Kraamtijd klaagtopic
donderdag 10 september 2015 om 23:03
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...
Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...
Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!
Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.
Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...
Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!
Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
dinsdag 22 september 2015 om 10:07
Mamalin en sunnemom
Ik kom weer met een familie klacht hoor!
Mijn moeder viert over 1,5 week haar verjaardag.
Nou belde een tante van de week. Op zich prima contact mee. Maar buiten verjaardagen zien we elkaar eigenlijk niet. En bellen ook niet maandelijks ofzo.
En nu belde ze om op kraambezoek te komen. In de avond want ze werken op de dag. Maar ik merk dat ik in de avond gewoon nog geen bezoek wil/aankan.
Zei ze: "ja maar ik wil der wel nog zien voor je moeders verjaardag hooor!"
Met echt een dwingende ondertoon.
Heb maar ggezegd dat die kleine moest eten. En snel opgehangen. Want het koste me veel moeite om vriendelijk te blijven..
Ohja en nog een klacht. Ik heb migraine. Best zware migraine.
Maar gehele zwangerschap geen last van gehad. (Jeej voor de hormonen )
En nu gisteravond weer de eerste aanval. En kon geen medicijnen nemen door bv.
Het was echt een hel. Ik zou zo weer zwanger worden om er vanaf te zijn!
Ik kom weer met een familie klacht hoor!
Mijn moeder viert over 1,5 week haar verjaardag.
Nou belde een tante van de week. Op zich prima contact mee. Maar buiten verjaardagen zien we elkaar eigenlijk niet. En bellen ook niet maandelijks ofzo.
En nu belde ze om op kraambezoek te komen. In de avond want ze werken op de dag. Maar ik merk dat ik in de avond gewoon nog geen bezoek wil/aankan.
Zei ze: "ja maar ik wil der wel nog zien voor je moeders verjaardag hooor!"
Met echt een dwingende ondertoon.
Heb maar ggezegd dat die kleine moest eten. En snel opgehangen. Want het koste me veel moeite om vriendelijk te blijven..
Ohja en nog een klacht. Ik heb migraine. Best zware migraine.
Maar gehele zwangerschap geen last van gehad. (Jeej voor de hormonen )
En nu gisteravond weer de eerste aanval. En kon geen medicijnen nemen door bv.
Het was echt een hel. Ik zou zo weer zwanger worden om er vanaf te zijn!
dinsdag 22 september 2015 om 10:10
quote:Groupie schreef op 22 september 2015 @ 00:04:
[...]
De mijne ook
Ik wist wel dat het niet handig was maar toen ik laatst hoorde hoe gevaarlijk het was ben ik me doodgeschrokken!Ik heb ook een koortslip dus geen kusjes en knuffels alleen met een mondkapje op. Vind het verschrikkelijk, maar ik kan niet anders. Kraamzorg of bezoek met een koortslip zou er bij mij absoluut niet in komen.
[...]
De mijne ook
dinsdag 22 september 2015 om 10:27
Een voor Sunemom en Mama_lin, sterkte dames.
@naar buiten. Heerlijk! Vanaf dat ze 2 weken was ga ik dagelijks naar buiten met haar. Ik moet sowieso wel naar buiten om de hond uit te laten. Of als ze een beetje onrustig is dan ga ik ook graag wandelen.
@schoonfamilie. Wij hebben mijn man zijn oom en zijn vrouw ook op de never come back-line gezet. Er zijn maar heel weinig familieleden van zijn kant die weten waar wij wonen. Daar hebben wij zo onze redenen voor. Man had zijn oom gebeld van we komen wel langs jullie. Nu heeft zijn vrouw aangegeven dat ze dat niet wil omdat het in hun cultuur normaal is om thuis te komen bij de pasgeborene. Tsja jammer joh wij bepalen, niet zij.
@naar buiten. Heerlijk! Vanaf dat ze 2 weken was ga ik dagelijks naar buiten met haar. Ik moet sowieso wel naar buiten om de hond uit te laten. Of als ze een beetje onrustig is dan ga ik ook graag wandelen.
@schoonfamilie. Wij hebben mijn man zijn oom en zijn vrouw ook op de never come back-line gezet. Er zijn maar heel weinig familieleden van zijn kant die weten waar wij wonen. Daar hebben wij zo onze redenen voor. Man had zijn oom gebeld van we komen wel langs jullie. Nu heeft zijn vrouw aangegeven dat ze dat niet wil omdat het in hun cultuur normaal is om thuis te komen bij de pasgeborene. Tsja jammer joh wij bepalen, niet zij.
dinsdag 22 september 2015 om 10:29
Met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel heb ik je berichtje gelezen Sunemom. Ik heb een tijdje nagedacht over de juiste woorden maar ik kan ze niet vinden. Die zijn er niet. Enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte wensen. Weet dat er aan je gedacht en met je meegeleefd wordt. Ik hoop dat het geluk jullie snel weer toelacht, het is jullie zó gegund. X
dinsdag 22 september 2015 om 10:47
mama-lin en sunemon ik wens jullie veel sterkte!
Wat betreft de kraamvisite merk ik dat ik er helemaal klaar mee ben. Vooral omdat ze blijven plakken. Gister ging mijn oom pas om 23:45 weg
Wat betreft de visite van zaterdag daartegen heb ik gezegd dat zoon toch echt moest eten en dat hij pech had als hij er moeite mee had.
Wat betreft de kraamvisite merk ik dat ik er helemaal klaar mee ben. Vooral omdat ze blijven plakken. Gister ging mijn oom pas om 23:45 weg
Wat betreft de visite van zaterdag daartegen heb ik gezegd dat zoon toch echt moest eten en dat hij pech had als hij er moeite mee had.
dinsdag 22 september 2015 om 12:36
Ik schreef er een blog over met de titel 'roze wolk ammehoela'
Zegt genoeg toch? Man man man, ik voelde me echt in de maling genomen. En vooral door mezelf. Had ik hier nou zo naar uitgekeken?
Eerlijk is eerlijk: ze is nu 4 weken en ik vind het al stukken leuker. Dacht ik in week 2 dat ik nooit meer aan iets normaals toe zou komen en het leven aan me voorbij zou trekken (boehoe), nu doe ik het hele huishouden en zit ik rustig een avondje op het terras met haar in de draagdoek. Dat ding heeft mijn leven gered.
Zegt genoeg toch? Man man man, ik voelde me echt in de maling genomen. En vooral door mezelf. Had ik hier nou zo naar uitgekeken?
Eerlijk is eerlijk: ze is nu 4 weken en ik vind het al stukken leuker. Dacht ik in week 2 dat ik nooit meer aan iets normaals toe zou komen en het leven aan me voorbij zou trekken (boehoe), nu doe ik het hele huishouden en zit ik rustig een avondje op het terras met haar in de draagdoek. Dat ding heeft mijn leven gered.
dinsdag 22 september 2015 om 12:39
Sunemom: Heel veel sterkte! Ik zou graag meer willen zeggen maar ik weet niet wat. Jij maakt onze ergste nachtmerrie door.
Mama_lin: Ook voor jou heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel hier komt klagen over huiluurtjes en mensen met weinig inlevingsvermogen!
Ik heb ook nog wat. Kleine hier is erg verkouden. En nu voor de tweede keer de gehoorscreening onvoldoende. Dat kan heel goed door de verkoudheid komen en ik maak me ook niet heel veel zorgen maar toch een beetje Mensen hier toevallig ervaring?
Mama_lin: Ook voor jou heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel hier komt klagen over huiluurtjes en mensen met weinig inlevingsvermogen!
Ik heb ook nog wat. Kleine hier is erg verkouden. En nu voor de tweede keer de gehoorscreening onvoldoende. Dat kan heel goed door de verkoudheid komen en ik maak me ook niet heel veel zorgen maar toch een beetje Mensen hier toevallig ervaring?
dinsdag 22 september 2015 om 14:06
dinsdag 22 september 2015 om 16:27
quote:ri88 schreef op 20 september 2015 @ 09:37:
Bloes: is jouw kleine nu ongeveer 6 weken? Dat was bij ons ook echt de huilpiek! Man man, wat kan er een volume uit zo'n klein mannetje komen....
Ja, en het was duidelijk de huilpiek, want inmiddels is hij 7 weken en al een stuk rustiger. Hoewel hij nog steeds wel flink en lang kan huilen, maar wel veel minder dan eerst. En zijn krampjes lijken nu ook al bijna over te zijn.
Over de kraamtijd zelf heb ik geen klachten, behalve dat ik graag een kraamtijd had willen hebben. Zoon lag in het ziekrnhuis en ik was bij hem, waarvan de eerste twee dagen op de kraamafdeling en daarna op een krul naast zijn bedje op neonatologie. Zit echt heerlijk als je net bevallen en ingeknipt bent.
Bloes: is jouw kleine nu ongeveer 6 weken? Dat was bij ons ook echt de huilpiek! Man man, wat kan er een volume uit zo'n klein mannetje komen....
Ja, en het was duidelijk de huilpiek, want inmiddels is hij 7 weken en al een stuk rustiger. Hoewel hij nog steeds wel flink en lang kan huilen, maar wel veel minder dan eerst. En zijn krampjes lijken nu ook al bijna over te zijn.
Over de kraamtijd zelf heb ik geen klachten, behalve dat ik graag een kraamtijd had willen hebben. Zoon lag in het ziekrnhuis en ik was bij hem, waarvan de eerste twee dagen op de kraamafdeling en daarna op een krul naast zijn bedje op neonatologie. Zit echt heerlijk als je net bevallen en ingeknipt bent.
dinsdag 22 september 2015 om 17:55
quote:dawnn schreef op 22 september 2015 @ 12:36:
Eerlijk is eerlijk: ze is nu 4 weken en ik vind het al stukken leuker. Dacht ik in week 2 dat ik nooit meer aan iets normaals toe zou komen en het leven aan me voorbij zou trekken (boehoe), nu doe ik het hele huishouden en zit ik rustig een avondje op het terras met haar in de draagdoek. Dat ding heeft mijn leven gered.leuke blog!
Eerlijk is eerlijk: ze is nu 4 weken en ik vind het al stukken leuker. Dacht ik in week 2 dat ik nooit meer aan iets normaals toe zou komen en het leven aan me voorbij zou trekken (boehoe), nu doe ik het hele huishouden en zit ik rustig een avondje op het terras met haar in de draagdoek. Dat ding heeft mijn leven gered.leuke blog!
dinsdag 22 september 2015 om 18:47
quote:Azuri29 schreef op 22 september 2015 @ 12:49:
Elliot, heb ik ervaring mee. Verkoudheid zorgt inderdaad vaak voor vocht in de oren en falende eerste testen. De derde test ging meestal wel goed. Ziet er wel gek uit die 3e test, ze plakken je baby helemaal onder met plakkers en oorkappen.Fijn, stelt toch weer wat meer gerust. Het is natuurlijk niet het ergste wat je kan overkomen maar ik zal toch blij zijn als die derde test goed is.
Elliot, heb ik ervaring mee. Verkoudheid zorgt inderdaad vaak voor vocht in de oren en falende eerste testen. De derde test ging meestal wel goed. Ziet er wel gek uit die 3e test, ze plakken je baby helemaal onder met plakkers en oorkappen.Fijn, stelt toch weer wat meer gerust. Het is natuurlijk niet het ergste wat je kan overkomen maar ik zal toch blij zijn als die derde test goed is.
dinsdag 22 september 2015 om 20:23
dinsdag 22 september 2015 om 20:42
Oh en over die koortslippen, ik kreeg er ook 1 in de tweede week van dochter. Voordat ik haar aanraakte handen wassen, van die patch om het af te dekken, voeden met mondkapje en voor iedere voeding controleerde in mijn tepels. Heb mijzelf nog nooit eerder op andere plekken besmet, maar met zo'n minibaby was ik wel heel bang hoor!!!
woensdag 23 september 2015 om 05:51
Dames, bedankt voor de lieve woorden. Ik ging gisteravond voor de 10 uur voeding naar de couveuse. Ook hadden ze traditiegetrouw de bloeduitslagen van dochter. Dus jah ik was benieuwd. Die waren met 1 resterende lamp weer íets gedaald (is goed) dus de zuster zou weer ff de grafiek laten zien zoals altijd...komt de arts gelijk mee (gebeurt vaker). Nou zegt de arts...de laatste lamp mag uit....maar dat betekende....WIEGJE OP DE KINDER IPV COUVEUSE!!!! Dus dat zou dan deze ochtend gebeuren. Zou zegt de ander...waarom vanavond niet al. Jah waarom ook niet! Ach en ze ligt alleen op de kinder voor de couveuse...dan mag ze ook wel mee naar mevrouw haar kamer!!! Even later, van de schrik nog niet bekomen, komt t volgende...als in de ochtend alle waarden nóg goed zijn...mogen WE BEIDE naar huis! Ik droooooom. Ow wat word ik boos als t een droom blijkt. Gister zeiden ze nog dat t zeker was dat ze niet mee mocht!
woensdag 23 september 2015 om 09:27
Ik vond alles vreselijk. Had wereld oorlog 3 tussen mijn benen! Was bont en blauw van alle prikken verdovingen bloedtransfusies operatie etc. Strompelde uit het ziekenhuis met een hb waarde waar je normaliter een bloedtransfusie voor krijgt en toen had ik al anderhalve liter gehad.
Borstvoeding als een malle deed zo veel zeer had een drieling kunnen zogen. Maar door de lichamelijke ellende hield ik het niet vol.
Kon niet slapen door alle stress en
Opgejaagd gevoel kreeg medicatie maar hielp niet.
Heb me werkelijk nog nooit zo waardeloos gevoeld als toen. Voelde me een slechte moeder en vond dat dochter beter verdiende.
Vreselijk vreselijk vreselijk. Gelukkig geniet ik nu heel veel van dochter!
Borstvoeding als een malle deed zo veel zeer had een drieling kunnen zogen. Maar door de lichamelijke ellende hield ik het niet vol.
Kon niet slapen door alle stress en
Opgejaagd gevoel kreeg medicatie maar hielp niet.
Heb me werkelijk nog nooit zo waardeloos gevoeld als toen. Voelde me een slechte moeder en vond dat dochter beter verdiende.
Vreselijk vreselijk vreselijk. Gelukkig geniet ik nu heel veel van dochter!