Stofzuiger

20-09-2015 17:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze stofzuiger heeft het helaas begeven...

Ik ben nu op internet hard op zoek naar een ander stofzuiger. Nu zit ik te twijfelen tussen een stofzuiger met zak, een stofzuiger zonder zak of een steelstofzuiger zonder zak. Vooral bij de laatste vraag ik me af of dit goed kan dienen om het hele huis mee schoon te krijgen.

Wat zijn jullie ervaringen...????
Hier ook zo'n dyson steelstofzuiger. Ideaal ding. Mijn grootste ergernis met reguliere stofzuigers was dat het snoer echt altijd onder de deur (in de hoek) klem kwam te zitten. Met een beetje pech zat ie echt muurvast. Met de dyson geen last (accu).

Nadeel is hier al wel genoemd: de bewuste accu is snel leeg.

Gelukkig hebben we overal plavuizen en dus ga ik eerst met een soort swiffer door de kamer om het vuil eerst bijeen te vegen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 20 september 2015 @ 20:20:

Hier ook zo'n dyson steelstofzuiger. Ideaal ding. Mijn grootste ergernis met reguliere stofzuigers was dat het snoer echt altijd onder de deur (in de hoek) klem kwam te zitten. Met een beetje pech zat ie echt muurvast. Met de dyson geen last (accu).

Nadeel is hier al wel genoemd: de bewuste accu is snel leeg.

Gelukkig hebben we overal plavuizen en dus ga ik eerst met een soort swiffer door de kamer om het vuil eerst bijeen te vegen.

Ik had een keer een storing en heb met Dyson ge correspondeert, ik kreeg een accu en motor toegestuurd.

Deze accu laad ik op en leg hem ernaast, mocht de ene accu leeg zijn verwissel ik hem en kan verder gaan .
tis goed bedoeld
quote:milena1 schreef op 20 september 2015 @ 19:48:

[...]

De Miele die voor mij een alternatief zou kunnen zijn, kost 199.00

De Dyson was 265.00 Leuke meevaller, 50 euro terug dus maar 215 voor betaald.

Maar zelfs zonder die actie is het verschil maar 65 euro.

(voor prijzen zie site van BCC, daar is 'ie gekocht)

Wij maken heeeeeeeeeel veel meer zooi dan jij, of ik ben een heel veel betere huishoudster. Ga maar gerust uit van optie 1 :-D

Ik doe 2 tot hooguit 3 weken met een stofzuigerzak. Dus ga voor een zo 'negatief mogelijk' beeld uit van 1 per maand(red ik het echt niet mee hoor). Dat zijn er 12 per jaar. Kosten voor betreffende Miele 10 euro voor 6 stuks. Dus dat is 20 euro per jaar.

Met 3,5 jaar heb ik het prijsverschil er dus uit.

Inclusief mazzeltje van de actie is het prijsverschil er al binnen een jaar uit.De action heeft voor elk model Miele zakken. Dus 5 voor 2 euro, kom je op 5 euro per jaar uit. Dan zit je al op 14 jaar.
Dyson! Gewoon het instapmodel zonder toeters en bellen. Ik wil nooit meer anders!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:milena1 schreef op 20 september 2015 @ 18:17:

[...]

Als ik zie hoe vol de bak van m'n Dyson zit na 1x stofzuigen, en hoe lang ik met een zak kan doen in bv een Miele (heb nl even zonder Dyson gezeten tussen 2 apparaten in) dan kan ik echt niets anders concluderen dan dat de Dyson echt héél veel meer opzuigt.

Ik heb sinds kort weer een nieuwe, en die doet het wel weer beter dan de vorige. Wat ook logisch is want die is ruim 10 jaar mee gegaan.

Ik doe overigens geen maanden met een stofzak. In ons huis wordt daarvoor denk ik een beetje teveel geleefd

Komt ook dat die opvangbak van dyson zo klein en dan lijkt het veel, en stof in stofzak wordt ook aangedrukt als hij hier echt vol wordt gewisseld is het een vacuum gezogen pak koffie maar dan wel van 10 liter en ruim 7 kilo.

Wordt hier genoeg geleefd 4 kids die van zandbak houden en dagelijks een pondje zand meenemen hier wordt de stofzuiger wel 6x daags ter hand genomen en als zou ik een lawaaiige dyson nemen zal ik die ieder dag buiten moeten legen in weer en wind :( en na 3 jaar niet meer werken.
quote:gelderka schreef op 20 september 2015 @ 18:29:

Ik heb een dyson, en ik kan niet spreken over andere merken, omdat de dyson het nog steeds doet.

Hij is nu 16 jaar oud, dus ik zou me niet blindstaren op een aanschafprijs.

Als hij kapot gaat en gestolen wordt, koop ik onmiddelijk een nieuwe zakloze stofzuiger.

Zakloos heeft twee voordelen: de poriën van een stofzak worden héél snel verstopt door het fijnste stof. Daardoor ben je gewoon de helft van het zuigvermogen kwijt, en dat heeft een zakloze nooit - die is altijd even sterk.

En het tweede is stofzuigerzakken. Het zijn van die dingen die je nét niet vaak genoeg koopt, waardoor je altijd weer moet zoeken wat ook al weer het juiste merk en type was, en je moet zorgen dat ze op tijd in huis zijn. En ze komen nooit in je routine, omdat ze net niet snel genoeg opgaan.

Dat hoeft dus niet, en dat is heerlijk.

Dat was vroeger zo met die oude enkel laags papieren stofzakken maar nu de laatste 30 jaar niet meer. Nu zuig ik mijn Nilfisk tot de rand vol en de zuigkracht is nauwelijk minder en dat is ook niet erg want is altijd nog meer dan een dyson en ook veel stiller

Paar muis klikken en hoppa weer nieuwe zakken besteld het is zo simpel.
quote:hallohallohallo schreef op 20 september 2015 @ 18:33:

Bedankt voor de reacties!

Ik hoor veel bekende merken voorbij komen! Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met proline of necchi??

& hoeveel watt heb je minimaal nodig om de kattenharen makkelijk wel te zuigen? De stofzuiger die het tot vandaag deed zoog deze namelijk niet goed op!

Echt van die machines voor een jaar of 2 ik zou voor wat beters gaan.

En wattage is motorvermogen en zegt niks over zuigkracht bv kattenharen van tapijt is een aangedreven elektro borstel echt een must en is dan 400 Watt al voldoende bij een goede stofzuiger.
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 september 2015 @ 22:09:

[...]

De action heeft voor elk model Miele zakken. Dus 5 voor 2 euro, kom je op 5 euro per jaar uit. Dan zit je al op 14 jaar.

Als je echt zo veel stof opzuigt neem dan ook juiste stofzuiger dus een met stofzak van 10 of 15 liter en met een 10 liter zak stofzuig ik hier makkelijk 6 maanden en dan is hij ook echt vol en stofzuiger minstens een keer zo zwaar

Voor beeld heb hier 6 personen rond lopen en huisdieren met 4 iedere dag buiten spelende kids en nemen geregeld een pondje zand mee in huis en wordt hier vaak 6 x per dag ter hand genomen de stofzuiger.

1 euro per stofzak Numatic Hepa flo en prijs- kwaliteit erg goede stofzakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven