Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 06 oktober 2015 @ 21:12:

Welja in het plaatsje Oranje wat zelf maar 140 inwoners heeft en waar al 700 asielzoekers zitten worden er nog eens 700 doorheen gedramd..

http://nos.nl/artikel/2061643-toch-weer ... htmlHennie van de Most VVD. wat verschrikkelijk , het is 10 x de dorpsbevolking.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:aponi schreef op 06 oktober 2015 @ 21:26:

Ik vind dat compassie en solidariteitsgevoel bijbrengen juist bij opvoeden hoort.Daar ben ik het zeker mee eens, maar daarbij zou je ook moeten belichten hoe solidariteit geregeld is en dat we het met elkaar zullen moeten doen. Zeker nu solidariteit met het jaar steeds minder vanzelfsprekend wordt dankzij versobering.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2015 @ 21:35:

[...]

Hennie van de Most VVD. wat verschrikkelijk , het is 10 x de dorpsbevolking."Wat ons betreft is dit in strijd met de afspraken", zegt burgemeester Baas (VVD) van Midden-Drenthe, waar Oranje onder valt. Ook commissaris van de koning Tichelaar (PvdA) is ontstemd: "Wat hier gebeurt is niet te begrijpen", zegt hij.

Mijn kinderen gaan naar de internationale school op onze compound en in de klas van mijn oudste zitten kinderen uit Saoedie Arabie, Tunesie, Syrie, India, Ierland, Roemenie,Groot Brittannie, Hongarije en de VS. Het enige verschil is dat de islamitische kinderen naar Islamic Studies gaan. Arabisch, gym, zwemles etc doen ze allemaal hetzelfde. Zij denken nog niet in termen van 'wij' en 'jij' wat ik heel vaak op bijvoorbeeld facebooksites van kranten etc zie. Het is allemaal 'jullie Nederlanders', 'jullie Turken' etc.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 21:30:

[...]

Nee, natuurlijk niet. Maar er werd gesteld dat deze mensen hier in Nederland iets tekort komen. En dat vind ik pertinente onzin.geen privacy, geen zekerheid, geen perspectief, geen werk. Nou dan zit je toch wel in de tweede laag van de Maslov piramide hoor
quote:liubi schreef op 06 oktober 2015 @ 21:44:

Mijn kinderen gaan naar de internationale school op onze compound en in de klas van mijn oudste zitten kinderen uit Saoedie Arabie, Tunesie, Syrie, India, Ierland, Roemenie,Groot Brittannie, Hongarije en de VS. Het enige verschil is dat de islamitische kinderen naar Islamic Studies gaan. Arabisch, gym, zwemles etc doen ze allemaal hetzelfde. Zij denken nog niet in termen van 'wij' en 'jij' wat ik heel vaak op bijvoorbeeld facebooksites van kranten etc zie. Het is allemaal 'jullie Nederlanders', 'jullie Turken' etc.Probeer dat zo te houden.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:rosemetijs schreef op 06 oktober 2015 @ 21:12:

Welja in het plaatsje Oranje wat zelf maar 140 inwoners heeft en waar al 700 asielzoekers zitten worden er nog eens 700 doorheen gedramd..

http://nos.nl/artikel/2061643-toch-weer ... nd.htmlOké, dit besluit stelt mij toch wel teleur. Eind 2014 werd nadrukkelijk door de burgemeester en het COA gezegd dat er niet meer dan 700 asielzoekers opgevangen zouden worden in Oranje. Dit besluit staat daar haaks op. Ik heb hier geen woorden voor. Zowel de burgemeester als het COA staan niet voor wat ze zeggen. Het mag duidelijk dat je dan met onbetrouwbare partijen te maken hebt.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 21:30:

[...]

Nee, natuurlijk niet. Maar er werd gesteld dat deze mensen hier in Nederland iets tekort komen. En dat vind ik pertinente onzin.Nee, jij stelde dat ze in de watten gelegd worden.....
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 21:47:

[...]

Oké, dit besluit stelt mij toch wel teleur. Eind 2014 werd nadrukkelijk door de burgemeester en het COA gezegd dat er niet meer dan 700 asielzoekers opgevangen zouden worden in Oranje. Dit besluit staat daar haaks op. Ik heb hier geen woorden voor. Zowel de burgemeester als het COA staan niet voor wat ze zeggen. Het mag duidelijk dat je dan met onbetrouwbare partijen te maken hebt.

En vergeet Dijkhoff niet, met zijn leugenachtige praktijken.

Lekker zo doorgaan, er komt vandaag of morgen zo een motie van wantrouwen op dit kabinet, dan kunnen ze allemaal huiswaarts.

En terecht!

http://www.telegraaf.nl/b ... _belaagd_in_Oranje__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

[...]

Oké, dit besluit stelt mij toch wel teleur. Eind 2014 werd nadrukkelijk door de burgemeester en het COA gezegd dat er niet meer dan 700 asielzoekers opgevangen zouden worden in Oranje. Dit besluit staat daar haaks op. Ik heb hier geen woorden voor. Zowel de burgemeester als het COA staan niet voor wat ze zeggen. Het mag duidelijk dat je dan met onbetrouwbare partijen te maken hebt.aan de andere kant: er is sprake van een noodsituatie en daar staan huisjes leeg.

[...]

Oké, dit besluit stelt mij toch wel teleur. Eind 2014 werd nadrukkelijk door de burgemeester en het COA gezegd dat er niet meer dan 700 asielzoekers opgevangen zouden worden in Oranje. Dit besluit staat daar haaks op. Ik heb hier geen woorden voor. Zowel de burgemeester als het COA staan niet voor wat ze zeggen. Het mag duidelijk dat je dan met onbetrouwbare partijen te maken hebt.Heb je het artikel wel gelezen? De burgemeester heeft dit, als ik het artikel mag geloven, helemaal niet bedacht.
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2015 @ 21:51:

[...]

Lekker zo doorgaan, er komt vandaag of morgen zo een motie van wantrouwen op dit kabinet, dan kunnen ze allemaal huiswaarts.

En terecht!

http://www.telegraaf.nl/b ... _belaagd_in_Oranje__.htmlDe PVV vindt toch geen medestanders en dus is die motie zinloos.
quote:barbaracartland schreef op 06 oktober 2015 @ 21:52:

[...]

Heb je het artikel wel gelezen? De burgemeester heeft dit, als ik het artikel mag geloven, helemaal niet bedacht.Klopt zelfs de cvk van PvdA huize vindt dit onbegrijpelijk.
En er komen er vanavond al meteen 300 tot 400 aan..
Ik vind het ook tamelijk onhandig.

[...]

Heb je het artikel wel gelezen? De burgemeester heeft dit, als ik het artikel mag geloven, helemaal niet bedacht.Citaat uit de Telegraaf :Dijkhoff heeft de gemeente Midden-Drenthe opgedragen zevenhonderd asielzoekers extra op te vangen in het dorp Oranje. Dinsdagavond al komen drie- tot vierhonderd nieuwe mensen aan.

Wat een HUFTER!
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 21:47:

geen privacy, geen zekerheid, geen perspectief, geen werk. Nou dan zit je toch wel in de tweede laag van de Maslov piramide hoor

Dat deze mensen tijdelijk beperkte privacy, geen zekerheid, geen perspectief en geen werk is buitengewoon vervelend, maar voor hoeveel mensen in de wereld geldt dat wel niet? Dat deze mensen dat wel graag willen, dat begrijp ik, maar om nou te zeggen dat ze iets tekort komen? Nee, ik vind dat nog steeds pertinente onzin. Bovendien is het natuurlijk onmogelijk om deze mensen direct bij binnenkomst te voorzien van absolute privacy, zekerheid, perspectief en een baan.

Zekerheid heeft overigens bijna niemand meer met de voortschrijdende flexibilisering van de samenleving.
quote:pruttel schreef op 06 oktober 2015 @ 21:50:

Nee, jij stelde dat ze in de watten gelegd worden.....Dat klopt. En dat vind ik nog steeds, als ik zie hoe zij hun primaire levensbehoeften in de schoot geworpen krijgen.
Ik twijfelde al maar nu weet ik zeker dat de VVD mijn stem nooit meer krijgt..
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2015 @ 21:51:

[...]

En terecht!

http://www.telegraaf.nl/b ... _belaagd_in_Oranje__.htmlAch ja,Eindeloos,van zo'n rasopportunist die 5 jaar geleden als wethouder in Breda perse geen AZC wilde.Met als motivatie dat die standaard overlast en criminaliteit veroorzaken,daar kun je alles van verwachten

http://www.bredavandaag.n ... asielzoekerscentrum-breda
Vraag blijft,why is the rum gone?
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:01:

[...]

Dat deze mensen tijdelijk beperkte privacy, geen zekerheid, geen perspectief en geen werk is buitengewoon vervelend, maar voor hoeveel mensen in de wereld geldt dat wel niet? Dat deze mensen dat wel graag willen, dat begrijp ik, maar om nou te zeggen dat ze iets tekort komen? Nee, ik vind dat nog steeds pertinente onzin. Bovendien is het natuurlijk onmogelijk om deze mensen direct bij binnenkomst te voorzien van absolute privacy, zekerheid, perspectief en een baan.

Zekerheid heeft overigens bijna niemand meer met de voortschrijdende flexibilisering van de samenleving.jij stelde dat ze in de watten werden gelegd, dat is gewoon niet waar. het is raar om te zeggen dat asielzoekers niet moeten zeuren omdat het elders in de wereld nog slechter is. en tegelijkertijd zeggen dat nederlanders wel mogen zeuren en dat dan de situatie elders in de wereld niet maatgevend is.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:03:

[...]

Dat klopt. En dat vind ik nog steeds, als ik zie hoe zij hun primaire levensbehoeften in de schoot geworpen krijgen.die primaire levensbehoeften moeten anderen in nederland ontberen? Dus bed, bad, brood?
http://nos.nl/artikel/2061663-bewoners- ... tegen.html

Bewoners van Oranje hebben de weg naar het asielzoekerscentrum geblokkeerd. Twee bussen met asielzoekers die op weg waren naar het Drentse dorp zijn daarom omgekeerd, schrijft RTV Drenthe. De 300 tot 400 vluchtelingen maken deel uit van de 700 extra asielzoekers die worden ondergebracht in een vakantiepark in het Drentse dorp, waar al 700 mensen verblijven.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 21:52:

aan de andere kant: er is sprake van een noodsituatie en daar staan huisjes leeg.In noodsituaties zouden alle gemaakte afspraken moeten vervallen?

Heb je het artikel wel gelezen? De burgemeester heeft dit, als ik het artikel mag geloven, helemaal niet bedacht.Klopt, maar blijkbaar doet hij wel "beloften" die hij niet na kan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven