Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@ skawa, gyn heeft niet vermeld hoe groot het eitje was, gewoon dat het tijd was om een eisprong op te wekken...

Ja ik prik ze zelf, gisteren bij mezelf gedaan, geen probleem, je voelt er niets van...
Mmm elmo je kunt voor de zekerheid een clear blue doen met zo digitaal schermpje maar die zijn 15 euro. Anders zou ik toch echt voor t weekend ff met het ziekenhuis bellen misschien kunnen ze vandaag even bloedprikken dan heb je morgen de uitslag :(
@myque Je mag jezelf ook best af en toe wel zielig vinden hoor! Ik denk dat je dat ook af en toe even nodig hebt, als je daarna dan maar zoals je vertelt de knop omzet, even relativeert en de draad weer oppakt. Mijn beste vriendin zei laatst dat ze het niet eerlijk vond voor me (heb de laatste jaren veel meegemaakt, nu dit ook nog erbij), maar ik vraag me dan af voor wie het wel eerlijk is. Want ik zou niet weten wie ik dit wel zou gunnen...

@Skawa Ik vind NOD ook gek. Misschien TD (testdatum) of inderdaad gewoon een datum onder bijzonderheden? Vind je het niet vervelend dat je steeds alle wijzigingen moet bijhouden (had je dit topic maar niet moeten beginnen haha)? Trouwens, in het rijtje NOD staat voor mij ook 'klussen' en 'wondertje', maar iedereen moet lekker zelf weten hoe ze iets willen omschrijven. Ik ben meer het nuchtere 'doe maar gewoon'-type, die het beestje graag bij z'n naam noemt.

@missye Ja, ronde 8 is ook wel even slikken, dat snap ik en zoals ik zeg tegen Myque, dat moet ook kunnen. Wanneer ben je met de anticonceptie gestopt/zijn jullie ervoor gegaan? Ik denk nu steeds dat ik in ieder geval vroeg bij de gyn terecht ben gekomen; wij zijn nu pas 10 maanden 'bezig' en in de eerste periode (voor clomid) had ik nauwelijks/geen eisprong/cyclus, dus ben ik er nog niet zo mee bezig geweest. Wanneer ik 8 rondes een eisprong krijg en het nog niet lukt, denk ik dat ik het ook moeilijker ga vinden om positief te blijven, maar alsnog is er nog heel veel mogelijk in MMM-land

Wat jij zegt met wachtwoord delen om de tabel te bewerken kan alleen als je een nieuw topic aanmaakt, met een algemeen e-mailadres en inlognaam. Anders moet Skawa haar persoonlijke inloggegevens erin zetten en daar zit ze hoogstwaarschijnlijk niet op te wachten. Ik denk wel dat het makkelijk zou zijn om zo'n constructie te hebben (voor Skawa en voor het up to date houden), maar dan moeten we dus wel over naar een nieuw topic.

@famke Ik reageer ook niet overal op als er heel veel geschreven is hoor, kan ook niet. Nu heb ik tijd op werk om er lekker voro te gaan zitten, maar er zijn ook dagen dat ik alleen mobiel meelees - reageren op alles is dan niet mogelijk hoor!

@duna Snap wel dat testen ook onzekerheid blijft geven, of misschien zelfs nog wel meer. Krampjes zeggen volgens mij niet per se iets, ik blijf voor je duimen! Dat checken herken ik van de primolut (maar dan wilde ik graag ongesteld worden), dan lijkt het alsof je er iets aan kunt doen ofzo (want dat is voor mij het allerergste: dat ik zo machteloos ben hierin).

@elmo Wat rot zeg! Ik zou het ziekenhuis even bellen: met clomid zou je na 35 dagen ongesteld moeten zijn of een positieve test in handen moeten hebben. Kans is dus dat je toch geen eisprong hebt gehad. Op dag 36 zou elke test wel positief moeten zijn als je zwanger bent, omdat het hcg dan echt hoog genoeg zou moeten zijn, dus een andere test is waarschijnlijk zonde van het geld. In het ziekenhuis kunnen ze nog je bloed testen en als daar niks uitkomt een kuurtje geven om menstruatie op te wekken (en daarna hogere dosis).

@jc Je merkt echt dat het bij jou anders gaat eh? Je wordt voor mijn gevoel veel minder betrokken bij je eigen behandeling. Bij mij leggen ze altijd heel veel uit en vertellen ze altijd hoe dik het baarmoederslijm is en hoe groot het grootste eitje, zelfs als die niks voorstelt. Misschien fijn voor jezelf voor de volgende keer om wat vragen op te schrijven adhv wat je hier leest of op internet kunt vinden, zodat je wat meer info krijgt? Als jij het prima vindt zo, kan dat natuurlijk ook, maar ik zou het heel frustrerend vinden op deze manier.

Hier morgen de echo; ik heb wel het gevoel dat de hogere dosis clomid dit keer iets gedaan heeft, aangezien ik veel meer afscheiding heb dan normaal (sorry voor de details ). Ik heb nog niet echt vruchtbaar slijm gezien volgens mij, maar er gebeurt wel overduidelijk iets. Ik ben benieuwd of dat ook klopt of dat het gewoon mijn fantasie of een bijwerking van de clomid is. Ik zou stiekem ook wel een beetje teleurgesteld en moedeloos worden als het nu niks doet. Ik heb het gevoel dat er bij 50 of 100mg bij praktisch iedereen wel een keer IETS gebeurt, dus als dat bij mij niet het geval is, betwijfel ik of 150mg wel wat gaat doen (misschien reageer ik gewoon niet op clomid). Maar goed, ik zal niet op de feiten vooruit lopen, ik hoop gewoon dat er morgen minimaal 1 eitje goed aan het groeien is (bij voorkeur 2... meer kans)!

Ik las trouwens op een ander forum iemand die bij 2 eitjes die op springen stonden ervoor koos om de poging "af te breken", omdat ze niet het risico wilde lopen op een tweeling. Ikzelf zou er bij 2 eitjes gewoon voor gaan, bij 3 alleen in overleg met de arts (want op een drieling zit ik nou niet te wachten). Als er bv. 2 goed zijn en 1 redelijke, kan ik me voorstellen dat we het in overleg wel zouden doen, maar bij 3 van 20+mm waarschijnlijk niet. Ik zou liever gewoon 1 kindje krijgen en geen voorkeur hebben voor een tweeling, vanwege het feit dat ik denk dat het heel zwaar is en je ook veel meer kans hebt op complicaties, maar mochten het er twee zijn, zijn ze van harte welkom. Hoe denken jullie daarover? En is er bij jullie een beleid vanaf hoeveel eitjes (van een bepaalde grootte) jullie niet mogen proberen? En zou je dat dan ook echt niet doen of stiekem toch een poging wagen?
Jeetje, ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik de poging zou 'af breken' als er 2 goede eitjes zijn. Een tweeling lijkt me niet ideaal maar zo'n kans zou ik toch niet willen laten liggen. 3 eitjes zou bij mij weer een heel ander verhaal worden. Een drieling lijkt me eigenlijk bijna niet te doen en brengt tijdens de zwangerschap natuurlijk de nodige risico's met zich mee. Misschien zou ik wel doorgaan als dat derde eitje redelijk klein is en maar een kleine kans heeft om te springen. Hangt er denk ik ook vanaf wat de gynaecoloog aanraad.
Idd dan moeten we over naar een nieuw topic!

Ik heb morgen ook echo korfje dus misschien lopen we straks ongeveer gelijk op het wachtbankje:)

Ik zal een wachtbankje toevoegen aan de tabel. Korfje als deze dosis clomid het niet doet is er altijd een kans dat 150 het wel doet. Elke vrouw die naar 150 gaat komt daar omdat 100 niet werkt en van die vrouwen word een gedeelte ook nog zwanger! En anders ga je met mij mee doen gezellig prikken. Sorry probeer het maar een beetje positief te brengen.

Ik wil eigenlijk echt geen tweeling want ik denk dat dat heel zwaar word. Bovendien ben ik dan in 1 keer klaar en dat lijkt me echt niet leuk. Liever twee keer genieten van elke levensfase als het uberhaupt lukt om twee kindjes te krijgen. Eerst maar zien of een lukt. Ik zou het echter wel proberen als ik twee eitjes heb! Ik zou die kans niet willen laten liggen. En twee eitjes betekend niet dat ze ook allebei innestelen. Ik zou het met drie dominante follikels wel anders vinden dan zou ik echt wel benauwd zijn voor een drieling. Als het een tweeling word is het zwaarder maar zou ik gewoon heel erg blij mee zijn een drieling lijkt me niet te doen.

Ik lag gisteren avond in bed de hele tijd te denken aan het lege kamertje naast ons en hoe het zou voelen als daar een kleine mooie baby lag te slapen. Dat je dan op weg naar bed nog even om het hoekje kunt spieken en kijken hoe hij / zij slaapt. #verlangen is zo groot:(

Ik vind het prima als iemand een nieuw account aan wil maken zodat iedereen de tabel zelf bij kan houden, vind het ook prima om het nog even te blijven doen zo hoor. Ik hou altijd wel van administratieve klusjes.
Dat is echt frustrerend elmo! Ik zou ook gewoon even het ziekenhuis bellen.

@korfje: Spannend! Succes morgen! Ik zou ook zeker gewoon klussen bij 2 eitjes. Bij 3 hebben wij het niet gedaan. Voelde wel als een enorm gemiste kans, maar ik zag een drieling toch echt niet zitten. Ze zeiden bij ons ook echt dat het niet mocht vanwege alle mogelijke complicaties...

@ Skawa: Voor jou ook succes morgen! Hoop dat er wat meer te zien is! Wat mij betreft gewoon in deze tabel aanpassen als jij het echt niet erg vindt om onze administratie-topper te worden

@hier: Vanmiddag eerste druppel bruinverlies gehad... Lijkt me niet dat het een innesteling is op dag 15, toch? Dus ga wel balen als dit doorzet. Had het eigenlijk pas zaterdag verwacht.

Bedacht me net dat ik geen clomid meer in huis heb en zit natuurlijk net voor het weekend. Morgen moet ik tot half 7 werken dus geen tijd om naar de apotheek te gaan. heb vriendlief gestuurd (maar die heeft geen herhaalrecept bij en om half 5 sluit de fertiliteitspoli, dus is er geen nieuw recept te halen) Hoop dat hij het mee krijgt en anders heb ik een probleem want dan kan ik het pas maandag middag ophalen en als ik nu ongesteld wordt is dat dus dag 5... Stom dat ik daar niet eerder over nagedacht heb...

Net ook nog ruzie gehad met onze vorige huisbaas, dus mijn dag is weer top :(
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@duna Nog even snel bellen met het zkh of ze herhaalrecept naar apotheek willen faxen? Ik moet mijn medicijnen trouwens bij de zkh-apotheek halen en die is in het weekend gewoon open
@duna, irritant he, dat gereken en gepuzzel met dat soort dingen! Ik heb maar vast 2 doosjes gehaald en nog recept op zak voor nog 2 doosjes. Laten we hopen dat ze snel de container in kunnen!

@skawa, ik denk er maar niet teveel aan.. Wil ook wel wat gaan klussen in de kamer waar een babytje zou komen. Maar ik wil me niet verheugen als ik nog niet zwanger ben.. Ook krijgen we dan natuurlijk vragen en daar heb ik ook geen zin in.

Een drieling zou ik ook niet willen! Ik gok dat ik gewoon elke keer 1 eitje krijg, dus weinig kans op een tweeling. Maar denk ook niet dat ik het daarom zou laten.

@korfje, ik ben in mei 2014 gestopt met de pil. Daarna geen eisprong gehad tot ik in april de tweede ronde clomid gebruikte. Op zich natuurlijk nog niet zoveel kansen gehad. Zijn genoeg vrouwen die ook pas na 12 maanden zwanger zijn. Ik ben ook wat nerveus voor de uitslag van de baarmoederfoto denk ik. Gaan m'n gedachten ook alle kanten op! Gelukkig erg drukke dag gehad vandaag en weinig aan kunnen denken!
Het was wat stressen, maar het is uiteindelijk gelukt Apotheek had gelukkig nog een herhaalrecept in het dossier staan en vriendlief was op tijd weer terug op zijn werk Volgende keer moet het weer met uitgeprint recept.

Heb een nieuwe ronde in huis en ben officieel ongesteld geworden.... Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar denken dan....

Ben heel benieuwd naar je uitslag morgen missy_ecco!!
@skawa: morgen succes op echo! En @missyecco laat ons weten wat de uitslag is.

Ik had de eerste ronde clomid twee dominante eitjes. Ik vond het juist extra spannend voor mijn gevoel twee kansen in 1x. Ik zou inderdaad bij drie hetzelfde redeneren als al eerder is gezegd. Drie grotere, waarvan twee beduidend dominanter, dat vind ik een bespreekgeval. Ik zit niet op een drieling te wachten, maar een tweeling zou ik wel leuk vinden. Vriendin van mij heeft ook een tweeling. Is heel zwaar, maar ze zijn zo leuk met zijn tweeën aan het spelen, praten en zingen.
Ga ik doen!

Een tweeling heeft voor en nadelen he! Lijkt me qua zwangerschap ook best zwaar!

Wij zijn heel actief in ieder geval aan het proberen 1 eitje te bevruchten ;)
Ik zit weer in de wachtkamer...

Missye, hoe laat is jouw belafspraak voor de uitslag van de baarmoederfoto? Heel veel succes in ieder geval, komt vast goed

Duna, fijn dat het gelukt is. Wel balen dat je menstruatie nu echt heeft doorgezet, maar tegelijk wel beter dan een beetje half-half en onzekerheid waar je aan toe bent. Succes weer deze nieuwe ronde!
Jeeeeeeeeeeeejjjjjj ik heb een eitje van 17 mm! Mag vanavond pregnyl zetten en dan springt hij tussen de 36 en de 40 uur later. Dit weten ze heel precies zei ze door onderzoeken voor IVF. Dus ik ben helemaal hyper. Weer een kans! De derde echte kans. Ik heb gelijk mijn vriend geappt omdat het dit weekend dus feest in bed word hahaha. Ben er helemaal hyper van dus ga zo maar even lekker paardrijden. Ken mezelf kan nu de komende 2,5 week zo hyper blijven tot ik mag testen of ongesteld word. Er is trouwens echt maar 1 eitje de rest is allemaal onder de 5 mm.

Duna wat een k-nieuws:( Ik had het je zo gegund. Gelukkig heeft je vriend de Clomid mee gekregen. Wij kunnen dat ook alleen in het ziekenhuis halen daarom krijg je altijd ruim voldoende mee. Heb nog twee doosjes liggen maar ja gebruik ze nu niet meer.

Korfje benieuwd wat jou echo aangaf!
En elmo is er al iets gebeurt? Al gebeld met het ziekenhuis? Ben erg benieuwd dit is zo een rot situatie voor je:(
Sluit mij aan bij bovenstaande post!

@skawa: wat goed nieuws!! Heel fijn!

Nou lekker genieten dit weekend
Skawa!!! Yes! Heel veel succes dit weekend. Ik hoop het zo voor je!

Elmo Wat een ellendige toestand zo... Ik hoop op snelle duidelijkheid!

Duna Jammer, maar ergens wel fijn dat je van de onzekerheid af bent. Op naar een succesvolle nieuwe ronde! En wat fijn dat je vriend de Clomid zo mee kreeg. Ook hier alleen met recept van poli en in de ziekenhuisapotheek. Heb al eens op stel en sprong alles moeten laten vallen op het werk om de Clomid op te halen voor de weekendsluiting. Niet fijn!

Missy E, ben ook benieuwd naar de uitslag.

Korfje, gezellig! Zullen we deze ronde dan maar eens een doorstromer worden van wachtbankje naar 'maand-topic'? ;)

Therealarya, ik denk dat als we voor het eerst zwanger wilden worden, we de gok op een tweeling wel hadden genomen. Nu, met een drukke peuter in huis, zou ik niet willens en wetens de kans wagen. Vriend is veel van huis en ik denk dat een tweeling (of drieling, want ik heb ronde 2 ook af moeten breken vanwege 3 dominante follikels) echt teveel zou zijn! Zelfs als zoon bij de geboort al (bijna) 4 is en naar school gaat ;)

Hier op 6DPO. Heb aan de hand van Skawa's info even zitten rekenen en mijn ovulatie is op zaterdagmorgen geweest tussen 4 en 9 in de ochtend. Kan wel kloppen, want terwijl we aan het wachten waren voelde ik steekjes in mijn linkerlies. Verder op het moment doodop, heb het gevoel dat ik 36 uur kan slapen in een dag. Maar dat zal ook wel komen door combinatie Pregnyl, progesteron en een ziek kind de afgelopen week... Blij dat het bijna weekend is!
@skawa Yessss!!!! Wat fijn! Veel plezier dit weekend

Hier ook een goed ei: 16mm, dus we gaan vrij gelijk op, Skawa (alleen bij mij dus geen pregnyl). Verwachting is dat hij zondag of maandag springt, dus ook wij gaan een liefdevol weekend tegemoet. Verdet nog wat kleinere eitjes (1 van 9 en 1 van 12 als ik het goed begrepen heb), maar die zullen waarschijnlijk niet meespreken.

Woensdagochtend terug om te kijken of hij daadwerkelijk gesprongen is en dan een afspraak om bloed te prikken om m'n hormoonwaardes in de gaten te houden.

Spannend vind ik het allemaal hoor: de eerste echte kans! Ben benieuwd. Woensdag weet ik dus ongeveer m'n testdatum en tot/vanaf wanneer ik hyper en overdreven oplettend op alle kwaaltjes mag gaan zijn haha!
Allemaal springende eitjes dit weekend! Ik doe ook gezellig mee!

Ik word na 15 uur gebeld!! Spannend!!
@Skawa: Gefeliciteerd!! Eindelijk een eitje en gelukkig geen 5 weken hoeven spuiten! Veel succes en plezier dit weekend

@Elmo: Ik ben ook benieuwd hoe het er voor staat!

Echt fijn al die springende eitjes! Veel plezier ;)

Moest volgens het ziekenhuis vandaag als dag 1 beschouwen, dus 19 oktober nieuwe echo voor de follikelmeting. Is de laatste ronde dat ze meekijken als het gewoon goed gaat (zonder overproductie). Ben benieuwd
Idd super al die springende eitjes! Ik duim alvast!

Gisteren voor 2e echo geweest (dag 13) en 2 eitjes van 10mm en voor de rest veel kleintjes. Is natuurlek nog niet groot genoeg... Maandag terug! Gynaecoloog zei ook dat eitje dit weekend kon springen. Je weet maar nooit.. Wil toch heeeeel graag deze of volgende cyclus zwanger worden, altijd een verjaardagsfeestje in de zomer :hihi:!
Ben blij te lezen dat er voor de meeste positieve meldingen zijn. -> makes me happy!

Bij mij nog geen verandering.

Ik had gisteren een afspraak ben dus niet kunnen langsgaan bij mijn Gyn.

Ik wacht het weekend nog af en dan bel ik.

Ik heb al wel een paar dagen witverlies en een lastig lijf, maar daar stopt het dan
Elmo, pff dat je nog geduld hebt! Heb je nog veel hoop dat je toch zwanger bent?

Spannend missy-D! Maandag meer nieuws dus!

Ik ben net gebeld. Baarmoeder en doorgang naar m'n eileiders zijn goed! Ik heb wel een deukje in m'n baarmoeder maar dat is geen probleem. Dus kan gewoon doorgaan met clomid!

Ik heb ook even naar de sauna gevraagd en ik mag gewoon heen, maar na m'n ovulatie niet naar hele warme (boven 90 graden). Infrarood mag wel. Je moet voorkomen dat de temperatuur inwendig niet stijgt.
Haha, neen hoop heb ik niet meer.

Fijn dat je resultaat goed was, succes!
Fijn dat de uitslag goed was missye!

Niet realistisch natuurlijk, maar het zou wel hilarisch zijn als het bij alle 'springers' van dit weekend raak zou zijn. Kunnen we meteen een "uitgerekend in" topic beginnen haha.
Ik hoop toch wel dat iemand van ons weer eens écht goed nieuws heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven