*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer.

Heb vanmorgen zoon naar oma gebracht en nog even meegeweest naar mijn oma voor bakkie. En even geregeld dat we vanavond meeeten dus hoef niet te koken.

Moet om 14.00 uur bij de vk zijn. Wel weer wat meer last van harde buiken en soms ook echt pijnlijk. Dus hoop dat het snel wat heftiger wordt.

En inderdaad lastig om ritme te vinden. Kan me herinneren van zoon dat het bij hem niet zoveel zin had om eerder te voeden, had hij nog niet echt honger en kwam dan vervolgens sneller voor nieuwe voeding.

Met inbakeren geen ervaring, heb wel gelezen dat je bij cb moet vragen en vooral over hoe het moet. Als je het niet goed doet kan het gevaarlijk zijn.
Nog meer babynieuws: wij hebben er een zondagskind bij. Gisterochtend is om iets voor half 9 onze dochter geboren. Om kwart over 5 's nachts braken de vliezen, om kwart voor 7 kwamen de weeen echt op gang en anderhalf uur later was ze er al. Ja, ik weet het, jaloersmakend!

Ik voel me door die korte bevalling ook super, ze heeft ons vannacht ook meteen al ruim 6 uur aan een stuk laten slapen. Broer en zus reageerden ook euforisch en ik zit bovenop mijn roze wolk. Ben zo blij dat het kleine meisje gezond is!

Lees binnenkort weer bij, ga nu maar even verstandig rusten.

Liefs, mamayahoo
Hallo allemaal,

't Is ff geleden, dat ik me gemeld heb, maar ben druk bezig nieuwe ritme op te pakken. Ik zie dat er weer wat beebs geboren zijn: allemaal van harte gefeliciteerd en succes met herstellen!

Voor diegenen die nog ff moeten of overtijd lopen: sterke enne... het wachten wordt echt beloond als je je kleintje straks in je armen hebt!

Hier gaat eigenlijk alles best goed. Esmée is een lief en rustig meisje, slaapt veel, drinkt goed. 's Nachts slaapt ze soms al 6 uur achter elkaar, heerlijk! Overdag tussen de 3-4 uur. Wel geeft ze veel voeding terug, maar volgens de deskundigen staat dat niet in verhoudingen tot wat ze binnenkrijgt en geeft ze alleen terug, datgene wat ze teveel heeft gehad.

Donderdag komen ze van het consultatiebureau, dus ben benieuwd wat ze aangekomen is. Verder is het even opnieuw je ritme zoeken. Ben zelf nog snel en veel moe doordat ik veel bloed verloren hebt tijdens de bevalling. Daarom slik ik nu ijzertabletten.

Tjee, ik ga zo eerst eens even bijlezen wat er allemaal geforummed is afgelopen dagen! Groet!!!!
Mamayahoo, van harte gefeliciteerd met je meisje. Inderdaad heerlijk zo'n snelle bevalling. Geniet maar lekker saampjes.

Bij vk was alles weer goed, hoop er niet meer terug te komen.
Ben trouwens of we hier nog oktbeebs gaan krijgen, of dat we allemaal netjes in sept bevallen. Hoop het wel!
Mamayahoo, van harte gefeliciteerd met je meisje.

En fijn he zo`n snelle bevalling.

Ga lekker van je kleine meid genieten.

Groetjes,

Twisje
mamayahoo van harte met je meisje!!

gniet van je kraamtijd!!

ook al een zondags kind!

wordt zo blij van al die geboren baby's!

xx
Gefeliciteerd mamayahoo! Lekker genieten!!

Fijn dat er wat berichtjes staan over schema's die er iedere dag weer anders uitzien. Is ook hier het geval.... Hij komt bij ons ook om de 3 a 4 uur. Dus ook snachts. En zoals gister is de laatste voeding dan rond 10 uur, dus dat houd in dat tie rond 2 uur en dan tussen 5 en 6 komt. 2 x eruit snachts... pfff. Hij heeft net om half 4 gedronken, als tie t red tot ong. half 8 dan kom ik savonds een beetje uit. Lastig hoor! De ene keer drinkt tie ook meer dan de andere keer. Net 60 cc maar, (hij mag 70 of meer!) en vanmiddag ineens maar 30cc.

Inbakeren doen wij ook met een hydrofiel luier maar hij maait zn armpjes er gewoon uit. Donderdag moet tie voor zn gehoortest, ben benieuwd!
mamayahoo: gefeliciteerd! Super zeg, en dan zo snel.

Hier gaat het goed. Meisjelief slaapt als een roosje, maar ik denk dat ze zich zo meldt. Ze drinkt als een tierelier, dus nu laat ik 'r meestal één borst helemaal leegdrinken en dan leg ik d'r nog even aan de andere kant aan. Ik heb wel het idee dat ze in haar bedje soms meer zuigbehoefte heeft dan dorst, zeker als ze net gedronken heeft, dus als ze dan een beetje begint te jengelen, geef ik haar een speen en dat helpt meestal ook.

Inbakeren doe ik niet echt, soms wel een beetje strak in een doek inpakken. Dan leg ik die vierkante doek met de punt naar boven en rol die zijkanten een beetje strak om haar heen. Daar wordt ze vaak wel rustiger van. Ik heb het idee dat ze soms een beetje overprikkeld is als we met haar naar buiten zijn geweest of met de auto. Dus ik probeer niet meer dan één 'activiteit' per dag met haar te plannen. En 's avonds helemaal niets. Vanavond gaat ze in bad en daarna lekker rozig in bed.

Ik moet a.s. donderdag voor het eerst met haar naar het consultatiebureau, een tijdje geleden heeft ze hier thuis de intake al gehad. Nou ja, wij dan, zij sliep er doorheen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Movamoba, gefeliciteerd!!

Mamayahoo, ook gefeliciteerd met jullie dochter!!

Ik heb ook af en toe wat harde buiken, maar er gebeurt nog niets. Waaah, ik wil ook! Misschien toch maar die yoga-oefening gaan doen?
Mamayahoo, gefeliciteerd!

oe, ben nog steeds een beetje jaloers op jullie schema's.. Zoon komt nog steeds om de 3 uur. Overdag wil er soms nog wel eens 3,5 of 4 uur tussen zitten, maar 's nachts echt niet. Om een of andere reden krijgt hij het voor elkaar om elke nacht rond 03:00 en rond 06:00 uur te willen drinken. Ik ga zelf meestal rond 21:30 naar bed en hij komt dan tussen 23:00 en 00:00 uur. Ik wordt dus zo'n 3 keer per nacht wakker..

Inbakeren doe ik eigenlijk niet. Wel heb ik net een afspraak gemaakt voor de fysiotherapeut. Hij heeft een voorkeurshouding en ligt niet graag op z'n buik tegen me aan (voor bijv. een boertje). Volgende week woensdag komt ze langs om te kijken. Ik ben heel benieuwd.

meisjes die nog moeten, succes!!
Heerlijk al die baby berichten...gefeliciteerd meiden super!!!

Hier ook een kindje die snacht ingebakerd word sinds 2 nachten hihi...ik doe een hydrofiel luier dubbelvouwen in een 3 hoek. Dan leg ik hem op haar buik met de punt naar beneden gericht. En dan vouw ik de zijkanten strak om haar heen onderlangs zodat ze erop ligt. Maar ik kruis haar armen niet ik stop ze gewoon langs haar zij. En het helpt hoor, zij doet ook snachts met haar armen zwaaien en de speen eruit trekken haha...Wat een eigewijse kinders he hahah...

Ik tob ook een beetje met t schema, ze zit nu op dit schema: 3,6,9,12, en ook snachts. Maar zoals vandaag zit er opeens 4 uur tussen dus ja. Ik ga nu uit van 4 uur en als ze eerder komt, dan geef ik t gewoon. Vandaag heb ik haar ook al 2x lauwwarm water gegeven ongeveer 50 cc en ze dronk t helemaal op, dus denk dat ik haar cc flesvoeding ga verhogen. Maar dan moet ik eerst weten hoeveel ze weegt, ga ik morgen op het CB doen. Ik geef haar wel de fles om 00.00 zodat ze snachts echt maar 1x komt, want 2x per nacht ppfff wel pittig hoor...zodat de eerste fles op zn vroegst om 06.00 is, maar vanochtend was dat om 07.00 heerlijk.
Hondje, mag ik vragen waarom je nu al de fysio inschakelt?? Mijn meisje ligt ook graag de ene kant op te kijken/slapen maar ik draai haar zelf gewoon steeds.

Ja mijn meisje heeft ook last van prikkels als er iets druks is geweest die dag, vooral snachts in bed verwerkt ze die dan. Daarom baker ik haar ook in. Vooral met veel visite is ze daarna echt op en kan ze geen rust vinden, zielig vind ik dat en voel ik me gelijk vreselijk schuldig...
Hoi meiden!

Movamoba en mamayahoo gefeliciteerd met jullie kindjes!

Mamayahoo, fijn dat het zo snel en goed gegaan is! Maar jij had bij je andere 2 kids toch ook al 'stortbevallingen'? Geniet lekker van de kraamtijd!

hier gaan de nachten vrij goed, al 3 nachten op rij maar 1 voeding snachts. Meestal slaapt ze het eerste stuk bijna 5 of 6 uur en gaat ze rond 23.00 uur echt naar bed tot 5 uur en dan gaat ze nog door tot uur of 9...dus denk wel luxe! helaas komt oudste dochtertje toch wel rond 7.00 uur 7.30 dus kan ik niet echt langer blijven liggen. Smiddags slaapt ze ook niet meer, dus moet het echt van mn nachtjes hebben...dus slaap momenteel zo'n 7 uurtjes per nacht..ach het is gelukkig maar tijdelijk

Ik ga even lekker ontspannen!

fijne avond!
quote:missworld schreef op 22 september 2008 @ 20:23:

Hondje, mag ik vragen waarom je nu al de fysio inschakelt?? Mijn meisje ligt ook graag de ene kant op te kijken/slapen maar ik draai haar zelf gewoon steeds.

Ja mijn meisje heeft ook last van prikkels als er iets druks is geweest die dag, vooral snachts in bed verwerkt ze die dan. Daarom baker ik haar ook in. Vooral met veel visite is ze daarna echt op en kan ze geen rust vinden, zielig vind ik dat en voel ik me gelijk vreselijk schuldig...

Mijn dochtertje is met de vacuümpomp ter wereld gebracht, later bleek dat daarbij een spiertje of iets dergelijks is verdraaid. Ze had dan ook een voorkeurshouding, maar aangezien het mijn eerste kind was, dacht ik ook dat draaien en draaien wel afdoende was.

Maar vooral ook 's nachts draaide zij steeds haar hoofd naar links en op een gegeven moment kreeg ze een afgeplat hoofdje. Het CB zei dat dat niet zo erg was en dat het wel bij trok etcetera. Ze gaven als tip dat ik veel stimulatie vanuit rechts moest geven, zoals leuke lichtjes of knuffels. Of dat ik de box links moest afschermen met een handdoek, zodat ze naar rechts zou kijken. Er werd zeg maar niet gewaarschuwd voor of gekeken naar dat het ook een medische oorzaak zou kunnen hebben, maw dat ze gewoon niet te lang naar rechts kon kijken of liggen omdat het pijn deed.

Doordat ik het zelf op een gegeven moment niet meer vertrouwde ben ik naar de fysio gegaan, maar dus wel veel te laat eigenlijk. Hierdoor heeft ze nu nog altijd geen 'recht' hoofdje en is haar ontwikkeling aan de 'linkerkant' motorisch gezien een lange tijd beter geweest.

Ik zou dus zeker wel goed in de gaten houden of er niet een medische reden is dat je dochertje een voorkeurshouding heeft. En als je twijfelt op tijd een fysio inschakelen, baat het niet, schaadt het niet.
Winterlelie, je hebt het antwoord al gegeven

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel veel gehoord dat er idd iets meer kan zijn. Omdat zoon een sterrekijker was is hij iets anders ter wereld is gekomen. Hij ligt ook niet graag op z'n buik tegen iemand aan, dan lijkt het echt op hij pijn heeft. Z'n hoofdje begint trouwens al een beetje plat te worden. Ik vertrouw het gewoon niet helemaal. We moeten woensdag naar het cb maar ik had geen zin om daar op te wachten (en dan idd zo'n advies als bij Winterlelie te krijgen).

Missworld, ik zat vannacht nog te denken om 3 en 6 uur; 'wie zou er nog meer wakker zijn nu'. Geinig.

Winterlelie, hoe gaat het eigenlijk met je??

Lino, gaat goed bij jou. Wat vind je andere dochtertje ervan?

Zijn jullie ook allemaal nog zo vergeetachtig en verstrooid? Ik wordt er helemaal gek van.

Vandaag trouwens een rustig dagje, dochter is naar opa en oma, dus heb 'alleen' zoon om voor te zorgen. Hoe ervaren jullie mama's-van-2e-of-3e-kindjes het met zo'n kleintje erbij? Ik vind het best druk en moet nog echt m'n ritme vinden.

fijne dag!
Mamayaho, movamoba en Oemchalisa: allemaal van harte gefeliciteerd!!! Het werd wel tijd ook bij de meesten he...

Wat heerlijk dat er eindelijk weer baby's bij zijn. Paulien, is er bij jou al wat bekend?

Hier alles goed. Bekken voelt al veel beter aan en ik moet uitkijken dat ik niet te veel doe. Verder geniet ik vooral van mijn eerste dagen alleen met Olav. Zo nu en dan wat kraambezoek en verder vooral lekker kroelen. Verder kom ik nu eindelijk toe aan het laatste deel van Harry Potter als Olav slaapt. Voeden gaat meestal wel goed. We proberen er wat regelmaat in te brengen en minstens 2,5 uur tussen elke voeding te laten zitten. Dat lukt nu aardig en ik ben niet meer de hele dag aan het voeden. Op verzoek voeden is gewoon niets voor mij, daar maken mijn baby's misbruik van. Olav groeit goed. Zat vorige week donderdag al op zijn geboortegewicht en dat ik prima na 7 dagen.

Gisteren intake aan huis gehad van het consulatiebureau. Vrijdag moeten we er heen voor de gehoortest en 9 oktober voor de eerste keer voor het echie. Maar Olav is gisteren weer helemaal goedgekeurd.

Bij Olav heb ik nog niets gemerkt van een voorkeurshouding en in bed ligt hij keurig de ene keer de ene kant en de andere keer de andere kant op. Tot nu toe voorbeeldig dus. Wel vindt hij het verplicht een tijdje op zijn buik liggen een drama.

Hondje, ik vind het momenteel vooral wennen dat ik vooral aandacht heb voor de baby en mijn man wat meer voor Mark. Niet dat Mark het aangeeft ofzo, maar ik vind wel dat ik hem wat tekort doe. Hij is heel lief met zijn broertje, maar je merkt het wel dat het een behoorlijke verandering is voor hem. Zo heeft hij door dat als de baby huilt dat Olav dan aandacht krijgt. Mark heeft dus last van nephuilbuien. Erg grappig maar we proberen het te negeren. Op dit moment is mijn man nog thuis als Mark niet naar de creche is. Die luxe heb ik deze week nog en de week erop. Daarna heb ik ze toch echt allebei de hele dag, maar dat gaat vast wel goed. Al zal ik ook zeker naar een nieuw ritme moeten zoeken.

Alejandra heeft de yogaoefening nog geholpen???

Oja Olav komt meestal 1x 's nachts. Om 11 uur ongeveer laatste voeding en dan tussen 3.30 en 5 uur de nachtvoeding. Jammer dat ik de hele nacht verder lig te hoesten, want anders zou ik best redelijke nachten maken.

Groetjes

Carry
Hondje: met mij gaat alles goed, ben het wel echt heel erg zat, maar troost mezelf maar met de gedachte dat het nu echt niet lang meer gaat duren.

Ondertussen geniet ik van jullie babyverhalen en verlang ik naar de gebroken nachten van jullie haha.
Hier hetzelfde als Winterlelie, ik geniet van alle babyverhalen.

Het gaat allemaal goed met mij, en de baby heeft het nog te lekker binnenin om er al uit te komen. Donderdag ben ik uitgerekend, maar ik ben het al zo zat.

Hopelijk gaat het niet meer lang duren.

Zodadelijk ga ik op bezoek bij een vriendin die vrijdag een keizersnede heeft gehad. Even lekker tuttelen met haar baby.
Veel plezier alejandra bij je vriendin.

Hier weinig nieuws te melden, wachten maar weer rustig af. Probeer mijn dagen nog beetje vol te plannen anders duren ze wel erg lang.
Hondje, met mn andere dochtertje gaat het redelijk, ze vindt dr zusje wel heel leuk en we moeten haar echt meenemen overal mee naartoe, maar op sommige momenten wil ze toch wel heel veel aandacht en probeert dat dan op een negatieve manier te krijgen...het is ook allemaal wel logisch hoor, want zo'n kleintje is natuurlijk een hele impact! Ze is ook bijna 3, dus beseft het ook echt, denk eigenlijk hoe jonger, hoe minder moeite het eerste kind ermee heeft...

Hondje, ik ervaar het ook als heeeel druk, echt geen tijd meer voor jezelf (dan denk je bij je eerste kindje al dat je het druk hebt...haha). Tijd voor jezelf is nu echt ver te zoeken, en al die was!!!! help! maar idd, even een ritme zien te vinden. Mn man is ook helemaal niet extra thuis gebleven zeg maar (eigen bedrijf..) dus na de kraamweek meteen volle bak met mn twee meisjes...

Had net een voeding afgekolfd en in een flesje gegeven...140cc en ze heeft het allemaal opgedronken ??? is wel veel he?

Wel fijn, ze hapt mn borst net zo makkelijk als een tepelhoedje en een flesje...helemaal geen last van 'verwarring' wat dat betreft, alleen maar makkelijk :-)

Carry, fijn dat het nu wat beter gaat met de voeding!

Hier morgen intake consultatieburo...hoop niet dat ze erg lang blijft :-)

Fijne avond!
Leontien is bevallen van een zoon (zie hyves)
Nog 4 te gaan
Ilona, hoe is het bij jou?
Goeiemorgen,

hier geen nieuws, hoe is het bij jullie?

Zoon heeft vanmorgen voordat hij naar kdv ging mijn buik overladen met kusjes en gezegd dat baby eruit moet komen. Als dat geen weeenopwekker is...........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven