babynamem halfbloedjes

12-10-2015 00:24 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!!

Ik ben 23 jaar en op dit moment 27weken zwanger en we krijgen een zoon.

Wij zijn opzoek na een leuke naam hebben jullie suggesties???

Ik ben nederlandse en vriend surinaams

We willen daarom niet een standaard Nederlandse naam,maar een naam met buitenlandse invloeden.

Alvast allemaal bedankt voor het meedenken.
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 02:25:

[...]

OMG vrouw!! Ik pies bijna in mijn broek van het lachen!

Leuk!

Maar origineel is het, dat kun je niet ontkennen!
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 02:21:

[...]

Wat orgineel, de namen van de kinderen van Anouk...

Zo mooi vind ik die kinderen anders niet.

Ze zullen ongetwijfeld heel lief zijn, maar mooi? Nee, niet echt.
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 02:24:

Ik ben zelf ook Surinaams en mijn vriend is Nederlands en onze dochter heeft gewoon een Nederlandse naam hoor.

Niemand spreekt haar naam verkeerd uit, ze hoeft haar naam nooit te spellen, en ze heeft met deze naam ook geen allochtone stempel.

Hier hetzelfde alleen is man Surinaams en ik NL.

De kinderen zien er trouwens ook nog blank, blauwogig en blond uit (lijken op mij)

Daar had geen exotische naam bij gepast ook.
Ab imo pectore
Ik ben zelf ook van gemengde afkomst en heb net als anderen een hekel aan de term "halfbloedjes". Alsof we maar half vol bloed zitten ofzo...
quote:emmylou schreef op 12 oktober 2015 @ 02:30:

[...]

Hier hetzelfde alleen is man Surinaams en ik NL.

De kinderen zien er trouwens ook nog blank, blauwogig en blond uit (lijken op mij)

Daar had geen exotische naam bij gepast ook.

Kan ook nog TO!

Dat je zoon op jou lijkt!

Heeft het kind dan pech?
Dat het kind eruit komt te zien als een mixje is nog maar af te wachten, ik had ook een compleet ander uiterlijk verwacht, maar mijn dochtertjes lijken ontzettend op mij.
Ab imo pectore
quote:Yodagirl schreef op 12 oktober 2015 @ 02:31:

Ik ben zelf ook van gemengde afkomst en heb net als anderen een hekel aan de term "halfbloedjes". Alsof we maar half vol bloed zitten ofzo...Mijn oudste dochter zei dan: "het lijkt wel alsof ze het over een paard hebben mam."
Nee, mijne is wel een exotische schoonheid geworden, haar kleur is mokka maar ze heeft rood/blond haar. Wel apart.

Maar inderdaad is het kind van mijn broer zo blank als maar zijn kan.
quote:zwanger23 schreef op 12 oktober 2015 @ 02:09:

Jij zegt dat ik het over een hond heb? ik zeg dat het een halfbloedje is een mooi mixje van Nederlands en Surinaams bloed, waar ik trots op ben en zoals alle mamas mijn zoontje word zwz een pracht kind . Het is sociaal media mensen droppen alles wat ze maar denken zonder er überhaupt over na te denkenIk hoop van harte, dat je niet echt nagedacht hebt over "halfbloedje een mooi mixje"!
quote:dubbeltje4 schreef op 12 oktober 2015 @ 02:38:

[...]

Ik hoop van harte, dat je niet echt nagedacht hebt over "halfbloedje een mooi mixje"!Ik vind het ook geen leuke benaming nee!
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 02:21:

[...]

Wat orgineel, de namen van de kinderen van Anouk...Sorry hoor, ik ging niet voor de originaliteitsprijs. Ik had, zoals in de post erboven aangekondigd, even de namen van de kinderen van Anouk opgezocht. Omdat ik die mooi vind.
Only dead fish go with the flow.
quote:sannennas schreef op 12 oktober 2015 @ 02:49:

[...]

Sorry hoor, ik ging niet voor de originaliteitsprijs. Ik had, zoals in de post erboven aangekondigd, even de namen van de kinderen van Anouk opgezocht. Omdat ik die mooi vind.De namen of de kinderen?
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 02:52:

[...]

De namen of de kinderen?

De namen. Dacht dat TO naar namen op zoek was.

Overigens vind ik het best mooie kindjes. Net als hun moeder. Niet modellenmooi, maar wel mooier dan gemiddeld.
Ze was op zoek naar originele namen met sranan invloed dacht ik??
Hoop dat je wat inspiratie hebt opgedaan to, staan er al wat namen op je lijstje?

geniet van je zwangerschap! En heerlijk om te lezen dat je al zo verliefd bent op dat knulletje:)
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 02:58:

Ze was op zoek naar originele namen met sranan invloed dacht ik??

TO schrijft letterlijk: een niet standaard Nederlandse naam, met buitenlandse invloeden.

Volgens mij voldeed het Anouk lijstje daaraan. Vanuit mij, standaard Nederlandse namen gewend, gezien. Als TO het niks vind, zoekt ze lekker verder toch?
Wat jij wil meid.
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 03:09:

Wat jij wil meid.Poe, gelukkig!
Hello,

Wij zijn zelf ook opzoek naar babynamen en heb al zoveel sites afgezocht. In het begin dachten we ook aan een niet Nederlandse, buitenlands beïnvloede naam (uiteindelijk gaan we nu voor een Hindoestaanse naam wat de zoektocht al weer wat makkelijker maakt).

Maar ik kwam veel sites tegen waar je op land of cultuur namen kan zien. Tenzij je op Nederland selecteert kom je de Nederlands namen daar niet tegen! zoals:

http://www.babycenter.in/baby-names-finder

http://babynames.net/all/latin

Misschien heb je zo al gezocht, maar delen kan nooit kwaad toch? En baby namen uitzoeken is ook zo leuk
Een hindoestaanse naam?? Die zijn vaak wel lastig in uitspraak.

Ik ken een hindoestaanse broer en zus en hun ouders wilden Nederlandse makkelijk uit te spreken namen voor hun kinderen.

Ze heten Hans en Mieke.
Ja klopt. Had zelf in het begin ook moeite met het uitspreken van namen van z'n neefje en nichtje. Maar het betekend veel voor hem en voor mij was de doopnaam belangrijk.

We zoeken ook wel namen die mooi bij elkaar passen, gulden middenweg is altijd te vinden!

Moet eerlijk toegeven dat ik de meisjesnamen vaak makkelijker vind, en het uitkiezen daarvan dan de jongensnamen..
anoniem_256967 wijzigde dit bericht op 12-10-2015 04:33
Reden: Typfout
% gewijzigd
Ik vind de namen van de kinderen van Anouk niet mooi. Er zit voor mij een sticker op. De mensen die ik ken met zulke namen zijn niet heel verschillend onderling. De ambitie spat er niet vanaf.

De Jeremihas en J'romes zijn andere namen dan Brian of Luuk.

Ik noem mijn kinderen ook geen Daan en Sophie. Ik snap goed de zoektocht naar een goede naam.Niet naar een unieke naam die verder niemand heeft. Want mijn kind is al uniek genoeg.

Ik heb een achternaam die ik moet spellen, vond ik vroeger niet leuk, nu is het eenmaal zo. Ik ben liever bijzonder om mezelf dan om mijn naam.

Als je Engelse namen zoekt zou ik de Amish namen achterwege laten.
quote:zwanger23 schreef op 12 oktober 2015 @ 00:55:

Oke bedankt,

Nee hoeft geen Surinaamse naam te zijn.

Maar we houden niet van die standaard namen,en we willen wat aparts. Ja het wordt een half bloedje een mooi mixje.

Ik ben er trots op!!! Snap je van de ",term"Dubbelbloed (Jetty Maturain)
quote:Yodagirl schreef op 12 oktober 2015 @ 02:31:

Ik ben zelf ook van gemengde afkomst en heb net als anderen een hekel aan de term "halfbloedjes". Alsof we maar half vol bloed zitten ofzo...Vroegah telde er maar 1 kant mee, vandaar.
Halfbloed? Mix? Pffff. Alsof je het over paarden hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven