***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
FF snel...Man is weer bezig met liv en de fres, en het is weer een drama..(Hij heeft er geen gevoel voor zucht)

Lieflustje heb de petitie ondertekend hoor!

Fachat laar, heb de link ook verwijderd hoor! Laar je kunt lid worden!!

Witch, die 2 avonden dat ik werk is man gewoon thuis...handig dus!

gauw inspringen
Nou, ik weet waarom ik bijna dertig kilo zwaarder ben. Ik heb dus, tegen mijn eigen verwachting (en hoop!) in zwangerschapsdiabetes en ik baal als een stekker. Ik weet nog niet wat het betekent, maar ik weet wel dat het niet zo leuk schijnt te zijn. Straks wordt ik door het diabetesplein gebeld en hoor ik van de hoed en de rand.
He bah Muisje! Heeft het ook iets met hellp te maken? En krijg je nu extra controles?
Ik ben ook voor langer zwangerschapsverlof. Daarom heb ik de petitie ondertekend. Hebben jullie misschien later nog iets aan.

Hier in Belgie is het 15 weken verlof.

Muisje , ik las je topic, ik vind het erg naar voor je. Hoop dat je op een min of meer goede manier je zwangerschap kan doorkomen. Laat je ons weten wat je nu moet doen?
He muis, bah wat een nieuws. Aan de andere kant, schijnt het goed te behandelen te zijn en je weet nu wel waarom je zo explosief aangekomen bent de laatste tijd.

Ik hoop dat je straks een beetje positief nieuws krijgt over het verloop, ik duim voor je!
Laar, wat ben ik geschrokken zeg, van Puk zijn avontuur gisteren!!!! en nu hangt ie de stoere vent ('ik hoef niet te slapen, mama") weer uit, begrijp ik? Nouja, dat liever dan constant spanning voor een volgende stuip. Jekkes zeg, jij hebt vast nog nooit zo hard gefietst als gisteren?!

Muis, heb je al gesproken met de diabetesdienst?

Heb even gegoogeld....

Eén op de twintig zwangere vrouwen krijgt te maken met zwangerschapsdiabetes. Dat is een tijdelijke vorm van diabetes die kan ontstaan na de 24e week van de zwangerschap.

Zwangerschapsdiabetes ontstaat onder invloed van de hormonen die worden aangemaakt tijdens de zwangerschap. Die hormonen zorgen ervoor dat het lichaam tijdelijk minder goed reageert op insuline.

Met insuline houdt het lichaam de bloedsuiker in balans. Tijdens een normale zwangerschap maakt het lichaam extra insuline aan. Dat vangt de tijdelijke verminderde ongevoeligheid voor insuline op. Bij zwangerschapsdiabetes gebeurt dat niet, of niet voldoende, waardoor de bloedsuikerspiegel te hoog wordt.

De behandeling van zwangerschapsdiabetes

De behandeling gebeurt meestal met voedingsaanpassing of insuline spuiten. In verband met mogelijke bijwerkingen van medicijnen worden de normale tabletten voor diabetes type 2 afgeraden.

Na de bevalling

Na de bevalling verdwijnt zwangerschapsdiabetes meestal binnen 24 uur.

Daarna is het wel extra opletten: van alle vrouwen die zwangerschapsdiabetes hebben gehad, krijgt de helft binnen vijf tot tien jaar echt diabetes type 2. Het is verstandig om extra te letten op voeding, gewicht en dagelijkse beweging om die kans op diabetes type 2 te verkleinen.

Ik mag toch hopen dat je het kan aanpakken met een dieet ipv spuiten.....

Draakje, jij had ook een flinke schrik met je paps zeg! Wat kan het leven toch opeens veranderen he? Gelukkig waren ze er op tijd bij! Hoe voel je je nu qua zwangerschap?

Swiss, druktemaker!!!! Adem in adem uit, en nog een keer.

Gecondoleerd met je konijntjes, wat sneu dat ze het zo zwaar hebben gehad de laatste uren!

Framboos, succes met de creche straks! En bedankt voor je lieve meisjeskaartje!!

Ik heb namelijk net per post een "geboortekaartje" gekregen van onze bozewoos, voor het geval we morgen toch echt een jongetje mogen aanschouwen in the belly. Lief he?!

Mich, supermum. Plaats je snel een fotootje van je vrouwtje? Ik ben zooo benieuwd en kom helaas niet binnenkort in de buurt.

Wat heerlijk dat je je ritme te pakken hebt zeg. Lijtk allemaal heel natuurlijk te verlopen, als ik het zo lees, al vanaf de bevalling he? Super hoor......Dat is zo relaxed, lijkt me!

Lievelust. do not touch de Lily Pads!!!:) Ik heb er geen goede ervaringen mee. Lekken als een gieter, bij mij ook bij 7 maanden BV. Kan aan mijn tepels liggen, maar er was nooit lang een goed vacuum, dus ze werkten bij mij gewoon niet.

Koop gewoon bij de Kruidvat de huidkleurige pads, die zijn heel goed en schijnen niet door onder (witte of lichte) kleding.

Ruben is aan het pruttelen. Ja,ja nogsteeds in zijn peuterbedje. Gaat reuze goed!!

Heb nog veel te vertellen maar kan dus nu even niet. Morgenavond laat ik jullie sowieso weten of we inderdaad een meisje krijgen.

Dag lieverds!!!!
Oh Muis, wat vervelend! Mijn vriendin heeft ook zwangerschapsdiabetes gehad en moest op een gegeven moment ook spuiten (was ook zoveel aangekomen). Gelukkig was het na haar zwangerschap weer goed, alleen is de kans wel groter dat ze op latere leeftijd alsnog diabetes krijgt. Het is wel iets wat ze regelmatig moet laten controleren.

Ik hoop dat je het met een dieet kunt reguleren.
Muis, wat fijn dat er zo goed wordt gereageerd op je topic. Hebben ze inmiddels gebeld?

Regel 1 met kleine kinderen: direct kijken als het stil is in de keuken en daar niet lekker van genieten en pas reageren als je een penetrante Luuf-geur ruikt en je kind (al giechelend) al praktisch onder zit...
Haha, Lara, zit even te gniffelen. Die kleintjes halen de meest vreemde streken uit he!

Ben blij dat ik hier weer even heb kunnen lezen en lachen. Had een pokkedag.

Vanochtend om 7 uur wilde mijn (net twee weken oude) auto niet starten. accu leeg (en dus kon ik de wegenwacht bellen). En ik ben niks vergeten uit te zetten. hij heeft 4 dagen stil gestaan, dus dit beloofd niet veel goeds.... Ik moest naar een nogal vervelende klant en kwam dus te laat. daarna liep alles de hele dag door mis..... Was blij toen ik weer thuis was en heb er maar een korte dag van gemaakt en ben lekker om half 5 Fleur van de opvang gaan halen. Zo fijn dat je dag dan ook meteen weer goed is he! dat glunderende snoetje en de knuffels die ik dan meteen krijg. Ik smelt nog iedere keer!

Muis: Jakkes, zwangerschapsdiabetes... Hoop dat het een beetje meevalt dan je er goed vanaf komt. Denk aan je!!!
Lara, herkenning! Het is hier een heel slecht teken als het ineens heel stil wordt tijdens het spelen...Negen van de tien keer betekent het dat ze iets aan het doen zijn wat ik ab-so-luut niet leuk vind en waarvan ze (volgens mij) dondersgoed weten dat het niet mag!

Blegh, ik heb echt een pokke-shitte-snertdag! Okee, zwangerschapsdiabetes is iets heel anders dan Hellp en veel minder ernstig, maar dat neemt niet weg dat ik momenteel echt totaal geen vertrouwen meer heb in mijn lichaam. Sterker nog, ik heb er eigenlijk flink de pest aan (en de pest in) en snap niet dat dit weer een zwangerschap met complicaties is. Man, wat zou ik er veel voor over hebben gehad als dit een goede zwangerschap was geweest! Ik heb er echt even flink de pee in! (en heb vreselijk gehuild toen ik met de jongens aan het winkelen was. Lekker genant!)

De mannetjes liggen vanavond voor het eerst in hun piepkleine nieuwe kamertje! Het ziet er echt snoezig uit: de muren zijn lichtblauw, maar de balken, meubeltjes en gordijnen zijn wit. Hugo ligt nu snoeihard te huilen, maar ik denk dat hij nog even moet wennen!

Oh, Steijn heeft vandaag een liedje gezongen aan tafel en Hugo swingde mee! Ze waren vanavond laat wakker en Steijn wil niet direct eten als hij net wakker is, dus ik had ze tien minuten voor Nijntje (daar is ze weer!) geparkeerd. Steijn begon aan tafel iets te zingen wat op de Nijntje hitsong lijkt (dat onwijs irritante deuntje dat heel de dag in je hoofd blijft zitten) en Huugje deinde lekker mee. Te schattig!
voor jou Muis!!!
en nog een voor muisje
Zo, eindelijk weer thuis na een lange dag werke. Was gelkkig niet te druk.

He muis, wat vervelend nou zeg! Kan me goed voorstellen dat je van je lijf baalt. Hopelijk valt de ehandeling mee en heb je goede begeleiding.

Wat raar dat je accu nu al leeg is drop, hopelijk valt t mee en blijft ie voorlopig aan de gang. En dan verder ook nog een snertdag. Wel lief he, zo'n begroeting dan.

Ha ha Lara, hier moet je ook meteen gaan kijken als t erg stil is. Is meestaldan de poezebrokjes door de bijkeuken aan het verspreiden, maar was laatst ook aan de winegums begonnen. Zat achter de bank heerlijk te smikkelen

Ben erg benieuwd naar je echo Icke, hopelijk laat de kleine zich goed bekijken. Voel me goed op het moment. Niet meer zo moe, alleen krijg ik nu alweer last van ischias, had ik de vorige keer ook, maar toen pas veel later. Gister bij de osteopaat geweest. Hopelijk helpt t.

Noah was alweer wat beter vandaag, in elk geval geen koorts meer (van horen zeggen dan)

Ik ga zo eens op hyves kijken of ik erop kan.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Och arm Muisje toch! Ik snap heel goed dat je het even helemaal hebt gehad met je lichaam. Maar weet je? Je lichaam is dan blijkbaar niet zo heel goed in zwanger zijn, jij bent des te goed in een lieve en goede moeder zijn en daar heeft Ernie nog veel meer aan!

He bah DN ischias. Gaat dat na de bevalling direct weer over? Kun je wel tillen enzo?
De vorige keer was het direct over, dus ik hoop nu ook. Kan wel tillen, heb vooral last met lopen, maar lijkt wat minder na therapie gister.

En wat verwoord je dat mooi over muis!!
Heb foto's op hyves gezet.
Laar! Thanks!
voor jou Spitsmuis!

Weltrusten!
Kan niet slapen, "hoopte" dat muisje ook slapeloos was:)

Dit wordt een lange dag.......

Muis, voor jou in ieder geval een dikke knuffel, ik heb echt met je te doen. Kan me je gevoel mbt je lichaam goed voorstellen hoor. Het is gewoon niet altijd makkelijk en leuk, zwanger zijn, maar als je dan ook nog extra "gedoe' erbij hebt dan zakt de moed je gewoon echt wel eens in de schoenen.

Niet teveel bij stilstaan, met een beetje geluk is het tijdelijk en bruis je straks weer het nieuwe jaar in als mama van drie prachtige kereltjes. Ik duim voor je voor dat geluk, die kereltjes zijn sowieso prachtig:)

Ik ben trouwens niet wakker omdat ik vanavond die echo heb.

Ruben was wakker om 3.30 en daarna kon ik door het piekeren niet meer slapen. Mijn autootje moet naar de garage maar logistiek is dit bijna onhaalbaar met een klein jongetje op sleeptouw en allerlei afspraken vandaag (9.00 VK oa)

Heb moeite met lopen vanwege rugklachten, net als vorige zwangerschap. Lijk wel van elastiek, kan zo het circus in als slangemens. Mijn (bekken) botten lijken werkelijk een heel eigen leven te leiden.......

Nou, nog geen muis volgens mij, ik ga nog maar eens aan mijn hoofdkussen ruiken, misschien helpt het:)
Ick, ik was wel wakker, maar niet online! Ik heb "gezellig" Dr. Phil, ATWT, Herman den Blijker en Oprah gekeken in plaats van het forum.

Wat een beroerde nacht heb jij gehad! Hoe kwam het dat Ruben zo vroeg wakker was? Kan je man geen dag vrij nemen, zodat jij/hij je auto naar de garage kan brengen?

Heel veel succes/plezier bij de verloskundige! Ik zet in op een meisje! (laat alsjeblieft weten wat het wordt; ik ben te nieuwsgierig)
Muis, wat vervelend!! Ik duim voor een probleemloze afloop! En Laar heeft gelijk hoor, beter een Kzwangerschapskunst als een Kmoederskunst!

En Fachat sterkte met de Ichsias, en Icke met de echo en de auto!

HIer alles prima!
Icke , hoe laat moet je voor de echo?

Muis, nogmaals een dikke knuffel, ik had ook zo hard gehoopt dat het voor jou zonder complicaties zou verlopen. Maar het is zoals lara zegt, beter een lieve mama zoals jij, dan een complexloze zwangerschap.

Ik ben vandaag om 14 u aan de beurt voor de bespreking van mijn testen. Ik hoop echt dat ze me de algemeen bediende opleiding geven, want die wil ik het liefste.
Xaloy, het was Draakje met de ichsias! Ik niet, ben ook niet zwanger!

Bah wat een rotnacht Icke! Ik kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt vanmiddag! Ben ook wel erg benieuwd, volgens de hyve-poll denkt 87,5 % een meisje en 12,5 % een jongetje! Spannend. Laat je het snel weten??

Joepie vanmiddag op kraamvisite bij Mich! Ik moet eerst naar mij werk dadelijk, maar ik heb mijn camera al klaarliggen!

Lievelust, hoe is het met jou? Is die week niet al half om?
fachat : maak maar veel foto's van kleine Nina, ben reuzebenieuwd.

Lievelust : hoe gaat het met jou? Rommelt het soms al wat ? Hehe Buitenmeis, ik hoop dat we samen de poll gaan winnen.
Heb bah, Icke toch! Dat is beroerd... Slaapt Ruben overdag al wat beter zodat je even mee kunt doen?

Tsja, die auto... kan Ruben heel even bij zijn vriendje blijven misschien? Of anders zaterdag met R. de auto brengen? Of kan R. misschien iets eerder naar huis toe komen? Tsja, ik probeer even mee te denken.

Ik ben zo benieuwd naar de echo!!

Och Muisje toch met je nare slaapprobleem. Zou dat ook door die zsdiabetes kunnen komen (ik bedenk maar wat)? Heb je het gisteren aan dokter B. gevraagd? Ik vind eigenlijk dat je hem even moet bellen hoor.

Fachat: veel plezier bij Micha! Geef je Nina een kusje van me?

Hier alles prima. Puk werd wel om 4 uur wakker en begon te gillen zodra ik zijn kamer uit liep. Toen vriend erheen ging en weg liep was het wel goed (lijkt me duidelijk: hij moet er voortaan maaruit ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven