Geld & Recht alle pijlers

Ik ben verdachte

22-09-2015 18:53 173 berichten
Ga het kort en bondig houden:

situatie is als volgt; een paar weken geleden ben ik door een redelijk gestoorde en asociale buurvrouw in mijn buik geschopt nadat zij mij over een akkefietje in de wijk helemaal de huid had volgescholden en bedreigd ik heb op dat moment willen bemiddelen. Ik ben op dat moment 6 maanden, nu 7 maanden zwanger.

Om mijzelf te beschermen heb ik haar van mij weggeduwd.

Later op die avond heeft zij met haar vader -die volgens de agent in kwestie bezopen was- de wijkagent aangesproken en aangegeven aangifte te willen doen van mishandeling (door mij).

Op advies van de wijkagent heb ik ook ik (tegen mijn zin, want ik heb helemaal geen zin in gedoe en wilde het voorval zsm vergeten) aangifte vanwege de trap gedaan. Dat is opgenomen als poging tot doodslag (in dit geval op mijn ongeboren kind). Volgens de wijkagent en de agent die de aangifte opnam zou een officier van justitie/rechter het er op gooien dat we het met bemiddeling moeten oplossen. Ik vertrouwde daarop.

Tot mijn verbazing valt er vandaag een brief in de bus waarin ik opgeroepen word voor een verhoor als verdachte.

Onnodig om te vertellen dat ik in mijn toestand -in de ziektewet vanwege zwangerschapsklachten, zware bekkeninstabiliteit en vruchtwaterverlies- helemaal geen zin in spanningen heb. Ik heb gelezen dat men personen aanmerkt als verdachte om ze te kunnen aanhouden en evt in te sluiten.

Juridisch advies heb ik ingewonnen, maar bij het verhoor (want je gaat vrijwillig op uitnodiging) mag geen advocaat aanwezig zijn.

Ik zit in de piepzak. Wordt ik straks echt opgesloten en max. 15u vastgehouden terwijl ik zwanger ben? Ik schijt écht peultjes. Of mijn kinderen komen straks in de Jeugdzorg mallemolen omdat ik na een kutactie van een buurvrouw straks als dader wordt behandeld.

Iemand meer advies?
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen advies.

Ik wens je wel sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je had eigenlijk geen aangifte willen doen? Ze had je baby echt wat aan kunnen doen!

Maar goed, heb je geen rechtsbijstandverzekering? Die kun je bellen voor advies en anders het Juridisch Loket. Zij hebben vast antwoord op je vragen.

Sterkte.
Jeetje wat een soap. Geen advies ook, wens je wel veel sterkte.
Zo wat heftig! Geen tips. Ben je wel nagekeken na die trap?
Maak je niet druk, er is geen lichamelijk letsel en dus geen reden tot aanhouding.
Er bestaan meerdere redenen waarom de politie een verdachte een uitnodiging stuurt voor een verhoor:

http://www.strafrechtadvo ... ing-verhoor-als-verdachte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Geen advies alleen een dikke knuffel. Wat een ellende zeg!
Dat is schrikken! Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. Veel sterkte.
quote:Enn schreef op 22 september 2015 @ 18:57:

Er bestaan meerdere redenen waarom de politie een verdachte een uitnodiging stuurt voor een verhoor:

http://www.strafrechtadvo ... ing-verhoor-als-verdachte

Weet ik, vertelde mijn advocate ook al.

Alleen ik mag wel even vingerafdrukken en een mugshot afgeven terwijl ik in feite slachtoffer ben van behoorlijk geweld.
Heeft mijn man ook een keer gehad, toen hij de gestoorde buurvrouw een duw gaf toen ze mij bedreigde. Hij heeft een kort gesprekje gehad en mocht zo weer naar huis en nooit meer wat van gehoord.

En zeker geen vinger afdrukken of een foto gemaakt.
Wat krom!

Geen tips, maar veel sterkte.

Is alles goed met je kindje?
Het advies van Penelope is goed. Vraag advies van rechtsbijstand, juridisch loket of advocaat.

Heb je (onafhankelijke) getuigen van dit voorval (bv een buurtbewoner)?

Vruchtwaterverlies e.d. is dat door de aanval van die vrouw veroorzaakt? Zou de arts kunnen verklaren dat het door een klap/ geweld kan komen?

Sterkte.
Ze zullen je niet in verzekering stellen. Nu is het hoor en wederhoor. Nav de verklaringen van jou en haar zal de OvJ besluiten of er tot vervolging over zal worden gaan. Gewoon een gesprek, thats it.

Enne wat een vuile gek joh dat ze je in je buik schopte
quote:spectral schreef op 22 september 2015 @ 18:57:

Maak je niet druk, er is geen lichamelijk letsel en dus geen reden tot aanhouding.

Maar aanhouden kunnen ze dus wel als ze op dat moment van verhoor besluiten dat ik langer mag blijven. En dat kan oplopen tot 15 uur... Hoogzwanger en met een klein kind thuis.

Ik heb op mijn wijjkagent vertrouwd, en nu gebeurd dit.

:(
quote:ciambella schreef op 22 september 2015 @ 19:01:

Het advies van Penelope is goed. Vraag advies van rechtsbijstand, juridisch loket of advocaat.

Vruchtwaterverlies e.d. is dat door de aanval van die vrouw veroorzaakt? Zou de arts kunnen verklaren dat het door een klap/ geweld kan komen?

Sterkte.Allemaal gedaan. Mijn vriend is gehoord als getuige, net als een andere buurvrouw (maar die zat in de tuin en heeft volgens haarzelf verklaard niks te hebben gezien).
quote:spectral schreef op 22 september 2015 @ 18:57:

Daar schrijft to niets over. Ze kan die buurvrouw best zo ongelukkig van zich af hebben geduwd dat ze letsel heeft opgelopen.

Of die duwen waren in werkelijkheid een paar fiks rake klappen.
Sterkte
Kans is dat zij een tegenaangifte heeft gedaan, of dat zij als eerste aangifte heeft gedaan en waarom de agent vond dat jij een tegen aangifte moest gaan doen.

Iig NIET gaan. Gooi het maar op je gezondheid. Bij een vrijwillige verschijning heb je namelijk geen recht op een advocaat.

Je hoeft je geen zorgen te maken over kinderen ofzo hoor, zo'n vaart zal het niet lopen als het zo gegaan is als jij nu hier neerschrijft (want dat moeten we natuurlijk maar gewoon aannemen, we waren er niet bij)

Als het echt zo gegaan is zal de aangifte van haar waarschijnlijk nietig verklaard worden. Omdat jullie alletwee "agressief" zijn geweest.
Wat een nachtmerrie, hopelijk loopt t goed af, je woont tenslotte vlakbij haat
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Waarschijnlijk worden jullie (jij en buurvrouw) allebei gehoord als 'verdachte'. Jullie hebben beiden immers aangifte tegen elkaar gedaan.

Het zal wel met een sisser aflopen.
quote:sugarmiss schreef op 22 september 2015 @ 19:02:

[...]

Daar schrijft to niets over. Ze kan die buurvrouw best zo ongelukkig van zich af hebben geduwd dat ze letsel heeft opgelopen.

Of die duwen waren in werkelijkheid een paar fiks rake klappen.Het is nog veel erger, mijn vriend heeft geprobeerd haar te kalmeren en daarbij heeft ze zichzelf meerdere malen met haar handen en hoofd tegen de muur geslagen. En daar zijn getuigen van..
quote:ciambella schreef op 22 september 2015 @ 19:01:

Sterkte.Zolang TO niet aangehouden is is dat op eigen kosten en kan dat best oplopen.
En het is niet over. Ik word nu met regelmaat op straat achterna gelopen of ze gooit haar honden los als ik met mijn hond voorbij kom.

Ik negeer het allemaal, maar het voelt gewoon niet eerlijk.
Je maakt het erger dan het is. Je gaat je verhaal daar doen en klaar.

Omdat er een aangifte gedaan is door beide partijen moeten ze aan hoor en wederhoor doen. Verder niks, je staat waarschijnlijk met een halfuurtje al weer buiten. Je hebt niemand vermoord dus in verzekering word je echt niet gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven