Gezondheid alle pijlers

Verstopte voorhoofdholtes

05-10-2015 16:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Iemand tips tegen verstopte voorhoofdholtes?

Ik heb er nou bijna een maand last van, ik was pas nog bij de kno arts voor iets anders en ik moest maar een neusspray gebruiken, gewoon eentje van de kruidvat. Dat ging opzich prima, na ongeveer 8 uur neusspray voelde ik pas weer druk opkomen en kon ik weer sprayen.

Maar nu heb ik die neusspray al een week gebruikt, hij is op en langer dan een week mag niet.

Ik voel gelijk al die druk in m'n hoofd, verstopte neus enz. Paracetamols werken niet zo goed, ik moet dan echt aan de ibuprofen. Maar ik heb niet zo zin om weer al die rommel te gaan slikken, deed ik voor m'n neusspray ook al.

Iemand tips wat verlichting geeft?
Stomen? Sprayen met zout water?
Via de kno arts een ander soort spray vagen die ontstekingsremmende werk. Spoelen met zoutwater...

Maar heeft je kno arts je verder geen tips gegeven?
Sprayen met zoutoplossing
Is nu al te laat, maar in de toekomst bij de eerste tekenen van neusverstopping/neusverkoudheid beginnen met die spray (xylometazoline). Hierdoor slinkt het slijmvlies waardoor het aanwezige slijm in je holtes goed kan indrogen.

Zoals gezegd: doe je dit tijdig dan voorkom je dat de boel vast gaat zitten en vervolgens ontsteken/ doorzetten naar de voorhoofdsholtes.

En snuiten (met beleid weliswaar, dus niet te hard!!)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Heeft de knop arts jou niet geadviseerd om te sprayen en daarna direct te stomen?

Als ik een voorhoofdsholte ontsteking heb dan doe ik dat altijd zo en ben er dan snel weer vanaf.

Bij verstopte neus gebruik ik ook altijd spray, soms duurt het langer dan een week en gebruik hem gewoon door (wel met mate en alleen voor het slapen gaan)
Spoelen is veel efficiënter. Gewoon met zout water (zoutoplossing kun je zelf maken, even googlen voor de verhoudingen) en een speciaal neusspoel-apparaat (rhino horn).

Xylomethozaline is verslavend, niet langer dan een week gebruiken. Maar als je spoelt, heb je het waarschijnlijk niet eens nodig.
En als je het langer dan een week moet gebruiken, dan kan de KNO-arts (of de huisarts) een middeltje voorschrijven dat je langer mag gebruiken. Kan als spray, maar kan ook als ampulletjes die je in het spoelwater oplost.
Bij mij heeft de apotheek stomen afgeraden omdat het weinig tot niets helpt om de holtes te ontstoppen. Wat wel helpt is Cinuforce neusspray van Dr. Vogel. Deze mag je gedurende langere tijd gebruiken en helpt prima.
Hier hetzelfde, alles zit vast en dicht en voorhoofd doet pijn als ik er al aankom.

Ik spray en ik stoom. Vooralsnog is het nog niet weg.

Het is erg pijnlijk.
Rhinohirn gebruiken.
Thanks voor de tips, volgende keer kan ik beter wat dramatischer doen denk ik bij de kno arts.

Ik ga die zoutoplossing maar is proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven