Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 09 oktober 2015 @ 23:19:

Dus nu is het de schuld van de andere partijen dat Geert gedoger was? Die Geert, die kan gewoon niet verliezenHelaas kan dat wel, maar heeft dat een hele hoge prijs.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 23:17:

[...]





Hoe kom je erbij dat die asielzoekerskosten een kleine post zijn op de begroting? Dat is helemaal niet waar. Er is al eens uitgerekend wat die immigratie ons kost en dat loopt dus in de miljarden. Jij noemt een bedrag wat er misschien dit jaar uitgegeven gaat worden, maar een asielzoeker is hier jaren en zeer waarschijnlijk tot zijn dood. Alle asielzoekers die hier al waren kosten dus jaarlijks ook nog geld en ze gaan de komende jaren nog veel meer kosten.



Ten eerste blijven niet alle asielzoekers hier. Ten tweede huldig ik het standpunt dat statushoudende mensen allemaal Nederlanders zijn. Als je hier mag blijven, dan ben je een van ons. Ik ben wel wat rechtser dan je denkt, dus ik geloof erg in het paternalistisch dwingen van mensen tot het nemen van verantwoordelijkheid. Als je hier woont, hoor je erbij. Met de lusten en de lasten.



En heb je wellicht een link van dat immigratieonderzoek? Dat soort dingen vind ik altijd leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 oktober 2015 @ 23:04:

[...]



Die mensen die gepeild worden schijnen te denken dat Geert niks te maken heeft met die bezuinigingen. Het tegendeel is waar.Wat een wijze woorden.
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 23:20:

[...]





Je kunt niet onbeperkt vluchtelingen toelaten, want dan kunnen we dus niet meer goed voor de inwoners van Nederland zorgen. Dan kunnen we ook geen anderen meer helpen. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen. Er is een limiet aan wat een samenleving op kan vangen.Gelukkig wil ik ook niet onbeperkt vluchtelingen toelaten, dus dat scheelt weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven