Werk & Studie alle pijlers

Achterbakse collega

20-09-2015 16:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn directe collega en ik hebben allebei een tijdelijk contract en willen allebei natuurlijk graag ons werk houden. Een tijd terug begon zij met allerlei achterbakse acties; de schuld van haar fouten op iemand anders schuiven, negatief over mij praten tegen de baas, zelf slijmen bij de baas enz enz. Nu heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, terwijl zij een vast contract krijgt aangeboden. Nu hoef ik daar niet meer blijven werken maar hoe reken ik af met die collega?
Steek je energie in het vinden van een nog betere baan en negeer haar verder.
quote:Allemansvriendin schreef op 20 september 2015 @ 16:37:

Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...Dan gooi een flinke hoeveelheid arsenicum over haar sushi als ze even naar het toilet is. Of voer haar dronken en maak een filmpje van haar als ze poedelnaakt een lapdance doet op de ober, en zet dat op de groepsapp.
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 16:34:

Per ongeluk iemand naar je baas laten bellen bijv vriendin over dat die collega ergens anders gesolliciteerd heeft. En dat hij belt voor referentie.

Hou alsjeblieft de eer aan jezelf en ga zelf niet net zo achterbaks doen. Echt, verlaag je niet tot dit niveau. Je was al aan het solliciteren, neem ik aan? Heb je al dingen lopen? Focus je op nieuw werk. Het heeft totaal geen zin om 'af te rekenen' met die collega, wat had je precies in gedachten en wat denk je daarmee te bereiken? Waarom vind je dat je moet 'afrekenen'?

Overigens vraag ik me wel af of zij écht achterbaks is geweest of dat zij gewoon strategisch heeft gehandeld en jij dat als achterbaks hebt gezien. Maar goed, zij heeft de baan, jij niet. En als jij gewoon goed bent in je werk, dan heb je straks ook weer een baan én een schoon geweten.

Wat zijn wij vrouwen toch erg.
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 16:55:

Wat zijn wij vrouwen toch erg.Jij dus ook hè . Of heb je iets op te biechten?

Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...En wil jij met haar uit eten? Denk het niet als ik je OP lees, dan zeg je gewoon 'nee, dankjewel' of dat je niet kan of whatever. Blijf er niet in hangen, op naar een nieuwe baan!
Ik weet niet hoe diep de haat zit, maar als je de tijd hebt zou je deze methode ook nog kunnen overwegen: https://www.youtube.com/watch?v=9VDvgL58h_Y
To het is jammer dat jij je gepasseerd voelt maar zou je voor een baas willen werken die in jouw ogen gevoelig ís voor praktijken als deze?

Voor het etentje zou ik gewoon bedanken.

Ga gewoon solliciteren er ís vast een betere plek voor je.

Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...

Maar dat hoef je toch niet te doen?

Wat heb je aan haar achterbakse gedrag gedaan toen je nog niets wist over de contracten? Of vond je het toen nog niet achterbaks?
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 16:55:

Wat zijn wij vrouwen toch erg.Raar toch, ik voel mij totaal niet aangesproken.
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 16:34:

Per ongeluk iemand naar je baas laten bellen bijv vriendin over dat die collega ergens anders gesolliciteerd heeft. En dat hij belt voor referentie.Ja dat is een goede. Straks is de baas erg tevreden en krijgt ze extra geld omdat concurrentie in zijn nek hijgt.
quote:dadelduifje schreef op 20 september 2015 @ 16:48:

Allemansvriendin ( je naam zegt genoeg) even tussen neus en lippen door tegen een collega zeggen dat ze zwanger is als het over haar gaat.En hoe zou dat de zaak helpen?
quote:KiaOraHoi schreef op 20 september 2015 @ 17:08:

To het is jammer dat jij je gepasseerd voelt maar zou je voor een baas willen werken die in jouw ogen gevoelig ís voor praktijken als deze?

Voor het etentje zou ik gewoon bedanken.

Ga gewoon solliciteren er ís vast een betere plek voor je.Dit muv het etentje, dat zou ik meepikken en het duurste bestellen. Gewoon omdat het kan.
Niet, vind een andere leuke baan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zij mag van mij het contract hebben, ik wil er ook helemaal niet blijven werken en ben druk bezig met solliciteren. Bovendien is het is niet zo dat ik letterlijk met haar wil afrekenen. Zij verwacht vriendinnen te kunnen zijn en contact te houden nadat het er voor mij op zit (en dat duurt nog maar een paar dagen). Ik zoek een manier om het die paar dagen nog met d'r vol te houden en het contact af te kappen, terwijl ik haar nog wel wil zeggen wat me dwars zit.
quote:Allemansvriendin schreef op 20 september 2015 @ 17:21:

Zij mag van mij het contract hebben, ik wil er ook helemaal niet blijven werken en ben druk bezig met solliciteren. Bovendien is het is niet zo dat ik letterlijk met haar wil afrekenen. Zij verwacht vriendinnen te kunnen zijn en contact te houden nadat het er voor mij op zit (en dat duurt nog maar een paar dagen). Ik zoek een manier om het die paar dagen nog met d'r vol te houden en het contact af te kappen, terwijl ik haar nog wel wil zeggen wat me dwars zit.Gewoon zeggen dat jullie geen collega's meer zijn, en dat de contacten hiermee ook verbroken worden, ook facebook telefoonnummers etc. Je bent geen collega, en ook geen vriendin. Wens haar het allerbeste en tot ooit.
Echt dat laatste doe het niet...het kost je een referentie en is enorm onprofessioneel.

Zeg gewoon tegen haar op de laatste dag dat je haar het aller beste wenst en dat verder contact er niet in zit in de toekomst. Blokkeer haar na je laatste werkdag van al je privedingen zodat er ook geen discussie ontstaat. Houd haar hooguit op je linkedin zodat zij later kan zien wat een leuke nieuwe baan je hebt. Verder negeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon het allerbeste en verder niks. Meestal verwateren die contacten toch meteen.
Tip word gastouder hoef je nooit meer voor een baas te werken.
quote:theedoekje schreef op 20 september 2015 @ 17:18:

[...]

Dit muv het etentje, dat zou ik meepikken en het duurste bestellen. Gewoon omdat het kan.Als zij zou betalen wel, maar zou dat het geval zijn? Als ik met collega's uit eten ga betaald iedereen toch echt eigen eten en drinken. Tenzij anders wordt afgesproken.
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 17:28:

Tip word gastouder hoef je nooit meer voor een baas te werken.Zijn ouders geen bazen van je dan? En GOB ook niet?
quote:KiaOraHoi schreef op 20 september 2015 @ 17:29:

[...]

Als zij zou betalen wel, maar zou dat het geval zijn? Als ik met collega's uit eten ga betaald iedereen toch echt eigen eten en drinken. Tenzij anders wordt afgesproken.Oh is dat geen bedrijfsuitje? Nou ja, dan ligt het aan het sfeer op de afdeling of ik mee zou gaan of niet.
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 17:28:

Tip word gastouder hoef je nooit meer voor een baas te werken.Dan zijn je klanten je baas. En als je niet aan hun verwachtingen voldoet dan krijg je zelfs met moeite bijstand.
Niet zo raar doen.. Als je haar nu zegt wat jij van der vindt komt dat alleen maar over alsof jij een jaloers kreng bent. En dat gaat het hele bedrijf horen en dat wil je niet! Misschien zie jij spoken en dat staat heel oncharmant!
Verlaag je nooit tot het niveau van de ander...

Steek je energie in het vinden van een andere baan, en accepteer dat zij de sterkste kaarten had. Wraak nemen is zó sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven