Geld & Recht alle pijlers

Deze week geen loon

05-10-2015 18:45 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds kort voor een uitzendbureau en werk ongeveer 30 uur per week. Nu bleek vandaag dat de gewerkte uren van vorige week niet goed zijn ingevuld (doe ik niet zelf maar wordt online doorgegeven door het bedrijf waar ik werk). Ik heb meteen gebeld en het zou aangepast worden. Werd terug gebeld en er werd me gezegd dat het opgelost is en dat ik het loon volgende week tegelijk met het loon van deze week krijg.

Nu zit ik dus met een probleem want geen loon betekend dat ik de rest van deze week niet aan het werk kan en ook geen eten e.d. kan kopen. Dat heb ik het uitzendbureau ook gemeld. Ben na relatiebreuk net verhuisd en toeslagen e.d. heb ik nog niet, zijn wel al aangevraagd maar daar gaat een tijd overheen tot het rond is en ik het bedrag met terugwerkende kracht krijg. Heb de afgelopen maand (+ 2 weken van de vorige maand) het volle bedrag aan huur moeten betalen, mijn spaargeld is inmiddels op omdat ik ook mijn huis moest inrichten, en daarnaast ging vorige week mijn auto kapot wat me dus ook een behoorlijk bedrag heeft gekost voor reparatie. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Er is me gezegd dat als ik niet aan het werk ga ik helemaal niet meer terug hoef te komen.

Hebben ze het recht mijn loon een week later uit te betalen? In mijn uitzendovereenkomst staat namelijk dat het loon ELKE week op maandag wordt uitbetaald. En dat ik nu niet aan het werk kan is niet mijn schuld, want de reiskostenvergoeding krijg ik ook een week te laat. Ik heb inmiddels nog 20 euro en daar moet ik dus een hele week van leven.
Waarom zou je niet aan 't werk gaan? Best erg als je niet eens één weekje kunt overbruggen trouwens qua geld. Kun je niet even van je ouders lenen?
Shoot first, ask questions later!
dan geven ze maar een voorschot.

normaal gesproken doet een uzb daar niet echt moeilijk over.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Hoe ver is het naar je werk? Kan je lopen?

Van ¤20,- kan je prima een week eten. Heb je wat in de voorraadkast? Dan kan het ook nog voor de helft.

Kan je eventueel wat lenen bij je ouders / vrienden / buren?
Er is toxh wel iemand waar je het een weekje van kan lenen? Je moeder of een heel goede vriendin?
Als je zeker bent dat je volgende week het kan terugbetalen, kun je dan geen honderd euro lenen via zo'n spoedtegoed site? Je betaalt wel de hoofdprijs aan rente en je moet zeker niet te laat terugbetalen, maar dan kan je in ieder geval naar je werk en je werk houden.

Dit is wel ee laatste redmiddel, als je echt niet iets kan lenen van een bekende, of je roodstaan tijdelijk iets kan verhogen.
Lenen van vrienden of familie?
quote:redbuIIetje schreef op 05 oktober 2015 @ 18:47:

Waarom zou je niet aan 't werk gaan? Best erg als je niet eens één weekje kunt overbruggen trouwens qua geld. Kun je niet even van je ouders lenen?

omdat het treinkaartje te duur is.

Je tank leeg is.

zo maar een paar ingevingen
Leen geld van een bekende en blijf ondertussen aandringen bij het uzb.
Netjes is het alvast niet. En of ze 't wettelijk mogen? Waarschijnlijk niet, maar ze doen het kennelijk toch.

Maar kan je in je omgeving toevallig niet ergens 50 euro ofzo lenen voor eten en vervoer en die volgende week terugbetalen?

Of met iemand mee-eten?

Zeker als alleenstaande zou ik mijn job niet op 't spel zetten.
hoeveel ben je kwijt om op je werk te komen dan?

Normaal kon ik dat makkelijk, maar heb nogal veel kosten gehad de afgelopen weken waardoor mijn hele spaargeld op is. Ik had spaargeld maar dat is gedeeltelijk opgegaan aan achterstallige rekeningen toen mijn ex zijn baan kwijt raakte en we samen in de financiele problemen kwamen. De rest heb ik uit moeten geven aan de inrichting van mijn huis en aan een reparatie aan mijn auto.

Met mijn ouders en verdere familie heb ik al 12 jaar geen contact en vrienden/kennissen hebben helaas niet zoveel geld dat ze me wat kunnen lenen.
Uitzendbureaus betalen alleen maar uit als de uren op tijd en correct zijn doorgegeven, anders hebben ze namelijk niks om hun betaling op te baseren. En ja, dat recht hebben ze. Ik zou ergens een paar tientjes lenen voor benzine en wat meer te eten, je krijgt immers volgende week dubbel.
quote:Aberella schreef op 05 oktober 2015 @ 18:51:

hoeveel ben je kwijt om op je werk te komen dan?Sowieso wel 10 euro per dag, ik moet namelijk 60km heen en 60km terug rijden.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 05 oktober 2015 @ 18:52:

Uitzendbureaus betalen alleen maar uit als de uren op tijd en correct zijn doorgegeven, anders hebben ze namelijk niks om hun betaling op te baseren. En ja, dat recht hebben ze. Ik zou ergens een paar tientjes lenen voor benzine en wat meer te eten, je krijgt immers volgende week dubbel.De uren staan nu goed in het schema, is aangepast. Maar ze beweren dat betalingen alleen op maandagen gedaan kunnen worden. En dat is iets wat ik niet geloof.

Waarom zou je niet aan 't werk gaan? Best erg als je niet eens één weekje kunt overbruggen trouwens qua geld.

Als kennelijk alle rottigheid samenvalt (scheiding, verhuis, auto kapot, ...), schrik ik er toch echt niet van.

Genoeg mensen die van week tot week of van maand tot maand moeten leven.

Als ze dan nog reserves had en die na al die rottigheid dus echt op zijn ...
quote:Rubber_Ducky schreef op 05 oktober 2015 @ 18:51:

Leen geld van een bekende en blijf ondertussen aandringen bij het uzb.Er valt niks aan te dringen, volgende week krijgt ze dubbel. De meeste uitzendbureaus hebben nou eenmaal maar één betaalmoment per week, en daar valt niet aan te tornen. Dit is trouwens wel de reden dat ik mijn uren altijd zelf inleverde en dat niet aan de baas overliet, toen ik nog geen spaarpotje had.
als het uzb moeilijk blijft doen.

werk zoeken via ander uzb en zeggen dat je per direct beschikbaar bent.

mag het eerste uzb het zich uitzoeken met de klant.

ps je hebt zelf toch wel een copie van het urenbriefje he ?
https://www.cashper.nl/spoedlening

Zoiets bedoelde ik. Het is te doen, maar zorg zeker dat je op tijd terugbetaalt! En leen niet meer dan je absoluut nodig heb! Dit soort bedrijven bestaan niet om het jou makkelijk te maken uit de goedheid van hun hart.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 18:54:

[...]

De uren staan nu goed in het schema, is aangepast. Maar ze beweren dat betalingen alleen op maandagen gedaan kunnen worden. En dat is iets wat ik niet geloof.Nou geloof het maar wel hoor. Ik heb al vaak genoeg met dat bijltje gehakt. In het ergste geval betaalde ik dan (in overleg) mijn huur of wat dan ook een weekje later.
Ik heb voorheen ook wel problemen met een uitzendbureau gehad. Dat was toen Start People. Meestal belde ik hen dan flink kwaad op. 2 dagen later stond het op mijn rekening. Ze kwamen er dan ook wel mee dat ze het dan volgende week betalen, tegelijkertijd met het loon van die week. Daar ben ik toen nooit mee akkoord gegaan. Het was hun fout en dat gingen ze maar oplossen.

Op de strepen staan, zo is het mij ook altijd gelukt.
quote:melbrw schreef op 05 oktober 2015 @ 18:49:

Als je zeker bent dat je volgende week het kan terugbetalen, kun je dan geen honderd euro lenen via zo'n spoedtegoed site? Je betaalt wel de hoofdprijs aan rente en je moet zeker niet te laat terugbetalen, maar dan kan je in ieder geval naar je werk en je werk houden.

Dit is wel ee laatste redmiddel, als je echt niet iets kan lenen van een bekende, of je roodstaan tijdelijk iets kan verhogen.Al geprobeerd maar lukt niet, ze toetsen niet bij BKR maar wel bij andere instanties en het afgelopen jaar heb ik een schuld gehad. Is inmiddels wel afbetaald maar kan voorlopig nergens lenen. Rood staan kan ik ook niet wegens een BKR notering van 2 jaar geleden.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 18:54:

[...]

De uren staan nu goed in het schema, is aangepast. Maar ze beweren dat betalingen alleen op maandagen gedaan kunnen worden. En dat is iets wat ik niet geloof.

dat is onzin.

diverse collega`s hebben ook op andere momenten betalingen ontvangen.

ikzelf heb ook weleens een voorschot gekregen van het loon van de volgende week.

Maar ik werkte er dan ook al een tijdje.
quote:SherlotteHolmes schreef op 05 oktober 2015 @ 18:56:

Ik heb voorheen ook wel problemen met een uitzendbureau gehad. Dat was toen Start People. Meestal belde ik hen dan flink kwaad op. 2 dagen later stond het op mijn rekening. Ze kwamen er dan ook wel mee dat ze het dan volgende week betalen, tegelijkertijd met het loon van die week. Daar ben ik toen nooit mee akkoord gegaan. Het was hun fout en dat gingen ze maar oplossen.

Op de strepen staan, zo is het mij ook altijd gelukt.Prachtig allemaal, maar dit is dus geen fout van het UZB maar van de inlener. Daar gaat het UZB echt geen spoedbetaling aan wagen.
quote:happy-daddy schreef op 05 oktober 2015 @ 18:55:

als het uzb moeilijk blijft doen.

werk zoeken via ander uzb en zeggen dat je per direct beschikbaar bent.

mag het eerste uzb het zich uitzoeken met de klant.

ps je hebt zelf toch wel een copie van het urenbriefje he ?Het uitzendbureau waarvoor ik werk heeft geen urenbriefjes. We vullen zelf niks in. Bedrijf waar we aan het werk zijn geeft alles door. Daarnaast loggen we in met de vingerscan van het uitzendbureau. Daaraan hadden ze dus ook duidelijk kunnen zien wanneer ik ingeklokt en uitgeklokt ben. Dat het bedrijf waar ik werk ook de uren doorgeeft is dus eigenlijk alleen maar extra.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven