Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
jij hebt echt tijd over
Op zich oordeel je natuurlijk wel op dit moment. Je zegt dat het iets is wat niet kan.

Verder ben ik het me je eens. En ja ik oordeel over anderen, en hun situatie.

Als je in een relatie zit, dan ben je trouw aan die persoon(of je moet daar SAMEN een afspraak over hebben, dat betekent dat beide partijen daar van op de hoogte zijn..)

En ik geloof ook niet dat het goed is voor je man dat je een affaire hebt, en ik denk ook dat de minnaar bezig is zich in een gezin te mengen waar hij/zij geen bestaansrecht heeft.

Ik snap het ook niet, en ik vind het ontzettend sneu voor de achterblijvers. Maar ja, ik ben ook niet verliefd, of hou ook niet van, iemand die al in een relatie zit. en ik weet van mezelf dat op het moment datje van iemand houdt, alle "normale moralen" er toch een beetje anders uitzien.
Ik ben ook heel benieuwd naar de antwoorden!
quote:Brandweerman28 schreef op 25 september 2008 @ 12:19:

jij hebt echt tijd overIk wist niet dat je je niet dingen af mocht vragen.
quote:JohnnyCake schreef op 25 september 2008 @ 12:13:

Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.

[...]

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

normaal? Waar blijft jullie moraal?Dat denken ze denk ik ja. Of beter, willen ze geloven (voor het gemak maar even over 1 kam).
Als de minnares in kwestie niet de man in kwestie heeft verleid, misschien zelfs eerst die man nog op de feiten gewezen dat hij een vrouw/gezin heeft, vind ik niet dat haar iets te verwijten valt. De man in kwestie moet maar zo sterk zijn om er niet aan toe te geven of de gevolgen dragen als hij dit wel doet.

Als minnares schiet je er verder weinig mee op om 'n vreemdganger als relatiemateriaal te willen zien. Ik heb die fout zelf ook 'n keer gemaakt. Maar uiteindelijk hebben de meeste mannen geen ruggengraat en blijven uit gemakzucht toch in hun al bestaande relatie. Te duur, teveel gedoe enzo om weg te gaan. En stel dat ze hun vrouw voor de minnares verlaten, dan loopt die minnares ook 't risico dat zij weer door die vreemdganger belazerd zal worden als zij eenmaal in een sleurrelatie zitten.

Maar desondanks blijft de man verantwoordelijk voor wat ie aanricht, die heeft tenslotte verplichtingen naar zijn vrouw toe, die vrijgezelle minnares niet.

En vrouwensolidariteit is echt de grootste lulkoek. Denk dat mannen onderling nog loyaler naar elkaar zijn dan vrouwen over 't algemeen.
Ik ben het dus echt niet met je eens de minaar of minares in kwestie ook verantwoordelijkheid moet nemen voor de teloorgang van de relatie.

Een relatie heb je met zijn tweeen. Als een iemand daar een derde persoon bij uitnodigd, dan zijn de consequenties zijn of haar verantwoordelijkheid. Het zijn haar of zijn kinderen, het is zijn of haar partner die hij eeuwige trouw beloofd heeft.

De minaar of minares probeert ook geluk achter na te jagen, daar kan je heel wat van vinden of het nou de juiste manier is of niet en of je ze dat nou zouden moeten willen. Maar verantwoordelijk voor het andere gezin zijn ze niet. Dat is de partner die vreemd gaat, niet meer en niet minder.

Dat minaars, minaressen en vreemdgangers zichzelf en andere voor de gek houden om hun eigen gedrag te legitimeren ben ik helemaal met je eens.

Hormonen doen nu eenmaal rare dingen met mensen.
quote:liselore schreef op 25 september 2008 @ 12:43:

Ik ben het dus echt niet met je eens de minaar of minares in kwestie ook verantwoordelijkheid moet nemen voor de teloorgang van de relatie.

Ik ben het hier dan weer totaal niet mee eens. Zat vrouwen die er geen seconde over nadenken iets met een getrouwde vent te beginnen, juist omdat hij getrouwd is/kinderen heeft.

Eerst scheiden, daarna kom je maar terug.

Een relatie heb je met zijn tweeen. Als een iemand daar een derde persoon bij uitnodigd, dan zijn de consequenties zijn of haar verantwoordelijkheid. Het zijn haar of zijn kinderen, het is zijn of haar partner die hij eeuwige trouw beloofd heeft.

De minaar of minares probeert ook geluk achter na te jagen, daar kan je heel wat van vinden of het nou de juiste manier is of niet en of je ze dat nou zouden moeten willen. Maar verantwoordelijk voor het andere gezin zijn ze niet. Dat is de partner die vreemd gaat, niet meer en niet minder.

Dat minaars, minaressen en vreemdgangers zichzelf en andere voor de gek houden om hun eigen gedrag te legitimeren ben ik helemaal met je eens.

Hormonen doen nu eenmaal rare dingen met mensen.

Oneens met je, een minnares die willens en wetens in een relatie stapt met een getrouwde man weet dat ze meewerkt aan de ondergang van zijn relatie. Ook al zou zij niet zijn minnares worden dan gebeurd er misschien niks, misschien ook wel maar dan is et niet meer haar verantwoordelijkheid.

Het is beide verantwoordelijkheid.
Goh Johnnycake, op zich is het antwoord zeer simpel. Het is de soms onmogelijke aantrekkingskracht tussen twee mensen waardoor dit ontstaat. Driften die onweerstaanbaar lijken, samenkomst in het geniep en niemand komt er achter, er staan op dat moment geen huilende kinderen of bedrogen partner toe te kijken.

De moraal is ver zoek in dit soort situaties, de lust en passie overheersen.

Ook de accomodotie doet niet meer ter zaken. Zelfs met zware rugklachten worden kwalitatief hoogstaande sexuele verrichten gedaan in een Mini (de beste minnaar is de man die zijn vrouw bedriegd).

Het zijn gewoon de dierlijke driften die de overhand nemen in dit soort situaties.

Maar toch kunnen minnaar of minnares veel verdriet hebben van het niet slagen van deze onmogelijke relaties.

Maar Johnny, het is zo makkelijk he om met dat vingertje te wijzen.

Ik ben het dus echt niet met je eens de minaar of minares in kwestie ook verantwoordelijkheid moet nemen voor de teloorgang van de relatie. Dat kan misschien wel zo wezen, maar ik snap niet dat er mensen zijn die een soort van relatie willen met iemand die zijn "geliefden" belazert.
quote:loomii schreef op 25 september 2008 @ 12:50:

[...]

Dat kan misschien wel zo wezen, maar ik snap niet dat er mensen zijn die een soort van relatie willen met iemand die zijn "geliefden" belazert.

De gebonden man is er bedreven in zijn potentiele minnares te laten geloven dat de relatie al lang klote is en dat ie weg wil enzo. Uiteraard komt daar in de meeste gevallen niets van omdat ze geen ballen hebben, maar ze spelen het overtuigend.

Overigens zijn er ook mannen die wél ruggengraat genoeg hebben om voor hun nieuwe liefde te kiezen. Hoorde laatst van 'n vroegere kennis die zijn vrouw na 12 jaar samen heeft verlaten en inmiddels getrouwd is met z'n nieuwe liefde. Dus als een vrouw écht denkt dat de gebonden man haar grote liefde is, dan kan ze die gok altijd nemen. Overigens ging deze man niet (of niet lang) vreemd voordat ie thuis weg ging, dus zo kan 't ook (ook al heb ik zelf geen trek meer in om dat uit te testen: been there done that...)

Een relatie heb je met zijn tweeen. Vreemdgaan doe je ook met zijn tweeën. Iedereen is zelf verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden en handelen en de gevolgen daarvan. Dus de verantwoordelijkheid voor het deel van de minnaar (m/v) ligt bij de minnaar (m/v).
Ik ben het niet vaak met elninjoo eens, maar dat soort vrouwen loyaliteit wat er verwacht wordt van de minnares is echt lulkoek. Zij heeft geen trouw gezworen.

Nou trok ik het zowiezo breder dan alleen vrouwen.

Aangezien vrouwen hier op het forum en in de voorbeelden ook wel eens een minaar hebben.

Persoonlijk zou ik niet in zee willen met een gebonden man. En dat ik er en met mij meer er iets van vinden dat sommige wel in zee willen met nog een gebonden persoon, prima maar verantwoordelijk, nee.

Kopen van een dief heet heling en geen diefstal. Ook wat mij betreft niet goed, maar geen diefstal.

Als je het omdraaid en je betrapt je partner op vreemd gaan ga je ook niet in gesprek met de derde persoon. Maar alleen met je partner, die heeft aan jou uit te leggen hoe hij of zij het in zijn/haar hoofd haalt een derde er bij te halen en jullie relatie op het spel te zetten, met eventuele verdriet van de kinderen. De vreemdganger dus en niemand anders.
quote:loomii schreef op 25 september 2008 @ 12:50:

[...]

Dat kan misschien wel zo wezen, maar ik snap niet dat er mensen zijn die een soort van relatie willen met iemand die zijn "geliefden" belazert.Dat snap ik ook niet....
quote:elninjoo schreef op 25 september 2008 @ 12:43:

Als de minnares in kwestie niet de man in kwestie heeft verleid, misschien zelfs eerst die man nog op de feiten gewezen dat hij een vrouw/gezin heeft, vind ik niet dat haar iets te verwijten valt. De man in kwestie moet maar zo sterk zijn om er niet aan toe te geven of de gevolgen dragen als hij dit wel doet.

Vrij vertaald naar een minder beladen situatie:

Als de koper in kwestie de junk niet heeft gevraagd de fiets te stelen, of als hij de junk er op gewezen heeft dat het eigenlijk niet netjes is dat hij de fiets heeft gestolen, dan valt hem verder niks te verwijten als hij daadwerkelijk de gestolen fiets koopt. De eigenaar in kwestie had ook een beter slot kunnen kopen.

Nah! Dat is toch kolder? Dat is toch geen moraal?
Sja, ik heb ook weleens een getrouwd neukertje gehad. En tientallen betaalde contacten die getrouwd waren. Heb me nooit rot gevoeld. Maar ik hoefde ook niets anders dan lust en geld.
Waar is Minny .

Verder eens met Pom,had het niet beter kunnen schrijven
*
anoniem_4214 wijzigde dit bericht op 25-09-2008 13:08
Reden: never mind
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 25 september 2008 @ 12:43:

Als minnares schiet je er verder weinig mee op om 'n vreemdganger als relatiemateriaal te willen zien. Ik heb die fout zelf ook 'n keer gemaakt. Maar uiteindelijk hebben de meeste mannen geen ruggengraat en blijven uit gemakzucht toch in hun al bestaande relatie. Te duur, teveel gedoe enzo om weg te gaan. En stel dat ze hun vrouw voor de minnares verlaten, dan loopt die minnares ook 't risico dat zij weer door die vreemdganger belazerd zal worden als zij eenmaal in een sleurrelatie zitten.

Dit is er ook zo'n misvatting die je constant bij minnaressen tegenkomt: hij blijft bij zijn vrouw uit gemakzucht, lafheid, voor het huis, de kinderen, maar eigenlijk houdt hij van mij. Zelden waar. Mensen scheiden aan de lopende band, en nog wel voor minder.

Verliefdheid is echt niet hetzelfde als houden van, al is het nog zo heftig.

Ben zelf ook regelmatig verliefd geweest tijdens relaties (dat gebeurt gewoon, als je jaren bij elkaar bent) nooit iets mee gedaan. Als de roze wolk was opgetrokken, was ik dolblij dat ik mijn relatie van jaren niet op het spel had gezet voor een paar keer rollebollen met iemand die ik eigenlijk nauwelijks kende, en die bij nadere inspectie meestal toch niet kon tippen aan mijn eigen liefje. De klik blijkt achteraf toch vaak eerder tussen de benen dan in het hart te zitten, en achteraf besef je des te beter wat je eigen partner eigenlijk waard is.

Ik weet zeker dat er heel wat niet betrapte vreemdgangers rondlopen die er terugkijkend net zo over denken.

En dat is het grootste risico voor mensen die iets beginnen met iemand die bezet is, dat ze achteraf niet meer zijn geweest dan een afleiding van en een toetssteen voor de echte relatie van hun minnaar. Op het minnaressentopic is duidelijk te lezen hoeveel pijn dat doet. Nog los van alle morele overwegingen zou je jezelf niet aan dat soort emotionele risico's bloot moeten stellen (tenminste als je verliefd bent en niet alleen maar geil). Loopt te vaak slecht af.

En solidariteit vind ik toch wel iets moois, ja.
anoniem_58979 wijzigde dit bericht op 25-09-2008 13:15
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Tja. Ik vind onderlinge solidariteit wel belangrijk. Kan geen goed argument geven waarom je dat wel of niet zou moeten vinden maar ik vind dat. En het scheelt een hoop verdriet naar mijn idee.

Ik zou nooit kunnen denken: da's dan maar haar probleem. Had ze hem maar tevreden moeten houden. Zo simpel ligt het vaak niet en ik heb zo'n idee dat veel stellen niet genoeg praten als iets niet lekker loopt. Doe dat nou eens eerst. Als dat niet voldoende is om het probleem op te lossen, kijk dan naar de opties. Scheiden, een open relatie, maak gezamenlijk in alle openheid keuzes.

Dat is idd niet mijn probleem. Dat is de relatie van een ander. Maar ik vind het zelf koud om je daar zo afstandelijk van op te stellen. Die partner is ook een mens. Ook al ken je diegene niet, je mag daar best rekening mee houden vind ik.

Maar wederom, dat vind ik. Mijn gevoel, mijn mening. En ik veroordeel er een ander niet op, vind het vooral interessant dat de een het wel zo voelt en de ander niet. Dat is nou eenmaal wel vaker zo.
quote:elninjoo schreef op 25 september 2008 @ 12:55:

De gebonden man is er bedreven in zijn potentiele minnares te laten geloven dat de relatie al lang klote is en dat ie weg wil enzo. In dat geval snap ik niet dat iemand een soort van relatie wil met iemand die én zijn "geliefden" belazert én jouzelf waarschijnlijk ook. Je hebt toch hersens? Gebruik die dan!
quote:Brandweerman28 schreef op 25 september 2008 @ 12:19:

jij hebt echt tijd overEn jij dan, door hier te kijken? Nergens een brandje te blussen? Overigens, die foto doet het waarschijnlijk beter op een gay-site dan hier, maar dat terzijde.
quote:Digitalis schreef op 25 september 2008 @ 13:05:

Sja, ik heb ook weleens een getrouwd neukertje gehad. En tientallen betaalde contacten die getrouwd waren. Heb me nooit rot gevoeld. Maar ik hoefde ook niets anders dan lust en geld.

Lust en geld. Wat ben je heerlijk eerlijk en to-the-point.

Overigens vind ik het altijd in de eest plaats de verantwoordelijkheid van de vreemdganger zelf. Wat niet wegneemt dat je in het geval van een duidelijk (tijdelijk) wat labiel iemand diegene tegen zichzelf zou kunnen en misschien zelfs moeten beschermen. Het hangt er per geval van af, maar als je zo iemand alleen maar een lekker tussendoortje vindt en er hangt voor hem/haar veel meer vanaf, zou ik zeggen: niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven