Napraattopic deel 36

14-09-2015 23:42 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Alsof je trouwens ongeschikt bent als hulpverlener als je zelf psychische klachten hebt (gehad). Integendeel wat mij betreft.
Today I am taking control of my emotions. I am choosing anger.
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
Hulpverleners kwamen ook altijd op mijn pad en ik ben ook nooit opgenomen geweest laat staan gedwongen toch heb ik nooit echt verknipte exemplaren meegemaakt die nog gekker waren dan ik..

Nou is nog gekker zijn dan ik ook wel een uitdaging natuurlijk maar goed ik heb best goede ervaringen met de hulpverlening.
quote:Solomio schreef op 24 september 2015 @ 21:09:

Alsof je trouwens ongeschikt bent als hulpverlener als je zelf psychische klachten hebt (gehad). Integendeel wat mij betreft.Dan zou ongeveer iedereen ongeschikt zijn .
Voor mezelf altijd goede hulpverleners, erg veel aan gehad. Voor dochter een aantal keer bij een kinderpsycholoog geweest, omdat ze als vier jarige heel slecht sliep en mij steeds wakker kwam maken. Die geboden therapie was erger dan de kwaal.

Alsof je trouwens ongeschikt bent als hulpverlener als je zelf psychische klachten hebt (gehad). Integendeel wat mij betreft.Psychische klachten als hulpverlener kan natuurlijk best zolang de cliënten er maar niets van merken.
In mijn werk ben ik wel eens een collega tegengekomen waar ik van dacht: die klopt niet helemaal, maar overwegend gewoon goede collega's hoor.
Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch dat er slechte hulpverleners bestaan, je hebt net zo goed slechte timmerlieden. Papiertje halen betekent niet dat je goed bent in je vak.
quote:Amaqanda schreef op 24 september 2015 @ 21:15:

Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch dat er slechte hulpverleners bestaan, je hebt net zo goed slechte timmerlieden. Papiertje halen betekent niet dat je goed bent in je vak.Plus dat een hulpverlener voor de ene cliënt een hele goeie kan zijn en voor de andere een hele slechte.

Alsof je trouwens ongeschikt bent als hulpverlener als je zelf psychische klachten hebt (gehad). Integendeel wat mij betreft.

Zeker niet. Zolang je professioneel blijft maakt het geen zier uit.

Zelf had ik een overspannen kraamverzorgster aan mijn bed, die bij mij na een dag of vier PND contateerde en dat aan mijn moeder meedeelde. Terwijl zij die hele grafstemming in mijn huis creëerde.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 24 september 2015 @ 21:17:

[...]

Plus dat een hulpverlener voor de ene cliënt een hele goeie kan zijn en voor de andere een hele slechte.Goede aanvulling!
quote:Pumps_italiaans schreef op 24 september 2015 @ 18:48:

Het maakt mij niks uit hoor.

Ik verveelde me en las iets hier en dat vond ik wel interessant.

Maar het topic forum lijkt af te sterven. Is niet ook niet erg. Armpjes en beentjes krijgen manke mensen.

Iemand al pepernoten gegeten? Bij Hema lagen lekker met een suikerlaagje.

Ga maar even leuke dingen vertellen of doen.

Wie vind de meeste gele tassen?

O ja, ene TAS was zwanger.

Is misschien een leukere tas om daar over te hebben.

Ik ga toch andere dingen doen.

Dus WIE ZIJN ER OOK ALWEER ALLEMAAL ZWANGER?Stoer wijf!
Je bent zelf een theepot

[...]

Plus dat een hulpverlener voor de ene cliënt een hele goeie kan zijn en voor de andere een hele slechte.Sterker nog: dezelfde hulpverlener kan op het ene moment wel en op het andere moment niet de juiste persoon zijn. Bij dezelfde cliënt.
Today I am taking control of my emotions. I am choosing anger.
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:fietsie schreef op 24 september 2015 @ 21:19:

[...]

Zelf had ik een overspannen kraamverzorgster aan mijn bed, die bij mij na een dag of vier PND contateerde en dat aan mijn moeder meedeelde. Terwijl zij die hele grafstemming in mijn huis creëerde.
quote:frida_suarez schreef op 24 september 2015 @ 18:58:

[...]

Ik had geen date hoor.

Heb vaste verkering.Ohhh dan verkeerd begrepen nav je seethrough
Je bent zelf een theepot

[...]

Plus dat een hulpverlener voor de ene cliënt een hele goeie kan zijn en voor de andere een hele slechte.En als je een hele goede hulpverlener bent en bemerkt dat je niet goed bent voor die cliënt/patiënt dan zorg je dat deze naar je collega kan.
quote:fietsie schreef op 24 september 2015 @ 21:19:

[...]

Op de vierde dag? Dan zwemt ongeveer iedere nieuwbakken moeder toch in tranen?

Ik vind sowieso dat iedereen zich bij zijn vak moet houden. Kraamverzorgsters zijn er om moeder en kind te verzorgen, nou vooruit misschien ook nog om eventuele problemen te signaleren, maar niet om diagnoses te stellen. Zo word ik ook altijd enorm iebelig van peuterjuffen die roepen dat een driejarige autistisch is.
Goedenavond, hoop dat het voor iedereen een goede is.
En als de wereld niet goed in elkaar zit, verhuizen we naar mars.
quote:rosemetijs schreef op 24 september 2015 @ 21:21:

[...]

Ik knapte pas toen zij vertrokken was. Nadat mijn collega vertelde over haar geweldige kraamhulp heb ik een klacht ingediend. Iemand van het kraamzorgbureau is komen praten, mijn kraamverzorgster is op non-actief gezet, werd allemaal teruggekoppeld, nadat ze nog een aantal andere kraamvrouwen hadden geraadpleegd die haar voor mij aan hun bed hadden gehad.
quote:fietsie schreef op 24 september 2015 @ 21:26:

[...]

Ik knapte pas toen zij vertrokken was. Nadat mijn collega vertelde over haar geweldige kraamhulp heb ik een klacht ingediend. Iemand van het kraamzorgbureau is komen praten, mijn kraamverzorgster is op non-actief gezet, werd allemaal teruggekoppeld, nadat ze nog een aantal andere kraamvrouwen hadden geraadpleegd die haar voor mij aan hun bed hadden gehad.Toch netjes dat ze meteen op non-actief is gezet, als ik het in die situatie was geweest had ik het probleem bij mezelf gelegd. Lijkt me toch netjes opgelost!
quote:Fenrir-Greyback schreef op 24 september 2015 @ 21:24:

[...]

Op de vierde dag? Dan zwemt ongeveer iedere nieuwbakken moeder toch in tranen?

Ik vind sowieso dat iedereen zich bij zijn vak moet houden. Kraamverzorgsters zijn er om moeder en kind te verzorgen, nou vooruit misschien ook nog om eventuele problemen te signaleren, maar niet om diagnoses te stellen. Zo word ik ook altijd enorm iebelig van peuterjuffen die roepen dat een driejarige autistisch is.Haar vierde dag bij mij, eerst drie dagen ziekenhuis, dus mijn zevende dag als kraamvrouw. Maar toen was ik ook wel helemaal versleten. Ik had een bloeding gehad maar mocht thuis weinig rusten. Moest vooral mijn bed uit. Zelf brood smeren, zelf thee maken etc. En dan bofte ik nog, mijn man moest nog veel meer van haar. Vooral huishoudelijke dingen.
Geen enge verhalen over kramen en kraamverzorgsters aub. Over een half jaar weer.
quote:whispwill schreef op 24 september 2015 @ 21:32:

[...]

Toch netjes dat ze meteen op non-actief is gezet, als ik het in die situatie was geweest had ik het probleem bij mezelf gelegd. Lijkt me toch netjes opgelost! Dat deed ik eerst ook, ik snapte niet wat er bij de kennismaking mis was gegaan, dat ze zo tegen mij deed. Je kunt geen klik hebben met iemand, maar zij was in ons geval de prof. Pas toen mijn collega, die een week later was bevallen vertelde hoe leuk het was dat ze een ontbijt kreeg, met een crocus in een vaasje op het dienblad, hoe mooi haar fruit werd gesneden, kortom hoe ze werd verwend, besefte ik hoe naar ik was behandeld.
quote:Frizz schreef op 24 september 2015 @ 21:33:

Geen enge verhalen over kramen en kraamverzorgsters aub. Over een half jaar weer.

De mijne was fantastisch!

Als ik nog eens moet reserveer ik haar
quote:SuzanneSuus schreef op 24 september 2015 @ 21:22:

[...]

Ohhh dan verkeerd begrepen nav je seethrough

Hahaha!

Dacht ik al.

Was een geintje.

Ik heb alleen corduroy en denim BR-s.

Kan dat eigenlijk, aangeven dat je een kraamverzorgster graag ook zou willen bij het krijgen van een tweede kindje? Ben zelf helemaal niet zwanger en ook geen kindjes, maar enorm nieuwsgierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven