Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Summerbreeze, gefeliciteerd met de goed uitslag en het meissie! wat je zegt, er viel gisteren ook echt een beetje een last van me af, ik had tranen toen we weg gingen bij de echo. Dat het mogelijk is om zwanger te raken van een gezond ventje!!! It's unbelievable.

SterkteRingel, vlees moet nu wel goed gaar zijn. Ik at gisteren ook op mijn werk. Hamburgers stonden er op het menu, collega was zo lief om 10 keer te controleren of het wel goed gaar was. Hahaha. Maar beter dan ziek worden.

Meike doe het lekker kalm aan.

Zelf doe ik vandaag ook rustig aan, hoef pas om half 2 weg. Zit nu nog in badjas te prutsen en ga zo lekker douchen.

Ik douche nog steeds niet graag met een lege maag. Heb ik overgehouden van de misselijkheid. daarnaast ben ik dus al 21 weken verkouden. Vooral in de ochtend nies ik veel en moet ik constant een zakdoek bij me houden. Volgens vlos niets aan laten doen als ik het vol houd. Dus ik nies nog wel 20 weken langer. Tot snel, wie mogen er nog binnenkort voor de echo?
Wel een heerlijk weertje vandaag, die zonnestralen in huis maken een hoop goed...:-)
Hey meiden,

Floortje, Loewyz en summer gefeliciteerd met jullie echo's, dochters en zoon in wording! Fijn dat het allemaal in orde was en goed groeit.

striae: vorige keer helemaal niets, tot de bevalling. Tijdens de bevalling zijn er diverse ontstaan op mijn buik, grrrrrr. Hopelijk blijft het daar bij.

Biaha, fijn dat je daar in ieder geval zeker van bent. Is toch wel een heel lekker gevoel.

Straie: Heb van de vorige alleen wat op mijn bovenbenen overgehouden, smeer nu van het begin af aan, maar je weet natuurlijk nooit of het helpt of niet.

Ga zo heerlijk vroeg naar bed. Gisteren een bedrijfsuitje gehad met 16 km fietsen en 2 uur lopen dus heb het wel een beetje gehad. Heb de laatste tijd helaas ook weer last van misselijkheid, kon het vandaag tijdens een zakelijke bespreking nog net binnenhouden! Even een beetje uitrusten dus.

Engel
Ook bij ons was gister alles goed! Zo mooi om (weer) te zien. Nog een kindje in mn buik wat goed groeit en zich goed ontwikkelt! Maar ook bij ons.....baby lag geruime tijd met benen gekruist. We konden het staartbotje zien, het bekken, de botten van de benen......maar om het geslacht te zien moeten die beentjes wel uit elkaar. En die bleven gekruist! We weten het dus niet! Wel balen, we twijfelen nu of we nog een pretecho zullen doen of niet. Misschien moeten we het maar zo laten.

Met gyn nog wel over bevallen gehad en over pijnbestrijding. Tja...ik weet het helemaal nog niet. Ik neig naar thuis beginnen, als ik het niet trek naar ziekenhuis(voor pethidineprik(=morfine)) en bij eventueel inleiden/doorleiding(dat laatste heb ik de vorige keer gehad, samen met pethidineprik en een vacuumverlossing)) een ruggeprik in een academisch ziekenhuis(25 minuten verderop, terwijl locale ziekenhuis nog geen 5 minuten is) Man vond het laatste lastig, maar tja...ik moet die pijn lijden! Maar ik ben er nog niet uit.

Ik hoop gewoon zooooooooooooooo dat het waar is dat tweede bevallingen sneller en makkelijker gaan. En dat ie op tijd begint ipv met 41 weken en 5 dagen ;-(
nou als 2e bevallingen echt zo snel gaan, mag ik bij de eerste wee naar het ziekenhuisvertrekken. Niet dat de 1e zo super snel was, maar met name het laatste stukje ging heeeeeeel erg snel (qua ontsluiting dan)

Mijn eerste bevalling is begonnen met breken van vliezen (gebeurt in 10 % van de zwangerschappen) en toen eerst niks. pas tegen 11.00 dat voorzichtig aan de boel begon te verweken en te doen. Wel veel naar toilet om leeg te worden. tegne 16.00 2 cm onsluiting. om 20.00 3/4 cm ontsluiting en heele heftige rugweeen (en was dus al wakker vanaf 4.45!!!!) om 22.00 naar ziekenhuis gegaan voor pijnbestrijding, maar dar aangekomen volledige ontsluiting en ik mocht eigenlijk meteen gaan persen. (en dus geen pijnbestrijding meer) en toen om 01.02 is ons wijffie geboren (heel netjes met 40 +2 als je het heel sect bekijkt, maar was 18 januari uitgerekend, de nacht van 18 op 19 januari is de bevalling begonnen en in de daaropvolgende nacht was het dus een feit!)

Ben dus eignelijk wel nieuwsgierig wat deze 2e bevalling met zich mee gaat brengen!
hoi allemaal,

ik had een leuke link doorgekregen. Weet je meteen wat je krijgt.

http://www.centrale.nl/baby/
geniet nooit met mate
Zoonlief zei vanmorgen wel 3 keer mama tegen me. Ik vond het al raar, want ik ben gewoon 'éééhhhhhh' Maar er lagen dus rose koeken op de tafel! Haha 16 maanden en dan al precies weten hoe het werkt!

Nog steeds last van m'n bekken maar probeer nu gewoon goed te tillen en rustig aan te doen!

Kabouter, ga gelijk ff op de site kijken!
Haha, hij piept wel als een meid maar helaas, bij ons klopt het niet!
Hey meiden,

Ik heb al een lange tijd niets gepost, maar lees al jullie verhalen wel lekker mee.

Volgende week donderdag (2 oktober) hebben wij de 20 weken echo. Als het aan mij ligt komen we dan te weten of we een zoon of een dochter krijgen, maar mijn man is nog niet helemaal overtuigd of hij het weten wil.

Wat leuk dat er zoveel meiden zijn die al weten wat het wordt.. Houden jullie het verder stil naar familie en vrienden e.d.? En is dat uberhaupt geheim te houden?

En wat de straie betreft, ik heb de scheurtjes (zo zien ze eruit) al op mijn bovenbenen zitten. Hopen dat het daarbij blijft natuurlijk. Stug iedere ochtend alle soorten creme smeren in de hoop dat dat werkt natuurlijk.

Tot snel weer allemaal!
Bij ons klopte het met de eerste wel iig. maar hoe ouder je wordt, des te meer kans op een meisje? IIg volgens die kalender zou dit ook weer een meisje moetne worden.

verder alles prima hier. Nog geen streepjes (hoeraaa) en of het smeren helpt? ik weet het niet, heb de vorige keer als een idioot gesmeerd, maar sowieso het masseren schijnt goed te zijn en de baby vindt het ook wel erg prettig.

ga m'n meisje even helpen met het verschonen van d'r nijntje knuffel. Is nu har baby en die moet een luiertje om, eten drinken en slapen. hele dagen is ze ermee bezig. best schattig eigenlijk.
Ben ik nu zo blond.. ik snap de tabel wel maar weet eigenlijk niet zeker of de maand van de conceptie mei of juni was. Ik neem aan mei aangezien dat ik rond 11 juni ongesteld moest worden. Dan zou het een meisje moeten zijn Ik ben benieuwd ik heb namelijk geen enkel idee...

Ik heb gelukkig nog geen striea maar ik heb wel groeistrepen op mijn heupen van de pubertijd. Ik verwacht daarom eigenlijk wel dat ik ze krijg. Maar goed ik ben net als iedereen aan het smeren (hoewel ik mij afvraag of dat iets uithaalt) en heb tot nu toe nog geen streep gezien. Het is natuurlijk wel een beetje vervelend van die streepjes maar ik denk altijd je krijgt er wel iets moois voor terug.. en aangezien ik toch al niet met buiktruitjes rond loop heb ik er ook weinig last van
We vertellen niemand wat het is en tot nu toe gaat dat als vanzelf. We zeiden altijd al hij/ zij en dat blijven we gewoon doen.

Ben moe van de drukke werkweek en kan nog niet echt bijtanken. Vanavond verjaardag in Friesland en morgen bruilofd in Eindhoven. Gelukkig heb ik wel goede slaapplaatsen geregeld. Ik wil graag iedereen zien en natuurlijk de echo-foto's showen!

Jammer NJB dat het niet te zien was. We hadden de pretecho ook als optie om het te weten. Nu laten we het want we weten het al. Gewoon blijven smeren dames als je het lekker vind. Ik krijg zelf last van vervellingen. Of het komt door de vakantie of door het groeien. Over groeien, het geinige is, twee weken terug woog ik 78 en nu weeg ik 77,4 kg. Het lijkt wel of ik eventjes niet meer dikker word. Ik vond het al zo erg dat ik 10 kg aangekomen was maar er is nu even een pauze. Ik heb alle snoep laten staan en eet verder gezond en veel maar blijkbaar helpt het toch!

Leuk he, Ringel dat verzorgende zit al helemaal in je dochter!

Anna, laat je de uitslag van de echo even weten?

Iedereen fijn weekend, ik lees misschien wel even mee maar schrijven kan ik pas weer na zondag.

Groetjes en blijf genieten van de zonnestralen!
Mara, dan ben ik net zo blond. Ik zat me ook al af te vragen of het mei of juni was! Het maakt op zich niet uit. Dus hier ook een meisje. Maar volgens de tabel had ik vorige keer ook een meisje moeten krijgen. En ik weet toch echt zeker dat ik vanochtend een jongetje heb afgeleverd op de creche!
Haha, grappig die tabel. Bij mij klopt ie alleen niet....!!

Anna, ik houd het geslacht wel geheim voor iedereen, vertel het aan niemand, zelfs niet aan manlief...!! (tja, hij wil het nog steeds ECHT niet weten) En het geheim houden lukt in tegenstelling tot wat ik had verwacht aardig.

Kreeg gisteren de boekjes van de drie dwaze dagen binnen, zag in het boekje van zaterdag wel een leuk wikkelkleedje voor de kleine (voor de helft afgeprijsd) Op de foto zo zag ie er wel schattig uit, ga maar eens in de winkel kijken of dat ook echt zo is....

De bevalling, ik denk er gewoon nog maar even niet aan. Ik heb een erg lage pijngrens, dus dat wordt lachen....

Ach, ik denk maar zo...als miljoenen vrouwen het kunnen, moet ik het ergens ook wel kunnen, toch??

Nou dames, fijne dag allemaal!
Bij mij klopt ie ook niet. Tenminste wat betreft de vorige keer dan. Seppe is echt een jongetje.
Hmm ik begin mijn vertrouwen in de tabel wel een beetje te verliezen op dit moment. In dit groepje kan het al niet meer op 90 procent uitkomen volgens mij
hey bij mij klopte het bij mijn zoontje niet... nu wel...

dus 50/50
Tsja ik was 21 toen de conceptie in mei plaatsvond. Dus wat dat betreft klopt de tabel wel. Als ik van mijn huidige leeftijd uitga niet.

16 oktober heb ik een pretecho. Erg leuk! Nog meer mensen die een pretecho gaan doen?

Meike begrijp dat jij het geslacht dus wel weet. Ga je dan alle kleertjes verstoppen die je hebt gekocht?
quote:summerbreeze21 schreef op 26 september 2008 @ 12:20:

Meike begrijp dat jij het geslacht dus wel weet. Ga je dan alle kleertjes verstoppen die je hebt gekocht?

Jaa, helaas wel...! Ach, dan mag ik ze straks bij de geboorte allemaal in één keer laten zien...

Nou hier een die het van de daken afschreeuwt......

WIJ KRIJGEN EEN DOCHTER

Was vanochtend helemaal in shock, had gerekend op weer een zoon (heel leuk overigens hoor!) en dacht ook eigenlijk gelijk een piemeltje te zien, maar dat is ws de navelstreng geweest.

De echoscopiste zei: euhm nee hoor mevrouw het is toch een meisje hoor, kijk maar die streepjes. WHAAAAA, slik, traan.

Maar nog veel belangrijker, alles wat ze kon zien was goed!!

Waren helemaal blij, manlief was voor het eerst mee met de echo. (kon voorheen helaas niet) Dus extra speciaal.

Belde mijn ouders op en mijn moeder ging door het lint en mijn vader riep alleen maar keihard YES YES YES

(ze hebben nl al 6 kleinzonen en hoopten zo op een meisje)

Ben echt verrot van de afgelopen 2 dagen, even naar Ned.

Ga nu lekker tukken moet morgen weer ontbijt draaien helaas!

Sorry voor ego berichtje, maar zit nog even op mijn roze wolk
oja de echoscopiste zei wel dat febr. echt een meiden maand is. Ze had echt nog maar 2 jongentjes ofzo en de rest alleen maar meiden!

Nou dat blijkt hier ook wel
Barrel1 GEFELICITEERD!!! Haha leuk hoor, weer een meid erbij! En voor je ouders ook! Bij ons zou het 'volgens de statistieken' weer een knul moeten worden. Nou we zien het in februari wel!

Zag vanmorgen een heel leuk shirtje van Feetje en stiekum hoop ik dan wel op een meisje... Ach ja als het weer een knul is heb ik nog genoeg nichtjes voor wie ik roze/lila shirtjes kan kopen
Barrel1 gefeliciteerd met je goede echo + je meisje!
Nóg een meisje, tjeeminee, dat schiet op!

Frans en Bluester, jullie zijn morgen aan de beurt. Hoe laat? Frans, wilde jij het nou weten?
Gefeliciteerd engel, een meisje en alles in orde!

Beetje druk weekend gehad. Veel gereisd voor verjaardag/ bruiloft. Het was wel heel erg leuk hoor maar staan is wel zo vermoeiend! En om half 12 kon ik niet meer, echt keiharde buik. Gelukkig kon ik er redelijk slapen en ben ik nu lekker weer thuis. Vandaag en morgen niet zoveel doen en maandag weer aan het werk. Succes frans en bluestar bij de echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven