goeie geurstokjes
zaterdag 19 september 2015 om 21:29
Hai allemaal,
constateer een muffe lucht in huis. Alles is schoon en ik lucht het huis de hele dag door. Maar wil nu nog een lekkere geur.
Wie kan me een goede huisgeur aanraden. Geur is persoonlijk, natuurlijk, het gaat me meer over manieren om je huis fris ruikend te krijgen (los van schoonmaken en luchten dus): middels stokjes, dingen in het stopcontact, meer natuurlijke manieren?
Wierook en geurkaarsen vallen af, hoorde dat die niet gezond zijn.
En welke geurstokjes etc waar voor je geld geven en lang geur blijven verspreiden. Die van Zara Home vind ik heerlijk ruiken, maar blijven die ook lang geuren?
(De geurstokjes van de bodyshop roken al na korte tijd niet meer.)
Thanks!
constateer een muffe lucht in huis. Alles is schoon en ik lucht het huis de hele dag door. Maar wil nu nog een lekkere geur.
Wie kan me een goede huisgeur aanraden. Geur is persoonlijk, natuurlijk, het gaat me meer over manieren om je huis fris ruikend te krijgen (los van schoonmaken en luchten dus): middels stokjes, dingen in het stopcontact, meer natuurlijke manieren?
Wierook en geurkaarsen vallen af, hoorde dat die niet gezond zijn.
En welke geurstokjes etc waar voor je geld geven en lang geur blijven verspreiden. Die van Zara Home vind ik heerlijk ruiken, maar blijven die ook lang geuren?
(De geurstokjes van de bodyshop roken al na korte tijd niet meer.)
Thanks!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
zaterdag 19 september 2015 om 21:47
Ik had hetzelfde en Rituals werkt echt geweldig. Heb er nu 2 weken een van 100ml staan en 1/3de is op, dus denk dat je er 6 weken mee doet?
Het ruikt het iig heerlijk nu, en ik hou helemaal niet van wierook enzo. Dit is niet zo overheersend. Ik wilde het gewoon eens uitproberen. Ga ze in het vervolg denk ik vaker gebruiken, ook al zijn ze duur.
Het ruikt het iig heerlijk nu, en ik hou helemaal niet van wierook enzo. Dit is niet zo overheersend. Ik wilde het gewoon eens uitproberen. Ga ze in het vervolg denk ik vaker gebruiken, ook al zijn ze duur.
zaterdag 19 september 2015 om 21:48
"Wat ik trouwens in de wc doe is wat etherische olie druppelen op de binnenkant van de wc rol. Werkt goed."- ook een goede tip Vaika! Nou, mijn huis zal binnenkort ruiken als tropische stormen of een zomerse avondbriesje! Can't wait!!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
zaterdag 19 september 2015 om 21:48
quote:misia schreef op 19 september 2015 @ 21:45:
thanks
....
Ah ik ruik al een beetje mijn ideale geur, die ik zou willen.
Beetje dat versgewassen-was-luchtje, zoals http://ecx.images-amazon. ... /61LGfioohRL._SL1000_.jpg
(als parfum niet lekker, maar lijkt me heerlijk in huis!)Bij IciParis verkopen ze het merk Philosophy. Dit merk heeft ook zo'n soort White Linen geur. Ik vind White Linen ook zalig, maar alleen op textiel. Op de huid wordt het zo'n scherpe geur.
thanks
Ah ik ruik al een beetje mijn ideale geur, die ik zou willen.
Beetje dat versgewassen-was-luchtje, zoals http://ecx.images-amazon. ... /61LGfioohRL._SL1000_.jpg
(als parfum niet lekker, maar lijkt me heerlijk in huis!)Bij IciParis verkopen ze het merk Philosophy. Dit merk heeft ook zo'n soort White Linen geur. Ik vind White Linen ook zalig, maar alleen op textiel. Op de huid wordt het zo'n scherpe geur.
zaterdag 19 september 2015 om 21:49
Ik houd zelf niet van sterke geuren en ik vind de Rituals stokjes heerlijk ruiken, maar wel wat te sterk soms. Ik heb nu warmelts gekocht en vind het heerlijk! Ook omdat je dan uit zoveel verschillende geuren kunt kiezen, dan wen ik er zelf ook minder snel aan. Scentchips heb ik. Mmmm. Er zitten er ook veel bij die ik gruwelijk vind stinken, maar dat is het voordeel van zoveel geuren! En hij kan ook uit als ik het genoeg vind ruiken. Dat kan met die sticks niet.
En die in het stopcontact vind ik te chemisch ruiken en ook te sterk.
En die in het stopcontact vind ik te chemisch ruiken en ook te sterk.
zaterdag 19 september 2015 om 22:32
Quinty, thanks voor de tip! En helemaal met je eens: die white linen geur op de huid is niks, in huis lijkt me zalig! En het merk philosophy ken ik van parfums....had niet gedacht dat ze ook huisgeuren hebben. Zal ze ook eens besnuffelen!
En idd, een van de boosdoeners voor die muffe lucht is mijn stofzuiger. Ongelofelijk wat voor lucht daar soms uitkomt, de zak vaker verwisselen denk ik! En dus wat druppels geur in de stofzak doen! Goed idee!
Tutu+Lux, ik geloof dat ik sunrise niet zo lekker vindt. Als je daar ook scrub van hebt (in oranje tube) dan denk ik niet dat t mijn luchtje is. Denk meer aan iets kruidigs en tuinigs of dus was-sigs , zoals volgens mij Herbs van Zara Home. Al is die echt te duur vindt ik. Spring garden klinkt qua naam wel naar wat ik zoek
Hoe dan ook: Rituals lijkt erg goed te zijn als ik jullie zo hoor!
En idd, een van de boosdoeners voor die muffe lucht is mijn stofzuiger. Ongelofelijk wat voor lucht daar soms uitkomt, de zak vaker verwisselen denk ik! En dus wat druppels geur in de stofzak doen! Goed idee!
Tutu+Lux, ik geloof dat ik sunrise niet zo lekker vindt. Als je daar ook scrub van hebt (in oranje tube) dan denk ik niet dat t mijn luchtje is. Denk meer aan iets kruidigs en tuinigs of dus was-sigs , zoals volgens mij Herbs van Zara Home. Al is die echt te duur vindt ik. Spring garden klinkt qua naam wel naar wat ik zoek
Hoe dan ook: Rituals lijkt erg goed te zijn als ik jullie zo hoor!
zaterdag 19 september 2015 om 23:39
quote:Tmaar schreef op 19 september 2015 @ 22:43:
Rituals inderdaad. Under a fig tree is hier echt favoriet. Heerlijk luchtje. Voor in de woonkamer wel de grote fles, de kleine is meer voor de wc.Ja, deze! Na elke keer teleurgesteld te zijn door geurstokjes van verschillende merken, besloot ik ze niet meer te kopen. Totdat ik deze van Rituals cadeau kreeg bij een tijdschriftabonnement. Hij ruikt heerlijk en je blijft hem lang ruiken. Ik ga deze zeker meteen weer kopen als ie op is!
Rituals inderdaad. Under a fig tree is hier echt favoriet. Heerlijk luchtje. Voor in de woonkamer wel de grote fles, de kleine is meer voor de wc.Ja, deze! Na elke keer teleurgesteld te zijn door geurstokjes van verschillende merken, besloot ik ze niet meer te kopen. Totdat ik deze van Rituals cadeau kreeg bij een tijdschriftabonnement. Hij ruikt heerlijk en je blijft hem lang ruiken. Ik ga deze zeker meteen weer kopen als ie op is!
zaterdag 19 september 2015 om 23:43
Ik gooi altijd bij een nieuwe stofzuigerzak een bergje waspoeder op de grond en zuig dat op. Ruikt heerlijk!
Voor in huis haal ik vaak die stokjes met olie in Duitsland. Ik heb altijd deze : http://www.nanu-nana.de/D ... emongras-100-ml-oxid.html
Zijn tenminste niet zo duur en blijven lang ruiken!
Ik vind veel van die geurstokjes echt duur. Maar heb wel gemerkt dat die hele goedkope van bv action niks doen. Die ruik je niet.
Verder heb ik ook scentchips en een lampe berger. Die laatste vind ik toch het fijnst. En ik heb ook van die geurmannetjes met wierookkegeltjes, maar die gebruik ik vooral in winter
Voor in huis haal ik vaak die stokjes met olie in Duitsland. Ik heb altijd deze : http://www.nanu-nana.de/D ... emongras-100-ml-oxid.html
Zijn tenminste niet zo duur en blijven lang ruiken!
Ik vind veel van die geurstokjes echt duur. Maar heb wel gemerkt dat die hele goedkope van bv action niks doen. Die ruik je niet.
Verder heb ik ook scentchips en een lampe berger. Die laatste vind ik toch het fijnst. En ik heb ook van die geurmannetjes met wierookkegeltjes, maar die gebruik ik vooral in winter
zondag 20 september 2015 om 00:01
Deze! Ik ben van de ouderwetse wierrook en Moeders geuren zijn de lekkerste! Vooral de Indiase soorten, net een duur parfum, vind ik zelf. Kijk wel uit met wierrook, de stokjes niet diep in de prut zetten in een plantenpot. Ik heb een keer gehad dat de prut droog was en in de fik vloog, door een wierrookstaafje.
zondag 20 september 2015 om 00:11
hm, ik zag dus die documentaire over dat wierook en geurkaarsen door de verbranding ongezond zijn, en probeerde dat even terug te vinden, en kom dit http://www.radartv.nl/fil ... al/Documenten/Wierook.pdf tegen. Volgens mij kun je als ik het zo lees beter helemaal geen huisparfums gebruiken. Wierook is daarvan nog het slechtst iig.
Tja, soms snap ik niet dat die zaken dan gewoon verkocht mogen worden, er staat niet eens een waarschuwing op t etiket.
Maar goed, een kopje azijn, natriumbicarbonaat of vulkanische stenen
zijn ook goede absorbeerders van nare geurtjes, schijnt
Denk dat ik toch gewoon die stokjes koop hoor.
Tja, soms snap ik niet dat die zaken dan gewoon verkocht mogen worden, er staat niet eens een waarschuwing op t etiket.
Maar goed, een kopje azijn, natriumbicarbonaat of vulkanische stenen
zijn ook goede absorbeerders van nare geurtjes, schijnt
Denk dat ik toch gewoon die stokjes koop hoor.
zondag 20 september 2015 om 00:14
http://www.radartv.nl/uit ... -2014/schadelijk-wierook/
de docu
de docu
zondag 20 september 2015 om 00:36
zondag 20 september 2015 om 00:38
Tja, er is zoveel slecht. Uitlaatgassen, de zooi die in veel vlees zit, gewasbeschermingsmiddelen, teveel suiker of zout in je eten, zon, straling van allerlei apparatuur en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dan altijd dan zal een beetje wierook niet het verschil maken op alles wat we met zijn allen doen, eten en gebruiken.
zondag 20 september 2015 om 00:40
ik maak me er ook niet druk om, alleen wierook brand ik niet meer.
Toen ik het zag heb ik alle wierook echt weg gegooid.
Ook al is er nog zoveel andere zaken slecht voor je.
Thanks voor alle tips, t ruikt heerlijk alvast in dit topic.
Toen ik het zag heb ik alle wierook echt weg gegooid.
Ook al is er nog zoveel andere zaken slecht voor je.
Thanks voor alle tips, t ruikt heerlijk alvast in dit topic.
zondag 20 september 2015 om 00:42
lux, idd, daarom vielen wierook en 'brand-dingen' af...stokjes lijken me heerlijk. Ook al zijn daar dan weer eventuele allergische reacties op mogelijk. Dat gaat mij dan ook weer te ver.