Uitgerekend eind mei / begin juni 2016

23-09-2015 17:05 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3

22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0

int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!

Groetjes
Dat dagboek heb ik bij de vorige zwangerschap ook gedaan! Maar helaas duurde die niet zolang... Wil nu gewoon zelf een boekje kopen en daar dingen in schrijven, denk ik. Maar wel pas na een goede echo.

En wat het vertellen betreft, de vorige keer heb ik het met 4-5 weken tegen m'n ouders en twee vriendinnen verteld en tegen mijn leidinggevende. Nu ga ik wachten tot de eerste, goede echo 😊 dan ben ik als het goed is 7 weken en een beetje.
Hoi!

Ik zou hier ook graag willen meeschrijven en lezen!:)

Ik heb vorige week woensdag mijn eerste positieve test in handen gehad met al best een zichtbare streep! En nu wordt ie steeds duidelijker en de kwaaltjes (slecht slapen, moe, buikkrampen, pijnlijke borsten en misselijkheid) nemen toe! Heb goede hoop haha!

Is mijn eerste zwangerschap en ik ben 23 jaar

Gelukkig geen flauwvallen, lijkt me erg naar en ook een beetje eng! Hoop dat dat snel bijtrekt mijnnickname!!
Ik heb trouwens gisteren ook dat boek van Pauline Oud gehaald, ziet er superleuk uit!
Heeft er iemand ervaring met een ernstige vorm van astma en zwangerschap?

Ik moet namelijk heel veel medicijnen gebruiken, en bij meer dan de helft staat dat het niet geschikt is als je zwanger bent.

Morgen ga ik contact opnemen met de huisarts/longarts, maar zou wel graag ervaringen willen horen als die er zijn

Ik moet sowieso gaan stoppen met Xolair in het ziekenhuis...
Sorry, kan ik je helaas niet mee helpen miss sjans! Zelf heb ik wel astma maar lang niet zo erg! Ik weet dat ik mijn puffers mag/ moet blijven gebruiken en bij mijn vorige zwangerschap hadden ze gezegd dat ik rond 20 weken ook langs de longarts moet en dat ik sowieso in het ziekenhuis moet bevallen ivm verneveling. Zover is het de vorige keer niet gekomen doordat ik een miskraam kreeg maar verwacht dat dat deze wel weer het plan is, een extra controle bij de longarts 😉

Wel heftig dat je het zo ernstig hebt! Ik zou inderdaad snel contact opnemen met je huisarts of de poli in het ziekenhuis!
Lijkt me niet prettig om astma te hebben, vervelend! Lijkt me ook lastig met de bevalling. Dat lijkt me al zwaar genoeg, ook zonder astma. Sterkte!

Gister had ik echt een off-day; misselijk, hoofdpijn en moe. Maar vandaag voel ik helemaal niets! Dat baart me dan ook weer zorgen..... bij wie wisselt dat nog meer zo sterkt?
Dankje voor de reactie Panda, ik zal waarschijnlijk ook minstens elke 4 weken een extra controle bij de longarts krijgen. Wilde eigenlijk het liefst thuis bevallen, maar als ik het zo lees, vrees ik dat dat geen optie is?

Die wisselingen herken ik ook kleurig! Gister had ik nergens laat van toen ik wakker werd, maar vanochtend leek het wel een inhaalslag haha! Twijfelde zo door gister weinig last, met ochtendurine vandaag nog maar een test gedaan haha! xD
Haha Melleke herkenbaar ik heb ook zo weinig kwaaltjes! Ben alleen moeee haha en verder niks eigenlijk.. mn borsten doen niet zeer, alleen soms gevoelig als ik er op druk (wisselt de hele dag, dan wel dan niet). Achja, we hebben misschien gewoon geluk wat dat betreft haha

Gisteren weer opstap geweest, ik heb gewoon net gedaan alsof ik ook dronk met mijn alcoholvrije versie. Niemand is het opgevallen

Netflix, kijk ik nooit eigenlijk! Heb ook nooit de tijd om uitgebreid voor zo'n serie te gaan zitten

Boekje bijhouden, ga ik niet doen denk ik. Ik weet nu al dat ik dat uiteindelijk toch niet bij zal houden haha. We hebben later sowieso wel genoeg aan alle (echo)foto's van m'n zwangerschap!

Van harte gefeliciteerd nieuwe zwangere!!

Vertellen.. ouders na goede echo bij 8-9 weken en de rest van de wereld na goede termijnecho!

Dat is normaal Kleurig die wisselende kwaaltjes! Maar ik kan me je zorgen voorstellen hoor!

Het hele idee van "als je zwanger bent heb je kwaaltjes" is een soort standaard geworden ofzo, waardoor we ons meteen zorgen maken als wij dan niet misselijk/ziek/moe zijn. Terwijl er ook heel veel meiden zijn die heel hun zwangerschap totaal geen kwaaltjes hebben!

Het kan allemaal
Bliss. Wij gaan ook geen boekje bijhouden vorige keer keurig tot een week of 18 geschreven daarna bleef het erbij.

Gelukkig dat ik lees dat jullie ook niet altijd kwaaltjes hebben.

Ik heb alleen wat hoofdpijn en sterretjes zien met opstaan. Verder voel ik me niet misselijk ofzo.

M'n buik is wel ontzettend opgeblazen. M'n broeken willen niet meer dicht. Heb nu dus een elastiekje ertussen.
Hallo meiden,

Ik zou graag met jullie willen meeschrijven als dat mag! Ik heb afgelopen vrijdag een positieve test is handen gehad, dit al na ronde 2!

Ik ben dan wel wat later uitgerekend dan jullie (Internet zegt 12 juni).

20 oktober heb ik mijn eerste echo, iets eerder dan normaal omdat ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed is!

Hier op en top misselijk, pijnlijke borsten. Vandaag aan het werk, nu maar duimen dat collega's niks door hebben!

Lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven en elkaar zo te volgen in de zwangerschap!

Allemaal nog gefeliciteerd!
Schaapje, gefeliciteerd en welkom! Heb je al een keer een buitenbaarmoederlijk zwangerschap gehad? Is dat goed afgelopen? Wil je ook in de tabel komen te staan? ooh ik zie dat we ook al een andere Schaap hebben. En wil je eventueel nu al mee doen in de Facebook groep? Deze is nog niet zo druk, maar dat gaat'ie vast wel worden. En 12 juni is wel wat later maar uiteindelijk zegt het natuurlijk nog niets! Dus meer dan welkom en leuk dat je mee schrijft.
Dag dames

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben zelf 36 en heb al 3 kinderen van mijn ex. Maar met mijn nieuwe vriend willen We samen nog 1 kindje hij heeft ook een dochter van 7.

We hebben het overwogen goed overlegd. Maar het verlangen om samen een kindje te krijgen was te groot. We hebben wel de kids gevraagd wat zij ervan zouden vinden. Maar ze waren heel enthousiast. Zij weten het echter nog niet. Hahahaha 27 aug was ik ongesteld toen niet meer begonnen met de pil. Afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest zo een pijn 1 dag was ik ongesteld maar heel weinig test gedaan was negatief. Dus ik heb een uitstrijkje laten maken. Maar de zwangerschaps symptomen vond ik vreemd. Ik dacht doe nog 1 x een test. En die was positief. Zo snel niet verwacht stond te trillen op mijn benen. Het is toch best spannend weer allemaal. Onwijs last van mijn banden. Vk ga ik vanavond mailen voor intake. En dan snel een echo omdat er in mij familie. Tweelingen voorkomen dus toch een beetje stress over het aantal Gr sabje
Ik wil wel in de tabel! Ik zie dat er idd dan 2 schaapjes zijn, maar mijn naam is net wat anders

Leeftijd: 24

Eerste kindje

Uitgerekende datum 12 juni

Bijzonderheden: 20 oktober eerste echo

Ik wil wellicht over een paar weekjes wel op de fb-pagina maar nu nog niet. Niemand weet namelijk nog van mijn zwangerschap en misschien zit er wel een bekende tussen! (Zal wel niet maar je weet nooit)

Ik heb inderdaad 2 jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, gelukkig zonder operaties ect dus in die zin is het idd goed afgelopen!
Diaan nee precies zo zou dat bij mij ook gaan denk ik haha..

Ja dat duizelig en sterretjes bij opstaan heb ik trouwens ook!

Gefeliciteerd Schaapje en Liefde!

Spannend Schaapje! Hopelijk zit het gewoon netjes op de goede plek idd gewoon van uit gaan! Zit vast goed!

Leuk Liefde! En wat fijn dat het zo snel al gelukt is! Voor jou dus ook even spannend hihi, dat zou wat zijn een tweeling!
Hoi hoi

Ik ben 36 en zwanger van mijn 4de

Graag zou ik mee willen kletsen

Gr sabje
Bliss 91 dat zou wat zijn pffff nou hoop echt op eentje hoor.

Wie doet er allemaal mee met moeders voor moeders? Ik twijfel nog. Met de andwre drie wel meegedaan.
Gefeliciteerd schaapje en liefde! Leuk dat jullie mee schrijven!

Wat fijn voor jullie liefde dat het bij de 2e ronde al raak was.

En schaapjes tweelingen in de familie wat leuk! Bij mijn familie ook. Wij fantaseren er wel eens over als het een tweeling word. Hihi! Snap dat jij er niet aan moet denken omdat je ook al meerdere kinderen heb.

Is wel heel toevallig. We hadden het pas nog over 9 maanden dagboek van Pauline. Heb ik die toevallig gekregen vandaag van degene die het als enige weet bij ons. Super leuk!!
9 maanden dagboek van pauline?

Ik ga eens googelen!

Hier een dillema: we hebben 20 oktober een afspraak bij de verloskundige! Nu kom ik vandaag op het werk, en alsof het op mijn voorhoofd staat: ziet mijn collega gelijk dat er iets is, ik vertel dat ik niet helemaal fit ben (in werkelijkheid kotsmisselijk) en vraagt ze of ik zwanger ben (deze collega heb ik een goede band mee en voelt soms net als een tweede moeder) ik ontken, maar ze vraagt door. En ik ben heel slecht in liegen!

Ik heb het dus maar toegegeven, stagiaire kwam net binnen dus die kreeg het ook mee. Wel vervelend want niemand weet het nog!

Het voelt niet goed dat mijn ouders het nog niet weten en mijn collega wel. Aan de andere kant wil ik gewoon wachten tot ik een kloppend hartje heb gezien 20 oktober. Niet dat ik ze het niet zou vertellen als ik een miskraam krijg, juist wel, maar meer ook om mezelf te beschermen. Mijn zus heeft namelijk een aantal maanden geleden verteld dat ze zwanger is met 5 weken. Ouders blij, wij blij. Je hebt het er samen over, fantaseert erover, en met 8 weken heeft ze een miskraam gehad. Je deelt dan zoveel blijdschap met elkaar wat dan ineens veranderd in verdriet, dat ik denk ik er nuchtere in kan staan als ik en mijn vriend het alleen nog weten...

Wat zouden jullie doen?
Schaapje... het is eigenlijk niet zo gek dat je collega het eerder weet dan je ouders. Ze kent je door en door. Jullie zien elkaar (bijna) dagelijks. Vaak zie je je collega's nog meer dan je eigen partner, afhankelijk van hoeveel uur je werkt natuurlijk. Ze herkennen direct veranderingen aan je. Beter nog dan ouders die je veel minder ziet. Weet je wat het is? Je houdt een zwangerschap de eerste 12 weken voor je om dat je teleurstellingen wilt voorkomen. Het is nu eenmaal veel erger om je ouders teleur te stellen of verdriet te doen dan je collega's. Je ouders zullen er meer van slag van zijn als het mis gaat dan je colleg's. En daar wil je ze misschien nog even tegen beschermen. Je collega's hoef je niet te beschermen. Voor hun is het meer een gegeven met veel minder emoties. Dat is de ene kant van het verhaal. Maar de andere kant: Verder moet je ongeschreven wetten naast je neerleggen. De ongeschreven wet hier in Nederland is dat je het de eerste 12 weken niet verteld. Idd om teleurstelling te voorkomen. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Voelt het voor jou goed om het te vertellen? gewoon lekker doen. Ik ga zelf ook niet wachten tot 12 weken maar tot 8 of 9 weken denk ik. Het liefst wil ik ze nu al bellen en ze betrekken in mijn leven, mijn emoties en alles wat me bezig houdt. Normaal bel ik ze bijna dagelijks. En nu ineens niet meer omdat ik een geheim heb. Ik denk dat het voor mijn ouders veel prettiger is om het te weten en mij elke dag weer te horen. Nu speelt bij mij natuurlijk ook nog mee dat ik verwacht dat ze het in eerste instantie niet zullen begrijpen omdat ik alleen ben. Maar dat is weer een ander verhaal . Ik weet ook dat ze uiteindelijk blij zijn maar dat ze zo reageren omdat ze zich zorgen maken.
Welkom alle nieuwe zwangeren.

Zou iemand mij nog in de tabel willen zetten? Ik ben 8 juni uitgerekend, zwanger van de eerste. we hebben 27 oktober de eerste echo.

Gelukkig heb ik weinig klachten, al voel ik wel dat er het een en ander gebeurt in mijn lichaam.

@schaapje ik begrijp het wel dat je het hebt vertelt. Is idd wat kleurig (heel goed) uitlegt! Je ziet elkaar zo vaak...

@kleurig nou wordt ik nieuwschierig Naar jouw 'andere' verhaal ☺
Hallo allemaal en welkom nieuwe zwangeren. Ik heb de tabel weer bijgewerkt. Ik heb tevens in de post opgenomen dat deze groep vol is. Inmiddels zijn we met zoveel dat ik het overzicht een beetje kwijt raak. Jullie misschien ook wel, en het moet wel leuk blijven om met elkaar te kletsen. Vandaar de groep stop. Ik hoop dat zwangeren die zich nu nog willen aanmelden hun plekje vinden in een juni groep.
Ik zit er toch wel gezellig in he😉
Ik zie mezelf niet in het tabel staan.😢of mis ik iets.
Bedankt kleurig voor je duidelijke verhaal! :-)

Had ik even nodig

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar je verhaal! Ben je bewust alleen zwanger geworden?
In de fb groep mee schrijven lijkt me ook erg leuk, is dat een besloten groep? 😊 Of kunnen mensen uit mijn vriendinlijst zien dat ik er in mee schrijf?

Schaapje. Het is niet erg om het wel al aan een collega te vertellen en niet aan je ouders, zoals kleurig uitlegt klopt het helemaal! Wij hebben het al wel aan ouders en schoonouders verteld. En 2 vriendinnen weten het..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven