Witte kuipstoeltjes
maandag 21 september 2015 om 18:49
maandag 21 september 2015 om 19:02
Replica's heb je in alle soorten en maten. Een stoel die geen copyright meer bezit mag door iedereen nagemaakt worden. Er is meestal een ' officiele' leverancier die ze onder licentie maakt (het merk blijft wel altijd beschermd namelijk), en daarnaast heel veel namaak. Goedkope chinese rommel die instort als je er 2 dagen op zit en met scherpe gietranden, en heel mooie replica's die niet slechter zijn dan een 'echte', en soms zelfs beter (zo zijn veel van die oude stoelen heel laag, en heb je replica's die een paar centimeter hoger zijn, terwijl het origineel dat weigert).
De enige oplossing: zelf kijken en voelen. En goede afspraken maken over wat je mag verwachten, want vaak is het showmodel mooier dan wat je geleverd zult krijgen.
De enige oplossing: zelf kijken en voelen. En goede afspraken maken over wat je mag verwachten, want vaak is het showmodel mooier dan wat je geleverd zult krijgen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 21 september 2015 om 19:11
maandag 21 september 2015 om 19:24
Ik heb een replica eames uit China (site bestaat niet meer). Ik ben erg tevreden over de kwaliteit, ziet er goed en degelijk uit en ik moest ook zelf de zitting op het onderstel schroeven en die constructie lijkt me degelijk. Onderstel is hout en voelt ook zwaar.
Ik vraag me werkelijk af wat het verschil zou zijn met die van Vitra. Het patent is al lang verlopen en op het oog is er geen enkel verschil, wel wijken de kleuren iets af.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat de stoel meer voor de sier ergens staat en dat ik er zelden op zit, dus hoe lang het duurt voor je er doorzakt durf ik niet te zeggen.
Maar voor dit prijsverschil zou ik zeggen: begin met neppers en kijk hoe het je bevalt.
Ik vraag me werkelijk af wat het verschil zou zijn met die van Vitra. Het patent is al lang verlopen en op het oog is er geen enkel verschil, wel wijken de kleuren iets af.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat de stoel meer voor de sier ergens staat en dat ik er zelden op zit, dus hoe lang het duurt voor je er doorzakt durf ik niet te zeggen.
Maar voor dit prijsverschil zou ik zeggen: begin met neppers en kijk hoe het je bevalt.
maandag 21 september 2015 om 20:38
Ik heb recent replica's besteld bij designerchairs24 en het is super gegaan! Met 2 dagen had ik ze al in huis. Eén pootje was helaas beschadigd maar na het opsturen van een foto kreeg ik zo een nieuw onderstel opgestuurd. Het is me 100% meegevallen, was toch wat bang ivm vooraf betalen. Kende wel al iemand die er wat besteld had hoor.
Noem mij maar Nil!
maandag 21 september 2015 om 21:10
Ik heb deze zelf hier in een plaatselijke maar grote woon/slaap/accessoires etc. zaak gekocht, maar deze zijn volgens mij overal wel te bestellen. Is bij ons trouwens een onderdeel van de eetkamer/keukentafel. Vier kuipstoeltjes en twee 'gewone' stoelen.
Als je zoekt op 'Hay witte kuipstoel' vind je ze ook. Ze zijn er trouwens ook in andere kleuren.
Als je zoekt op 'Hay witte kuipstoel' vind je ze ook. Ze zijn er trouwens ook in andere kleuren.