Tweede master
dinsdag 29 september 2015 om 09:09
Ik vraag mij af of een extra master nut heeft. Bedenkt ook, dat wanneer je al een master hebt afgerond, je bij de tweede master instellingscollegegeld betaald, dat is een stuk duurder. Wat ik zou doen is contact opnemen met een tbs-kliniek om daar te vragen wat ze zoeken in een medewerker en of zij die extra master waarderen/nodig vinden voor werk in de tbs-kliniek. Mogelijk heb je meer aan een extra stage/werkervaringsperiode. Voor revalidatiepsycholoog heb je denk ik niets extra nodig (ik neem aan dat dit gericht is op lichamelijke/psychische revalidatie na een medische aandoening).
dinsdag 29 september 2015 om 10:28
Een tweede master met meer baankans lijkt me altijd zinnig. Maar ik denk dat je het ook moet doen omdat je het leuk vindt.
Je hoeft trouwens geen instellingsgeld te betalen als je bij je eerste master wacht met het aanvragen van het diploma en dan ingeschreven blijft staan. Dan is het 'uitloop' van je eerste master en kun je onderwijl je 2e doen.
Je hoeft trouwens geen instellingsgeld te betalen als je bij je eerste master wacht met het aanvragen van het diploma en dan ingeschreven blijft staan. Dan is het 'uitloop' van je eerste master en kun je onderwijl je 2e doen.
dinsdag 29 september 2015 om 12:55
Ik zou inderdaad zorgen dat mijn eerste master nog niet is afgesloten voordat ik mijn tweede begin om die hoge instellingscollegegelden te voorkomen. Hier was ik al achter anders kon ik het vanuit een financieel oogpunt nog niet eens overwegen....
Natuurlijk doe ik het ook omdat ik het leuk/interessant vind en denk dat ik er wat extra van kan leren. Echter zijn beide masters op zich lastig om een baan te vinden. Echter vraag ik me af of de samenvoeging van deze twee masters interessant is voor potentiële werkgevers. Verder ook of het niet raar uitziet om twee hele verschillende masters op een cv te zien. Ik ben bang dat het ook wispelturig kan overkomen en dat wil ik natuurlijk niet.....
Daarom dat ik deze vragen stel
Natuurlijk doe ik het ook omdat ik het leuk/interessant vind en denk dat ik er wat extra van kan leren. Echter zijn beide masters op zich lastig om een baan te vinden. Echter vraag ik me af of de samenvoeging van deze twee masters interessant is voor potentiële werkgevers. Verder ook of het niet raar uitziet om twee hele verschillende masters op een cv te zien. Ik ben bang dat het ook wispelturig kan overkomen en dat wil ik natuurlijk niet.....
Daarom dat ik deze vragen stel
woensdag 30 september 2015 om 00:12
De richting die jij op wilt is met name behandelingsgericht lijkt me (tenzij je onderzoek wilt gaan doen bij een tB's kliniek, maar dat denk ik niet). Heb je dan uberhaupt wat aan een master neuropsychologie? Ik dacht dat dat meer onderzoeksgericht was, en niet op behandeling? Want dan zou ik er eerder iets van klinische psychologie bij doen.