Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Oh die van de Amish is geen vrouw maar een man dus. Is de nr 7 van de USA.

En ik zie dat ie tegenwoordig wat meer kaarten in zijn collectie heeft. Wel (bijna) allemaal van de Amish trouwens.

Ben benieuwd of jij ook een kaartje van deze meneer hebt gekregen Dreamer. Ik denk het wel.

Ook jij bent weer lekker bezig Neliba. Mooi lijstje heb je!

En die kaart naar Zwitserland heeft nog wel even een sprintje gemaakt.
Ik had weer cursus, Labellei, en in het restaurant waar we 'even snel' een hapje wilden eten, voordat we weer noordwaards trokken, duurde het een uur (en 2 wijntjes) voordat we ons eten kregen

Toen ging er nog iets lastig bij het afrekenen, dus moesten we rennen voor de trein. Ik moet standaard 20 minuten wachten bij de bus, als ik van de trein kom, 's avonds. Heb er over gedacht even snel een kopje thee bij jou te halen

(had er vanmorgen bij vertrek aan gedacht om met de fiets te gaan, maar tegen besloten. Had ik ook spijt van)

En ja.. nu ben ik nieuwsgierig natuurlijk. Eens kijken of ik nog kan registreren... Ofnee.. toch maar niet. Die brief was heel netjes geschreven in een moeilijk handschrift, daar kan ik maar beter wakker voor zijn.

Tot laterz
Later is nu
Ah.. ik was slim (jaja) en heb bij jouw ontvangen kaartjes gekeken. Ik denk wel dat het dezelfde is. Zelfde voornaam, Amish kaartje (andere dan de jouwe) 6800 kaartjes verstuurd, moet haast wel. Morgen zullen we het zien en meemaken!

Kan ik nu toch rustig gaan slapen.
Later is nu
Wow.. nog even.. als je bij z'n verzonden kaartjes kijkt, zie je inderdaad allemaal Amish. Maar als je naar z'n eerste pagina met verzonden kaartjes kijkt, zie je ineens een 'Flex on the Beach' kaart van een soort body builder op het strand Wel even wat anders.
Later is nu
Dreamer, ik heb ook zo'n kaartje ontvangen. Is vast dezelfde!
Jeetje zeg, zit je even niet op te letten zijn bijna al je kaartjes aangekomen. Ik heb er ondertussen nog maar 2 onderweg, naar Taiwan (5 dagen) en naar de USA (43 dagen). Gelukkig heb ik morgen weer tijd om te schrijven. Geen idee of ik zin heb om in ieder geval 8 kaarten te sturen, maar we zullen zien.

Zullen we dan maar voor Deventer kiezen. En dan kan ik 21 november, 5 december en 19 december. En eventueel 7 en 14 november ook, als we tot uiterlijk half 3 daar blijven

(29 november en 6 december is deventer ook op zondag geopend)

Oftewel, ik ben redelijk beperkt qua zaterdagen. De zondagen kan ik wel eigenlijk altijd.
It ain't me
@kookwekkertje: Ik heb de aapjes gefavoriet

@mistig: ik heb nog niets gefavoriet, denk wel dat ik je heb, maar ik twijfel
It ain't me
Ik,heb gisteren nog een Parel van Vermeer gevonden en zojuist geliked

Geen idee of Neliba gevonden heb, want ik zag geen kaartje naar Zwitserland.

Zometeen Amisch L registreren. Het zijn wel mooie kaartjes, trouwens, maar zo vaak dezelfde.

Deventer, leuk. Ik zit me nog even af te vragen hoe het zit met Sinterklaasdrukte.

Al je kaartjes ineens aangekomen Cocomo. Heb je nog wat te doen. Ach, inpakken is overrated
Later is nu
Ja ik zag RubyJanne ook al bij de meneer van dr Amish! Is ook een gezamenlijke vrind dus.

Worden hij, de Fisherman en Der Klaus aus Deutschland ook uitgenodigd voor de meeting?

Wow, dat (bijna) al jouw kaarten al zijn aangekomen Cocomo! Ik ben een tikkeltje jaloers. Mijn kaart naar China is bíjna expired. Dus nu kan ik straks weer een nieuw adres naar China aanvragen. Wat ook weer een 30 60 600 dagen project wordt.

En Taiwan is over 9 dagen expired.

Misschien ligt het wel aan mijn Chinese handschrift. En moet ik wat meer oefenen in het tekenen van die Chinese tekens.

Nou ondertussen ga ik dan maar even de Hurrayen-dans doen. Misschien helpt dat.

Geen idee wat er net gebeurde, maar ik had zo ineens 4 adressen aangevraagd

Zuid Korea, België, Rusland en India. Dus.. Heb ik wat te doen
Later is nu
Ik heb trouwens gisteren een schattig poezenkaartje gekocht, een kitten die een fles melk omgooid. Die kan vandaag al op de post.
Later is nu
Kun je tóch (Postcrossing adressen) toveren Dreamer.

Zuid-Korea is ook interessant!
Hallo allemaal,

Ik zit nog in stilte te wachten, had toch wel wat meer hurrays verwacht dan gisteren die ene. Heb namelijk het volgende onderweg:

China 78

Taiwan 70

USA 49

China 17

Hongkong 15

Germany 9

Japan 8

Russia 3

Taiwan 1

France 0

Finland 0

Maar ja van China tot Hongkong is allemaal 2 weken tot 3 maanden niet online geweest. Vanaf Duitsland naar beneden is gelukkig wel actief dus moet het van Duitsland of Japan hebben vandaag denk ik.

Leuk Deventer, daar is zelfs een escaperoom voor de liefhebbers. Sinterklaasdrukte is natuurlijk in elke grote stad, moeten we even kijken met de planning misschien.

Ik moet mijn kaartjes naar Finland en Frankrijk nog posten, dat doe ik dan maar op weg naar fysio. Twijfel om op de fiets te gaan, moest laatste tijd zoveel met de bus en dat is best duur. Maar het is wel 20 min fietsen en krijg injecties in mn been dus dat fietst niet bepaald fijn terug. Maar met de bus moet ik naar de bushalte lopen en op t station lopen dus eigenlijk is het allemaal niets maar misschien tref ik ooit een mooie rijke man die mij een privechauffeur cadeau doet, of anders een met auto die me brengt

Ik heb nog geen kaartje van onze amish vriend gekregen, maar sta voor met verzenden dus wie weet gebeurt dat snel!
Oh terwijl ik aan t typen was kwam er al een Duitse hurray binnen, hurray!
Hurrayyyyy
Later is nu
Oké, om een mooi rond getal te krijgen (alle kaartjes onderweg) heb ik nog een adres getrokken. Nu gaat er een lui hondje in een hangmat ofzo naar Duitsland, een kunstwerk van Ivo Kamphuis naar Rusland (Ivo maakt kunst met wat hij in het bos vindt, er zitten altijd botten bij. Randen zijn van dikke verf.. ik vind het mooi, hoop de Russische ook) Molen met tulpen gaat naar India, de Korenbeurs naar Zuid Korea en de kitten, die een fles melk omgooit uit een hele rij naar België.

Dus.. Nu heb ik nog net genoeg postzegels voor 1 kaart

Het gaat te hard bij mij.. even rustiger aan doen.
Later is nu
Germany 24/Sep/2015 415 km 0 days Russia 24/Sep/2015 1622 km 0 days India 24/Sep/2015 6068 km 0 days Belgium 24/Sep/2015 250 km 0 days Korea (South) 24/Sep/2015 8740 km 0 days South Africa 23/Sep/2015 9779 km 1 day Czech Republic 21/Sep/2015 718 km 2 days France 21/Sep/2015 372 km 2 days Turkey 21/Sep/2015 2208 km 2 days Poland 21/Sep/2015 977 km 2 days Germany 21/Sep/2015 228 km 2 days China 16/Sep/2015 8732 km 8 days Germany 16/Sep/2015 148 km 8 days Finland 16/Sep/2015 1713 km 8 days Russia 16/Sep/2015 4725 km 8 days Taiwan 16/Sep/2015 9345 km 8 days U.S.A. 16/Sep/2015 7426 km 8 days Israel 4/Sep/2015 3329 km 19 days Russia 29/Aug/2015 2856 km 25 days Belarus 29/Aug/2015 1383 km 25 days Hong Kong 26/Jun/2015 9136 km (expired) 89 days Argentina 24/Jun/2015 11626 km (expired) 91 days Czech Republic 30/Mar/2015 643 km (expired) 178 days U.S.A. 11/Mar/2015 6670 km (expired) 196 days India 8/Jan/2015 6864 km (expired) 259 days
Later is nu
Wat een lijst he
Later is nu
Wow wat een lijst Dreamer! Geweldig zoveel kaartjes, maar het is inderdaad ook wel een duur grapje als jij ze steeds allemaal tegelijk aan het reizen hebt.

Je krijgt vast snel weer hurrays, dr zitten er wel een paar bij die vandaag aan kunnen komen zo te zien!
Ik wilde dus 10-15 aan 't reizen houden.. maar als ik erop reken dat het lang gaat duren, gaat het ineens snel. Het is me wat
Later is nu
En ik kreeg een kaartje uit Hong Kong (een zelf gemaakte foto die ik wél mooi vind) en Tsjechië
Later is nu
Ik vond dat Amish kaartje ook erg leuk. Had niet gezien dat dat zijn standaard kaartje was Zou hij het dan zelf zo mooi vinden?

Je kaartje naar Zwitserland was er echt snel, Neliba. Hij heeft nog langer onder je scanner gelegen

Wat een lijst, Dreamer. Wat heb je veel reizende! Haha, je hebt wel een inhaalslag gemaakt. Er zijn veel 0 of twee dagen onderweg. Volgens mij krijg je binnenkort een vrachtlading aan hurrays.

Hier een hurray uit Japan, kaartje heeft er zes dagen over gedaan. Leuk! De rest is nog steeds stil. Ik heb vandaag wel het Chinese meisje een berichtje gestuurd, dus ben benieuwd of ze nu plots online verschijnt. Mijn nieuwe kaartje gaat naar Tsjechië. Vandaag ook een kaartje ontvangen uit Rusland, met een muntje erop. Is toch wel erg leuk om te ontvangen.
Hoi,

Wat is er een hoop geschreven zeg! Leuk om alles te lezen nu ik een lange treinreis moeten maken. Het internet is inderdaad niet optimaal.

Ik denk dat jullie mij verkeerd hebben gevonden. Ik heet 'famjanssen' bij PC. Ik haal het zo weer weg, want Janssen is een erg zeldzame naam natuurlijk.

Ik heb hele rustige Postcrossingdagen. Gisteren kreeg ik een lief kaartje uit Duitsland met een kat en een konijn. Daardoor mocht ik vandaag weer een adres - naar Finland dit keer. Hij wilde van die standaardkaarten met plaatjes van je stad. Ik heb een standaardkaartje van Arnhem, waar ik studeer, voor hem gekocht. Was maar 80 cent, dus dat viel me alles mee.

De kinderpostzegelkinderen heb ik helaas gemist. Ik was rond zessen thuis, dus ze waren vast al geweest. Ik denk dat ik ze nabestel, want ik vind de Gouden Boekjes echt enorm tof.

Ik reageer later wat uitgebreider, want ik typ heel onhandig op een smartphone.
Dan heb ik je wel goed gevonden via Snorhaar, Mitsig
Later is nu
En ik op mijn beurt weer via Labellei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven