babynamem halfbloedjes
maandag 12 oktober 2015 om 00:24
Hallo allemaal!!!
Ik ben 23 jaar en op dit moment 27weken zwanger en we krijgen een zoon.
Wij zijn opzoek na een leuke naam hebben jullie suggesties???
Ik ben nederlandse en vriend surinaams
We willen daarom niet een standaard Nederlandse naam,maar een naam met buitenlandse invloeden.
Alvast allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik ben 23 jaar en op dit moment 27weken zwanger en we krijgen een zoon.
Wij zijn opzoek na een leuke naam hebben jullie suggesties???
Ik ben nederlandse en vriend surinaams
We willen daarom niet een standaard Nederlandse naam,maar een naam met buitenlandse invloeden.
Alvast allemaal bedankt voor het meedenken.
maandag 12 oktober 2015 om 07:16
Bedenk dat er al lang onderzocht is dat als je je kind een "aparte"naam geeft dat solliciteren later moeilijker wordt. Een Jan of Kees wordt eerder uitgenodigd dan Leroy. Ik ben zelf ook een halfbloed en heb gewoon een Hollandse naam, niets mis mee, had het verschrikkelijk gevonden als mijn ouders me een naam hadden gegeven van de buitenlandse kant En wat is dat toch dat ouders een unieke naam willen? Gezellige namen, dat is leuk maar van die namen waar je je tong over breekt heeft iets aso.
maandag 12 oktober 2015 om 07:32
maandag 12 oktober 2015 om 07:54
Wij zijn zelf donker, en onze kinderen hebben normale namen. Simpelweg omdat ik mijn kinderen niet reeds met een achterstand voor hun toekomst op de wereld wil zetten. Er is een gezegde; 'What's in a name?'
Heel simpel, echt heel heel veel. En dat is wetenschappelijk bewezen. Een (voorbeeld van hierboven) Jermajesty, shurandy of Dylano heeft een veel kleinere kans op een goede carrier later dan kinderen met normalere niet huidskleur gebonden namen. Ze vallen bij de briefselectie vaak al af op hun naam.
Achterstandswijknaam, achterstandouders, achterstandkind et voila.....
Heel simpel, echt heel heel veel. En dat is wetenschappelijk bewezen. Een (voorbeeld van hierboven) Jermajesty, shurandy of Dylano heeft een veel kleinere kans op een goede carrier later dan kinderen met normalere niet huidskleur gebonden namen. Ze vallen bij de briefselectie vaak al af op hun naam.
Achterstandswijknaam, achterstandouders, achterstandkind et voila.....
maandag 12 oktober 2015 om 08:02
maandag 12 oktober 2015 om 08:06
Ik heb ook een hekel aan de term halfbloed. De namen van de kinderen van Anouk hebben vaak een overbodige "h", zoals Benjahmin enzo. Op zich wel mooie namen, als die h er maar niet in zat. Datzelfde vind ik van het eerder genoemde Jayson, een volkomen overbodige "y" zit daarin, want Jason spreek je precies hetzelfde uit.
Am Yisrael Chai!
maandag 12 oktober 2015 om 08:07
Halfbloed is toch een normale term en als je niet struikelt over kindje, waarom dan wel over halfbloedje? Ik weet ook niet waarom een Nederlands of Nederlands-Surinaams kind een Engelse naam moet hebben. Volledig Engelse naam of naam met internationale invloed is wel verschillend. Ik denk dan eerder aan Michiel - Michael - Michel - Miguel, dus een naam die in eigen land en in diverse buitenlanden direct herkend wordt.
maandag 12 oktober 2015 om 08:07
quote:evaq schreef op 12 oktober 2015 @ 07:49:
Friedrich
... en voordat iemand zegt "dat past niet!" ... ik ken een Surinamer met die naam ... volgens mij via zijn Hernhutters-achtergrond.ik ken zelfs een Surinaamse Adolf. Ook Hernhutter achtergrond.
Friedrich
... en voordat iemand zegt "dat past niet!" ... ik ken een Surinamer met die naam ... volgens mij via zijn Hernhutters-achtergrond.ik ken zelfs een Surinaamse Adolf. Ook Hernhutter achtergrond.
Am Yisrael Chai!
maandag 12 oktober 2015 om 08:14
quote:tantejo schreef op 12 oktober 2015 @ 07:33:
Als 'halfbloed' zijnde heb ik een onuitspreekbare naam die ik altijd moet spellen omdat de spelling anders is dan de uitspraak. En het zijn nog 10 (!) letters ook. Knettergek word ik ervan.
Echt, doe het je kind niet aan!
Ik heb, dankzij mijn man, een zeer eenvoudige achternaam, die je precies zo schrijft als je hem uitspreekt. En die moet ik ook elke keer weer spellen. Het zijn maar vier letters, maar je wilt niet weten hoe veel kerstkaarten we straks weer krijgen met een verkeerd geschreven naam.
Maar TO, ik zou gaan voor een wat meer internationale naam, zoals Levi, Benjamin, Keanu, Florian, Dean.
Niet dat ik dat nou zo´n geweldige namen vind, maar ik vond jongensnamen sowieso erg lastig. Het is maar goed dat wij een dochter hebben .
Als 'halfbloed' zijnde heb ik een onuitspreekbare naam die ik altijd moet spellen omdat de spelling anders is dan de uitspraak. En het zijn nog 10 (!) letters ook. Knettergek word ik ervan.
Echt, doe het je kind niet aan!
Ik heb, dankzij mijn man, een zeer eenvoudige achternaam, die je precies zo schrijft als je hem uitspreekt. En die moet ik ook elke keer weer spellen. Het zijn maar vier letters, maar je wilt niet weten hoe veel kerstkaarten we straks weer krijgen met een verkeerd geschreven naam.
Maar TO, ik zou gaan voor een wat meer internationale naam, zoals Levi, Benjamin, Keanu, Florian, Dean.
Niet dat ik dat nou zo´n geweldige namen vind, maar ik vond jongensnamen sowieso erg lastig. Het is maar goed dat wij een dochter hebben .
maandag 12 oktober 2015 om 08:16
De 'creatieve' namen hebben echt associaties. Een vrouwelijke Djanaynay werkt zelfs in mijn optiek toch echt in een black hair salon dn niet als advocate en een bij bijvoorbeeld een Churendy is het eerste wat in me opkomt; "waar hebben ze je NOU weer voor opgepakt?"
Hoe oneerlijk ook. Maar de wereld is niet eerlijk.
Hoe oneerlijk ook. Maar de wereld is niet eerlijk.
maandag 12 oktober 2015 om 08:43
quote:Geronimo12 schreef op 12 oktober 2015 @ 07:16:
Bedenk dat er al lang onderzocht is dat als je je kind een "aparte"naam geeft dat solliciteren later moeilijker wordt. Een Jan of Kees wordt eerder uitgenodigd dan Leroy. Ik ben zelf ook een halfbloed en heb gewoon een Hollandse naam, niets mis mee, had het verschrikkelijk gevonden als mijn ouders me een naam hadden gegeven van de buitenlandse kant En wat is dat toch dat ouders een unieke naam willen? Gezellige namen, dat is leuk maar van die namen waar je je tong over breekt heeft iets aso.Eigenlijk triest toch dat het zo (blijkbaar) werkt!
Bedenk dat er al lang onderzocht is dat als je je kind een "aparte"naam geeft dat solliciteren later moeilijker wordt. Een Jan of Kees wordt eerder uitgenodigd dan Leroy. Ik ben zelf ook een halfbloed en heb gewoon een Hollandse naam, niets mis mee, had het verschrikkelijk gevonden als mijn ouders me een naam hadden gegeven van de buitenlandse kant En wat is dat toch dat ouders een unieke naam willen? Gezellige namen, dat is leuk maar van die namen waar je je tong over breekt heeft iets aso.Eigenlijk triest toch dat het zo (blijkbaar) werkt!
maandag 12 oktober 2015 om 08:58
quote:zwanger23 schreef op 12 oktober 2015 @ 01:26:
Het moet zeker uitspreekbaar zijn,maar je hoort zoveel de zelfde namen. Het moet speciaal,makkelijk uit te spreken zijn en uniek zijn. Moeilijke taak dus,daarom zijn alle suggesties welkom
Jayson en jayden word je anders ook letterlijk mee dood gegooid.
1 tip: houd het simpel, een d'anvelovitomillianodjelano zou later nog eens grote problemen kunnen krijgen qua solliciteren. En nee ik maak geen grapje.
Gewoon een normale naam. Ook al is het een mixbloed kindje, hij groeit wel gewoon op in Nederland.
En ik vind die zgn originele namen van tegenwoordig echt gedrochten.
Mason, Evan, james, charly, billy, bing, dex, jake, caleb, john, matt, joe, dean, sean, alec, flynn, lennon, morris, logan, winston, river, joseph, nathan en william bijvoorbeeld vind ik wel leuk!!
Het moet zeker uitspreekbaar zijn,maar je hoort zoveel de zelfde namen. Het moet speciaal,makkelijk uit te spreken zijn en uniek zijn. Moeilijke taak dus,daarom zijn alle suggesties welkom
Jayson en jayden word je anders ook letterlijk mee dood gegooid.
1 tip: houd het simpel, een d'anvelovitomillianodjelano zou later nog eens grote problemen kunnen krijgen qua solliciteren. En nee ik maak geen grapje.
Gewoon een normale naam. Ook al is het een mixbloed kindje, hij groeit wel gewoon op in Nederland.
En ik vind die zgn originele namen van tegenwoordig echt gedrochten.
Mason, Evan, james, charly, billy, bing, dex, jake, caleb, john, matt, joe, dean, sean, alec, flynn, lennon, morris, logan, winston, river, joseph, nathan en william bijvoorbeeld vind ik wel leuk!!
maandag 12 oktober 2015 om 09:00