. Ik weet hoe je je voelt en echt, het wordt beter. Als je bedenkt dat jij haar helemaal gemaakt hebt (in je buik en nu met de borstvoeding), is dat toch super? Mij houdt die kennis me wel op de been af en toe.

Ik ga proberen wat slaap te krijgen, tot morgen!
Ik las dat Oemchalisa ondertussen ook bevallen is. Ze heeft al een blog aangemaakt op onze hyves site.

Hoop voor Leontien dat zij de volgende is......

Liefs Ilona
Bedankt voor alle knuffels. Het gaat inmiddels stukken beter hoor, het was kennelijk een tijdelijk dipje. Toen mijn man gisteren thuis kwam, kon hij met frisse moed even met haar spelen. Toen ben ik lekker in bad gegaan en daarna heb ik haar gevoed rond een uur of 11. Daarna heeft ze tot een uur of 3 geslapen en vanochtend meldde ze zich weer om half zeven. Het was wel grappig, kennelijk had ze zoveel honger, dat ze helemaal over haar toeren raakte toen ze niet in één keer mijn tepel te pakken kreeg. Toen ze mijn tepel in haar mond had, werd het opeens helemaal stil. Ze maakt nu ook steeds vaker allerlei geluidjes als ze in bed ligt, dat hoor ik dan vanuit de slaapkamer. En ze begint nu echt allerlei gezichten te trekken, echt schattig. Ze verandert echt elke dag op het moment.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
wie van jullie bakerd jullie poppie in??

yolanthe maait veel met haar armen en slaat haar speen steeds uit haar mondje en houd haar zelf wakker...

de kraam heeft me voorgedaan om de armen in te bakeren (dwangbuis armen gekruisd) t lijkt zielig maar helpt wel!

maar dit is vrij moeilijk om t goed te doen dus denk er over om een inbaker doek te bestellen..

www.pacco.nl

heeft iemand ervaring??

ik wil wel goedkeuring van cb maar die moet nog bellen voor afspraak...

yolanthe is nu 2 weken.

wat zijn jullie voedings tijden? en welke zijn ideaal??

ik kom elke dag wel op andere tijden want mevr slaapt snachts verschillend.. ene keer 4 uurtjes dan weer 5 of 6.

ik d8 dat 11 3 7 11 ideaal was maar misschien is er iemande die betere tijden heeft?

vandaag zit ik op 8 12 4 8 12 maar die 12 uur savonds is me echt te laat dus dan moet ik haar om 11 uur pakken en zit er 3 uurtjes tussen..

maar ja hoe krijg je een baby aan een vast ritme..

gewoon soms een uurtje eerder haar pakken en kijken of ze wil drinken?

xxx
Hoi Jacqie,

Ik doe ook om de 3 of 4 uur, ligt eraan of ie zeurderig wordt of niet. Als ie na 3 uur begint te "jengelen" dan krijgt ie gewoon de fles/borst. Mij is gezegd niet té veel op de klok te kijken maar een tussenweg te vinden in het ritme van jezelf en die van het kind, maarja als je baby s'nachts wakker is en overdag slaapt zou ik het ook niet weten. Gelukkig slaapt Aron snachts op de nachtvoedingen na gewoon verder En ik heb ook gehoord dat je pas mag inbakeren met goedkeuring van het consulatatiebureau?? Ik stop hem in z'n bedje heel strak in of wikkel hem stevig in een badcape. Beetje hetzelfde effect.

Hey 12 sept, vandaag is de dag! Is toch raar he, je zit toch te wachten. Heb je nog steeds harde buiken?

Iedereen succes!
Jacqie, ik baker Anne ook in, met een hydrofiele luier en haar armpjes dan naast haar lijfje. Gaat prima.

Vorig jaar bij Lisa ook gedaan, navraag op CB gedaan, maar daar mochten ze het niet adviseren omdat er geen wetenschappelijke onderzoeken naar zijn gedaan. (werd mij toen verteld), dus ze kon niet zeggen: "ja, is goed" of "nee, moet je niet doen".

Doe dus waar je je goed bij voelt!!!

Wat betreft voedingstijden denk ik dat je echt naar je kindje moet kijken. Ik probeer ook steeds wat te plannen, maar dat lukt slecht niet.

Anne leek 's avonds steeds ontzettende honger te hebben (echt 2 uur na een fles al), terwijl ze overdag om de 4 uur kwam. Vanaf vandaag ga ik proberen om de 3 uur te voeden (05:30-8:30-12:30-14:30-17:30-20:30-23:30) en dan hopen dat ze (net als de andere nachten) een ruk maakt van 6 uur en dus weer om half 6 's ochtends eten krijgt.

afgelopen nacht is het gelukt. Ze krijgt dus 7 ipv 6 flessen in de hoop dat ze dan niet 's avonds ineens heel erg honger heeft en veel huilt (ik hoop dat dat het probleem was van het vele huilen 's avonds)

Toen lisa om de 4 uur kwam (8-12-4), weet ik nog dat ik die laatste fles ook om 11 uur deed (dus een uur eerder), maar het blijft lastig, want van te voren weet je niet hoe laat en of ze 's nachts komen en dan kan heel je 'schema' er een dag later dus weer heel anders uitzien.

manlief en ik zeiden gister al tegen elkaar dat we onze planningen voor de komende 18 jaar maar in de prullenbak moeten gooien.

Succes!!!
en overtijd-zijnde-meisjes, trekken jullie het nog een beetje???

12-9, hoe was het bij de vk?
Movamoba: gefeliciteerd!!!

Hier alles oke, Steijn doet het echt perfect hij komt om de 4 uur.

7:30 - 11:30 - 15:30 - 19:30 - 23:30 - 03:30.

Dus ik mag niet mopperen zo heb ik ook redelijke nachten.

Als hij onrustig is heeft hij het meestal tussen 20:30 en 23:00 uur.

Maar ja dat is beter dan s`nachts denk ik dan maar.

Voor alle meiden die zitten te wachten een dikke en hou nog even vol.

Ook een dikke voor de meiden met slapeloze nachtjes ( ik zou hier ook erg slecht tegen kunnen)

Twisje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven