Geld & Recht alle pijlers

Website voor crowdfunding

05-10-2015 16:07 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een website waar je een crowdfundingsproject kunt aanmaken.

En dan bedoel ik een website waarbij je kunt aangeven dat je een aantal producten wilt financieren. Zo zag ik ooit eens een website van iemand die op reis ging dat kon je zeggen, ik doneer ¤50,- voor een slaapzak en ¤ 15,- voor een warme maaltijd. Of een voorbeeld bij een kinderboerderij waar je kon zeggen, ik financier structureel voor ¤ 5,- per maand het konijnenvoer en of eenmalig een donatie van ¤75,- voor een nieuw geitenhok. (om maar ff wat concrete voorbeelden te noemen).

Ik weet dus dat die websites er zijn, maar ik krijg ze maar niet gegoogled. Jullie een idee?
Op gofundme kun je wel een categorie uitzoeken. Ik weet alleen niet of het daar ook kan op de manier die jij wenst.
Die website ken ik inderdaad. Daar zeg je ik heb x bedrag nodig voor dat en dat project/doel en dan kunnen mensen doneren/sponsoren wat ze willen.

Bij de website die ik zag kon je klikken op items (die een bepaalde waarde hadden) en dan dat bedrag doneren. En natuurlijk als 3x ¤75,- wordt gedoneerd voor het geitenhok, dan gebruik je het restant van het bedrag voor andere zaken. Het is ook meer voor de beleving van de mensen, dan ze het idee hebben wat iets kost en dat ze wat concreets kunnen bijdragen.
Gofundme inderdaad die kan je proberen.
Kickstarter?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Die items is leuk als lokkertje, maar uiteindelijk gaat alles op één grote hoop.
Maakt dat uit dan? Mensen die geld geven weten toch nooit zeker waar het geld aan uit gegeven wordt. En in dit geval willen meerdere mensen graag wat geven maar willen wij inzichtelijk maken wat je voor z'n klein bedrag kunt kopen.
http://worldofcrowdfunding.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven