Kamer bezichtigen via bemiddelaar

20-09-2015 15:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Het is eerste keer dat ik van plan ben om via een platform een studiotje te zoeken, daarom weet ik de volgende vraag niet.

Als ik via een platform op een studio reageer, maar het bezichtigen is via een bemiddelaar. Zijn er dan kosten verbonden voor het bezichtigen, als het toch niets wordt?
Vraag het die bemiddelaar.
verba volant, scripta manent.
Meestal moet je een bedrag wat gelijk staat aan een (deel van) maand huur betalen, als je het huurcontract ondertekent.

Maar vraag het inderdaad even na.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 20 september 2015 @ 15:18:

Meestal moet je een bedrag wat gelijk staat aan een (deel van) maand huur betalen, als je het huurcontract ondertekent.

Maar vraag het inderdaad even na.En dat is dus twijfelachtig.
En nee, als je niet huurt betaal je niets. Zij bieden de woning aan, dus hoort dit erbij.
Pas als je die kamer gaat huren moet je bemiddelingskosten betalen.

En die zijn meestal 1x de maandhuur+21% btw
Reken maar op een hoge rekening.
Lees de VOORWAARDEN!!!

Het kan ook zijn dat je je in moet schrijven. Daar is nog niets mis mee. Alleen wat ik in Rotterdam tegenkwam is het volgende:

Schrijf je in, klik op de knop en dan ga je akkoord met onze voorwaarden. Deze voorwaarden hielden in dat ik 20.EU per maand moest betalen voor een bepaalde tijd. En het is helemaal niet gezegd dat je de woning krijgt of mag bezichtigen, als je je inschrijft. Zo verdienen ze er leuk aan.
Ik zou 't niet via een bemiddelaar doen. Ik had een aantal kamers te huur en die op Marktplaats gezet. Toen heeft zo'n bureau me benaderd of ze voor mij mochten zoeken. Kostte mij verder niks, dus ik zeg "is goed". Als hij iemand vond, moest diegene een maand huur (in dit geval meer dan 500 euro!) aan hem betalen als bemiddelingskosten.

Dus ik vroeg hem: "Waarom zouden ze niet gewoon zelf op Marktplaats kijken?". Het antwoord was dat de meeste mensen dat te veel gedoe vonden.

Tja.

Hij is nog wel met een paar mensen komen kijken, maar uiteindelijk heb ik 't via Marktplaats verhuurd. Ik vind die bureaus dus zonde van je geld. Tenzij je idd geen zin hebt in gedoe.
Vanaf 1 januari 2015 betaal je als huurder geen bemiddelingskosten meer, dat mag wettelijk niet meer. De verhuurder betaalt nu deze kosten. Hoogstens wordt er een bedrag in rekening gebracht voor 'administratiekosten', zoals opmaken contract.

Voor een bezichtiging hoef je nooit te betalen.
Dank jullie wel voor nuttige reacties! Goed om te weten allemaal en vooral dit:quote:prinses30 schreef op 20 september 2015 @ 17:07:

Vanaf 1 januari 2015 betaal je als huurder geen bemiddelingskosten meer, dat mag wettelijk niet meer. De verhuurder betaalt nu deze kosten. Hoogstens wordt er een bedrag in rekening gebracht voor 'administratiekosten', zoals opmaken contract.

Voor een bezichtiging hoef je nooit te betalen.

geld het voor allemaal zo?

Verder heb ik gemaild naar dat ene platform, om te vragen hoe het zit. Heeft iemand daarnaast ervaring met het vinden van een studiootje in de provincie Utrecht voor student?
quote:Blooossooom schreef op 20 september 2015 @ 20:42:

Dank jullie wel voor nuttige reacties! Goed om te weten allemaal en vooral dit:

[...]

geld het voor allemaal zo?

Verder heb ik gemaild naar dat ene platform, om te vragen hoe het zit. Heeft iemand daarnaast ervaring met het vinden van een studiootje in de provincie Utrecht voor student?

Ja dat geldt voor allemaal.

Ik ben verhuurder en baalde ervan :-)
quote:prinses30 schreef op 20 september 2015 @ 21:48:

[...]

Ja dat geldt voor allemaal.

Ik ben verhuurder en baalde ervan :-)

Ohjaa snap ik, maar het maak duizenden huurder blij & dat is toch mooi

Je bent trouwens niet toevallig verhuurder van een studiootje in de provincie Utrecht he?
Nee sorry :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven