Napraattopic deel 36

14-09-2015 23:42 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:missie_m schreef op 23 september 2015 @ 00:27:

[...]

Cateautje, heb je vorige week de grote demonstratie gezien? Denk je dat die duizenden mensen-uit-de-zorg er allemaal zo over denken als Inkie ? Denk je dat staatssecr. van Rijn voor de grap is uitgefloten tijdens de Red-de-Zorg manifestatie?

De ouderen betaalden zelf de huur van hun appartementje,betaalden huur voor vloerbedekking en gordijnen, voor het wassen van hun wasgoed, ze zorgden tevens voor werkgelegenheid. Personeel word nu werkeloos. Nu komen er mensen in die geen eigen huur kunnen betalen. Denk je dat onze regering nu goedkoper uit is? Waarom kunnen die mensen niet in vakantieparken opgevangen worden?

Wat heb je niet begrepen aan de post waarin werd gezegd dat het verschillende potjes zijn?

Zorg is een ander potje dan vluchtelingenwerk!

Ik leg het je wel even uit; voor de zorg is bedrag x en voor vluchtelingenwerk is bedrag x.

De ouderenzorg wordt uit het potje zorg betaald en daarvoor is een bedrag x gereserveerd. Als bedrag x op is dan is het op. Dan kun je niet zomaar uit een ander potje gaan lenen. Daardoor was er geen geld meer om de zorg te bekostigen en moest het verzorgingshuis sluiten.

In het potje van vluchtelingenwerk is er een bedrag x voor huisvesting van vluchtelingen en zij hebben dat bedrag dan om het verzorgingstehuis te huren. Nu is het een verzorgingstehuis maar het had ook een school, gevangenis of bedrijfshal kunnen zijn.

En missie, het siert je niet om iemand voor leugenaar uit te maken. Omdat zij er een andere mening op nahoudt betekent dit niet dat zij niet in de zorg kan werken. Zij begrijpt wel dat het verschillende potjes zijn en voor haar is het rot (zacht uitgedrukt) dat zij haar baan kwijt is geraakt. Ik zou ook niet blij zijn dat ik mijn baan kwijt ben en ook de regering hierin de schuld kunnen geven. Maar de vluchtelingen kunnen er niets aan doen dat onze regering de zaakjes niet op orde heeft voor onze ouderen.
quote:Moiren_ schreef op 21 september 2015 @ 21:25:

[...]

Ze mag geen opiaten. Zaterdagochtend heeft ze een infuus gekregen met iets en daar heeft ze nu zetpillen van, maar de pijn is ondragelijk. En mijn moeder is echt geen mietje. De huisarts kan ook niets doen.

Dus eigenlijk zijn vooral tips waarmee ze die heup kan ontlasten welkom.Moiren, hoe is het met je moeder? Hebben jullie al iets tegen de pijn gevonden?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 september 2015 @ 22:22:

[...]

Daarom moest ik er ook asn denken.

En fijn!Goed dat ik je weer heb gevonden, ik had je al gemist!
quote:Cateautje schreef op 22 september 2015 @ 22:12:

[...]

Ja, dat heb ik gelezen.

Toch blijf ik proberen om door te dringen. Niet dat ik de indruk heb dat ze me lezen en niet dat ik de indruk heb dat ik het allemaal zo duidelijk stel, want dat kan ik niet op het moment, want ik zit in een dijk van een depressie, maar ik vind mezelf een stuk opgeruimder dan dan die naysayers. Wat een donkerbruin gedoe zeg.

Vind het heel naar om te lezen dat jij, een van de liefste forummers hier, in een depressie zit. Sterkte, hopelijk gaat het gauw beter!

IMHO
quote:missie_m schreef op 22 september 2015 @ 23:57:

[...]

....nee iemand die zo reageert én d'r baan is verloren.....dan kan ik niet geloven dat je echt in de zorg hebt gewerkt. Ik geloof je niet. Want als jij dat normaal vind ....dat zou betekenen dat jij altijd wat nutteloos en voor de kat-zijn-kl*te hebt gewerkt.

Ja, zo kan ik ook altijd gelijk hebben: Gewoon, als je iets leest dat niet in je wereldbeeld past zeggen dat 't niet waar is.

Dat met die puntjes is nieuw. Heb je stijllessen van Elle genomen?

En waarom post je in blauw? Persoonlijk vind ik dat nogal aandachttrekkerig overkomen.
IMHO
quote:inkie1 schreef op 23 september 2015 @ 00:06:

Missie ik heb je gestaft. Ik vind het echt niet kunnen dat je me gewoon voor leugenaar uitmaakt hier.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:KiaOraHoi schreef op 23 september 2015 @ 01:01:

[...]

Moiren, hoe is het met je moeder? Hebben jullie al iets tegen de pijn gevonden?Ja, fysio is langs geweest en hij gaf het advies koelen ( itt huisarts en ziekenhuis, die gaven het advies warmen) en dat scheelde echt flink. Ze kan nog weinig, maar die hele erge pijn is er af.
quote:missie_m schreef op 22 september 2015 @ 23:57:

[...]

....nee iemand die zo reageert én d'r baan is verloren.....dan kan ik niet geloven dat je echt in de zorg hebt gewerkt. Ik geloof je niet. Want als jij dat normaal vind ....dat zou betekenen dat jij altijd wat nutteloos en voor de kat-zijn-kl*te hebt gewerkt.

Sorry maar ga je lekker? Koekkoek.

Inkie liegt niet.

Ik zou je aluhoedje maar even afzetten.
quote:Solomio schreef op 23 september 2015 @ 07:43:

[...]

quote:Goede-Fee schreef op 23 september 2015 @ 08:44:

[...]

Sorry maar ga je lekker? Koekkoek.

Inkie liegt niet.

Ik zou je aluhoedje maar even afzetten.
quote:inkie1 schreef op 23 september 2015 @ 09:33:

[...]

Dat is dus wel precies wat er mij gebeurt als ik mijn aluhoedje afzet: Allemaal vreemde kleuren en geluiden!
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 23 september 2015 @ 09:38:

[...]

Dat is dus wel precies wat er mij gebeurt als ik mijn aluhoedje afzet: Allemaal vreemde kleuren en geluiden!Ophouden dan maar. Tenzij je allemaal kleuren en geluiden wel fijn vind natuurlijk dan kan je hem beter afzetten.
Ik heb gisteren op rtlnieuws facebook berichten gelezen over het Syrisch meisje wat verdronken is, vreselijk weer.

Ze hadden er geen afkomst bij neer mogen zetten, want dan de zieligheidsindustrie is weer goed bezig.

verschrikkelijk wat een zieke reacties over een negen jarig kind.
quote:cochise schreef op 23 september 2015 @ 01:31:

[...]

Goed dat ik je weer heb gevonden, ik had je al gemist!

Lief

Ik was niet kwijt
En mogguh allen.

Welke oen heeft het hek op de actueelpijler open laten staan?

Er zijn enge mensen gekkies ontsnapt las ik hier.
quote:-RoseRed- schreef op 23 september 2015 @ 09:44:

Ik heb gisteren op rtlnieuws facebook berichten gelezen over het Syrisch meisje wat verdronken is, vreselijk weer.

Ze hadden er geen afkomst bij neer mogen zetten, want dan de zieligheidsindustrie is weer goed bezig.

verschrikkelijk wat een zieke reacties over een negen jarig kind.

o, was het een syrisch meisje, dat had ik nog niet meegekregen.

(beetje druk geweest met werkdingen)
en de hele discussie over vluchtelingen die zich blijkbaar gisteravond had verplaatst naar dit topic: ik doe er geen uitspraken over

behalve dan dat ik het lullig vind voor de dames die in de zorg werken en hun baan gaan kwijtraken/zijn kwijtgeraakt

maar dat staat volledig los van het vluchtelingenverhaal.

je baan op die manier kwijtraken is zwaar kut
Zijn jullie ook bang voor oorlog met de IS?

Vreselijk weer..

Robert Long had er zo'n leuk liedje over.

https://www.youtube.com/watch?v=W5Ydl5jo-mk

( ja ik ben al zoooooo oud)
quote:GrimbleGrumble schreef op 23 september 2015 @ 06:07:

[...]

Vind het heel naar om te lezen dat jij, een van de liefste forummers hier, in een depressie zit. Sterkte, hopelijk gaat het gauw beter!

Dank je. Ik ben al een beetje op aan het krabbelen.
quote:Cateautje schreef op 23 september 2015 @ 10:59:

[...]

Dank je. Ik ben al een beetje op aan het krabbelen. ik had het een en ander al begrepen bij een ander topic met mee lezen
quote:-RoseRed- schreef op 23 september 2015 @ 11:09:

[...]

ik had het een en ander al begrepen bij een ander topic met mee lezenDat is een warme hug.
quote:Morrigan- schreef op 23 september 2015 @ 10:13:

en de hele discussie over vluchtelingen die zich blijkbaar gisteravond had verplaatst naar dit topic: ik doe er geen uitspraken over

behalve dan dat ik het lullig vind voor de dames die in de zorg werken en hun baan gaan kwijtraken/zijn kwijtgeraakt

maar dat staat volledig los van het vluchtelingenverhaal.

je baan op die manier kwijtraken is zwaar kut De discussie ging over de zorg. Omdat Hatsetatse het onderwerp facebook en "boze mensen vanwege sluiten verzorgingstehuis voor hulpbehoevende ouderen" naar dit topic haalde.Maar tjeeh dat past natuurlijk niet in jullie straatje. Ik hou van geen enkel onrecht.

Er hoeft maar één letter verkeerd uitgesproken te worden of je hebt het weer over asielzoekers

https://youtu.be/Ym3YPsdXzlE
LOEP ME MAAR aub.
Missie kun je weer discussie voeren in het desbetreffende topic? Het is maar een idee hoor.
Het idee dat er een vooropgezet plan was om in de zorg te bezuiningen zodat er plek voor vluchtelingen was is mij echt een beetje te debiel. En mensen die ontslagen zijn uitmaken voor leugenaars zonder enig echt doel of nuttige reden lijt me ook nogal hysterisch. Als ik zulke ideeen en gedrag zou hebben bel ik de dokter.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 23 september 2015 @ 12:14:

Missie kun je weer discussie voeren in het desbetreffende topic? Het is maar een idee hoor.Dit is Napraat, ik zit niet op Facebook, En Hatsetatse ging hier de discussie met haar haar "vriendenkring" bespreken.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven