goeie geurstokjes

19-09-2015 21:29 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

constateer een muffe lucht in huis. Alles is schoon en ik lucht het huis de hele dag door. Maar wil nu nog een lekkere geur.

Wie kan me een goede huisgeur aanraden. Geur is persoonlijk, natuurlijk, het gaat me meer over manieren om je huis fris ruikend te krijgen (los van schoonmaken en luchten dus): middels stokjes, dingen in het stopcontact, meer natuurlijke manieren?

Wierook en geurkaarsen vallen af, hoorde dat die niet gezond zijn.

En welke geurstokjes etc waar voor je geld geven en lang geur blijven verspreiden. Die van Zara Home vind ik heerlijk ruiken, maar blijven die ook lang geuren?

(De geurstokjes van de bodyshop roken al na korte tijd niet meer.)

Thanks!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ach, ik woon ook vlakbij een aantal fabrieken en een drukke weg. Dat lijkt me net zo ongezond. Ik vind het overdreven om me druk te maken over een staafje wierrook. In India maken ze wierrook en dat doen ze wel nogal ongezond helaas. Geen stofmaskers op enzo. Moeders geuren wordt dacht ik niet in India gemaakt.
Ik ben fan van de geurstokjes van Janzen (ook van hun bodyproducten trouwens).

Ze hebben 6 geuren, maar mijn favoriet is Orange 77 en Grey 04.

De geur is niet overdreven, niet indringend maar heel subtiel. [img]http://www.johnbeerens.com/janzen-home- ... ge-77.html[/img]

Het zit in een mooi flesjes en is betaalbaar, zeker omdat ik er meestal wel een half jaar mee doe.

Als het flesje bijna op koop ik een navulling.

Ik geef het ook vaak kado als ik bij iemand ga eten, in plaats van een bloemetje (heb je langer plezier van)
Voor Janzen kun je op de shopfinder van hun website kijken http://www.janzen.com/shopfinder.htm

Ik koop het altijd online bij johnbeerens.com
Ik heb deze staan, doe je echt erg lang mee.

http://www.lifestyle94.com/_module/product/946
“Don’t look back – you’re not going that way.”
bolius lavendel Is ook lekker.
Ik heb een geurkaars van Glade thuis, gisteravond aangestoken, ruik de lucht nu nog! :-D

Wat is er dan niet gezond aan geurkaarsen en wierook?
thanks allemaal, voor alle geurige tips weer :)!!

@Kerstvrouw, zie de links die ik postte...
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ach, er is altijd wel wat. Die dingen moet je wel vermijden maar auto's mogen gewoon blijven terwijl die net zo slecht zijn. Leven is al slecht.
haha. Ik kan wierook dan nog wel vermijden
Ik heb sinds kort ook een lampe berger maar ik vind het teleurstellend. Nadat ik het 2 - 3 minuten heb laten branden, laat ik het nog een half uur staan en doe dan de doofdop erop. Er is mij verteld dat de geur daarna nog lange tijd zou blijven hangen maar dat valt dus erg tegen. Ik heb de geur Sur de Riviera, misschien dat dit een van de mildere luchtjes is. Een heerlijke geur...zolang de doofdop er niet op zit. Hooguit 20 minuten en dan is het weer voorbij.
quote:dianavankrimpen schreef op 20 september 2015 @ 19:16:

Ik heb sinds kort ook een lampe berger maar ik vind het teleurstellend. Nadat ik het 2 - 3 minuten heb laten branden, laat ik het nog een half uur staan en doe dan de doofdop erop. Er is mij verteld dat de geur daarna nog lange tijd zou blijven hangen maar dat valt dus erg tegen. Ik heb de geur Sur de Riviera, misschien dat dit een van de mildere luchtjes is. Een heerlijke geur...zolang de doofdop er niet op zit. Hooguit 20 minuten en dan is het weer voorbij.Van de Lampe berger is het ook de bedoeling dat deze vervelende geurtje zuivert. Niet om je huis naar bloemetjes oid te laten ruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als je dicht bij de Duitse grens woont, kan je die ook van de DM (Drogerie Markt) proberen.

Die behoren echt tot mijn favoriete huisparfums. Bolsius vind ik ook lekker ruiken en Rituals heeft ook wel een lekkere geur (meeste vind ik daar van te sterk, maar er zit wel een lichte variant bij die nog wel te doen is)
Rituals (Sweet sunrise) vind ik erg lekker.

Ik heb sinds kort ook een lampe berger maar ik vind het teleurstellend. Nadat ik het 2 - 3 minuten heb laten branden, laat ik het nog een half uur staan en doe dan de doofdop erop. Er is mij verteld dat de geur daarna nog lange tijd zou blijven hangen maar dat valt dus erg tegen. Ik heb de geur Sur de Riviera, misschien dat dit een van de mildere luchtjes is. Een heerlijke geur...zolang de doofdop er niet op zit. Hooguit 20 minuten en dan is het weer voorbij.

Ik heb ook een Lampe Berger, met momenteel de geur White Musk.

Ik laat hem wel langer "aan" staan, maar ik vind de geur heerlijk zacht en het blijft lang in huis.

Je moet er alleen aan denken hem niet te lang ongebruikt te laten staan, want de vloeistof verdampt dan toch wel.
Rituals is ook echt mijn favoriet
Ik ben fan van Millefiori! Die verkopen ze ook bij V & D. Ze hebben echt allerhande heerlijke geuren, voor de winter houd ik van Bois d'Arbre en voor de zomer heb ik vaak iets met citrus. Vind Millefiori frisser ruiken dan Rituals, ik vind die geuren daar zo zwaar. Zara Green Herbs vind ik trouwens ook een aanrader, die staat op onze wc. Ben gek op stokjes, maar ook op geurkaarsen. Voor mijn verjaardag een Dyprique gekregen, Tubereuse, maar ik vind deze zo lekker en luxe dat ik m nog niet heb aangestoken, haha.
't Is al met al een heel gedoe
Haha, bedankt allemaal, mijn grote snuffelronde kan beginnen . Ga aankomend weekend eens rondneuzen!!
quote:Tmaar schreef op 19 september 2015 @ 22:43:

Rituals inderdaad. Under a fig tree is hier echt favoriet. Heerlijk luchtje. Voor in de woonkamer wel de grote fles, de kleine is meer voor de wc.Jaaa. die vind ik ook zo lekker... echt het heerlijkste luchtje dat ze hebben vind ik
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Chiefseattle schreef op 20 september 2015 @ 00:01:

Deze! Ik ben van de ouderwetse wierrook en Moeders geuren zijn de lekkerste! Vooral de Indiase soorten, net een duur parfum, vind ik zelf. Kijk wel uit met wierrook, de stokjes niet diep in de prut zetten in een plantenpot. Ik heb een keer gehad dat de prut droog was en in de fik vloog, door een wierrookstaafje. Ja moeders geuren zo lekker vol! Dat doet mij eraan herinneren dat ik nog even de musk variant wil halen. Je hebt ook kleine verpakkingen om te proberen. Te koop bij de tuinen.
quote:Christy02 schreef op 20 september 2015 @ 21:04:

[...]

Ik heb ook een Lampe Berger, met momenteel de geur White Musk.

Ik laat hem wel langer "aan" staan, maar ik vind de geur heerlijk zacht en het blijft lang in huis.

Je moet er alleen aan denken hem niet te lang ongebruikt te laten staan, want de vloeistof verdampt dan toch wel.Ok goeie tip voor een volgende keer.

De geur blijft niet hangen, want het is een systeem dat de lucht zuivert en dit toevallig doet met een vloeistof waar je ook geur aan kan toevoegen. Maar het is geen systeem dat ervoor zorgt dat je huis gedurende lange tijd lekker blijft ruiken. Als je hem uit doet, vervliegt de geur ook snel.

Ik laat hem altijd langer aan staan, vind het heerlijk! Maar waar jij hem voor wil gebruiken, is dit niet het goede systeem. Dan had je beter deze kunnen nemen : http://www.lampeberger.nl ... se-zeste-de-verveine.html
He wat jammer dat ik het nu pas lees dat ik beter wat anders had kunnen kopen. In de winkel werd mij verteld dat het was om de lucht te zuiveren maar dat de geur toch wel paar uur blijft hangen. Maar goed. Ik heb het nu staan. En de geur is wel lekker, Riviera de sud. Heb vorige week Oriental Star gekocht.
De geur blijft hier echt geen paar uur hangen. Ik ruik hem zolang hij aan staat, maar daarna eigenlijk al niet meer. Raar dat ze dat zo geadviseerd hebben in de winkel. Ik heb inmiddels een heel assortiment aan geuren zit nu iets met cocos en ananas ofzo in, heerlijk! En voor de winter gaat er weer appel/kaneel in mijn moeder heeft er ook 1 en die vind het ook een fijn ding. Zeker na een avondje gourmetten is het wel heel fijn. En ik heb hier vaak ook de geur van uien na het koken, open keuken, en dan werkt hij ook goed.
Een heel assortiment? Dat is een vermogen waard . En het blijkt toch ook te vervliegen als de fles eenmaal open is gemaakt.
Rituals, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven