Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
Het leven wordt niet leuker als je partner vertelt dat er een nr 2 is in zijn-haar leven. Maar ergens voel je ook een ontzettende opluchting, je weet waar je aan toe bent en je kan ineens zelf weer meekizen en meepraten over wat er in je huwelijk gebeurt en is gebeurd. Niet leuk is absoluut de verkeerde uitdrukking voor waar je dan in terecht komt. Maar ik heb geleerd dat de waarheid minder pijn doet dan de leugen(s).
Omdat je ergens ook weer niet wil stoppen, het is voor jezelf nog te leuk om door te gaan. Ondanks gevolgen, ondanks bedrog en ondanks angst dat je betrapt wordt, weegt het fijne gevoel als je het wel doet te zwaar om te stoppen. Ook omdat je weet dat je jezelf pijn en verdriet bezorgd, wegens missen van minnaar, als je er definitief mee ophoudt. Dus je gaat door....tis een verslaving....
quote:JohnnyCake schreef op 26 september 2008 @ 22:13:

Dewit, vind je niet dat zijn vrouw beter verdient dan dit? Niet direkt het feit dat haar man zijn liefde elders zoekt, maar het feit dat iedereen op de hoogte schijnt te zijn van de werkelijkheid behalve zij?

Ergens vind ik inderdaad wel dat zijn vrouw beter verdiend als dit. Maar ik vind ook dat er maar 1 is die haar op de hoogte zou moeten brengen. Dat is niet aan mij.

Toen ik erachter kwam dat mijn vriend vreemd ging en onze relatie over was vond ik dat heel erg. Wat ik echter nog erger vond is dat ik na maanden nog van mensen hoorde dat ze dat allang wisten omdat ze hen wel eens hadden gezien. Ik vind dat als deze mensen het toen niet nodig vonden me op de hoogte te brengen dat ze daar dan ook niet achteraf over moeten beginnen. Dan geef je eigenlijk iedere keer een trap na.

Een groot aantal van de mensen die het weten kennen haar ook. Maar ik weet dat die mannen echt hun mond niet open zullen doen, 80% van hen gaat zelf ook vreemd. Ik kan voor haar alleen maar hopen dat mocht het ooit uitkomen ze dan niet gaan roepen dat ze het allang wisten.

Soms denk ik ook wel eens dat we discreter hadden moeten zijn, maar ja daar is het nu te laat voor. En hoe egoïstisch het ook is, ik vind het wel fijn dat we redelijk open kunnen zijn. Dat we niet vast zitten aan mijn huis en altijd stiekem moeten doen.

Maar om nu te roepen dat ik geen moraal heb, dat vind ik zeker onterecht. Ik weet dat ik fout zit, en iedereen die roept dat ik gewoon simpel nee had moeten zeggen die wil ik nog wel eens spreken als ze in exact dezelfde situatie terecht komen.
Puk69
"Een man die met zijn maîtresse huwt, heeft een vacature."

-James Goldsmith-
quote:dewit schreef op 27 september 2008 @ 03:56:

[...]

Maar ik weet dat die mannen echt hun mond niet open zullen doen, 80% van hen gaat zelf ook vreemd.

In wat voor sociale omgeving leef jij???

....en iedereen die roept dat ik gewoon simpel nee had moeten zeggen die wil ik nog wel eens spreken als ze in exact dezelfde situatie terecht komen.

Joehoe, hier ben ik Daar zaten welgeteld nog geen 4 en-een-halve minuut tussen, tussen het ontdekken, en de trap onder zijn hol. Daar ben ik altijd blij om geweest, zeker als ik af en toe eens een blik werp op de emotionele vuilnisbelt die het kan veroorzaken.

Overigens stond hij (na vier jaar) drie weken geleden voor mijn deur, netjes gescheiden, er zat nog net geen strik omheen
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
@ Dewit, hierbij roep ik het: jij hebt geen moraal!!

Kom op nou, ik wil het liefst gewoon blijven posten tot je het begrijpt. Tot je snapt dat dit echt niet kan, tot je je kan voorstellen wat een inmens verdriet je een ander aandoet. Tot je jezelf meer waard vindt dan een GM, tot je snapt dat GM eenbelofte gedaan heeft aan zijn vrouw, en jij helpt hem om die belofte te breken.

KOM OP NOU?!!

Ja, je houdt van hem, jammer dan. Jammer, de jammer, de jammer dan. Het is vast een hel om iemand te verlaten van wie je houdt, en gelukkig heb ik die hel nog niet hoeven mee te maken, maar het is wel de enige juiste keuze
Dus kortom omdat yellowlove het de juiste keuze vindt moet Dewit dat ook maar vinden! Wake up zeg! Een ieder maakt zijn eigen keuze en als zij dat niet wil wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat wel moet doen.
Wake up to you!

het heeft niets te maken met mijn mening, dit staat onder het kopje "voldongen feiten".

Als je vreemdgaat, en je dus dat niet aan je partner vertelt, is dat enorm pijnlijk voor je partner op het moment dat die erachter komt.

Daar valt echt niets anders zinnigs over te zeggen...

Het enige wat ik hoop is dat de minnaars dit alles ooit nog eens inzien, en genoeg respect voor hun partner op kunnen brengen om het te vertellen en naar een oplossing te zoeken.

Alsof ik hier degene ben die kortzichtig is, of vreemd. Ik ga niet vreemd, ik beloof niet iemand trouw en schend die belofte daarna keihard om vervolgens met belachelijke smoesjes aan te komen om mezelf te rechtvaardigen.

Er zijn nog meer mensen op deze wereld dan alleen dewit, oa haar PARTNER. Die verdient meer dan iemand die er nog een partner bijheeft(want ik haal niet uit het verhaal dat het hier om een open relatie gaat)
Dan nog blijft dat jij dat niet bepaald voor haar! Dat doet zij zelf! Dat zij zo leeft is haar keuze! En het is nou eenmaal zo dat een ander zijn/haar keuze niet altijd de jouwe is So be it! Daar verander je niets aan. Jij leeft jouw leven zij het hare!!!!!

En Dewit is niet iemand die een partner heeft. Zij heeft een relatie met iemand die een partner heeft! En als iemand het verteld dan moet haar GM het zijn en niet zij.
Ik moet je op een punt gelijk geven, namelijk dat dewit idd alleen een GM heeft. Ecxuus voor de verwarring die ik daarover veroorzaakt heb.

Ik snap dat zij haar leven leidt, en ik het mijne, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een ander(in dewits geval dus vrouw van GM) dit aandoet. Je wilt toch zelf ook niet zo'n hel doorlopen? Waarom is een ander dan wel?Is die ander minder waard dan jij, daarom mag het wel?

Ik ben niet achterlijk , ik snap ook wel dat dewit en de anderen met haar gewoon doorgaan met hun gedrag, maar ik zou zo hopen dat er ergens misschien toch een klein stemmetje in hun hoofd zegt: ja, dit moet ophouden.

En hoop doet leven zeg ik dan altijd maar!
Geloof mij maar dat stemmetje is er heus wel!

En de vraag die jij stelt dat je niet begrijpt dat je dit wel een ander aan kan doen. Deze vraag zou je ook andersom kunnen stellen.

Maar goed zo te lezen is zij er nu gelukkig mee. (En zo door de regels te lezen geldt op dit moment ook het moment nu).
Die snap ik niet helemaal..Hoe bedoel je de vraag andersom stellen? Of zij begrijpt dat ik het niet begrijp?
@dewit, waarom wil je een man van een ander? Heeft hij veel geld/macht, is hij erg knap, geeft hij jou het gevoel dat je iets speciaals bent, ben je afhankelijk van hem, denk je dat hij toch eens voor jou zult kiezen? Denk je werkelijk dat hij blijft uit plichtsgevoel bij zijn zieke vrouw en kinderen? Offert hij zich ook op als hij seks met haar heeft? Waarom blijf je meedoen aan zijn bedrog? Kijk eens goed naar jezelf en je gedrag, en de reden waarom je mee blijft doen aan zijn bedrog.

Liefs Sexxywoman
maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een ander(in dewits geval dus vrouw van GM) dit aandoet. Je zou ook kunnen vragen waarom zij het haarzelf aandoet.

Het is een discussie waar je nooit uitgaat komen. Het heeft alles met gevoel te maken. Voor de een is het een no go en voor de ander dus wel.

En heel eerlijk iedere minnares weet dat het maar voor even is. Waarom zij er dan toch aan beginnen? Tja
Aah nu begrijp ik het. Ik snap ook niet dat je hetzelf aan doet nee. Maar dat is dan nog iig jezelf, inplaats van een onschuldig ander persoon die niet gekozen heeft voor deze situatie.

Ik weet ook wel dat het zo'n verloren discussie is, maar toch blijf ik hopen dat het doordringt..
@Dewit, wat ik begrijp is dat jij dit een normale situatie vind, gezien de 'omstandigheden'. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen niet zo met de partner van iemand anders omgaan.

Zou ook zeker geen partner willen die zo met zijn vrouw omgaat.

Krijg de indruk dat je de verantwoordelijkheid voor je eigen leven bij een ander legt.
Ik vind de vrouw van de minnaar van dewit toch echt niet haar verantwoordelijkheid.

Zijn huwelijk.

Zijn vrouw.

Zijn verantwoordelijkheid.

Niet de hare.

Dat zal vast niet wegnemen dat dewit er wel eens bij stilstaat, bij die bedrogen vrouw. En zich daar wat rottig over voelt af en toe.
Ja behalve dat Dewit weet dat hij getrouwd is en ze toch een relatie met hem aangaat. Ze helpt net zo goed mee zijn huwelijk te ruineren.

Hoe zou zij zich voelen, als de man van wie ze houdt er een dubbelleven op na houdt.

Ze kan zelf ook nee zeggen ipv haar gedrag goed te praten. Lekker makkelijk
quote:toyboygirl schreef op 27 september 2008 @ 15:08:

Ja behalve dat Dewit weet dat hij getrouwd is en ze toch een relatie met hem aangaat. Ze helpt net zo goed mee zijn huwelijk te ruineren.

Hoe zou zij zich voelen, als de man van wie ze houdt er een dubbelleven op na houdt.

Ze kan zelf ook nee zeggen ipv haar gedrag goed te praten. Lekker makkelijk

De reden dat ik dit zeg is dat ik zelf de GV ben die er een sv op nahoudt.

Ik vind alles wat er gebeurt is mijn schuld. Ik ben getrouwd, mijn sv is vrijgezel. Mijn sv zag iets dat hij lekker vond en ging ervoor.

Het was aan mij om nee te zeggen vanwege mijn huwelijk. Ik heb dat niet gedaan, ik kan sv dat niet verwijten. Alleen mezelf maar.

MIJN huwelijk

MIJN man

MIJN verantwoordelijkheid

Niet de zijne.
Geheim, het is je goed recht dat jij het zo ervaart. Zelf vind ik dat, als je ervanaf weet, je beide schuldig bent.

Daarbij vind ik hoe Dewi ermee omgaat helemaal vreemd. En wat als haar minnaar de relatie met haar wil beeindigen.

Krijg er onmiddelijk 'fatal attraction' visioenen bij.
Hahaha, laten we tegen die tijd hopen dat ze hier blijft schrijven zodat we haar iig collectief van DAT pad af kunnen praten.
Ik denk dat je sv in eerste instantie niet iets kan verwijten, maar op het moment dat hij weet dat je getrouwd bent, en dat er een sv-relatie aan zit te komen, dan moet hij wegwezen. Dan is het niet meer alleen de verantwoordelijkheid van de getrouwde partij.

Je bent verantwoordelijk voor een grote leugen in iemand ander z'n relatie. je bent wel degelijk verantwoordelijk voor je daden als die een ander treffen. Je bent verantwoordelijk voor het verdriet van de persoon die wel in een relatie zit waarvan hij/zij denkt dat het een monogame relatie met wederzijds respect. Ook als je de ander bent, ben je daar verantwoordelijk voor.
Alhoewel ik ook vind dat de de persoon die getrouwd is meer uit te leggen heeft dan 'de ander' , zie ik echt wel 2 mensen(de minnaars) die allebei hun verantwoordelijkheidsgevoel een beetje kwijt zijn
quote:geheim1972 schreef op 27 september 2008 @ 15:33:

Hahaha, laten we tegen die tijd hopen dat ze hier blijft schrijven zodat we haar iig collectief van DAT pad af kunnen praten.Al is het maar voor de katten, konijnen en andere huisdieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven