Dierenpark Emmen en verhuizing
maandag 21 september 2015 om 17:23
Ik had een tijd geleden gelezen over Dierenpark Emmen en een verhuizing omdat het te krap is in het centrum. Ik ga nu kijken op de plattegrond, omdat we in de herfstvakantie naar Nederland gaan en in de Huttenheugte verblijven en het ons wel leuk leek, want jaaaaren geleden zin we er ooit geweest.
Maar afgezien het feit dat ik nog steeds 2 locaties zie, zie ik niet echt een verhuizing, behalve dat alle dieren nu in het centrum zitten wat eigenlijk te klein was?
Nu ben ik nieuwsgierig: wie kan me vertellen hoe erg of het park veranderd is de laatste tijd?
Alvast bedankt:-)
Maar afgezien het feit dat ik nog steeds 2 locaties zie, zie ik niet echt een verhuizing, behalve dat alle dieren nu in het centrum zitten wat eigenlijk te klein was?
Nu ben ik nieuwsgierig: wie kan me vertellen hoe erg of het park veranderd is de laatste tijd?
Alvast bedankt:-)
maandag 21 september 2015 om 17:34
Gisteren nog geweest.
De dierentuin sluit 31 december voorgoed haar deuren in het centrum
Maart of april 2016 opent het nieuwe park (wildlands)
Alle dieren zijn nu nog in het centrum. In het nieuwe gedeelte is op dit moment alleen het speelparadijs geopend als het goed is.
Eerst waren de pinguins ook al in het nieuwe deel, maar die zijn weer terug in het centrum.
Ik verwacht zelf wel dat ze na de herfstvakantie wel al langzaam zullen beginnen met dieren te verhuizen
Alle dieren zijn nu nog in het centrum. In het nieuwe gedeelte is op dit moment alleen het speelparadijs geopend als het goed is.
Eerst waren de pinguins ook al in het nieuwe deel, maar die zijn weer terug in het centrum.
Ik verwacht zelf wel dat ze na de herfstvakantie wel al langzaam zullen beginnen met dieren te verhuizen
maandag 21 september 2015 om 17:53
quote:twilight84 schreef op 21 september 2015 @ 17:34:
Gisteren nog geweest.
Ik verwacht zelf wel dat ze na de herfstvakantie wel al langzaam zullen beginnen met dieren te verhuizenWat een ''operatie'' zal dat zijn.
Gisteren nog geweest.
Ik verwacht zelf wel dat ze na de herfstvakantie wel al langzaam zullen beginnen met dieren te verhuizenWat een ''operatie'' zal dat zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 21 september 2015 om 18:09
Ben er eerder dit jaar nog geweest. Vind het wel jammer dat ze aan dierenpark in centrum echt niets meer doen. Verlichting op veel plekken stuk, verkeerde bordjes bij verkeerde beesten, veel educatief bedoelde schermen die het niet doen...
Zonde, ik ga er pas weer heen wanneer de verhuizing rond is. De nieuwe speeltuin in nieuwe deel zag er wel heel tof uit, voor wie kinderen heeft
Zonde, ik ga er pas weer heen wanneer de verhuizing rond is. De nieuwe speeltuin in nieuwe deel zag er wel heel tof uit, voor wie kinderen heeft
maandag 21 september 2015 om 19:58
Voor de dieren is het denk ik inderdaad alleen maar goed, dat ze meer ruimte krijgen en ruimere plekken. wel jammer dat het onderhoud nu in het park dan zo slecht is... maar goed, we gaan natuurlijk voor de dieren....
En qua charme en sfeer... een stadsdierentuin heeft veel sfeer maar als ik bv denk aan Artis.... jaren geleden was ik daar met het kinderdagverblijf waar we toen werkten... ik schrok ervan hoe krap en klein het was.... dus dat de dierentuin in Emmen daarom wil verhuizen, vind ik dier-vriendelijk gezien alleen maar goed....
Wat gaan ze dan met die enorme lege dierentuin doen? Of gaat de gemeente Emmen daar woningen enzo bouwen?
En qua charme en sfeer... een stadsdierentuin heeft veel sfeer maar als ik bv denk aan Artis.... jaren geleden was ik daar met het kinderdagverblijf waar we toen werkten... ik schrok ervan hoe krap en klein het was.... dus dat de dierentuin in Emmen daarom wil verhuizen, vind ik dier-vriendelijk gezien alleen maar goed....
Wat gaan ze dan met die enorme lege dierentuin doen? Of gaat de gemeente Emmen daar woningen enzo bouwen?
dinsdag 22 september 2015 om 22:55
Ik ben er vorige week geweest (en 20 jaar geleden, maar dat zit niet meer zo in mijn herinnering...) Voor zover ik kon nagaan waren alle (?), in elk geval veeeel dieren gewoon nog allemaal daar. Ik vond het vooral erg leuk om de haai te zien, en de pinguïns en de ijsberen! Die zitten niet in de (kleine) dierentuin waar ik meestal kom.