Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Oh, en ik kreeg vandaag een kaartje van een rivier uit Siberië. Wat grappig was, want ik ben aan die rivier geweest, en het moet zelfs vlakbij of in het plaatsje geweest zijn dat op de kaart vermeld staat De dame waar ik het kaartje van kreeg woont zelf wel in een ander deel van Siberië, dus ik bleek toch niet bij haar in de buurt geweest te zijn.
quote:Dreamer schreef op 24 september 2015 @ 15:29:

Dan heb ik je wel goed gevonden via Snorhaar, Mitsig Cool! Jullie zijn goede speurders. Hoe vind ik jullie?
Ik heb een blauw kaartje naar USA bij jou gefavoriet.
Later is nu
In Siberië geweest? Wat leuk!
Later is nu
Ik dezelfde als Dreamer, tenslotte moeten we allemaal zo'n meetingpointkaartje hebben
Mitsig, ik had het kaartje gefavt dat je uit Thailand had ontvangen, van de dame die deze week een kaartje van Dreamer kreeg

Dreamer, dat was tijdens de terugweg van de Mongoliëreis waar we het een tijdje terug over hadden
Ik heb ook hetzelfde kaartje gefavoriet als de rest, leuk om je profiel te zien
Dreamer goed dat je het zegt! Ik ben twee nieuwe projectjes begonnen dus mag 2 nieuwe schrijfboekjes van mezelf! Wat een feest! Ik had een hele mooie met luchtbalonnen maar die kon ik gisteren nergens meer vinden. (overigens wel een stuk of 6 andere schriftjes maar niet mooi genoeg of te mooi voor deze projectjes)

En JA ik geef graag les, we doen ook studiereisjes/museumbezoekjes waar we lekker de kaartjes uit de shop kunnen opkopen! Ook een goede ontwikkeling voor mij… jou lesgeven dan, niet dat gat in mijn hand…

Of ik ga in Cocomo’s kaartenmuseum in Zuid Afrika werken, vind mijn man vast leuk dat lange afstandsgedoe!

Labellei ik ben op papier echt stukken spontaner helaas… een op een gaat me wel goed af maar een groepje van 10 onbekenden maakt me al wat nerveus

misschien wordt het dan toch een boek schrijven, ook leuk maar of het iets in de spaarpot op gaat leveren is de vraag…

ik vind het echt bizar knap dat je met de omschrijving van kookwekkertje haar zo snel kon vinden… ik heb ook de telefoons gefavoriet trouwens… heel leuk! In Amerika hadden we een oud hotel waar ze dus ook allemaal van die telefoons hadden staan, en ook nog oudere met zo’n tutje voor je oor en je praat in het kastje aan de muur… en ik heb er ook echt met een moeten bellen want ik moest met mijn man naar de dokter daar… wel slecht zacht geluid hoor, wat zijn we verwend nu, je toetst een paar knopjes in en je hoort het harder. Misschien is dat de reden waarom oma altijd zo schreeuwt door de hoorn…

Jusa hahaha die reactie van je dochtertje, helemaal beduusd!

Hebben we mitsig ook al gevonden? Ik nog niet! Oh jawel, dankzij snorhaar! Ik heb je delftsblauwe kaartje gefavoriet!

En ik lees dat we in dezelfde sector zitten… jij al werk of ben jij een sollicitatieconcurrente? Oooh wacht je studeert nu nog… he? Of is dat nou niet Mitsig? Nu ben ik in de war na je correctie… nee jaa wel de goede! Hoera!

Rubyjanne toen ik net las over je stilte dacht ik dat je stille tijd bedoelde, meditatie ofzo, 5 dagen, ik wou zeggen wat knap! Maar toen bleek dat je het over je brievenbus had.. ik denk trouwens dat forummen valsspelen zou zijn als je 5 dagen in stilte ging leven

Ik denk niet dat ik nog een kaartje ga ontvangen voordat ik nieuwe adressen aanvraag, sta nu op 184 verstuurd en 183 ontvangen. Ik kreeg gister wel weer post van een PC-penvriendin uit Canada, hele mooie emotionele brief waarbij ik een traantje heb gelaten…

Helaas schiet het met de sollicitaties niet zo op, ik loop een beetje vast met een brief op een vacature en die moet van mezelf eerst de deur uit, dan nog 10 open sollicitaties… dan pas weer adressen aanvragen!

Ik post mijn kaartjes meestal hier op het werk, hebben een postkamer dus dan kan ik ze hup in de zak gooien. In ons dorp zit er ook alleen een brievenbus in de supermarkt maar ik vergeet de kaartjes altijd mee te nemen als ik boodschappen ga doen en als ik er een keer aan denk is de winkel dicht.

Internet in de trein is voor mij 4g doet t altijd, beetje plaatjes kijken op pinterest enzo… maar dat doe ik alleen als ik moet staan, als ik kan zitten lees ik liever een boek of schrijf ik wat (de kunst van het schrijven in een schommelende trein is topsport <- ik zie hier een mooie boektitel!) soms ook van die leuke reacties, pas een man naast me: zo dat is echt een bofkont die dat kaartje krijgt zeg! was een wenskaartje aan een vriendin in dipje om haar op te beuren.

Hahahahah die amish/flex on the beach… geweldige combi! Maar wat was nou de brief die hij erbij heeft geschreven?

Meeting in November, misschien inderdaad een beetje druk met sinterklaas? Zondags gaat me niet lukken, zaterdag kan denk ik wel... misschien eerder in november? oh dan kan er iemand maar halve dagen he? tja ik ben wel een ochtendmens dus maakt mij allemaal niet uit!
Wow, even 1 dagje niet in het forum geweest, en meteen 3 pagina's erbij! Jullie zijn druk geweest!

Ik heb ondertussen weer een nieuw adres aangevraagd (kon niet wachten). Naar Taiwan mag hij deze keer. Hadden we het er gister net over dat sommige mensen alleen van ansichtkaarten houden, en daar had ik er een hoor! 'NO ENVELOPES' heel groot op het profiel staan. Okee, dan maar door de stromende regen op zoek naar ansichtkaarten (die in een klein dorpje best moeilijk te vinden zijn..) maar ik heb er een gevonden, die ook paste bij wat ze wou hebben. Zometeen nog even posten, zodat hij met deze lichting mee kan, maar ik hoop eigenlijk dat het eerst even stopt met regenen. De brievenbus is ook niet zo dichtbij.. Hoera! Dorpjes xD

En ik zit inderdaad onder de brievenbus te wachten op mijn eerste kaartje! Die mag nu wel komen van mij hoor!!!
En lees ik nou iets over een meeting? Dat zou echt supergaaf zijn! Ik ben helaas wel een beetje hetzelfde zoals rosekapje hierboven, ik ben vaak ook wat nerveuzer in een groep mensen, en inderdaad veel spontaner op papier (of op internet).
Rosekapje als je je verhaal goed voorbereid en je oefent een paar keer, dan valt zo'n gids zijn best wel mee. Kan ook heel leuk zijn! Ik heb excursies gegeven op het Wad, was erg leuk.

In het Van Gogh museum liepen gidsen met groepen kinderen, waar ik genietend achteraan liep. Zo leerde ik én wat van de schilderijen en op de manier van kinderen kijken. Dubbelleuk.
Later is nu
Ik zat me in de trein te vervelen, daardoor schreef ik nogal veel.

En ik ben geen ochtendmens. Sorry
Later is nu
Oh wat gaaf Dreamer! Had je dan ook zo'n malienkolderhandschoen om de mosselen open te snijden?*

Volgens mij zijn de meeste postcrossers lekkere introverten (ik ook wel hoor). De hobbies die ik het meest teruglees in profielen zijn:

- Haken

- Borduren

- Postzegels verzamelen

- Lezen

En nooit:

- Kroegtijgeren

- Buurtfeesten organiseren

Als het te druk wordt op onze meeting kunnen we altijd nog in groepjes van twee de kaartenwinkels en escaperoom doen

* Reactie op waddengids
ja, maar stuur ook maar eens kaarten over buurtfeesten organiseren?

Nee, ik sneed toch geen mossels open? Ik vertelde dat in 2 weken tijd alle mosselen de Waddenzee zuiverden. Dus.. als er geen nieuw vuil in de Waddenzee zou komen, was de zee in 2 weken schoon

Daarnaast hadden we de Groengestreeptedieseltreinworm, die heel af en toe gevangen werd, krabben (vaak parend, ook heel leuk) Iers mos, polypplantjes (jonge kwallen.. ) . Eh.. vogels, uiteraard.

En bij de kinderexcursies keken we welke alikruik het snelst was en hoe snel een kokkel zich weer ingroef.
Later is nu
De groengestreeptedieseltreinscrabbleworm

De gids die we vorig jaar bij ons groepsuitje kregen, had zo'n handschoen en sneed mosselen (of een ander schelpdier, kan ook) open, vandaar.

Maar schrijf jij dan over lezen aan lezende postcrossers? Als iemand alleen schrijft dat hij/zij van lezen en tv kijken houdt, dan weet ik niet hoe ik daar verder op in kan gaan (en dat zie ik regelmatig in profielen). Er zijn zoveel dingen die je kunt lezen of kijken... De een leest chicklit, de ander over historische politiek in Timboektoe. Vind ik lastig, tenzij iemand gewoon wil weten wat je op dit moment aan het lezen bent natuurlijk
Oh oh, ik weet niet of ik dan wel een echte postcrosser ben snorhaar, ik hang denk ik echt wel meer dan gemiddeld in de kroeg en een feestje organiseren vind ik ook heerlijk :p
@ Rosekapje: Ik zit in het laatste jaar van een mijn opleiding.
quote:Dreamer schreef op 24 september 2015 @ 15:47:

In Siberië geweest? Wat leuk!

Ga je een volgende keer mee Dreamer?

Ik ga even in meerdere berichten reageren dames. Ik kan het anders allemaal niet bijhouden.

Ja Rosekapje ik herken dat wel, van grote groepen niet zo prettig vinden.

Al zou ik denk ik wel met een bus Chinezen door de tulpenvelden kunnen tuffen. Als je gewoon je verhaaltje goed kent en je weet waar je over praat en je kunt dat ook op een leuke manier doen met een beetje humor erbij (moet je eerst wel even het gevoel van humor van Chinezen doorhebben, of Japanners of wat voor groep dan ook) dan lijkt mij zoiets best wel gezellig leuk.

En over hobby's gesproken: ik vind het altijd wel leuk om een beetje een beeld te krijgen bij een Postcrosser, dat schrijft wel makkelijker en leuker. Ik weet graag tegen wie ik praat zeg maar. Is het een man of vrouw, jong of oud, is hij of zij gepensioneerd of vrachtwagenchauffeur of student of "fisherman" ...... Ik ga er soms/vaak ook wel op in. Als iemand schrijft dat ie op een koor zit, dan schrijf ik bijvoorbeeld altijd dat dat mij ook geweldig lijkt maar dat ik helaas helaas niet kan zingen.

Het gaat me dan dus niet alleen erom om een passend kaartje te vinden maar dat kan soms ook wel. Ik had laatst iemand die in haar wensenlijstje kattenkaarten had staan. En in het begin van het verhaal stond dat ze een moestuin had. Dan vind ik extra leuk om haar een kaartje van een kat in een moestuin te sturen.

Hoe meer achtergrond info iemand geeft hoe leuker ik het vind. Nou ja, tot aan een bepaalde grens dan.

Ik heb nog steeds geen Hurrays gehad vandaag En ik had nog zó mijn best gedaan bij de Hurrayendans. Ik heb de laatste tijd constant 13 à 14 kaarten onderweg, maar volgens mij kwamen er meer Hurrays binnen toen ik er 5 of 7 onderweg had. Maar goed, wie weet komt er na mijn dans nog een Hurrayenregen.

Ik had wel 1 kaartje in de brievenbus. Uit Singapore. Het kaartje was een cityview met allerlei vrolijk gekleurde flats. Niet spectaculair, maar wel okay. Het meisje had wel heel erg haar best gedaan; veel geschreven en veel vrolijke washitape (een patchwork tape, heel leuk). Ze schreef ook dat het daar "sunny" was en 31° C. Ik schreef op mijn beurt terug dat ik toch een tikkeltje jaloers ben en heb een uitgebreide Hurray teruggestuurd.

Okay ik ga nu ook even de vorige pagina lezen. Volgens mij staat daar ook nog een hoop nieuws.
Nee, ik schrijf soms wat ik nu aan t lezen ben, verder niet. Is toch zonde om bij elke excursie, soms 2 per dag, een mossel open te snijden?

Ik kan me nog 2 excursies herinneren, beide veel regen. 1 was met kinderen, zouden we niet door laten gaan, maar van een aantal kinderen waren de ouders weg. Toen hebben we liedjes staan zingen op de dijk (Van vooooor naar achter van links naar rehechts..). Die andere keer was met studenten, ndat ik ze had verteld over de voortplanting van kwallen, wormen en krabben (ja, kwam zo uit) zijn we de kroeg ingedoken en zijn we aan de juttersbitter gegaan voor die studenten was het een verplicht onderdeel, die excursie, dus zij betaalden. Oh, en een clubje Italianen, die we de 'frutti di mare' hebben laten zien de biologen kwamen nog best ver met hun Latijnse benamingen, trouwens.
Later is nu
Labellei, heb je niet toevallig gewoon de regendans gedaan?
Later is nu
Wat enorm veel geschreven weer! Gezellig! Ik heb net ook zitten speuren over wie nou wie is hier op en forum. nu maar een lijstje gemaakt in Word, anders houd ik het allemaal niet meer bij hoor.

Ik heb net ook weer een adres getrokken, naar Duitsland hoe kon het ook anders. Persoon heeft wel wat wensen maar kan er geloof ik niet echt aan voldoen. Als ik naar zijn verzonden kaarten kijk, zie ik dat hij waarschijnlijk ergens een grote partij multi-view citycard opgekocht heeft en die naar jan en alleman stuurt. DUs ga zelf ook niet veel moeite doen. Krijg dat stiekem de neiging om dat op zijn kaartje te schrijven: dat hij zelf ook wel wat meer moeite mag doen om aan een wens te voldoen. Maar laten we maar aardig blijven en deze teleurstelling maar wegslikken haha.

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Polen, van een meisje van 13. Op de kaart staat het poolse alfabet in soort van rebus verwerkt in een liedje ofzo. heel apart. Kan er niet veel van maken, zal hem zo even uploaden. Ze had wel heel leuk polen getekend op de achterkant, met poolse kleuren (das natuurlijk niet zo ingewikkeld :P )
quote:Mitsig schreef op 24 september 2015 @ 15:44:

[...]

Cool! Jullie zijn goede speurders. Hoe vind ik jullie?

Ik heb het door jou ontvangen kaartje gefavoriet van de zonnenbadende katten. (Uit Rusland) Mijn woonplaats zit ook in mijn PC naam = hintje) .

Ja ik zag vorige week ofzo een kaart van Nijntje voorbij komen op de PC site. En je had toen net hier geschreven dat je een Hurray had gekregen van een zelfgemaakte kaart. Dus ik dacht !

Wat leuk dat je een Russisch muntje had RubyJanne! En super dat je zo'n snelle Hurray had uit Japan!

Mepi wat jammer dat je in je woonplaats geen of nauwelijks ansichtkaarten kunt kopen. Misschien volgende keer wat inslaan als je in een grotere stad bent? Of toch wat online bestellen?

Ik hoop in ieder geval dat je zelf ook snel een kaartje zult krijgen. (Duurt vast niet lang meer ).

Zo bericht is klaar en bord is leeg. Nu maar weer Hurrays opwachten.
Hurray! De eerste drup van mijn Hurrayenregen is binnen. (Ik begon inderdaad al te twijfelen of ik het goede dansje wel had gedaan, ook gezien het weer buiten.)

De Duitse (Lüneburgeheide) is erg blij met haar vrolijke kaart. Ik ben dus ook blij. Ik had trouwens eerder een Hurray van mijn andere Duitse kaartje verwacht. Die had ik namelijk al vóór het weekend gepost en deze pas op maandag. Maar wie weet krijg ik die andere Duitse Hurray vanavond ook nog wel binnen.

@Famke, dat komt me bekend voor: dat een Poolse Polen op haar kaartje had getekend. Ik ga zo even spieken.

Over Polen gesproken: ik heb een nieuw adres aangevraagd en dat is dus Polen geworden. Hij wil cityviews dus dat moet lukken (al begint mijn voorraad cityviews bijna op te raken ).
Mijn Duitse jongeman treft het.. heb nog een kaartje liggen van een glas bier. In zijn profiel staat dat hij graag op stap gaat met z'n vrienden, en aangezien de Oktoberfesten er weer aan komen in Duitsland leek me dit nog wel geschikt.
quote:Famke21 schreef op 24 september 2015 @ 19:44:

Mijn Duitse jongeman treft het.. heb nog een kaartje liggen van een glas bier. In zijn profiel staat dat hij graag op stap gaat met z'n vrienden, en aangezien de Oktoberfesten er weer aan komen in Duitsland leek me dit nog wel geschikt.

Toll!

Ik was trouwens in de war (zoals wel vaker): maar ik had geen Poolse kaart met getekende Polen maar een Turkse kaart met getekende Turken. Klein verschilletje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven