Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Post #1000

Je kan het ook bij 10 weken vertellen?

Ik heb een paar collega's (waarvan twee ook vriendinnen zijn) die weten van mijn traject, ze vragen soms hoe het met me gaat, aangezien ik voor de vakantie zo down was....ik zou dan gewoon 10 weken zeggen dat het goed gaat ☺️. En dat ik gewoon in de volgende ronde zit, wat niet weet wat niet deert...

Ik geloof niet dat ik 10 weken wacht met de ouders. Ook willen we zo vroeg mogelijk getest worden op chromosale afwijkingen. Daar hebben we een heel duidelijk standpunt in met zijn beiden op basis van familiaire ervaring.
Deze ochtend getest, geen streepje! Op naar de MS nu! Hopelijk zijn ze er snel zodat ik aan de clomid kan beginnen!

Ik werk in het onderwijs met kinderen (en kleuters) met gedrags- en/of emotionele problemen dus wij moeten ofwel op 1e dag van de 4e maand of de 1e dag van zwangerschap stoppen (afhankelijk van immuniteit voor CMV). Hier zal dus het 'verzwijgen' veel van afhangen... Onze ouders gaan het denk ik wel snel mogen weten. Maar al de rest , buiten collega's dan, daar probeer ik toch zo snel mogelijk mee te wachten!

Skawa wil je mij ook aan de tabel toevoegen?

27/32 3e ronde clomid 100mg. 1e kindje. Tot nu toe geen bijzonderheden!
@missy_dee. Ik snap je post niet. Mist er een deel van je zin? Stoppen vanaf eerste dag zwangerschap?? En zo lang mogelijk wachten met vertellen, lijkt elkaar tegen te spreken!
Oei , haha. In mijn hoofd was het wel logisch!

Ik wil zo lang mogelijk wachten om het 'openbaar' te maken. Tenzij voor onze ouders, die mogen het wel snel weten (ook omdat ik niet ga kunnen zwijgen!) Maar dit is niet mogelijk voor mijn collega's omdat wij , vanaf we weten dat we zwanger zijn, direct moeten stoppen met werken om te testen op cmv. Als je immuun bent, moet je stoppen op de 1e dag van de 4e maand. Als je niet immuun bent, moet je direct stoppen.

Maar alle vrienden, kennissen, tantes, nonkels, ... Daar zou ik het liefst 3 maanden mee wachten!

Hopelijk kwam het nu beter over :p
Wat is CMV?
Cytomegalovirus (of CMV) is een overal voorkomend virus dat mensen van alle leeftijden kan besmetten. Een besmetting met CMV is meestal vrij onschuldig.

Maar ongeboren baby’s en mensen met verzwakte afweer kunnen wel ziek worden en/of ernstige gevolgen ondervinden op lange termijn. Omdat zwangere vrouwen het virus kunnen doorgeven aan hun (ongeboren) kind, is het belangrijk om een besmetting tijdens de zwangerschap te vermijden.

En dit wordt vnl verspreid door lichaamsvochten en komt vaak voor bij peuters en kleuters. Dus als je in een school met kleuters werkt en niet immuun bent, moet je onmiddellijk stoppen.
He wat jammer nou dat ik oudere studenten in de klas heb zitten. Die geven ook allemaal virussen door 😜. Wil ook wel maximaal zwangerschapsverlof
Okay ik heb er nog nooit van gehoord. Op de kinderopvang waar ik tijdens mijn studie werkte werkten zwangere vrouwen ook gewoon door:)

Bij ons mag je vanwege evt agressie van de groep als je wilt hoeft niet maar dan begint je verlof niet eerder, krijgt dan gewoon andere taken
MissyD, kom je ook uit nl of België? Ik ken het ook niet. Bij mij op het werk werkt iedereen ook gewoon door (werk in behandel centrum voor jongeren).

Ik heb het idee dat clomid 's ochtends beter bevalt. Gister eerste tabletten gehad en nu al opgefokt! Pff!
Balen missy! Stomme bijwerkingen!
Idd! Hoop dat ik geen mensen ga slaan
Ik kom uit België!

Ja die stomme bijwerkingen... Ik krijg meestal een 5-dagen-durende-warmtevlaag!
quote:missy_ecco schreef op 26 september 2015 @ 18:19:

MissyD, kom je ook uit nl of België? Ik ken het ook niet. Bij mij op het werk werkt iedereen ook gewoon door (werk in behandel centrum voor jongeren).

Ik heb het idee dat clomid 's ochtends beter bevalt. Gister eerste tabletten gehad en nu al opgefokt! Pff!Ik reageerde juist beter op s'avonds slikken. Dan sliep ik lekker en dan had ik S'ochtends nergens last van. Afgezien van de acne-aanvallen dan. Opvliegers ook nooit gehad, alleen de depressieve gevoelens en emotionele buien 😞
Ik had bij 's ochtends slikken wel wat onrustige slaap en veel opvliegers. Zal es kijken hoe dat gaat nu ik 's avonds slik. Nog geen gewonden gevallen tot nu toe, maar hoop dat opgefokte niet meer terug te zien de komende dagen!
Gek dat er zoveel verschil zit tussen Nederland en België.

Die bijwerkingen zijn echt om gek van te worden!

Ik ben heel erg gefrustreerd op het moment. De buren hebben een tuinfeest met een mega tent in de tuin. Ik denk dat de tent ergens tussen de 75 en 100m2 groot is. Op dit moment klaar wakker door de herrie. Ik heb met oordoppen een uur kunnen slapen maar nu is de herrie zo erg dat het net lijkt alsof ik zelf in een kroeg sta... Aan het begin van de avond leek het alleen alsof ik voor de deur van de kroeg stond... Ik ga waarschijnlijk niet meer in slaap vallen voordat het feest voorbij is... zucht...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Oh gadver Duna! Nog wel een beetje kunnen slapen? Wat aso zeg! Had je niet bij ze aan kunnen geven dat dit niet kan? Of de politie bellen?!
Uiteindelijk is het feestje om 4u gestopt. Daarna gelukkig nog wel geslapen Heeft geen zin om er naartoe te lopen want zijn toch allemaal dronken mensen... En we gaan toch verhuizen over 4 dagen dus is de laatste keer dat we er kast van hebben.

Politie kwam niet, die komen sowieso niet snel bij overlast. Maar nu zeiden ze ook dat ze niet kwamen door de stakingen vanwege de cao... Dan doen ze allen spoedgevallen.

Als we hier zouden zijn blijven wonen had ik wel gekeken of er afspraken te maken waren voor een volgende keer want dit was echt niet tof :(
Ik denk dat het deze ronde niet raak is. Zit nu op 5 dagen na ovulatie. Sinds gisteren zit ik minder goed in mijn vel. Neerslachtig, en supermoe. Toch 9 uren geslapen, maar voel me alsof ik een herfstslaap zou kunnen houden. Ik denk dat dit eerder PMS klachten zijn :( of ik word juist neerslachtig doordat ik moe ben. Dat kan natuurlijk ook.
Lieve famke op 5 dagen na ovulatie is het eiceltje nog onderweg naar je baarmoeder en maakt je lijf nog geen bijzondere hormonen aan. Je kunt dat echt niet voelen. Dus moe: ingang herfst minder dag licht meer kou heel veel mensen griep;) en 5 dgn na je ovulatie ook geen pms klachten. Dikke knuffel voor jou maar je moet nog even geduld hebben. In elk geval had je een prachtige eisprong en seks dus de kans is er...

Ik ben ongesteld! Sinds vanmorgen! Ben er gewoon zenuwachtig van haha morgen dus echo en spuiten halen wil zo graag beginnen dan heb ik weer een kans
Spannend Skawa! Eindelijk weer aan de slag!

@famke, gewoon blijven wachten! Zegt nog helemaal niets, misschien ben je gewoon niet zo fit!
@Famke: 5 dagen na ovulatie zegt nog niks. Ik zou ook gewoon afwachten en proberen om noet de moed te verliezen! Je hebt gezorgd voor een goede kans, dus nu hopen dat dat voldoende is geweest!

@Skawa: Fijn! Spannend ook! Hoop dat je een mooie kans gegund is
Famke ik zou me ook nog niet teveel zorgen maken. Wat je soms wil voelen, voel je, net omdat je het wil. Ik dacht zelfs nog steeds zwanger te zijn na een negatieve bloedtest ! En alles wat je voelt , link je dan aan wel of niet zwanger zijn, maar je lichaam kan je ook foppen! Een beetje rust in je hoofd brengt ook rust in je lichaam! Ik volgde gisteren jullie raad op en kreeg een negatieve urinetest. Toen ik dit eindelijk aanvaardde, kreeg in een paar uur later ook mijn menstruatie... ! Morgen start ik voor de 3e keer met clomid, opnieuw een nieuwe kans! ik duim voor je Skawa! Misschien ovuleren we wel samen!
Dank voor de opbeurende woorden!

@skawa: fijn! Nu spuiten maar (klinkt wel een beetje fout 😂).

@Dee: nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

Als je er vanuit gaat dat bij elke goedwerkende cyclus 10% kans is, en je bent een paar rondes verder wordt de kans groter dat het raak is. Want op 10 rondes zou het normaliter raak moeten zijn 😁.

Ons lichaam is toch al een soort van biologische wiskunde, dan ook maar een Wiskundige gedachte er tegenaan
We spuiten en slikken wat af! ;)
Hahaha idd! Spuiten en slikken 2.0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven