Werk & Studie alle pijlers

Dierenarts assistent, BBL.

07-10-2015 17:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ooit stage gelopen bij een dierenarts. Ze waren heel erg tevreden.

Ben een hele andere richting op gegaan. Uiteindelijk gestopt met school omdat ik wel lang genoeg op school gezeten had. Heel stom achteraf!

Daarna is het er eigenlijk nooit meer van gekomen. Mijn partner was het er mee eens. Als je de kans krijgt terug naar school.

Eind vorige week gesolliciteerd. Gister op gesprek en werd vanmiddag gebeld. Of ik maandag kan beginnen!!!

Word nu toch wel een beetje zenuwachtig. Mensen die tips hebben? Wat kan ik het beste aan? Ze lopen daar in eigen kleding onder hun bedrijfskledig die open gedragen word.

Meer tips? Of dingen die af te raden zijn.
In elk geval gefeliciteerd! Spannend!

Veel tips heb ik niet, zou in elk geval schoenen aan doen waar je goed lang op kunt staan, maar dat had je misschien zelf ook al bedacht :-)
Toch een goede reden om de ecco's die ik vorig jaat kerst van mijn moeder haf gekregen te gaan dragen.
Wat leuk, gefeliciteerd! Kun je er blijven wanneer je je diploma hebt?
Wat leuk! Ik dacht meteen aan praktische dingetjes: korte nagels, geen/weinig sieraden etc. Dat is ook wel zo hygienisch.

Gefeliciteerd en succes!
quote:minnimouse schreef op 07 oktober 2015 @ 17:42:

Wat leuk, gefeliciteerd! Kun je er blijven wanneer je je diploma hebt?

Dat kan. Mits ik dan nog een thuisscholing er bij doe. Wil dat bij de opleiding meepakken.

Partner vroeg zo wat ben je dan?

Assistent plus of halve dierenarts?

Hij kan ook zo heerlijk op de feiten vooruit lopen. Stel ik haal dat allemaal versneld, wat mogelijk is. Dan doe e het in 2 jaar. Als ik dan nog 3 jaar doorleer ben ik dierenarts. Vriend vind dat ik maar even 5 jaar moet knallen op school. Kan hij met vervroegd pensioen.
quote:Bortma schreef op 07 oktober 2015 @ 18:15:

[...]

Dat kan. Mits ik dan nog een thuisscholing er bij doe. Wil dat bij de opleiding meepakken.

Hij kan ook zo heerlijk op de feiten vooruit lopen. Stel ik haal dat allemaal versneld, wat mogelijk is. Dan doe e het in 2 jaar. Als ik dan nog 3 jaar doorleer ben ik dierenarts. Vriend vind dat ik maar even 5 jaar moet knallen op school. Kan hij met vervroegd pensioen.

Dat klinkt interessant! Maar dan heb je zeker al de nodige diploma's?

Wat is de BBL die je gaat doen? Paraveterinair?
Inderdaad wat froggy zegt: korte nagels, geen sieraden, haren op een staart, goede schoenen, normale spijkerbroek en simpel shirt.

Ben zelf ook paraveterinair. Maar zie staan dat jij denkt dat je dan na drie jaar al dierenarts bent? Weet niet wat je voor vooropleiding hebt gedaan maar diergeneeskunde duurt iets langer ;)

[...]

Volgens mij kan een dierenartsassistente nooit dierenarts worden. Tenzij je eerst VWO hebt gedaan en de volledige opleiding volgt. Hoe oud ben je? Diergeneeskunde word je ouder dan 28 jaar ook niet meer toegelaten.

Maar dat terzijde: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

[...]

Dierenartsassistente is een MBO4 opleiding.

Diergeneeskunde (om dierenarts te worden) is een WO opleiding. Je kunt toch niet zomaar van MBO4 naar een WO studie hoppen?

Je moet óf een VWO diploma hebben of een HBO diploma én je moet toegelaten worden, voor diergeneeskunde geldt een loting.
Oh ik heb wel tip: als assistente/paraveterinair niet op de stoel van de dierenarts gaan zitten als een klant belt oid. Kun je alleen maar de mist mee ingaan.
quote:pollen schreef op 07 oktober 2015 @ 19:41:

Oh ik heb wel tip: als assistente/paraveterinair niet op de stoel van de dierenarts gaan zitten als een klant belt oid.Letterlijk? Of figuurlijk?
quote:FroggyP schreef op 07 oktober 2015 @ 20:07:

[...]

Letterlijk? Of figuurlijk? In de spreekkamers van de praktijk van mijn dieren staat geen stoel..;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven