Mode & Beauty alle pijlers

Kleding maat

07-10-2015 16:17 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het nou eigenlijk met kleding maten.

Ik varieer van 38 tm 44 en niet omdat mijn gewicht aan het jojoën is.

Krijg net mijn bestelling van Wehkamp binnen had maat 42 besteld ( ga er eigenlijk altijd vanuit dat dat mijn maat is) maar het was zeker 2 maten te groot.

Waarom maken ze daar niet gewoon een standaard in, wel zo makkelijk.....

Hoe zit het nou eigenlijk met de echte maatvoering daar moet toch een origineel tabel van zijn?

.
Ik vind Vanilia trouwens wel fijn voor rondingen. Daar vallen mijn heupen en taille allebei in maat 38 kwam ik achter (en zo slank ben ik toch niet qua bil ).
quote:lux. schreef op 07 oktober 2015 @ 17:31:

[...]

Met die maten ben je toch niet echt te dik? Hooguit wat mollig.Ik ben vrij klein en ik ben niet heel dik maar wel heel zwaar, gek genoeg . Dus bmi-technisch heb ik stevig overgewicht, maar als mensen mij zien, denken ze altijd dat het wel meevalt
Raar dat jullie dat hebben en ik niet. Ik heb vrijwel altijd 36 of S. Heel soms nog een maatje kleiner, maar 36/S is eigenlijk altijd goed, boven en onder.
quote:lionlily schreef op 07 oktober 2015 @ 17:44:

[...]

Ik ben vrij klein en ik ben niet heel dik maar wel heel zwaar, gek genoeg . Dus bmi-technisch heb ik stevig overgewicht, maar als mensen mij zien, denken ze altijd dat het wel meevalt Sorry dat ik het zeg, maar misschien is het beleefdheid dat ze dat zeggen? Ik zeg dat ook wel eens tegen iemand om beleefd/aardig te zijn...
quote:pamelacourson schreef op 07 oktober 2015 @ 17:49:

[...]

Sorry dat ik het zeg, maar misschien is het beleefdheid dat ze dat zeggen? Ik zeg dat ook wel eens tegen iemand om beleefd/aardig te zijn...Wie weet, lief van ze
Om die reden bestel ik dus zelden kleding online tenzij ik weet hoe de maten vallen van dat merk. Heb op het moment maat 44 maar heb ook een wat oversized trui die ik express al wat kleiner had gekocht maar ik verzuip nog steeds in een maat M en het lijkt wel een jurk. Ach die trui was toch bedoeld als bank hang trui.

En ik baal ook van de belabberde pasvormen soms. Zag laatst een hele leuke blouse van de Zara, zat goed op de heupen en schouders maar mijn borsten pasten er niet in. En dan zit het weer goed op de heupen maar bij de schouders en borsten te wijd. En bij broeken is het helemaal een drama.. Dan zit ie bij m'n benen goed maar bij mijn taille veel te wijd of juist andersom...

Bij C&A is het idd een drama.. Ik heb daar soms zowel een M als een 44 of soms zelfs 46 of dat een XL niet past. Dat er tussen gewoon en clockhouse iets verschil zit okee maar die M en 44/46 zijn allebei van de gewone collectie.
quote:lionlily schreef op 07 oktober 2015 @ 17:44:

[...]

Ik ben vrij klein en ik ben niet heel dik maar wel heel zwaar, gek genoeg . Dus bmi-technisch heb ik stevig overgewicht, maar als mensen mij zien, denken ze altijd dat het wel meevalt

Hm ja misschien als je erg klein bent idd. Maar met een taille van 38-40 picture ik je niet als obees. Vind een bmi onder de 30 nooit zo heel schokkend eigenlijk en ook niet echt 'dik'. Meer beetje te stevig, mag wel wat af, maar had idd vanuit wachten begrepen dat jij behoorlijk overgewicht had, dus stelde me daar niet zo'n slanke taille bij voor.

Dat is totaal niet aanvallend bedoeld trouwens, ik heb gewoon geen beeld van een taille maat 38 bij iemand met stevig overgewicht. Misschien valt je overgewicht gewoon wel mee Al zal je taille nu wel wat uitgedijd zijn Hoeveel weken ben je inmiddels?
quote:lux. schreef op 07 oktober 2015 @ 17:37:

[...]

Globaal gezien is het bij de meeste maten die ik koop ongeveer zo

38:

Borst 86-90

Taille 70-74 --> taille is 73

Heupen 94-98

40

Borst 90-94

Taille 74-78

Heupen 98-102 --> heupen zijn 101

46

Borst 102-106 --> borst is 103

Taille 86-90

Heupen 110-114

Maar ik meet me gewoon elke keer opnieuw.

Heugelijk zeg ik heb maat 40 volgens jou tabel, net gemeten.

Nou ja 1 cm vals gespeeld in de taille ik heb 79 cm.
quote:lux. schreef op 07 oktober 2015 @ 17:56:

[...]

Hm ja misschien als je erg klein bent idd. Maar met een taille van 38-40 picture ik je niet als obees. Vind een bmi onder de 30 nooit zo heel schokkend eigenlijk en ook niet echt 'dik'. Meer beetje te stevig, mag wel wat af, maar had idd vanuit wachten begrepen dat jij behoorlijk overgewicht had, dus stelde me daar niet zo'n slanke taille bij voor.

Dat is totaal niet aanvallend bedoeld trouwens, ik heb gewoon geen beeld van een taille maat 38 bij iemand met stevig overgewicht. Al zal je taille nu wel wat uitgedijd zijn Hoeveel weken ben je inmiddels?

Haha, dat valt eerlijk gezegd nog mee, die taille, ik ben bijna 33 weken en kan mijn eigen kleding nog aan, er zit alleen een grote buik vooraan

Ik weet ook niet hoe dat werkt, maar van bijvoorbeeld stretchstof kan ik (nog steeds, zelfs zwanger dus) gewoon M/L aan en dat zit echt niet te strak (schijnt niet door, zit niet strak, voelt niet vervelend). Ik heb al mijn gewicht volgens mij in mijn billen, benen en bovenlijf (grooooooote borsten en breeeede schouders) zitten ofzo. Wel wat spek op de buik, maar niet heel dramatisch. En ik was als kind erg slank maar wel heel zwaar.

Toen ik maat 36 had, woog ik ook al 75/80 kilo, dus blijkbaar ben ik gewoon een zwaar type
quote:lux. schreef op 07 oktober 2015 @ 17:37:

[...]

Globaal gezien is het bij de meeste maten die ik koop ongeveer zo

38:

Borst 86-90

Taille 70-74 --> taille is 73

Heupen 94-98

40

Borst 90-94

Taille 74-78

Heupen 98-102 --> heupen zijn 101

46

Borst 102-106 --> borst is 103

Taille 86-90

Heupen 110-114

Maar ik meet me gewoon elke keer opnieuw.

Als ik hier naar kijk wordt het nooit wat met mij! Taile 69cm, borsten 92, heupen 104

Ik heb altijd problemen met broeken, nu heb ik dus vooral veel jurken.

Maar ik kan me er echt enorm boos om maken als ik een broek nodig die ook echt goed zit en die nergens kan vinden.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
quote:sweetmadness schreef op 07 oktober 2015 @ 18:01:

[...]

Als ik hier naar kijk wordt het nooit wat met mij! Taile 69cm, borsten 92, heupen 104

Maar ik kan me er echt enorm boos om maken als ik een broek nodig die ook echt goed zit en die nergens kan vinden.Dan heb jij echt een wespentaille, een prachtig figuur voor strakke jurken...kan ik jaloers op zijn.
quote:sweetmadness schreef op 07 oktober 2015 @ 18:01:

[...]

Maar ik kan me er echt enorm boos om maken als ik een broek nodig die ook echt goed zit en die nergens kan vinden.Heb je de shaping jeans van H&M al geprobeerd? Mijn verschil tussen taille en heup is vergelijkbaar met die van jou. En die jeans pas ik
quote:lionlily schreef op 07 oktober 2015 @ 18:00:

[...]

Haha, dat valt eerlijk gezegd nog mee, die taille, ik ben bijna 33 weken en kan mijn eigen kleding nog aan, er zit alleen een grote buik vooraan

Ik weet ook niet hoe dat werkt, maar van bijvoorbeeld stretchstof kan ik (nog steeds, zelfs zwanger dus) gewoon M/L aan en dat zit echt niet te strak (schijnt niet door, zit niet strak, voelt niet vervelend). Ik heb al mijn gewicht volgens mij in mijn billen, benen en bovenlijf (grooooooote borsten en breeeede schouders) zitten ofzo. Wel wat spek op de buik, maar niet heel dramatisch. En ik was als kind erg slank maar wel heel zwaar.

Toen ik maat 36 had, woog ik ook al 75/80 kilo, dus blijkbaar ben ik gewoon een zwaar type

Oh wow nee ik zou iemand met maat 36 nooit op 75-80 kilo schatten. Mazzel mee dan!

En verder met je zwangerschap? Gaat alles goed?
@ Roze-bank: Nee die ken ik niet. Zal eens kijken of ze die hier ook hebben!

@mafalda dankje :-) ben er hardstikke blij mee hoor, alleen niet als ik een broek moet kopen
The best way to get along with people is to expect them not to like you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven