Uitgerekend eind mei / begin juni 2016
woensdag 23 september 2015 om 17:05
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3
22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0
int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo
Hallo,
Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!
Groetjes
22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0
int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo
Hallo,
Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!
Groetjes
zaterdag 26 september 2015 om 12:30
zaterdag 26 september 2015 om 13:49
Hallo Bliss 91, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat het stiekem bij meer mensen fout gaat dan wij weten. Niet iedereen is er eerlijk over. Ik merk wel dat er de laatste tijd een kentering plaatsvindt, iig in mijn vriendengroep. Iedereen geeft eerlijker toe dat ze aan het proberen zijn of als het misgaat. Bij mij was het ook derde keer is scheepsrecht, een schattig dochtertje als resultaat dus daarvoor duim ik ook voor jou!
zaterdag 26 september 2015 om 14:18
zaterdag 26 september 2015 om 14:29
Wat leuk dat er al meer dames komen reageren! Ik vind het echt ontzettend raar dat er zo'n taboe op heerst. Waarom? Ook vind ik het persoonlijk zo raar dat je iedereen het pas verteld na 20 weken, en dan vervolgens op Facebook zetten, eindelijk mag ik het vertellen. Er zijn geen regels voor, als je het eerder wilt vertellen doe je dat toch lekker? Ik hou het voor nu ook nog wel even stil maar aantal mensen heb ik het toch gelijk wel verteld. Mijn moeder bijv, die heb ik gelijk gebeld! Mn broers en schoonzussen weten het ook.
Ik heb gisteren Devitamon Mama plus op gehaald. Wat een joekels!
En vandaag heb ik mij opgegeven voor Moeders voor Moeders, jullie daar ervaring mee?
Ik heb gisteren Devitamon Mama plus op gehaald. Wat een joekels!
En vandaag heb ik mij opgegeven voor Moeders voor Moeders, jullie daar ervaring mee?
zaterdag 26 september 2015 om 14:51
Tis zo bijzonder, een kleintje krijgen! De eerste keer dat ik zwanger was kwam ik er achter op onze trouwdag. Mijn man wilde het direct alle gasten vertellen. Na de huwelijksreis bleek het een miskraam te zijn dus was toch blij dat niet iedereen het wist. Hoewel nu zo'n beetje alle gasten wel weten van de miskramen maar op dat moment zat ik er niet zo op te wachten. Een hele tijd gedacht dat het ons misschien wel nooit zou lukken, en nu gewoon zwanger van de tweede. Hoe bizar is dat. Besef het me nog niet helemaal, het wordt pas echt als ik de baby zie denk ik.
zaterdag 26 september 2015 om 15:33
Ja is ook raar eigenlijk zo'n taboe! Van mij mag iedereen het weten na een goede termijnecho, kan echt niet wachten tot 20 weken denk ik haha maar tot 12 weken houden we het voor onszelf. (behalve onze ouders, die mogen het na een goede echo bij 8-9 weken weten) Achja zo heeft ieder voor zich haar eigen voorkeur natuurlijk
Geen ervaring met moeders voor moeders.. twijfel ook nog of ik me ervoor op zal geven!
Ja kan ik me voorstellen Mijnnickname.. daar zit je dan op zo'n moment idd niet op te wachten. Ja het blijft iets heel raars haha.. ik vind het ook zo onwerkelijk als ik er over nadenk! Voor mij word het ook pas weer een beetje echt als ik een goede echo heb gehad denk ik. Super fijn dat het jullie nu voor de 2e keer gegund is
Geen ervaring met moeders voor moeders.. twijfel ook nog of ik me ervoor op zal geven!
Ja kan ik me voorstellen Mijnnickname.. daar zit je dan op zo'n moment idd niet op te wachten. Ja het blijft iets heel raars haha.. ik vind het ook zo onwerkelijk als ik er over nadenk! Voor mij word het ook pas weer een beetje echt als ik een goede echo heb gehad denk ik. Super fijn dat het jullie nu voor de 2e keer gegund is
zaterdag 26 september 2015 om 16:15
Hallo,
Ik zou ook graag met jullie meeschrijven. Ik ben 17 mei uitgerekend op basis van de vroege echo. Vandaag ben ik 6.4 weken zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een dochter van 1 jaar en 7 maanden.
Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad, omdat ik daarna niet ongesteld ben geweest de vroege echo gehad. Dat was voor mij een grote geruststelling. Nu weet ik tenminste dat mijn klachten van een zwangerschap komen.
Taboe: wij hebben niemand over de miskraam verteld. Voor mij voelde het niet als een "big deal". Het was toen voor de tweede keer meteen raak. Natuurlijk vond ik het idee om toch niet een baby te krijgen verdrietig, maar er was vooral vertrouwen dat het wel weer zou lukken. Daarbij vond ik het geen fijn idee als de omgeving zou weten dat we probeerden weer een kindje te krijgen. Dat hield ik graag nog voor onszelf.
Ik zou ook graag met jullie meeschrijven. Ik ben 17 mei uitgerekend op basis van de vroege echo. Vandaag ben ik 6.4 weken zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een dochter van 1 jaar en 7 maanden.
Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad, omdat ik daarna niet ongesteld ben geweest de vroege echo gehad. Dat was voor mij een grote geruststelling. Nu weet ik tenminste dat mijn klachten van een zwangerschap komen.
Taboe: wij hebben niemand over de miskraam verteld. Voor mij voelde het niet als een "big deal". Het was toen voor de tweede keer meteen raak. Natuurlijk vond ik het idee om toch niet een baby te krijgen verdrietig, maar er was vooral vertrouwen dat het wel weer zou lukken. Daarbij vond ik het geen fijn idee als de omgeving zou weten dat we probeerden weer een kindje te krijgen. Dat hield ik graag nog voor onszelf.
zaterdag 26 september 2015 om 17:13
Dames, hebben jullie eigenlijk al klachten ? Ik kan mij van vorige keer herinneren dat ik veel last had van misselijkheid en moeheid al voordat ik ongesteld had moeten worden. Nu voel ik bijna niks, op gevoelige ( en grotere ?) borsten na. Verder gewoon fit... ( wetende dat dit de komende weken natuurlijk wel kan gaan veranderen ). Hoe is dat bij jullie?
zaterdag 26 september 2015 om 18:03
De vorige keren waren mijn borsten erg gevoelig. Dat valt nu wel mee. Heb geen bv gegeven, wellicht denken ze dat al die gevoeligheid en veranderingen toch nergens toe dienen
.
Ik heb s nachts erg veel bijzondere dromen. Dat had ik de vorige keer pas veel later. Ik ben vanochtend ook al weer twee keer flauwgevallen. Dat is mijn 'standaard' zwangerschapskwaaltje.
Ik heb s nachts erg veel bijzondere dromen. Dat had ik de vorige keer pas veel later. Ik ben vanochtend ook al weer twee keer flauwgevallen. Dat is mijn 'standaard' zwangerschapskwaaltje.
zaterdag 26 september 2015 om 18:34
Ja, het komt met vlagen. Zo weken niet, zo tien keer in een weekend. Althans, zo was het de vorige keer. Allerlei onderzoeken gehad, maar niets ernstigs aan de hand. Gewoon een erg lage bloeddruk. Truc is om niet op m'n buik te vallen maar meestal had ik dat goed onder controle. En tijdens heftige perioden niet autorijden. Dus ja, het is lastig. Maar om eerlijk te zijn heb ik liever dit dan misselijk zijn en spugen. Ik denk dat dat een grotere impact op je leven heeft. Ach, we zien het wel. We kunnen toch niet kiezen welke kwaaltjes we erbij krijgen.
zaterdag 26 september 2015 om 18:52
Fijn dat je al een echo hebt gehad Rabida!
Kwaaltjes.. nog niet veel last van eigenlijk. Wel wat last van mn darmen gehad de laatste dagen maar vandaag niet meer. Ben wel snel moe! Slaap daarnaast ook wel slechter de laatste dagen, dus dat zit dan ook niet echt mee . Verder nog niks bijzonders!
Flauwvallen lijkt mij idd ook een hele vervelende! Ja als je weet hoe je ermee om moet gaan scheelt dat ook al natuurlijk. Nee precies je kan je kwaaltjes niet kiezen haha.. We dealen maar gewoon met wat we krijgen
Kwaaltjes.. nog niet veel last van eigenlijk. Wel wat last van mn darmen gehad de laatste dagen maar vandaag niet meer. Ben wel snel moe! Slaap daarnaast ook wel slechter de laatste dagen, dus dat zit dan ook niet echt mee . Verder nog niks bijzonders!
Flauwvallen lijkt mij idd ook een hele vervelende! Ja als je weet hoe je ermee om moet gaan scheelt dat ook al natuurlijk. Nee precies je kan je kwaaltjes niet kiezen haha.. We dealen maar gewoon met wat we krijgen
zaterdag 26 september 2015 om 21:12
Hai meiden,
Ik wil graag met jullie mee schrijven. Ik ben er vanmorgen positief getest en eind mei uitgerekend. De datum weet ik nietprecies omdat mijn cyclus wat onregelmatig was. Maar ooo wat ben ik blij!
Jullie allemaal gefeliciteerd met dit wonder!
Ha Bliss jij ook hier hahahah!
Ik wil ook mee doen met moeders voor moeders ga me zo dadelijk even in verdiepen. Heb nog niet erg kwaaltjes, wel erg zere borsten vooral met slapen. Ben veel wakker in de nacht maar maakt me allemaal niet zo veel uit haha!
Flauwvallen lijkt me wel erg naar zeg nickname!
Ik wil graag met jullie mee schrijven. Ik ben er vanmorgen positief getest en eind mei uitgerekend. De datum weet ik nietprecies omdat mijn cyclus wat onregelmatig was. Maar ooo wat ben ik blij!
Jullie allemaal gefeliciteerd met dit wonder!
Ha Bliss jij ook hier hahahah!
Ik wil ook mee doen met moeders voor moeders ga me zo dadelijk even in verdiepen. Heb nog niet erg kwaaltjes, wel erg zere borsten vooral met slapen. Ben veel wakker in de nacht maar maakt me allemaal niet zo veel uit haha!
Flauwvallen lijkt me wel erg naar zeg nickname!
zaterdag 26 september 2015 om 21:44
zaterdag 26 september 2015 om 21:52
Hier ook beroerde nachten, rare dromen en heel moe. Verder steeds een zeurderig gevoel in mijn buik (menstruatie die niet doorzet), daaraan wist ik alle keren dat ik zwanger was. Gelukkig kan ik 's middags samen met mijn dreumes naar bed (als ik niet hoef te werken).
Ik ben de eerste keer heel misselijk geweest incl veel overgeven dus ik houd mijn hart vast wat dat betreft. Ik vermoedde de vorige keer ook dat het mis was.omdat ik helemaal niet misselijk werd.
Ik ben de eerste keer heel misselijk geweest incl veel overgeven dus ik houd mijn hart vast wat dat betreft. Ik vermoedde de vorige keer ook dat het mis was.omdat ik helemaal niet misselijk werd.