Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 25 september 2015 @ 21:34:

[...]

Ik dacht altijd dat met 3-D kaarten van zulke kaarten bedoeld worden die bewegen of er 3D uitzien al naar gelang onder welke hoek je ze bekijkt Blijkbaar wordt er toch iets anders mee bedoeld (ja, ik weet nu ook wat )

????????????

Vwb je krantenpapier enveloppen. Lastig. Ik zou er denk ik ook niet heul veul vertrouwen in hebben. En in de USA staat vast ook een loods (met vooral de kaarten bestemd voor jouw Amerikaanse). Kun je misschien het krantenpapier op een ander stuk (steviger) papier plakken? Zou bijvoorbeeld ook een pagina van tijdschrift kunnen zijn. Met hele goede lijm natuurlijk. En/of de randen evt met plakband nog beplakken zodat die in ieder geval niet zo snel scheuren?

Ofzo.

Succes Snorhaar! Ik wens je een gezellig knutselweekend.
Oh nu valt het kwartje.

Met oma's 3d kaarten worden nu de zelfgefreubelde kaarten van tante Corrie bedoeld.

Ik denk bij 3D kaarten ook aan die vreselijke kaarten waar ik duizelig van word. Die zal ik dus never nooit niet versturen. Want dan word ik onwel als ik naar de brievenbus loop.

"Bewusteloze vrouw gevonden bij een brievenbus. Oorzaak is waarschijnlijk een 3d kaart die bij haar op de grond lag. De toegesnelde ambulancemedewerkers zijn daardoor ook omgevallen. Inmiddels is de kaart gepost en is de rust in de wijk teruggekeerd."

@Elliot: Happy Postcrossing!

Verder nog tips: single views (dus 1 foto) zijn stukken populairder dan multi-views (dat zijn dus die toeristische kaartjes die bestaan uit meerdere foto's.) Dus mocht je nieuwe kaartjes gaan kopen dan kun je het beste investeren in single views.

Een leuk verhaaltje op de kaart is ook altijd leuk. Dus niet alleen "greetings from Elliot " maar je kunt wat over jezelf vertellen, over je woonplaats en wat er op het kaartje te zien is. Een datum op de kaart wordt ook gewaardeerd. (Maar dat doet volgens mij iedereen ook wel.)

Oh en het is voor de mensen die jouw profiel trekken ook wel prettig om zelf een leuk profiel te hebben. Zoals je hier kunt lezen vinden wij het nooit zo leuk om een "leeg profiel" te hebben. Maar dat is ook wel vanzelfsprekend. Ik zie bij Nederlandse Postcrossers ook eigenlijk nooit een leeg profiel. Gelukkig.

Veel plezier!
Zo, hier weer even een PC-update!

Gisteren twee kaartjes in de bus en vandaag weer een. Rusland, Letland en Duitsland. Op alledrie een uitgebreide, leuke tekst en de kaarten uit Letland en Duitsland pasten ook helemaal bij mijn profiel. Leuk dus! Het valt mij trouwens op dat er op veel kaarten meerdere postzegels zitten uit duidelijk verschillende series. Zouden ze in die landen ook een soort Postzegels met korting hebben?!

Verder kreeg ik vannacht een hurray. Dit keer geen Fin met slaapstoornissen, maar 'gewoon' een hurray uit China (die dus plaatselijke tijd 's middags is verstuurd). Kaartje heeft er 22 dagen over gedaan, dus blij dat 'ie binnen is, best snel! Dat was meteen mij 35e hurray, dus ik mocht meteen twee adressen trekken. Er gaat nu een kaartje met een afbeelding van een stapel boeken naar Tsjechië. Ontvanger vroeg om mooie quotes, dus ik heb er eentje gekozen van Nelson Mandela met een heel verhaal erbij (had ik al verteld dat ik iets heb met Zuid-Afrika?! ). En een kaartje naar Maleisië, een mooie zwart-wit foto. Beide kaartjes net geschreven, dus ik moet ze morgen nog even op de post doen. Of zondag. Of maandag. Dat maakt qua verzending natuurlijk niet uit...

Begin deze week had ik een lege hurray uit Finland. Krijg ik vandaag ineens een super enthousiast berichtje van de ontvanger. Dat ze de achterkant van de kaart nog mooier vond dan de voorkant omdat ik zo'n mooi handschrift heb Nou vind ik dat wel weer een beetje overdreven, maar wel leuk om te lezen natuurlijk. En verder ook nog een heel uitgebreid verhaal naar aanleiding van wat ik op de kaart had geschreven. Misschien snapt ze het idee van hurray-berichtjes niet helemaal. Of ze had begin deze week gewoon geen tijd, maar wilde het kaartje wel vast registreren (heel fijn!). Hoe dan ook, leuk om alsnog zo'n onverwachts berichtje te krijgen!

Voor de meeting: Deventer klinkt top, en al helemaal als ze daar ook een escaperoom hebben . Ik heb er al zin in! Ik weet niet meer wie het vroeg, maar de escape rooms waar ik tot nu toe ben geweest hadden als maximum 6 personen per team. Maar vast niet iedereen wil daaraan meedoen en anders kunnen we natuurlijk altijd nog in twee groepen gaan. Oh, ik zie dat HappyOwl al meer up-to-date informatie heeft gegeven over de Escape Room in Deventer. Ik kan trouwens ook op 21 november!! Ik ga die avond wel naar een concert hier in woonplaats, maar volgens mij was het sowieso de bedoeling om 's middags af te spreken, toch? Dus dat zit elkaar niet in de weg.

Zijn jullie als eens eerder bij zo'n postcross-meeting geweest? De bedoeling is dan neem ik aan om met z'n allen kaartjes te gaan schrijven. Maar hoe doe je dat dan met adressen aanvragen? Spreek je dan bijvoorbeeld af dat iedereen een week vantevoren geen nieuwe adressen aanvraagt, zodat je op de dag van de meeting genoeg te schrijven hebt? Beetje jammer natuurlijk als we daar met een hele stapel kaarten klaar zitten en er geen 'slot' meer vrij is

@Mitsig: ik kan me ook echt verbazen over mensen die 100 keer (of vaker!) hetzelfde kaartje versturen. Ik snap best dat niet iedereen zo'n malloot is als ik met 250+ verschillende kaarten op voorraad (en vandaag weer een paar nieuwe besteld ). Maar een passend kaartje zoeken bij iemands profiel is toch wel een van de dingen die het postcrossen zo leuk maakt! En dat kan ook best het 'best passende' kaartje uit een selectie van bijvoorbeeld 10 kaarten zijn. Maar om nou klakkeloos naar iedereen hetzelfde kaartje te sturen... Net zoals die mensen die alleen maar 'Happy Postcrossing' achterop hun verstuurde kaart schrijven. Dat is als verstuurder toch ook niet leuk? Ik vind het leuke van postcrossing nou net dat je even contact hebt met mensen van overal ter wereld. Ook als is het contact maar kort, ik probeer er toch altijd iets persoonlijks van te maken, zowel op de kaarten als in hurrays.

@Mepi: fijn dat je getekende monstertje zo in de smaak viel! Dat is nou weer een voorbeeld van hoe postcrossing wel heel persoonlijk (en dus leuk!) contact op kan leveren!

@Labellei: hmmm, dat kaartje naar China biedt weinig vertrouwen. Het zou zomaar kunnen dat we in 2016 nog steeds over dat kaartje schrijven, omdat ie dan nog steeds in jouw lijst met 'travelling postcards' staat Maar wel goed inkopen gedaan met 25 kaarten voor ¤ 4,- !! Ik heb zelf nog nooit voor kaarten gekeken op de markt, maar toevallig ben ik morgen in de stad en laat er dan net markt zijn... Maar eens even rondneuzen of ze hier ook zulke goede aanbiedingen hebben!

@Cocomo: wauw, Brazilië en Cambodja, dat is inderdaad speciaal. Kan me voorstellen dat er vooral in Cambodja niet zoveel postcrossers zijn. Oh, 15 maar zie ik op postcrossing-site. (Dat had het halve forum dus ook al uitgezocht). Dan maakt het extra speciaal! Brazilië iets in de 7000 en Indonesië in de 5000, dus die kans is wel wat groter (Indonesië heb ik ook al eens een kaartje heen gestuurd). Maar nog altijd een stuk avontuurlijker dan Rusland, Duitsland of China

@Morgana: ik heb nog geen kaartjes verstuurd naar Hongarije, dus ik kan je niet helpen aan statistieken...

@MissDory: wow... een kaart die 450 keer gefavoriet is... dat is ook wel heel bijzonder! Van de kaarten die ik heb verstuurd heb ik twee kaarten die 3x gefavoriet zijn als record Deze week wel een verzoekje gekregen voor een 'direct swap' naar aanleiding van een van de kaartjes die ik verstuurd heb, dus dat is ook wel soort van 'erkenning' voor het versturen van leuke kaarten (toch?).

@Elliot: welkom en veel plezier met postcrossen!

@Snorhaar: haha, een envelop van krantenpapier, wat grappig! Ik denk dat het wel moet kunnen hoor! Ik zou dan wel twee of drie lagen papier over elkaar doen en de randen en hoeken helemaal afplakken met plakband. Dan moet het best stevig zijn denk ik; scheurtjes zullen toch het eerste bij de randen ontstaan en die zijn dan goed beschermd!
De Amerikaans heeft een link gepost naar een envelopvouwgebruiksaanwijzing. De laatste instructie voor het vouwen bevalt me wel:

"Hand-deliver your letter."

Prototype envelop is gevouwen. Conclusies:

- Ik denk dat het wel moet kunnen qua stevigheid (echte enveloppen zijn ook niet zo dik), zeker met washitape randen.

- Een van mijn katten vindt de krant helemaal goed en ligt er luid bovenop te snorren.

- Ik ben nog steeds wel sceptisch over de brute frankeermachines, Amerikaanse streepjescodes die leesbaar moeten zijn en dat soort gein. Hmm twijfel. Mijn laatste kaartjes naar de USA deden er ook zonder krant al erg lang over.
Hahaha Snorhaar, je bent goed bezig.

De US Post staat toch ook bekend om het nogal hardhandig met de post omgaan?!

En heeft die Amerikaanse al veel kaarten ontvangen? Of heeft ze 150 verstuurd en 43 ontvangen?

Jij hebt mazzel met je snelle Chinese Hurray Neliba. En bij jou loopt het volgens mij sowieso hartstikke goed.

Ik had zojuist nog een hele blije en enthousiaste Hurray uit (deprimerend grijs grauw) Noord-Frankrijk. De vrolijke zweefmolen was aangekomen. Ze schreef ook heerlijk in het Frans, inclusief de bisous. Ze schreef dat het de mooiste kaart was die ze had ontvangen, en dit is dus haar 200e ontvangen kaart.

Ik ga morgen weer een adresje aanvragen. Leuk!
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 26-09-2015 00:05
Reden: correctie. Ik type altijd pist ipv post: facepalm!
% gewijzigd
Nou, wat een leuke verhalen hier!

Welkom Elliot, gezellig. Je hebt waarschijnlijk ook gelezen over de frustratie bij beginnende pc=ers over kaarten, die maar niet aankomen. Gelukkig kun je hier dan meelezen

Ik was vanavond in een cultuurcentrum dichtbij labellei

Genoten! Ook wel eens lekker en geheel iets anders.

Nu zou ik dus eigenlijk naar bed moeten. Hmm..
Later is nu
Ben je nog wakker Dreamer?
Sjonge jonge, dit wordt nu echt een afwijking: dat ik na 1 zin het bericht al plaats.

Anyway, ik hoop voor je dat je de bedstede nog hebt kunnen vinden Dreamer.

Maar gaaf (en interessant) dat je in dat cultuurcentrum was. Wat voor soort voorstelling heb je bezocht?

Ik heb zojuist weer een adres aangevraagd. Duitsland. Niet een lang en uitgebreid profiel maar hij komt wel sympathiek over.

Hij heeft een paar hele specifieke wensen. En de belangrijkste is: cactus! En nu weet ik zéker dat ik deze week ergens met een cactuskaart in mijn handen heb gestaan (ik hou zelf ook van cacti dus daarom weet ik het nog). Maar waar was dat? Bij een winkel in Stad? Maar welke winkel? Waar ben ik deze week geweest? Was het bij de kringloopwinkel? En waarom heb ik 'm toen dan niet gekocht? Was ie beschadigd of was het een dubbele kaart?

Moet ik vandaag al die winkels weer bezoeken? Dan wordt het wel een erg druk dagje want ik heb ook nog een andere afspraak en ik wil nog naar de bieb. (Om te printen en nog voor andere dingen).

Ik heb trouwens nog wel een reserve kaart (cactuskaart van de Deense winkel) maar ik denk dat hij die andere kaart die ik nu dus wil gaan opsporen leuker zal vinden.

Verder hoop ik vandaag (of in ieder geval dit weekend) weer op Hurrays uit Duitsland, Finland en de USA.

De Hurrayendans:

Prettig weekend allemaal!
Ik wilde net zeggen dat ik nog wel een cactuskaart heb, maar dat is die van de Deense winkel. Die heb je dus al

Ik was naar Freek de Jonge met de Nits. Erg leuk, heel anders dan ik verwacht had, hoewel ik niet zoveel verwachtte. Had geen idee wat ik me erbij voor kon stellen
Later is nu
Pfffff, reactie getypt, reactie weg......
Oh, ok deed even een Labellei, na 1 zin posten. Ik zocht dus een smiley maar het forum besloot op een of andere manier dat dat gelijk was aan posten. Nu durf ik geen smileys meer te zoeken.

Ik had een hele lange reactie getypt en die is dus weg. Huilsmiley.

Dus even kort samengevat:

Sinds vorige week is Deense winkel ook in mijn stad geopend. Cheerleader cheerleader.

Ik ben nog niet geweest maar zal ze binnenkort een bezoekje brengen.

Verder heb ik 4 kaarten gekregen waarvan maar 1 leuke. Dikke domper dus. 2 grootverstuurders die er helemaal geen zin meer in hadden en een heel oubollig kaartje. (2 hele oubollige kaartjes eigenlijk want grootverstuurder uit Spanje had naast geen leuke tekst ook weinig zin om een leuk kaartje te zoeken) Ik had al lang geen kaartjes gehad dus vond het wel een beetje vervelend. Ik weet dat veel mensen ook leuke kaartjes sturen dus ik hou het maar even vol nog.

De hurrays schieten niet op. Heb dus te maken met 5 postcrossers die niet online zijn, op een na allemaal al ruim 3 weken of langer niet. USA staat op 52 dagen en gaat dus waarschijnlijk ook expired. Ik had er al weinig vertrouwen in omdat persoon rondtrekt en andere mensen de brievenbus laat controleren. Aangezien er vanaf half aug nooit meer is geregistreerd zal vriend de kaartjes zelf wel stiekem houden, misschien hebben ze ruzie ofzo. Verder ook kaartjes naar bijv Hongkong die al ruim 2 weken onderweg zijn maar dus op vakantie/ziekenhuis/geen zin om te registreren/vul maar in.

Gelukkig nog wel wat actievelingen ook, en gelukkig daarbij ook Duitsland, Finland en Frankrijk. Donderdag gepost. Verwacht vanaf maandag. Kaartjes die ik zelf vanuit Europa krijg zijn er vaak in 2/3 dagen. Andersom is dat niet vaak. Heb wel een keer Duitsland en België in 2 dagen gehad maar meestal gaat er wel een week overheen.

Nou, ik moet alles nog bijlezen, gister maar weer eens lekker naar de kroeg geweest, daar hebben ze me ook maanden moeten missen.
Vervelend dat het ff niet lekker loopt op pc-gebied HappyOwl! maar je weet het hé: na regen komt

Dreamer: Deense winkel? Klinkt leuk maar wat voor winkel is het precies?

Ik heb net weer 2 adressen getrokken. Australie (mijn 1e kaartje naar dat land, leuk!) ze heeft niet echt specifieke wensen, maar zag in haar favorieten lijst een kaartje van Ikea staan. Ze had hem niet zelf ontvangen dus ik denk dat ik haar een kaartje stuur uit die serie, de serie met gehaakte/gebreide knuffels. Twijfel nog of ik exact die kaart zal doen die ze gefavoriet heeft of toch een andere. Wat zouden jullie doen?

tweede adres is naar Belarus. ze heeft een hele lijst wensen. Heb twee kaartjes die goed aansluiten. Ze wil oa graag strand, zee, dieren en boeken. Nu heb ik een kaartje met een grote boekenkast met op de voorgrond 6 schattige puppy's en ik heb een kaartje met zee en strand met zeehonden en lepelaars, ook een erg mooie kaart. keuzes, keuzes, twijfel, twijfel.. soms is PC ook zo lastig..
Ja komt ook wel goed! Heb toch een druk weekend dus voor we het weten zijn er weer hurrays, hoop ik dan!

Ik heb wel eens een kaartje gehad die ik tussen mijn favorieten stond, en die vond ik ook erg leuk dus denk dat je dat prima kan doen. Maar iets uit de serie lijkt me ook prima, neem aan dat ze die ook leuk vindt.

Ik ken het wel hoor, soms hebben mensen hele uiteenlopende wensen. En dan denk ik oh ik heb nog een hele leuke kaart met een hond, maar ja, dan willen ze ook kunst, zebra's en taarten. Dan heb je weer teveel leuke opties of gewoon een te grote voorraad kaarten
HappyOwl, wat jammer zeg, dat de kaartjes niet leuk waren. Misschien kun je naar die rondreizende persoon toch een berichtje sturen? Haar registreer-persoon kan dat natuurlijk niet tegenhouden.

De Deense winkel.. geen idee hoe die heet, eigenlijk, maar de laatste paar keer vond ik de kaartjes helaas niet zo heel erg leuk.

dit is in elk geval het kaartje dat Labellei op reserve heeft voor de cactus, denk ik

Ik kreeg vandaag een kaartje van The Alamo met daar achterop in héél klein handschrift de geschiedenis en dat mensen er nou geesten zien (gelijk daar achteraan 'happy postcrossing', dat las heel apart.. 'people see ghosts .. happy postcrossing'.. )

En een eetkaartje met friet en hamburgers van een plaatselijk café. Niet echt reclamekaartje, maar toch weer wel. Leuk verhaal, in het Duits.
Later is nu
OHja, en gewoon een kaartje uit de serie kan volgens mij ook wel hoor, tenzij het gefavoriete kaartje net een dier is dat ze heel leuk vindt, zoals ik heb met giraffes. Als ik uit een serie een giraffekaartje wil, hoef ik bijvoorbeeld niet per se de neushoorn.
dreamer wijzigde dit bericht op 26-09-2015 13:01
Reden: Giraffeaanvulling.
% gewijzigd
Later is nu
quote:HappyOwl234 schreef op 26 september 2015 @ 12:36:

Oh, ok deed even een Labellei, na 1 zin posten. Ik zocht dus een smiley maar het forum besloot op een of andere manier dat dat gelijk was aan posten. Nu durf ik geen smileys meer te zoeken.

Ik had een hele lange reactie getypt en die is dus weg. Huilsmiley.

Dus even kort samengevat:

Sinds vorige week is Deense winkel ook in mijn stad geopend. Cheerleader cheerleader.

Ik ben nog niet geweest maar zal ze binnenkort een bezoekje brengen.

Verder heb ik 4 kaarten gekregen waarvan maar 1 leuke. Dikke domper dus. 2 grootverstuurders die er helemaal geen zin meer in hadden en een heel oubollig kaartje. (2 hele oubollige kaartjes eigenlijk want grootverstuurder uit Spanje had naast geen leuke tekst ook weinig zin om een leuk kaartje te zoeken) Ik had al lang geen kaartjes gehad dus vond het wel een beetje vervelend. Ik weet dat veel mensen ook leuke kaartjes sturen dus ik hou het maar even vol nog.

De hurrays schieten niet op. Heb dus te maken met 5 postcrossers die niet online zijn, op een na allemaal al ruim 3 weken of langer niet. USA staat op 52 dagen en gaat dus waarschijnlijk ook expired. Ik had er al weinig vertrouwen in omdat persoon rondtrekt en andere mensen de brievenbus laat controleren. Aangezien er vanaf half aug nooit meer is geregistreerd zal vriend de kaartjes zelf wel stiekem houden, misschien hebben ze ruzie ofzo. Verder ook kaartjes naar bijv Hongkong die al ruim 2 weken onderweg zijn maar dus op vakantie/ziekenhuis/geen zin om te registreren/vul maar in.

Gelukkig nog wel wat actievelingen ook, en gelukkig daarbij ook Duitsland, Finland en Frankrijk. Donderdag gepost. Verwacht vanaf maandag. Kaartjes die ik zelf vanuit Europa krijg zijn er vaak in 2/3 dagen. Andersom is dat niet vaak. Heb wel een keer Duitsland en België in 2 dagen gehad maar meestal gaat er wel een week overheen.

Nou, ik moet alles nog bijlezen, gister maar weer eens lekker naar de kroeg geweest, daar hebben ze me ook maanden moeten missen.

Ja dat heb ik dus ook steeds als ik een smiley wil toevoegen. Zelfde probleem. Ik probeer de smileys dan ook altijd maar gewoon te typen ipv ze op te zoeken in het "menu".

En balen dat er bij de 4 kaartjes maar 3 leuke bij zaten. Ik heb dus ook wel eens dat soort dagen. Zit er nog iets bij wat je kunt ruilen tegen mijn bierviltjeskaart. Die heb ik nog steeds in de aanbieding. (Kun je een volgende keer ook meenemen naar de kroeg, haha. )

Nou en ik heb inmiddels een cactuskaart. Wel nieuw gekocht, maar ik ben er echt zó blij mij (hopelijk de Duitser ook, maar dat denk ik wel). Er lag nog maar 1tje. dus ik heb mazzel. En over mazzel gesproken: hij heeft het kaartje ook nog niet eerder ontvangen. Ik heb net 2 keer zijn 4500 ontvangen kaarten gecheckt, dat is dus iets van 75 pagina's. Ja ik heb veel voor Lothar over.... Snorhaar, hoe kan dit? (bezuinigingen zeker....?! )

Ik vind Duitsland trouwens ook steeds langzamer gaan. Een paar jaar geleden, toen ik begon met postcrossing duurde het altijd maar 2 of 3 dagen voordat het kaartje aankwam. Nu steeds vaker een week. En ik heb nu ook weer een kaartje onderweg naar Duitsland die doet er ook alweer langer dan een week over. (ze is wel dagelijks actief en registreert ook gewoon kaarten).

En mijn Belarussische is al 22 dagen niet online geweest. Mijn kaartje naar haar toe is nu 13 dagen onderweg. Haar laatste ontvangen kaartje is van eind augustus. Dit zit mij dus ook niet helemaal lekker. Hopelijk is ze op vakantie ofzo, dat kan natuurlijk.

@famke: dat herken ik, die keuzestress! Haha. Ik vind het zelf altijd heerlijk als ik een profiel heb waar ik meerdere kaarten voor heb. Maar ik kan er dan inderdaad ook altijd behoorlijk over twijfelen. Ik zou zeggen: volg je gevoel!

@dreamer: ik had ook al wat gelezen over die voorstelling. Een aparte combi inderdaad. Maar leuk dat het leuk was. Het kan soms heerlijk zijn om je te laten verrassen.

Okay ik ga nu zo even mijn kaarten schrijven en beplakken enzo. Heerlijk.

Tot later!
Deense winkel = Flying Tiger?
Volgens mij zijn het allemaal apen? van de Ikea-serie. Ik denk dat ik maar gewoon diegene stuur die ze ook gefavoriet heeft. weet ik zeker dat ze hem leuk vindt haha. Heb op 22 aug. zo'n zelfde soort kaartje naar USA gestuurd, voor degenen die niet helemaal begrijpen waar ik zo moeilijk over doe

ik vind trouwens die cactus-kaart wel grappig!
quote:Dreamer schreef op 26 september 2015 @ 12:58:

HappyOwl, wat jammer zeg, dat de kaartjes niet leuk waren. Misschien kun je naar die rondreizende persoon toch een berichtje sturen? Haar registreer-persoon kan dat natuurlijk niet tegenhouden.

De Deense winkel.. geen idee hoe die heet, eigenlijk, maar de laatste paar keer vond ik de kaartjes helaas niet zo heel erg leuk.

dit is in elk geval het kaartje dat Labellei op reserve heeft voor de cactus, denk ik

[afbeelding]

Ik kreeg vandaag een kaartje van The Alamo met daar achterop in héél klein handschrift de geschiedenis en dat mensen er nou geesten zien (gelijk daar achteraan 'happy postcrossing', dat las heel apart.. 'people see ghosts .. happy postcrossing'.. )

En een eetkaartje met friet en hamburgers van een plaatselijk café. Niet echt reclamekaartje, maar toch weer wel. Leuk verhaal, in het Duits.

Ja dat klopt Dreamer, die heb ik inderdaad nog op voorraad.

De laatste tijd is het aanbod inderdaad net iets minder. Ik heb de laatste keer wel een paar kaartjes gekocht van een getekende panda met de tekst "bear hug". Die vond ik wel erg leuk en lief. Hopelijk komt daar snel een liefhebber voor. hahaha. Ik las trouwens dat de deense winkel inmiddels ook in Zwolle een vestiging heeft. Leuk voor HappyOwl. (de kaartjes die ze er hebben zijn in ieder geval wel erg goedkoop, dus dat is dan weer fijn.)
Ja Dreamer, misschien doe ik dat wel. Maar ik wacht wel even, over 8 dagen gaat die expired dus geef het nog wel even de tijd. Ik vind berichtjes sturen toch niet zo leuk maar nu misschien wel handig, kan ze even nagaan of iemand haar post wel bijhoudt.

We kunnen al onze lelijke kaartjes wel meenemen naar de meeting, kunnen we ruilen

Iemand wel eens bij art unlimited in Amsterdam geweest? Ik twijfel, moet zo naar Amsterdam en moet op een kwartier daarvandaan zijn. Ik dacht dus, ik kan een half uur eerder de trein nemen, kan ik daar ook even neuzen. Ook wel lekker altijd met al dat ov om een beetje speling te hebben, maar heb geen zin om veel eerder gedaan zonder doel. Dat zou dus mijn doel kunnen zijn maar goed, is het de moeite, iemand die dat weet?
quote:jusa schreef op 26 september 2015 @ 13:18:

Deense winkel = Flying Tiger?

Die zit hier inderdaad ook in stad.

Dreamer en ik hebben het over Sostrene Grene. Of zoiets. Ik noem het altijd sustre grusne brusne. Maar dat is "labelleis".
Dit kaartje heb ik voor Lothar gekocht. Volgens mij vindt hij foto's leuker dan illustraties.

Hebben we een Flying Tiger? Waar? Ben er laatst in Utrecht speciaal heengegaan Ik vind 'm trouwens qua sfeer erg op Sostrene Grene (Groene zussen volgens mij) lijken, alleen is alles kleuriger.

Hij is leuk, die cacti-kaart.
Later is nu
Ook gewoon in het centrum.. jeetje, dat ik dat niet wist. Wist wel dat ie zou komen.. Daar heb ik dus laatst 'oogjes' stickers gekocht en stempels. En ik zie dat ze ook smal washitape hebben, oh.. dear..
Later is nu
En hoe was het vanmiddag bij the flying tiger Dreamer? Druk zeker?

Bij de Action heb ik laatst ook nog smalle washi tape gekocht. Kostte niets. Nou ja, bíjna niets dan. Inderdaad ideaal die smalle. Ik gebruik de brede niet meer zo vaak, te weinig ruimte voor.

En ik vind die cacti kaart zelf ook geweldig. Er was dus nog maar 1tje van, maar anders had ik 'm ook voor mezelf gekocht.

Helaas had ik vandaag geen kaartjes bij de post. Uiteraard is een dag geen kaarten in de bus geen ramp, maar nu moet ik weer wachten tot dinsdag. En dat duurt wel 3 dagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven