Napraattopic deel 36

14-09-2015 23:42 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:missie_m schreef op 24 september 2015 @ 17:44:

[...]

Waarom in blauw? Omdat die mogelijkheid er is. Mijn pen schrijft ook blauw. Waarom schrijft mijn pen blauw? Omdat ik een blauwe heb gekocht. Mijn blauwe-jeans is blauw terwijl ik ook een grijze, groene, witte of zwarte kan dragen...maar dan is het geen blauwe jeans maar een grijze-, groene-, witte- of zwarte- jeans.

De laatste tijd maak ik de woorden donker-blauw. Waarom donker-blauw? omdat enkele forumsters last met lezen kunnen hebben van een té blauwe kleur.

Waarom schrijf jij in het zwart? Sommigen kunnen denken dat men dan in de rouw is....of aandacht wil trekken. Ik vind zwart ook een mooie kleur, maar liever blauw voor mij aub.

Op wie zou ik willen lijken als ik met blauw schrijf? Denk je niet dat ik ook gewoon mezelf mag en kan wezen als ik blauwe woorden schrijf?

Heb je nog vragen?

Nou, ook weer opgelost. En om direct jouw vragen te beantwoorden:

- geen idee op wie je zou proberen te lijken, ik zou het terug kunnen lezen, maar geen zin.

- Ik schrijf in het zwart omdat ik er nooit aan gedacht had om in een andere kleur te schrijven. Wist nog geeneens dat die optie er was en nu ik het wel weet doe ik het toch maar niet, want ik vind het aandachttrekkerig overkomen.

- Nee, ik heb geen vragen meer, maar als het jou hetzelfde is heb ik liever een bloem dan een zoen.
IMHO
quote:Frizz schreef op 24 september 2015 @ 21:33:

Geen enge verhalen over kramen en kraamverzorgsters aub. Over een half jaar weer. Ik heb daarna nog twee heel lieve, geweldige, fijne dames gehad hoor! En deze ene komt echt niet meer aan jouw bed, die komt aan niemands bed meer.
quote:whispwill schreef op 24 september 2015 @ 21:39:

Kan dat eigenlijk, aangeven dat je een kraamverzorgster graag ook zou willen bij het krijgen van een tweede kindje? Ben zelf helemaal niet zwanger en ook geen kindjes, maar enorm nieuwsgierig. Ik heb het toentertijd gevraagd en ik kan om haar verzoeken. Als ik beval en ze is bij een ander gezin is het pech natuurlijk, maar dan wil ik alsnog dat ze komt als ze daar klaar is en ik heb nog dagen.
quote:whispwill schreef op 24 september 2015 @ 21:39:

Kan dat eigenlijk, aangeven dat je een kraamverzorgster graag ook zou willen bij het krijgen van een tweede kindje? Ben zelf helemaal niet zwanger en ook geen kindjes, maar enorm nieuwsgierig. Ja, dat kan, tenminste dat kon, in mijn tijd. Mijn vriendin had haar nichtje als favoriet en die kwam ook. Je kon ook zeggen wie je niet wilde. Iemand van dichtbij of zo die je daar niet bij wilt.
Ik hoop op een fantastische, lijkt me heerlijk zo'n kraamverzorgster. Misschien kan ik nog wat extra uurtjes erbij regelen als ik net doe alsof ik geen BAM maar gewoon een zielige alleenstaande moeder ben.
quote:Amaqanda schreef op 24 september 2015 @ 21:15:

Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch dat er slechte hulpverleners bestaan, je hebt net zo goed slechte timmerlieden. Papiertje halen betekent niet dat je goed bent in je vak.

Er schijnen elk jaar 1500 psychologen af te studeren. Nu gaan die natuurlijk niet allemaal de 1:1 hulpverlening in maar het laat me wel fronsen.

Helaas zijn we met het gezin ooit heel hard met de psychische hulpverlening in aanraking gekomen, er viel niets te kiezen maar wat was de zorg goed.

Het matig werken geldt voor elk beroep, wat Ama schrijft... Verleden week ook weer meegemaakt in de renovatie. En er zijn ook hele goede vaklui, óók verleden week meegemaakt. Die kunnen helaas wel (vaak?) de shit vd ander opruimen.
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 24 september 2015 @ 21:09:

Alsof je trouwens ongeschikt bent als hulpverlener als je zelf psychische klachten hebt (gehad). Integendeel wat mij betreft.Ja, dat is ook precies wat we zeggen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik dacht dat het vanmiddag erg was met de 73 trackers van Viva, er worden er nu 351 geblokkeerd. Niet te geloven, onze forumlevens zijn goud waard.

Wat zijn we naïef!!!
quote:SuzanneSuus schreef op 24 september 2015 @ 21:47:

[...]

Er schijnen elk jaar 1500 psychologen af te studeren. Nu gaan die natuurlijk niet allemaal de 1:1 hulpverlening in maar het laat me wel fronsen.

Helaas zijn we met het gezin ooit heel hard met de psychische hulpverlening in aanraking gekomen, er viel niets te kiezen maar wat was de zorg goed.

Het matig werken geldt voor elk beroep, wat Ama schrijft... Verleden week ook weer meegemaakt in de renovatie. En er zijn ook hele goede vaklui, óók verleden week meegemaakt. Die kunnen helaas wel (vaak?) de shit vd ander opruimen.Klopt, alleen als je niet met mensen werkt is een fout vaak makkelijker te herstellen.
quote:Cateautje schreef op 24 september 2015 @ 21:49:

Ik dacht dat het vanmiddag erg was met de 73 trackers van Viva, er worden er nu 351 geblokkeerd. Niet te geloven, onze forumlevens zijn goud waard.

Wat zijn we naïef!!!Wat zijn trackers?
quote:Moiren_ schreef op 24 september 2015 @ 21:51:

[...]

Wat zijn trackers?Dat zijn kleine spionageprogrammaatjes die bijhouden wat je allemaal doet op het net en die informatie wordt verkocht aan de hoogste bieder.
quote:Frizz schreef op 24 september 2015 @ 21:46:

Ik hoop op een fantastische, lijkt me heerlijk zo'n kraamverzorgster. Misschien kan ik nog wat extra uurtjes erbij regelen als ik net doe alsof ik geen BAM maar gewoon een zielige alleenstaande moeder ben. En als ze dus heel erg tegenvalt, of het ronduit niet klikt, bel het bureau of je iemand anders kan krijgen. Dat durfde ik dus niet, dus zat ik zeven dagen in de ellende. Nou ja zes en half, ik heb haar de laatste middag vrij gegeven. De was die ze om acht uur in de machine had gestopt, zat er om twaalf uur nog in, maar na een paar dagen wist ik al dat mijn man die op moest hangen als hij thuis kwam, dus daar hoefde ze niet voor te blijven.
quote:Cateautje schreef op 24 september 2015 @ 21:53:

[...]

Dat zijn kleine spionageprogrammaatjes die bijhouden wat je allemaal doet op het net en die informatie wordt verkocht aan de hoogste bieder.Ah, okay. Ik wens ze er veel plezier mee
quote:Moiren_ schreef op 24 september 2015 @ 21:55:

[...]

Ah, okay. Ik wens ze er veel plezier mee Naïef hoor.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:fietsie schreef op 24 september 2015 @ 21:54:

[...]

En als ze dus heel erg tegenvalt, of het ronduit niet klikt, bel het bureau of je iemand anders kan krijgen. Dat durfde ik dus niet, dus zat ik zeven dagen in de ellende. Nou ja zes en half, ik heb haar de laatste middag vrij gegeven. De was die ze om acht uur in de machine had gestopt, zat er om twaalf uur nog in, maar na een paar dagen wist ik al dat mijn man die op moest hangen als hij thuis kwam, dus daar hoefde ze niet voor te blijven.Ik ga mijn best doen.
quote:fietsie schreef op 24 september 2015 @ 21:19:

[...]

Zeker niet. Zolang je professioneel blijft maakt het geen zier uit.

Zelf had ik een overspannen kraamverzorgster aan mijn bed, die bij mij na een dag of vier PND contateerde en dat aan mijn moeder meedeelde. Terwijl zij die hele grafstemming in mijn huis creëerde.

Oh fok, alsof je daar op zit te wachten. Ik heb 3 kinderen, 3 x hulp gehad. Bij de eerste was het zinloos( lang verhaal, laat maar) en die heb ik naar huis gestuurd. Bjj kind 2 en 3 was het feest, waanzinnig goed. Bij kind 2 had ik een meganicht, hij was goed en wat heb ik gelachen met hem. Bij kind 3 kwam er een jonge Surinaamse die alles perfect regelde want er was immers genoeg te regelen, hoe fit ik ook was.

Maar och, tas... Geen idee wat er achter zit, hoe het zit. Dat het niet klopt is duidelijk maar ik vind het sneu.
Je bent zelf een theepot
quote:Moiren_ schreef op 24 september 2015 @ 21:51:

[...]

Wat zijn trackers?Wilde ik ook vragen!
quote:Cateautje schreef op 24 september 2015 @ 21:53:

[...]

Dat zijn kleine spionageprogrammaatjes die bijhouden wat je allemaal doet op het net en die informatie wordt verkocht aan de hoogste bieder.Ja. En de CIA leest ook mee.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik vind die trackers juist zo handig: ik krijg altijd precies die reclames te zien van zaken die me interesseren.

Alleen jammer dat als ik iets dan gekocht heb ik er nog steeds reclame voor krijg. Dat moet toch beter geregeld kunnen worden........................
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat een merkwaardig topic op psyche.
quote:hatsetats schreef op 24 september 2015 @ 22:00:

[...]

Ja. En de CIA leest ook mee.Op de aktueel pijler zou dat best een goed idee zijn.
quote:Frizz schreef op 24 september 2015 @ 21:46:

Ik hoop op een fantastische, lijkt me heerlijk zo'n kraamverzorgster. Misschien kan ik nog wat extra uurtjes erbij regelen als ik net doe alsof ik geen BAM maar gewoon een zielige alleenstaande moeder ben. Ik had echt een fantastische; mooie blonde stoot van 22, beetje ordi, ze was geweldig. Wist van aanpakken, bracht me ontbijt op bed, vrolijk, aardig, ga haar over een ruim half jaar weer vragen
quote:KiaOraHoi schreef op 24 september 2015 @ 21:24:

[...]

En als je een hele goede hulpverlener bent en bemerkt dat je niet goed bent voor die cliënt/patiënt dan zorg je dat deze naar je collega kan.

Jaha, maar daar gaat het dan soms mis hè?

Ik werk, volgens mij net als jij, in de gezondheidszorg. In mijn werk komen weleens collega's of familie van collega's voor een behandeling. Daar kan vaak een team voor gevraagd worden. Ik weiger dat. De reden is nav een onderzoek: artsen wijken in dat soort gevallen af vh protocol waardoor er meer kans op complicaties is, prins Bernhard in het UMCU met zijn te vroeg Verwijderde maagsonde is een duidelijk voorbeeld.

Bij psychische hulp zie ik het nog weer anders maar is het zeker wat jij schrijft.
Je bent zelf een theepot
quote:Honeymoonquiz schreef op 24 september 2015 @ 22:05:

[...]

Ik had echt een fantastische; mooie blonde stoot van 22, beetje ordi, ze was geweldig. Wist van aanpakken, bracht me ontbijt op bed, vrolijk, aardig, ga haar over een ruim half jaar weer vragen Stuur haar eerst even hier langs!
quote:fietsie schreef op 24 september 2015 @ 21:50:

[...]

Klopt, alleen als je niet met mensen werkt is een fout vaak makkelijker te herstellen.Nou ja, een beunhaas die je verbouwing doet lijkt me ook nogal desastreus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven