Goede vlekverwijderaar

25-09-2015 13:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met twee kinderen komt het geregeld voor dat er vlekken in de kleren zitten. Veelal etensvlekken, mooi rood of oranje. Met geen mogelijkheid eruit te wassen. Maar nat gemaakt in de zon ... ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Een trucje van vroeger, maar het werkt super.

Nu krijgen we in deze seizoenen steeds minder zon. Wie heeft een tip om die vervelende vlekken te tackelen. Dasty werkt niet. Vanish idem. Ook de gold-versie niet. Ossegal doet het hem ook niet. Grrr... ben nu door mijn opties heen.

Iemand een goede tip?
De vlekkenschaar.

Sorry, ongein.

Probeer het eens met een klodder groene zeep, insmeren, een poosje laten intrekken en dan gewoon in de was.
verba volant, scripta manent.
Ik zweer bij groene zeep.
Ik gebruik voor dat soort dingen dit goedje: http://www.james.eu/nl/producten/james- ... onder.html

Tomatenvlekken, bloed, gras, alles verdwijnt ermee.
Ik smeer er afwas middel dreft op.
Dr. Beckman prewash. Zit in fles. Onder andere te koop bij Kruidvat. Krijg ik alles mee eruit ( op bellenblaas na ) van aardbei tot pastasaus. https://www.kruidvat.nl/d ... -met-ossengalzeep/p/29705
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 25-09-2015 14:25
Reden: link
% gewijzigd
Marianne en rexy, welke groene zeep gebruiken jullie? En op de vlek smeren en dan in wasmachine? Of eerst nacht in sopje?
Visje, welk flesje gebruik jij? Ik zie dat ze er tig hebben.

of zo'n citroentje van de Dille en Kamille http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/5 ... n-100-gram
quote:summerville schreef op 25 september 2015 @ 14:23:

Marianne en rexy, welke groene zeep gebruiken jullie? En op de vlek smeren en dan in wasmachine? Of eerst nacht in sopje?

Ooit een pot groene zeep gekocht bij het Kruidvat, eigenlijk alleen maar vanwege het nostalgische luchtje, ik gebruik het om de badkamer schoon te maken, ruikt zo gezellig naar oma.

Je smeert gewoon een beetje op de vlek en zodra je gaat wassen mik je het kledingstuk er gewoon bij. Het bijt je wasmiddel niet.
verba volant, scripta manent.
Drie Hoek of D' Or uit de ronde pot, niet de vloeibare , insmeren, en dan de wasmachine in.

Zelfs bij de witte was doe ik regelmatig een klodder zeep.

De ouderwetse Sunlight zeep of Marseille zeep is ook goed. Maar die is zo moeilijk te vinden in de winkels.
quote:summerville schreef op 25 september 2015 @ 14:25:

Visje, welk flesje gebruik jij? Ik zie dat ze er tig hebben.Zie mijn link. Wit flesje met blauwe borstelkop
Dank! Tijd om te gaan shoppen.
oh de bovengenoemde marseille zeep heeft dille en kamille ook, maar het citroenzeepje is speciaal voor vlekken... vlek beetje nat maken, met zeepje overheen wrijven en daarna in de was gooien.
Shout, en sommige vlekken verdwijnen goed met melk. Bramenvlekken geloof ik.
Melk kan je ook gebruiken voor inktvlekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven