Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kijk, we kunnen hier met zijn allen gaan zitten kissebissen over de correcte aanspreektitel van Merkel, of wat Churchill al dan niet gezegd heeft en zo ja, in welke context, maar waar het wat mij betreft om gaat:

Hoe gaan we al die mensen die nu binnenkomen voorzien van huisvesting en een inkomen, zónder daarbij de Nederlanders die al lang wachten op betaalbare huisvesting, nog eens verder naar achter de duwen op de wachtlijst, zonder het sociale vangnet nog meer uit te hollen en zonder nog eens meer maatschappelijke en sociale problemen te veroorzaken in de toch al zwaar belaste (overbelaste) oudere wijken in de grote steden bijv.?

Laten we nou eens beginnen dát soort vragen te beantwoorden. Ik bedoel, toen men zei "de deuren staan open", zal daar toch wel over nagedacht zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:16:

Er is geen enkele bron van deze quote

https://liveraf.wordpress ... 7/06/debunking-the-myths/ Weer wat geleerd.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

Hij bewonderde Rommel, vanwege zijn strategische inzicht, maar daarin was hij niet de enige. iedereen met een beetje inzicht had respect voor Rommel, niet voor Hitler.Mussolini vond hij ook goed. Maar dat is de tijdsgeest wellicht. Daarom is het ook zo raar om 'uitspraken' van hem naar het heden te halen. vooral als sommige uitspraken niet eens in zijn boeken staan of ergens gedocumenteerd zijn
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:19:

Kijk, we kunnen hier met zijn allen gaan zitten kissebissen over de correcte aanspreektitel van Merkel, of wat Churchill al dan niet gezegd heeft en zo ja, in welke context, maar waar het wat mij betreft om gaat:

Hoe gaan we al die mensen die nu binnenkomen voorzien van huisvesting en een inkomen, zónder daarbij de Nederlanders die al lang wachten op betaalbare huisvesting, nog eens verder naar achter de duwen op de wachtlijst, zonder het sociale vangnet nog meer uit te hollen en zonder nog eens meer maatschappelijke en sociale problemen te veroorzaken in de toch al zwaar belaste (overbelaste) oudere wijken in de grote steden bijv.?

Laten we nou eens beginnen dát soort vragen te beantwoorden. Ik bedoel, toen men zei "de deuren staan open", zal daar toch wel over nagedacht zijn?Tja als die Churchill en Frau Merkel er steeds aan de haren bij worden gesleept dan leidt dat de discussie nogal af van waar het werkelijk om gaat. Er zijn best mogelijkheden voor huisvesting, er is leegstand dus dat moet je dan omzetten naar woningen. Nederland is een rijk land, top 5 bleek deze week weer. Er is dus geld om iets te betekenen voor deze mensen.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

Hij bewonderde Rommel, vanwege zijn strategische inzicht, maar daarin was hij niet de enige. iedereen met een beetje inzicht had respect voor Rommel, niet voor Hitler.

Rommel was een generaal Hitler een politiek leider totaal onvergelijkbaar.

Rommel had de Engelsen de woestijn door gejaagd, dat schept een band
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:22:

[...]

Tja als die Churchill en Frau Merkel er steeds aan de haren bij worden gesleept dan leidt dat de discussie nogal af van waar het werkelijk om gaat. Er zijn best mogelijkheden voor huisvesting, er is leegstand dus dat moet je dan omzetten naar woningen. Nederland is een rijk land, top 5 bleek deze week weer. Er is dus geld om iets te betekenen voor deze mensen.Waarom is er dan geen geld om het sociale vangnet in stand te houden, de ouderenzorg behoorlijk uit te voeren en de AOW op peil te houden?
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:19:

Laten we nou eens beginnen dát soort vragen te beantwoorden. Ik bedoel, toen men zei "de deuren staan open", zal daar toch wel over nagedacht zijn?Van de week heeft Blok toegezegd dat alle leegstaande staatsgebouwen aan gemeenten worden gegeven en dat die omgebouwd mogen worden tot woningen. Eén en ander om er voor te zorgen dat de autochtone bevolking niet onderaan de wachtlijsten voor woningen komen staan, kortom, om verdringing tegen te gaan.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Waarom is er dan geen geld om het sociale vangnet in stand te houden, de ouderenzorg behoorlijk uit te voeren en de AOW op peil te houden?

dan stel je dat er geen sociaal vangnet is (dat is er) en de ouderenzorg niet behoorlijk wordt uitgevoerd?

er is geld maar de politiek maakt andere keuzes. Die ouderenzorg is uitgekleed door CDA/ VVD in samenwerking met de PVV
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Van de week heeft Blok toegezegd dat alle leegstaande staatsgebouwen aan gemeenten worden gegeven en dat die omgebouwd mogen worden tot woningen. Eén en ander om er voor te zorgen dat de autochtone bevolking niet onderaan de wachtlijsten voor woningen komen staan, kortom, om verdringing tegen te gaan.En toen de wachtlijsten voor de autochtone bevolking de afgelopen jaren de pan uit rezen, waren die mogelijkheden er niet? En nu opeens wel?
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:20:

[...]

Mussolini vond hij ook goed. Maar dat is de tijdsgeest wellicht. Daarom is het ook zo raar om 'uitspraken' van hem naar het heden te halen. vooral als sommige uitspraken niet eens in zijn boeken staan of ergens gedocumenteerd zijn

Mussolini was ook een man om rekening mee te houden en daar bestond het respect uit. Het is inderdaad niet slim om dat op deze tijd te betrekken.

Het komt natuurlijk wel vaker voor dat mensen uit voorgaande eeuwen erbij worden gesleept en dat ik meestal onterecht, juist vanwege die tijdsgeest waar je het over hebt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:27:

[...]

dan stel je dat er geen sociaal vangnet is (dat is er) en de ouderenzorg niet behoorlijk wordt uitgevoerd?

er is geld maar de politiek maakt andere keuzes. Die ouderenzorg is uitgekleed door CDA/ VVD in samenwerking met de PVVNou, dan zou ik zeggen: laten we eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995 (als er tóch geld genoeg is), de bezuinigingen op de ouderenzorg ongedaan maken, de AOW weer eens indexeren conform de inflatie, enz. En als we dán nog wat geld over hebben, laten we dán eens kijken of we anderen kunnen helpen.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:27:

[...]

En toen de wachtlijsten voor de autochtone bevolking de afgelopen jaren de pan uit rezen, waren die mogelijkheden er niet? En nu opeens wel?

Blok was bang voor een negatieve kering in de marktwerking op de woningmarkt, alsof wonen geen eerste levensbehoefte zou zijn.

Laat mij maar zwijgen over Blok, want ik vind die man een landverrader.
https://www.youtube.com/watch?v=8TQs-IfjetI

Nog een keer omdat hij zo mooi is.

Aanstekers in de lucht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Churchill was ook maar gewoon een machtswellusteling.

het hele probleem is juist dat teruggrijpen op het verleden.

stammen die om iets stoms uit 400 v chr nu nog de pest aan elkaar hebben, landen die een stukje grond uit 1635 terug willen hebben.
wij slapen nooit.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:29:

[...]

Nou, dan zou ik zeggen: laten we eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995 (als er tóch geld genoeg is), de bezuinigingen op de ouderenzorg ongedaan maken, de AOW weer eens indexeren conform de inflatie, enz. En als we dán nog wat geld over hebben, laten we dán eens kijken of we anderen kunnen helpen.kan je wel willen maar daar is geen meerderheid voor in den haag.
quote:valentinamaria schreef op 03 oktober 2015 @ 23:32:

Churchill was ook maar gewoon een machtswellusteling.

het hele probleem is juist dat teruggrijpen op het verleden.

stammen die om iets stoms uit 400 v chr nu nog de pest aan elkaar hebben, landen die een stukje grond uit 1635 terug willen hebben.

Dat zit in de mens.

Kijk de rijdende rechter 8/10 keer over een stukje grond van 15 centimeter, recht van overpad, boom of schutting.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:29:

[...]

Nou, dan zou ik zeggen: laten we eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995 (als er tóch geld genoeg is), de bezuinigingen op de ouderenzorg ongedaan maken, de AOW weer eens indexeren conform de inflatie, enz. En als we dán nog wat geld over hebben, laten we dán eens kijken of we anderen kunnen helpen.

Zo is dat.

Je gaat toch zeker eerst je eigen stoep schoonvegen, voordat je bij je buren de ramen gaat lappen ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:32:

[...]

kan je wel willen maar daar is geen meerderheid voor in den haag.Nou, dan snap ik niet dat er wél een meerderheid is om dat geld dan maar te besteden aan mensen die van elders binnenkomen in plaats van in de eerste plaats de voorzieningen voor de eigen burgers op peil te houden.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:34:

[...]

Dat zit in de mens.

Kijk de rijdende rechter 8/10 keer over een stukje grond van 15 centimeter, recht van overpad, boom of schutting.Mr Visser weet er wel raad mee .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 15:32:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... csekxr.jpg[/IMG]

Mijn ex + mijn 2 kinderen wonen op steenworp afstand van deze opvang (Heumensoord)

Er is dag en nacht gewerkt om het op orde te krijgen en dan dit schaamteloze gedrag.

Het hele interview staat hier.

http://www.omroepgelderla ... -Geen-deur-helemaal-nietsEn allemaal door vrijwilligers hé, ik word hier echt verdrietig van
Help iedereen een handje
quote:[hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:34[/message]:

[...]

Dat zit in de mens.

Kijk de rijdende rechter 8/10 keer over een stukje grond van 15 centimeter, recht van overpad, boom of schutting.

ja, oke, al heb je soms nog recht van overpad uit 1949.

het is natuurlijk voor de wapenhandel erg belangrijk dat die domme conflicten blijven bestaan.
wij slapen nooit.
quote:krullenbol1966 schreef op 03 oktober 2015 @ 23:36:

[...]

En allemaal door vrijwilligers hé, ik word hier echt verdrietig van

Dat snap ik, maar het kan nog gekker hoor

Slechte kampleiding

Traag WIFI

Jongeren die geen oud mobieltje willen

Klagen over het eten

Slechte overheid

Het is hier gewoon K*t
Alweer.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:34:

[...]

Nou, dan snap ik niet dat er wél een meerderheid is om dat geld dan maar te besteden aan mensen die van elders binnenkomen in plaats van in de eerste plaats de voorzieningen voor de eigen burgers op peil te houden.toen rutte I het sociale stelsel begon af te breken omdat het te duur werd was er nog helemaal geen sprake van een vluchtelingenprobleem. Het zijn altijd keuzes, er wordt dan bijv. wel gekozen voor investeren in het wegennetwerk, of meer politie, of minder lasten voor ondernemers. Je hebt trouwens weinig last van die uitgaven voor vluchtelingen want de meeste mensen krijgen er volgend jaar geld bij.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 23:42:

Alweer.Bij gebrek aan materiaal steeds hetzelfde plaatsen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven