Hoe warm is het bij jou?
maandag 5 oktober 2015 om 15:25
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hebben jullie de kachel alweer aanstaan, of wachten jullie daar nog even mee? En hoe hoog hebben jullie de verwarming meestal staan?
Hier blijft de verwarming zo lang mogelijk uit. Ik heb hem in de winter meestal op 18 staan, tenzij ik het echt koud heb, dan gaat hij tot max. 20.
Ik ben benieuwd!
Hier blijft de verwarming zo lang mogelijk uit. Ik heb hem in de winter meestal op 18 staan, tenzij ik het echt koud heb, dan gaat hij tot max. 20.
Ik ben benieuwd!
vrijdag 9 oktober 2015 om 20:13
vrijdag 9 oktober 2015 om 20:26
Hier al een week of 2 soms aan. Verschilt heel erg of de zon schijnt. Vanmorgen aangezet op 21, want het was 19 en ik had het fris. Maar nu is het hier 21,5 en heb hem al een hele tijd niet horen aanslaan. Zon stond ook de hele middag op de tuindeuren.
Zo lang mogelijk uitstellen doe ik niet. Ik vertik het om kou te gaan zitten lijden in mijn eigen huis. Heb net het hele dak vol gegooid met zonnepanelen, dus de stroom kost al niks meer. Dan stook ik gewoon lekker door hoor het geld moet ergens aan op
Zo lang mogelijk uitstellen doe ik niet. Ik vertik het om kou te gaan zitten lijden in mijn eigen huis. Heb net het hele dak vol gegooid met zonnepanelen, dus de stroom kost al niks meer. Dan stook ik gewoon lekker door hoor het geld moet ergens aan op
vrijdag 9 oktober 2015 om 22:32
19 graden nu en de verwarming staat uit. Normaal vind ik 19° te koud, maar ik lig nu op de bank onder een deken met een dikke trui aan. Ik heb de verwarming al wel een paar keer aangezet, meestal op 20 of 21° graden. In de winter heb ik het soms heel koud, dan gaat de verwarming op 23 1/2 graden. Maar ik probeer nu nog zuinig te doen. Ik heb net ook een lekker heet bad genomen, dus ben aardig opgewarmd.
vrijdag 9 oktober 2015 om 22:37
vrijdag 9 oktober 2015 om 22:46
Het is nu hier bij mij in de woonkamer 19 graden. Vind dit persoonlijk wel erg aangenaam. Heb de verwarming niet aangehad sinds maart dit jaar . En probeer het zolang mogelijk uit te stellen. Ben nogal zuinig met stoken. Heb sokken aan, joggingbroek en een sweater. Gewoon huiselijk. Verwarming gaat uiteraard wel aan als ik het te koud vind. Want ga geen kou lijden in huis als het niet nodig is.
vrijdag 9 oktober 2015 om 22:49
vrijdag 9 oktober 2015 om 23:47
quote:gismo72 schreef op 06 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Ik loop pas op slippers als het 25 + is. T shirt bij 22/23 graden denk ik. Bij inactief gedrag (lees, bankhangen voor de tv) is 's avonds 18/19 graden echt te fris. Overdag als ik actief ben, vind ik dat een prima temperatuur en zet ik de verwarming niet aan.
helemaal mee eens!
19 graden dan voel ik me vrij ongelukkig.. en al die mensen die zeggen: dan doe je nog een trui aan? dat vind ik qua gevoelstemperatuur toch niet hetzelfde + als ik het al koud heb warm ik er niet van op.. Verder ben ik altijd diep ongelukkig als ik op visite ga bij mensen die de kachel nooit aan hebben staan (en ik niet de tijd heb gehad om mijn eskimo outfit aan te doen )
[...]
Ik loop pas op slippers als het 25 + is. T shirt bij 22/23 graden denk ik. Bij inactief gedrag (lees, bankhangen voor de tv) is 's avonds 18/19 graden echt te fris. Overdag als ik actief ben, vind ik dat een prima temperatuur en zet ik de verwarming niet aan.
helemaal mee eens!
19 graden dan voel ik me vrij ongelukkig.. en al die mensen die zeggen: dan doe je nog een trui aan? dat vind ik qua gevoelstemperatuur toch niet hetzelfde + als ik het al koud heb warm ik er niet van op.. Verder ben ik altijd diep ongelukkig als ik op visite ga bij mensen die de kachel nooit aan hebben staan (en ik niet de tijd heb gehad om mijn eskimo outfit aan te doen )
zondag 11 oktober 2015 om 12:12
Hier is het vanmorgen na de allereerste nachtvorst van dit seizoen in huis wel 17 graden. En nee ik heb de kachel (verwarming) niet aan. Zou ook kunnen dat dat komt omdat de ketel het ineens niet meer deed en mijn wederhelft op het voetbalveld staat. Ik heb hem al een berichtje gestuurd om direct na de wedstrijd thuis te komen op straffe van een zeer chagrijnige vrouw. Ja, ik ben namelijk met mijn slaperige hoofd ook zo onder de douche gestapt zonder eerst het water te voelen.
Doe ik niet aan....
zondag 11 oktober 2015 om 12:52
quote:BAMmetjebamie schreef op 11 oktober 2015 @ 12:50:
Hier is het zonnescherm neer en de ramen en achterdeur open.
Zitten gewoon in tshirt en blote voeten op de bank.
En ja, we wonen gewoon in Nederland
Hier ook, maar van Vlaanderen
Schuifdeur open en 22 graden binnen. Ik hoop dat het nog lang zo zonnig blijft, dan moet de verwarming nooit op.
Hier ook, maar van Vlaanderen
Schuifdeur open en 22 graden binnen. Ik hoop dat het nog lang zo zonnig blijft, dan moet de verwarming nooit op.
zondag 11 oktober 2015 om 12:57
quote:BAMmetjebamie schreef op 11 oktober 2015 @ 12:50:
Hier is het ook weer lekker, ramen open, wasje buiten.
Geen idee hoe koud het vannacht was, dat is voor mij niet relevant, het gaat mij erom dat ik het nu als lekker ervaar
Straks stukje fietsen met het mooie weer
Hier is het ook weer lekker, ramen open, wasje buiten.
Geen idee hoe koud het vannacht was, dat is voor mij niet relevant, het gaat mij erom dat ik het nu als lekker ervaar
Straks stukje fietsen met het mooie weer
zondag 11 oktober 2015 om 13:26
zondag 11 oktober 2015 om 13:33
quote:LadyIn_Red schreef op 11 oktober 2015 @ 13:31:
[...]
Omgeving Rotterdam, woon op 6 hoog en de zon schijnt nu recht bij me naar binnen.
Heb ook zo het idee dat 's avonds mijn appartement lekker warm wordt gehouden door mijn buren.Hier ook een appartement met veel grote ramen op het zuiden. Hier is het 'savonds zelfs nog niet onder de 21 geweest. Mijn buren zijn ook geen echte stokers, hier komt het allemaal door de zon. Zalig...
[...]
Omgeving Rotterdam, woon op 6 hoog en de zon schijnt nu recht bij me naar binnen.
Heb ook zo het idee dat 's avonds mijn appartement lekker warm wordt gehouden door mijn buren.Hier ook een appartement met veel grote ramen op het zuiden. Hier is het 'savonds zelfs nog niet onder de 21 geweest. Mijn buren zijn ook geen echte stokers, hier komt het allemaal door de zon. Zalig...
zondag 11 oktober 2015 om 13:52
zondag 11 oktober 2015 om 14:02
In huis is het nu 22,5 graad. Zonnetje staat op de ramen.
Verwarming nog niet aan gehad, probeer het elk jaar wat uit te stellen. Ik ben nogal een koukleum en als het 19,5 graad is in huis zit ik te bibberen. Heb echter het idee dat dit voornamelijk tussen m'n oren zit
Dus eerst sokken, sloffen, trui en dekentje voordat verwarming aangaat.
Of wanneer vriend zegt dat het toch echt wel koud is
Verwarming nog niet aan gehad, probeer het elk jaar wat uit te stellen. Ik ben nogal een koukleum en als het 19,5 graad is in huis zit ik te bibberen. Heb echter het idee dat dit voornamelijk tussen m'n oren zit
Dus eerst sokken, sloffen, trui en dekentje voordat verwarming aangaat.
Of wanneer vriend zegt dat het toch echt wel koud is
dinsdag 13 oktober 2015 om 18:33
dinsdag 13 oktober 2015 om 19:07