Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar 's avonds op kraamvisite geweest. Want de vaders werkten gewoon en ze vonden het fijner als de vader er ook was bij kraambezoek. En dat was best relaxed. Voor ons en ook voor de ouders (die mensen kennen we goed genoeg om te weten dat ze het gewoon zeggen als ze er klaar mee zijn).
quote:Miffy schreef op 28 september 2015 @ 16:23:

[...]

Je verwacht dat mensen vrij gaan nemen om overdag, als het jou bevalt, je welp te komen bewonderen?

Je lijkt trots op je houding naar de buitenwereld, maar je komt vooral ontzettend star en inflexibel over. En als er iets niet handig is met een baby, is het dat wel.Wat een rare opmerking. Ik ontvang ook alleen overdag kraamvisite. Heeft niets met star en inflexibel zijn te maken. Dat heeft te maken met rust hebben en misschien proberen je kindje al wat regelmaat aan te bieden met het naar bed brengen bijvoorbeeld.
If you can dream it, you can do it.
quote:mama_lin schreef op 28 september 2015 @ 16:59:

Mag ik ook nog even verder klagen...na 10 dagen mijn kindje in de couveuse te hebben gehad, krijg je dus een zeikende schoonmoeder, wat gevolgd wordt door een beste borstontsteking incl 40℃ koorts, koortsvlekken in gezicht en hals etc...nu op volledig bedrust gezet met anti biotica...Wat balen mama_lin. Het zit wel echt tegen voor je
Moet ik idd wel bij zeggen dat al die mensen bij wie we 's avonds op bezoek gingen baby elke avond pas naar boven brachten als ze zelf ook gingen slapen. Dus of wij er waren of niet..baby lag toch wel in de box. En als baby wakker was mochten we dan ff knuffelen, en als baby sliep dan bleef baby gewoon slapen in de box.

Er zijn veel horrorverhalen over kraamvisite, maar de meeste mensen hebben echt wel gezond verstand.
en als je allen om de dag bezoek wil, heeft je bezoek dus maar een dag om in het weekend langs te komen. Moet je zelf weten hoor, maar dan heb je dus waarschijnlijk nog maanden kraambezoek of mensen komen helemaal niet.

en dan niet hier klagen dat er niemand komt.
Ik ga ook alleen 's avonds op kraamvisite, maar dan wel op tijd (zeg rond 19:30) en blijf maar even. Ik kan het me goed voorstellen dat veel mensen na 21:00 uur geen visite meer willen hebben. En ik meld me van te voren dat ik langskom.
Is het zo gek dat de meeste kraambezoek hier gewoon doordeweeks overdag kan?

Degene die niet doordeweeks kunnen, komen inderdaad in het weekend.
Ja ik vind om de dag bezoek geen raar idee. Dan wordt het inderdaad langer uitgesteld. Liever over een langere tijd verspreid dan veel te veel mensen in een paar dagen. Ik vind rust en tijd voor onszelf belangrijker dan visite. En dan heb ik het vooral over alle mensen die we normaal ook amper zien.

Ik zal niet klagen over te weinig kraamvisite hoor haha. De belangrijke mensen komen wel. De rest is maar net wie zelf wil of niet. Mijn man is 3 weken vrij na de bevalling dus we gaan fijn samen genieten met zo goed mogelijk verdeelde visites en rust.
@kraambezoek: Ik plande een kraambezoek afspraak per dag in en het liefste in de ochtend. De eerste week heb ik bezoek sowieso afgehouden, ik wilde even herstellen en t was al druk genoeg met de kraamhulp, mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus die regelmatig binnen vielen. Nu is het overgrote gedeelte geweest en kunnen we lekker samen erop uit.

@Mama_lin meid het zit je allemaal niet mee

@Aerosleep. Heb ik ook in de ledikant, wieg en kinderwagen maar mejuffie ligt veel lekkerder op een laken of een deken

@Ongevraagde adviezen check! Ik hoor ze aan, ik knik ja en amen en doe het lekker op mijn manier. Ik merk in alles aan mijn dochter dat ik het goed doe. Ze heeft niet veel nodig, zolang ze maar op mama en papa kan vertrouwen. En dat doet ze blindelings en meer bevestiging heb ik niet nodig.

Mijn man kreeg het weekend een compliment van een wildvreemde man dat hij het mooi vond om te zien hoe liefdevol mijn man met onze dochter om ging. Die man had zijn dag gemaakt. De rest vd dag liep hij te glunderen.
Wat zoet gate!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik zie best wel tegen de kraamvisite op, zowel van mijn eigen familie als van mijn schoonfamilie. Heb er geen zin in dat ze dagelijks een paar keer per dag op de stoep staan want wil ook graag aan ons kindje wennen en even tot rust komen. En schoonvader dacht al dat we visite in de avond alcohol gingen schenken maar dat heb ik snel uit zijn hoofd gepraat, of is dat raar? We zullen zien hoe het over 2 maanden gaat verlopen
Uuh, waarom zou je je visite geen alcohol schenken? Je baby of jullie krijgen er toch niks van als je visite een biertje drinkt? Dat er niet gezopen wordt lijkt me logisch, maar een glas bier of wijn...waarom niet?
Daar is uiteraard niks mis mee en zou ik ook geen moeite mee hebben Maar veel familie leden houden wel van een borrel en ben bang dat ze dan de hele avond blijven hangen. Maar we zullen wel zien, mocht het de spuigaten uitlopen dan kunnen we er altijd wat van zeggen natuurlijk
Je kunt best proosten op de geboorte van je baby. Althans.. de visite dan haha. Veel ouders drinken ook een glas champagne om het te vieren.

Een borreltje in de avond is niet zo vreemd. Als het bij 1 of 2 blijft. Maar ik zou er absoluut niet apart boodschappen voor gaan doen. Bier en wijn inslaan voor visite.. neuh dat niet. :p
Gewoon van te voren aangeven dat de kraamvisite tot een bepaalde tijd is en daarna jullie rusttijd. Wij gaan in ieder geval duidelijk aangeven dat er een max zit aan het 'even' bij de baby kijken.
Ja een maximum tijd aangeven is zo'n slecht idee nog niet. Denk toch wel dat de meeste nieuwe ouders na 21.00 de avond voor hun eigen gezinnetje willen hebben... Het zal wel allemaal goed komen, waarschijnlijk maak ik me nu weet druk om niks hihi. Fijn om jullie meningen en ervaringen te lezen
quote:Salstar25 schreef op 29 september 2015 @ 16:06:

Je kunt best proosten op de geboorte van je baby. Althans.. de visite dan haha. Veel ouders drinken ook een glas champagne om het te vieren.

Een borreltje in de avond is niet zo vreemd. Als het bij 1 of 2 blijft. Maar ik zou er absoluut niet apart boodschappen voor gaan doen. Bier en wijn inslaan voor visite.. neuh dat niet. :pDoe je dat normaal ook niet? Het is toch gewoon Visite, ze zijn toch niet opeens minder waard omdat ze kraamvisite zijn?
quote:missindependent schreef op 29 september 2015 @ 16:06:

Daar is uiteraard niks mis mee en zou ik ook geen moeite mee hebben Maar veel familie leden houden wel van een borrel en ben bang dat ze dan de hele avond blijven hangen. Maar we zullen wel zien, mocht het de spuigaten uitlopen dan kunnen we er altijd wat van zeggen natuurlijk Ideaal juist, dan zeg je op een gegeven moment dat de drank op is..en gaan ze vanzelf weg
quote:hoppala schreef op 29 september 2015 @ 16:35:

[...]

Doe je dat normaal ook niet? Het is toch gewoon Visite, ze zijn toch niet opeens minder waard omdat ze kraamvisite zijn?Je zou je op een gegeven moment bijna een onwelkome (doch uitgenodigde) gast gaan voelen
Ja precies, als je zo op ziet tegen de kraamvisite, doe het dan gewoon niet. Want als je bij gods gratie al overdag op een van de mogelijke dagen op bezoek mag, dan worden er ZEKER geen boodschappen voor je gedaan.
Ik snap het ook niet zo. Als je er geen zin in hebt, doe het dan gewoon niet. Laat de familie in 1 keer komen, ouders, broers en zussen natuurlijk wat vaker, en geef na 8 weken een kraamfeest (dat is voor niemand echt leuk meestal, maargoed, ben je er wel in een keer vanaf). Klaar.
Als ik dit allemaal zo lees begrijp ik ook wel dat mensen weinig kraamvisite krijgen. Je je mag alleen op dat en dat tijdstip komen, natuurlijk alleen na bellen, je mag de baby niet vast houden en zeker niet te lang blijven... Ik zou helemaal niet meer durven te gaan. Misschien dat mensen bang zijn dat ze het allemaal verkeerd aanpakken en dus dan maar helemaal niet meer gaan.

Als iemand hier bijvoorbeeld van te voren al zou beginnen over rustig aan willen doen, weinig bezoek willen, baby moet rust hebben dan zou ik helemaal niet meer langsgaan. Ik zou dan het idee hebben dat die mensen gewoon liever geen bezoek willen maar omdat het nu eenmaal beleefd is toch maar accepteren dat er dan mensen langskomen.
3 sec naar de baby gluren zonder aanraken kan ook op facebook
quote:matroesjka_ schreef op 29 september 2015 @ 16:38:

[...]

Ideaal juist, dan zeg je op een gegeven moment dat de drank op is..en gaan ze vanzelf weg Dat is ook een optie ja
Maar je will toch ook gewoon emt volwassenen praten en je vrienden zien? en je Kind aan iedereen laten zien? Bovendien is het in mijn vriendengroep normaal om eten langs te brengen, dus dat is alleen Maar handig.

En ik heb geen vrienden die heel lang blijven plakken en als ze dat wel doen zeg ik gewoon. ik ben moe, dus nu is het wel genoeg geweest. dat doe ik normaal al.

Maar ik kann over een dik halfjaar vertellen of het inderdaad zo makkelijk ging als ik van te voren dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven