Uitgerekend eind mei / begin juni 2016

23-09-2015 17:05 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3

22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0

int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!

Groetjes
Ik heb ook de vk gebeld, eindelijk. Intake op 28 oktober en echo pas op 9 nov. Duurt nog laaaaang.

Vanochtend weer behoorlijk misselijk en gedurende de dag ook met vlagen. Ik heb soms nog wel honger maar dan kan ik niks bedenken wat ik weg zou krijgen. Super irritant.
@miss_sjans ik eet net zoveel als anders, alleen meer verspreid over de dag. Ach, zolang ik me verder goed voel.

Over twee weken en twee dagen de echo😄😄😄
Ja wachten duurt lang! !!

Ik wil er gewoon over kunnen praten en niet meer bang hoeven te zijn dat ik me verspreekt.

Zaterdag hebben we een babyshower georganiseerd voor een vriendin.

Samen met een andere vriendin rijden we er naar toen. Zij is ook net zwanger. Nu een week of 12 denk ik. Ik wil het zo graag zeggen! Maar moet dan toch echt even op mijn tanden bijten.
Amor Vincit Omnia
Schaapje91 wat ontzettend naar voor je. Sterkte meidd!

Ik herken mezelf zo in jullie verhalen! Moest er best om lachen. Ik kan ook helemaal niet zo veel meer eten want als ik te veel eet ben ik ook gelijk misselijk maar ik zit ook sneller vol. Heb ook weinig trek in "normaal eten" ik bedoel dan meer brood en aardappelen groente etc. Heb meer trek in slechte dingen dus ik moet me echt inhouden! Haha

Mijn broeken zitten ook totaaal niet meer lekker. Als ik thuis kom trek ik ook direct een chillbroek aan 😁

Ik weet niet meer wie het vroeg over je urine opvangen als MVM langs komt. Maar je kan het gewoon sochtends opvangen ook als je pas einde vd middag een gesprek heb. Was bij mij namelijk ook zo. Ze zei ja hoor geen probleem dat hormoon vliegt niet je bakje uit hoor. Haha!

Maaarr ik moet eerlijk toegeven.... Ik vergeet het vaak. Ookal staat het in me toilet. De ochtend niet meer als ik thuis ben en druk met allerlei andere dingen. Ohja nog ff snel plassen. .. Shit! Vergeten om die maatbeker er onder te houden 😳

Ik nog 2 weken wachten dan ben ik 10 weken heb ik een echo bij de gyn. Hopelijk vliegt de tijd!
vk gebeld en de eerste afspraak staat op 4 november !

Jaa ik kan inderdaad met mijn schoonmoeder erover praten, helaas geen vriendinnen die kinderen hebben.

en ik denk dat ik op het forum ook mijn vragen wel kwijt kan !

ook MVM heeft gebeld daar heb ik woensdag avond een afspraak mee

plastic bekertje was prima haha !
Oh die babyshower lijkt me pittig xKusx. Ik heb er over 2,5 week ook een. Ik ben nog nooit naar een babyshower geweest, ben benieuwd. Maar het lijkt me wel moeilijk om mijn mond te houden. Ben dan tien weken zwanger en de vorige keer hebben we het met tien weken tegen de vrienden verteld. Nou ja, nu nog even langer wachten.

Leuk al die afspraken bij de verloskundige! Het valt me wel op dat er zo'n verschil zit in wanneer de afspraken zijn. Nu zijn we natuurlijk niet allemaal even lang zwanger, maar ik had afgelopen week bij 7+0 de intake en woensdag bij 7+5 de eerste officiële echo. Bij 6+0 het hartje al zien kloppen maar die echo hebben we zelf betaald. Daarna bij 10 weken weer een officiële echo en dan bij 12 de nekplooimeting. En omdat we een geslachtsbepaling doen bij 15 hebben we een mooie rits echo's achter elkaar.

De vorige keer waren we onder controle bij de gyn. Toen heb ik meer dan 20 echo's gehad. Nu gewoon onder controle bij de vk, zal moeten wennen aan minder echo's!
Donderdag komen ze bij mij van mvm .

Ik kreeg het advies om mijn urine in de koelkast te zetten ik moet om 7 uur beginnen en werk tot 13.45. Dan blijft het goed. Vandaag af en toe lekker misselijk. Pfff verder gaat het goed.
-Mijnnickname

Dat is een mooi riedeltje aan echo's !

Lijkt mij ook best fijn eigenlijk en zeker bij 6 weken kijken naar het hartje !

Dat je zekerheid ook hebt ofzo nu is het zo gissen vind ik en ongelovelijk

Ik ben helemaal niet misselijk ook normale eetlust.

Gelukkig maar wel vaker moe en wat krampjes.

Oh spannend die babyshower lijkt me heel raar om je mond te moeten houden bij zo'n feestje als je vol geluk zit !

Vertellen jullie het pas bij 10 weken ?
Mijnnickname; gaaf al die echo's! Wij hebben er ook over gedacht om er een alvast te laten doen bij zo'n echo bureau, maar omdat het dan nog onzeker is wat betreft hartje wachten we toch maar af tot 2-11.. Al is het wel lang haha en kan ik echt niet wachten!

Liefde5, goede tip ook, ik ga denk ik morgen mijn urine ook maar in de koelkast zetten!

Ik was vanochtend ineens 'bang' dat de test van MvM morgen negatief zal zijn! Mijn vrienddenkt dat dat wel meevalt haha xD

XKusx, spannend die babyshower! Lijkt me lastig om dan niets te zeggen!!

Wichke, het vertellen aan onze ouders vind ik best lastig, we willen het namelijk aan beide kanten op ongeveer hetzelfde moment vertellen, maar dat plannen is nog vrij ingewikkeld. We wilden eerst wachten op de echo, maar dan is mijn schoonvader net voor een paar dagen naar Italië, maar om dan nog langer te wachten, vind ik niets haha!

Ik ben volgende week dinsdag jarig, dis mijn schoonouders komen zondag daarvoor, dan willen we het hen gaan vertellen (6+1 of 2 dan) en mijn moeder en zusje komen zaterdag bij ons lunchen, willen we dan aan hen vertellen! Vind dat nog het spannendst :o
Miss - sjans ik het ken het maak me ook druk om dit test van mvm donderdag wat als die niet goed is hahahahaha. Nog 3 weken voor de echo duurt lang weken lijken heel langzaam te gaan. Hier lekker misselijk maar gelukkig niet spugen. Dat komt wel Door die bakken van mvm. Hahahahaahah

Hebben jullie al iets gekocht voor jullie toekomstige kindje of wachten jullie nog?

Ik 1 deken lichtgrijs met sterren kon hem niet laten liggen. Meegenomen uit duitsland
Ja precies! Dalijk komt er geen tweede streepje haha! Al kan het haast niet zo zijn, of het vruchtje is al afgestoten en er nog niet uit, maar denk ik liever niet aan :p

Ja we leven naar dezelfde dag toe! Duurt echt enorm lang.. Maar dan hebben we ook iets moois (hoop ik!)

Ik heb 2 rompertjes gekocht, 1 voor mijn moeder en 1 voor m'n schoonouders om het ze te vertellen.. Maar verder durf ik nog niets te kopen haha!

Het verhaal van je deken met sterren was ook wel erg mooi, in dat geval had ik die deken ook meegenomen hoor!!
Heb heel erg zin in die babyshower, maar wil ook gewoon roepen dat ik zwanger ben...

Voor mij ook de eerste keer zn feestje.

Ik heb mijn eerste echo op precies 10 weken, als alles goed is zouden we het kunnen vertellen. Maar ik wil echt wachten tot mijn vader terug is van varen, en dan ben ik 11+3. Dus we wachten op hem en dan pas gaan we het vertellen.

wat leuk dat jullie ook al wat spulletjes hebben gekocht voor de baby. Ik heb ook 2 rompertjes gehaald. kon het niet laten.

Misschien even stomme vraag.. Maar je hebt normaal toch alleen een echo met 10 en 20 weken?

Nu willen wij weten wat het wordt, maar dat kan toch ook eerder? Kan je z'n echo dan aanvragen? of vervalt die van 20 weken dan? En met hoeveel weken kan je dan geslachtsbepaling doen?
Amor Vincit Omnia
@liefde5 en miss_sjans

Haha zo herkenbaar! Ik heb zelfs nog even snel een test gedaan voor die vrouw van moeders voor moeders kwam.
Ooh jullie vertellen het al best wel snel aan jullie ouders. Ik wacht denk ik nog even tot week 10... Bij mij hoeven ze het ook echt niet te weten als het mis gaat. De zwangerschap is sowieso al een stressmoment voor ze (ik word single mama).

Ik heb nog geen kleertjes of andere leuke dingetjes gekocht ofzo, maar wel een boek: nourishing traditions baby and child care.

http://www.bol.com/nl/p/t ... ld-care/9200000008783753/

Ik geloof erg in het belang van goede traditionele voeding zoals er vroeger, voordat er fabrieken bestonden, werd gegeten. Voor mij is dit boek dus echt een cadeautje :-) en kan niet wachten totdat hij binnen is.

Ik ben al wel allemaal leuke online websites aan het verzamelen. Dan kan ik later shoppen :-)
xkusx ik heb gelezen dat ze dat rond de 15 weken al kunnen zien. Maar hoe het verder met echo's zit... echt geen idee!!

Oh ja, das waar xkusx, jij wacht voorlopig ook nog met vertellen. Dan ben ik niet de enige :-).
Wij wachten ook met vertellen. Hoor alleen mijn collega weet het ik werk op Di avond bij een bridge club daar breng ik de drankjes rond dan werk van 19.00 tot 1.00 af en toe heb ik een wegtrekker. Dus hij is op de hoogte. Verder nog niet verteld . Donderdsg komen ze van mvm. Ook ik zou nog een test kunnen doen hahahahaha.

Hoor net dat mijn oudste op tijd thuis is. Hoop dat ie niks Door heeft hij gaat game. Anders moet hij het stil houden.

Wil echt wachten tot 12 weken.
Er zijn testen die al bij 13 weken het geslacht voorspellen. Maar die zijn niet zo betrouwbaar. Tenzij je zo'n bloedtest in België laat doen voor down. Daar komt ook het geslacht uit, maar dat kost zo'n ¤ 400,-. Vanaf 15 weken kunnen ze het met een redelijk grote zekerheid vaststellen via een echo. Die echo moet je dan zelf betalen. Afhankelijk van het echobureau kost dat ongeveer ¤ 35 / 40 De meeste verloskundigen hebben twee echo's in het eerste trimester. Bijvoorbeeld bij 8 en 10 weken of bij 10 en 12. Daarnaast kun je nog kiezen voor de nekplooimeting rond de twaalf weken. Die betaal je zelf. Dat kost zo'n ¤ 160,- Dan heb je bij 20 weken weer een officiële echo. Daar wordt je kindje ook medisch onderzocht. En verder doen de meeste verloskundigen bij 35 weken een liggingsecho. Alle overige echo's zijn eigen keuze en doe je bij een particulier echobureau.
ik ben ziek geworden, ik was al wat verkouden of nja me neus zat dicht

ik heb andere neusspray gekregen van de huisarts omdat ik langer dan een week die met xylo......(uh)

gebruikt had, en ineens gisteravond hoestte ik zo hard en zo lang dat ik de hele nacht wakker heb gelegen !

niet lekker en balen, kan even niet genieten van de zwangerschap of op kwaaltjes letten die er zijn of die er niet zijn.

hopelijk is het snel weg
Wat is er weer veel geschreven! Gezellig.

Ik heb op 4 nov. intake en echo. Ben dan bijna 10 weken. Nog paar weekjes wachten! Ik weer nog niet of ik mee ga doen met mvm, nog eventjes over nadenken...

Gisteren ook een spannend moment gehad. Werd wakker en mijn borsten waren niet meer gevoelig. Helemaal in de stress! Gelukkig na een uurtje kwam de gevoeligheid terug. Verder eigenlijk geen klachten. Soms steekjes en heel moe. Herken alle verhalen wel.

Het besef begint ook te komen al durf ik nog niet goed na te denken over de toekomst maar dat komt vanzelf. Eerst deze weken door!
Superstar mijn borsten zijn ook niet meer gevoelig.. Ze zijn groter geworden en die groei was gevoelig maar nu ze groot zijn voel ik ze eigenlijk niet meer. De enige kwaaltjes die ik nu nog heb is dat mijn smaak verandert is. Ik heb totaal geen trek meer in groentes, waar ik normaal echt gek op ben. Ik wil alleen maar vlees, vlees en vlees.... Blijkbaar heb ik een bepaalde vitamine tekort die er voor zorgt dat mijn lijf snakt naar vlees... Ooh en vooral leverworst.... hmmmmmmmm. En ik heb trek in drop! Iets wat ik al 10 jaar niet meer heb gegeten... ik heb het ook nog niet gekocht... ik weersta de trek in drop! (spreek ik mezelf streng toe). Nu dus uitzoeken wat er in drop zit waardoor ik daar trek in heb.
Uitkijken met leverworst he er zit iets in wat niet goed is 1tje mag geloof ik wel maar niet te veel
Dat gaat inderdaad om de vitamine A. Ik heb verschillende wetenschappelijke onderzoeken daarover gelezen. Het ene onderzoek toont wel meer miskramen en vroeggeboortes aan maar ze maken daarin geen onderscheid tussen vitamine A uit voeding en synthetische vitamine A (uit supplementen dus). En daar zit wel degelijk verschil in. Een ander onderzoek geeft juist weer dat een bepaalde hoeveelheid vitamine A uit voeding juist weer heel goed is voor je ongeboren vrucht. En er zijn ook onderzoeken die daar dan weer tussenin zitten. Ik ben zo'n eigenwijze snotneus die niet zomaar klakkeloos alles aanneemt wat er geroepen wordt en eerst zelf de onderzoeken wilt lezen. Zo neem ik elke dag levertraan (best lekker met pepermunt smaak). Dit is erg goed voor de ontwikkeling van de hersentjes. Ik slik het al drie jaar. Maar volgens deze theorie zou ik dat ook ineens niet meer mogen. Ik probeer zelf overal goed over na te denken en mijn boeren verstand te gebruiken. Ik ga minder mee met wat ze nu roepen. Je weet, over 10 jaar kunnen die uitspraken weer heel anders zijn.
Kleurig, dat is ook wel hoe ik erin sta. Er zijn zelfs mensen die geen basilicum eten tijdens de zwangerschap omdat dat de bevalling kan opwekken ofzo. Dat vind ik zelf vergezocht. Al moet iedereen doen wat hij zelf goed vindt hoor.

Mijn moeder bijvoorbeeld woonde in Frankrijk toen ze zwanger was van mij en heeft de hele zwangerschap Franse kaas gegeten (en gerookt) en ik ben redelijk normaal geworden. Wil niet zeggen dat ik dat nu zelf eet maar het geeft voor mij wel aan dat het allemaal niet zo heel nauw luistert

Zelf doe ik geen alcohol, geen rauw vlees, geen gerookte zalm en geen rauwmelkse kazen. De rest geloof ik wel.

Ik heb echt buikpijn vandaag, weet niet wat het is. Ik denk darmen, moest ook een aantal keer naar de wc. Het zit vooral aan de linkerkant dus maak me wel wat zorgen, met name om nierbekkenontsteking (dat is mijn grootste nachtmerrie, twee keer gehad) of iets zwangerschapsgerelateerds. Nou we gaan het zien.
Ik heb het ook de hele tijd zo vreselijk koud. Om gek van te worden!
Ja, die kou heb ik ook! Terwijl ik het mijn vorige zwangerschap juist zo warm had.

Tja, die etensvoorschriften. Nederland is inderdaad veruit het strengste land als je kijkt naar de omliggende landen. Moet eerlijk bekennen dat ik wel erg braaf ben op dat gebied. Was met mijn twee miskramen wel erg blij dat ik braaf was geweest, dan hoefde ik nooit na te denken of ik zelf iets fout had gedaan.

Net een echo gehad. We hebben het hartje weer zien kloppen. Vruchtje is precies net zo groot als zou moeten, 7+5 😍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven