** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Ah Drifters, leuke organisatie om voor te werken. Ken ook wel wat Driftersmensen, maar ja, hoe heten die ook alweer?

En blank/zwart, het boeit mij ook niet zoveel. Maar ik merk dat ik regelmatig bij nieuwe mensen na een half uur of uur praten iets zeg over 'blank' en dat hun hele beeld dan op z'n kop staat. Die zien zo'n enorme neger voor zich.
Etosha: Hij werkt nu ruim 2,5 jaar voor Drifters. Daarvoor werkte hij bij een lodge in KZN.

Dat van die 'neger' is heel herkenbaar. M'n beste vriendinnen waren ook in de veronderstelling dat hij 'zwart' zou zijn. (zijn beide nog nooit in afrika geweest en kunnen zich er ook niets bij voorstellen) Ze gingen er dus eigenlijk min of meer vanuit dat het logisch was als hij niet blank zou zijn. Toen ik dus vertelde dat hij blank is zaten ze beide met hun mond vol tanden en eigenlijk enigzins beschaamd naar me te kijken.
Deedee, kreeg net je vriendinnenverzoek, maar kan je niet bevestigen! Mail me even op joefke@hotmail.com.
Nou...dan kom ik ook maar uit de kast....

Ik heb tijdens mijn laatste vakantie een heerlijke vent leren kennen..Nou, allebei hardstikke verliefd natuurlijk..

Maar...het is ver weg.

We bellen iedere dag, en de bedoeling is dat hij met een toeristen visum als dat allemaal lukt 3 maanden hier naartoe komt..Hoe het daarna gaat zien we allemaal wel..

Maar ik voel me wel een beetje alleen hoor..
Bokstertje, ook jij welkom! Jeetje, hebben wij dan zoveel stille meelezers? wat leuk!

Waar woont jouw LDR? Gaat het lukken met dat toeristenvisum? Spannend! En ik kan me voorstellen dat je je alleen voelt, heb ik ook regelmatig. Maar het is ook een fijn gevoel dat er iemand op de wereld is die van mij houdt, al is hij dan nu ver weg.
etosha: De mail is verstuurd ben benieuwd!!!
Hij woont in Jamaica...

Ik verwacht wel dat het zal lukken met het visum ik voldoe wel aan de voorwaarden, heb voldoende inkomen etc, maar het is even afwachten..

Lastig want in Jamaica zit geen nederlandse ambassade dus hij moet naar Cuba vliegen om het aan te vragen ( heb je een grotere kans dat het goedgekeurd wordt dan bij de franse ambassade), beetje lastig dus allemaal.

Maar het zal vast goedkomen.

Maar als het aan mij lag ging ik naar Jamaica, ben echt verliefd geworden op dat land. Maar ivm met mijn kinderen, school, goede baan en inkomen hier etc is dat allemaal niet handig. Maar de tijd zal het leren..
Hey Bokstertje, wat spannend! Ik ben hier voor je aan het duimen, wanneer krijg je het te horen? Was je op vakantie met je kinderen toen je hem ontmoette?
We willen proberen om hem in oktober hierheen te krijgen, dus ik ga deze week de papieren verzamelen en opsturen etc.

Ik was alleen met mn jongste dochtertje daar..de andere kinderen waren bij hun vader..

Maar het is wel apart hoor, weet je, het leven hier gaat gewoon weer door, je went er weer aan dat je alleen bent etc, ok, we bellen iedere dag en hij is veel in mijn gedachten maar het lijkt allemaal alweer zo ver weg, snap je..
Ik denk dat iedereen hier op het topic je begrijpt. Je hebt je leven, je dingen en je hebt een vriend, maar ondertussen ben je alleen. Dat trof mij vooral pijnlijk op dagen dat ik niet zo vrolijk was of juist als er iets leuks gebeurde. Dan ben je opeens alleen. En hoe blij we allemaal ook moeten zijn met msn, skype, mail etc. het vervangt niet elkaar echt zien. En ik heb ontelbare ruzies (mda msn) gehad, puur over kleine communicatie dingen. Je begrijpt elkaar toch niet perfect over msn en engels is niet mijn moedertaal!
Deedee, je hebt mail terug!
En nu moet ik echt echt echt weg. Ik zou rond 4 uur bij mijn broer zijn, maar daarvoor moet ik nog wel 175 km rijden. Hmz. En nog spullen bij elkaar zoeken. En de katten eten geven. En zo.

Anyway, dames, leuk allemaal hier!
Ja, het is inderdaad anders, ik praat aardig goed engels, maar hij heeft een vreselijk jamaicaans accent,yah man!! echt heeerlijk om te horen, maar soms versta ik hem echt niet en dan is de verbinding een beetje slecht en moet ik 3 keer vragen om te herhalen wat hij zei haha..Maar meestal gaat dat wel aardig goed, alleen je drukt jezelf inderdaad anders uit als het niet je eigen taal is.

En dan reacties van de mensen hier ( vertel het bijna aan niemand maar de mensen met wie ik het er over heb) die er allemaal van overtuigd zijn dat hij alleen maar naar nederland wil komen omdat het leven hier beter is.

Alsof hij niet gewoon verliefd op mij zou kunnen zijn, ben toch echt geen lelijke dame

Maar ja, ik probeer er maar niet naar te luisteren.

Maar het is wel eens moeilijk want ik wéét dat hij het minder goed heeft daar, 16 uur werken op een dag en nog niks verdienen, niet naar de dokter kunnen omdat alles zelf betaald moet worden etc.

En ja, voor mij is de neiging groot om hem geld te sturen want ik heb genoeg. Maar ergens wil ik daar ook weer mee oppassen, eerst maar een tijdje aan zien etc..nuchter blijven denken.

Maar het is wel eens dubbel hoor..
Wat leuk dat er met een nieuw topic ook allemaal nieuwe mensen bijkomen! En wat een lief plaatje Nemo!!

Zal me ook nog even voorstellen. Rianneplaya, 25 jaar, woon in Mexico. Ooit relatie met een Mexicaan. Relatie al lang over. Mexico nog leuk. Scharrel nu gewoon wat rond hier, haha.
@Iedereen: ik ben zeker van plan om te blijven schrijven! Er zijn echt veel reacties bijgekomen sinds gisteravond, leuk! Voor zover ik het kan lezen komen de liefdes over de hele wereld vandaan. Interessant om te lezen hoe dit allemaal gekomen is en wat de overeenkomsten/verschillen zijn van een liefde in het buitenland.

@Nemo: klopt, ik woonde destijds in Spanje. Had speciaal mijn stage ervoor uitgekomen om iets dichter bij hem te zijn maar het was al uit voordat mijn stage begon. Uiteindelijk wel een geweldige stage gehad en veel leuke mensen leren kennen, is het toch goed gekomen! Momenteel woon ik weer in NL. Haha, Nicaraguaan is idd iets moeilijker dan Marokkaan daarom noem ik hem altijd Nica, bekt wat makkelijker. Gelukkig spelen er dit keer geen geloofskwesties, hij is ook niet bijster gelovig. Het is alleen wel een enorme macho-cultuur maar ik vind het altijd wel aantrekkelijk dat mannen van die haantjes zijn.
Ik ben nerveus en ik haat het! Ik wil al een week lang ontslag nemen, maar steeds is mijn baas er niet, en kan ik het dus niet zeggen. Daarom zit ik nu al een week lang te stressen. Opzich, ontslag nemen geen probleem. Het is voor Mexicaanse begrippen al heel wat dat ik het aankondig, en niet zomaar niet meer op kom dagen. Maar ik wil dat ik daarna nog freelance hier kan werken. En of dat er in zit weet ik niet zeker. Zo niet, dan heb ik geen idee wat ik ga doen. Ja, als een gek solliciteren. Heb besloten dat ik toch als reisleider aan de slag wil. Ben het hier een beetje zat. Al mijn vrienden vertrekken, en straks zit ik hier nog alleen. Heb het idee dat iedereen door gaat met z´n leven en ik overal een beetje achter aan sukkel. Dus daarom maar ontslag nemen, en hopen dat het allemaal goed komt. Denk altijd maar, in het ergste geval kan ik altijd nog terug naar Nederland. Nou, als dat het ergste is, valt het ook wel mee
Pffff, Nemo. het is toch een andere geworden.

Yas, vind je het zelf een goed idee om je meteen in een nieuwe relatie te storten?

Rianne, wat irritant. Als ik iets belangrijk wil meedelen wil ik het ook altijd meteen doen anders word ik mega-nerveus.

Anderen: welkom!
Damn, wat schrijven jullie toch allemaal veel! Gelukkig wel het nieuwe topic gevonden Ben weer terug uit Duitsland, was leuk, maar zo'n beurs is zooo vermoeiend! Heenrijden, opbouwen, 4 lange dagen staan, lullen, werkrelaties te vriend houden, nieuwe contacten maken, 's avonds vrolijk uit eten, stand weer afbouwen en dan weer een dag in de auto...

Anyway, zal me eerst even voorstellen:

Jooles, 27, ook illegaal (sinds, even tellen, alweer 8 maanden). Heb wel LDR ervaring: tijdens studententijd 2,5 vriend in Londen (dat was op zich prima te doen; heb hem trouwen tijdens vakantie in Griekenland leren kennen), en daarna een Nederlandse vriend, die naar China vertrok. En China is niet te doen. Nou ja, er speelden ook nog wel andere dingen, maar China is gewoon wel echt f*cking ver weg. En het tijdsverschil is echt verrot. Heb hem leren kennen in Ierland, waar ik destijds werkte.

Tot zover mijn voorstelbeurt.

Even snel wat ik heb onthouden van de zoveel pagina's die ik net heb gelezen:

Welkom alle nieuwen, wat gezellig dat jullie meeschrijven! Trekt de legaal-illegaal verhouding weer wat meer in balans, haha!

Nemo, nog van harte!!! Beetje laat, maar niet minder gemeend! En natuurlijk welcome back!

Yas, ! Wat balen, zeg!

Rianne, succes! Kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent, want je loopt er nou al een tijdje mee en wilt het gewoon nu kwijt!

Spees, hoest met het vriendje? Nog dank voor je sms, ga je snel mailen, ok?

Ik zal heus wel weer dingen/mensen vergeten zijn, sorry! Maar ben echt gaar en ga zo op de bank zitten om er niet meer vanaf te komen!

Zwaai naar allemaal!!!
Ohja, Margh, las net nog even dat stukje waarin je jezelf vergeleek met "mijn" Chinees. Daar moest ik wel een beetje om lachen. Jullie zijn idd allebei ambitieus (niks mis mee trouwens), maar daar houden de gelijkenissen wel op, denk ik. Jij bent volgens mij idd een stuk flexibeler, maar ook niet egoïstisch, zoals hij, en een stuk realistischer. Daarnaast ben je volgens mij niet bereid om bijna alles op te offeren voor een carrière. Of heb ik het mis?

En nu écht op naar de bank! En ANTM, niet nadenken, alleen dommig tv kijken
quote:deedee007 schreef op 27 september 2008 @ 14:02:

yasmijn: ben ook meerdere malen in kenia geweest, prachtig land!!

Waar heeft Gert z'n business, mombasa of ergens anders?? .

Diani Beach, Mombasa South Coast.

Fille, echt niet!
Geen bijzonderheden
Jeetje, wat een drukte hier opeens, maar WELKOM allemaal!

Rianne: ja dat is onwijs irritant ja, als je dan iets belangrijks te zeggen heb, dan wil je dat ook meteen natuurlijk! Hoop dat je het snel kwijt kunt!

Jooles: welkom terug !

Yas: is de negert weer in beeld! Wanneer heb je eigenlijk voor t last contact met hem gehad?
Nee! Niet in beeld als in een relatie ofzo, joh!

We hebben altijd wel gemaild, gebeld en gesmst tot op heden.

Niet zo frequent als voorheen, gewoon vriendschappelijk.
Geen bijzonderheden
ooooowww, zo!
Wat leuk dat wanneer er een nieuw topic geopend wordt, er vaak nieuwe mensen komen!!!! Kikkerjet, Deedee, Driffa, Boksertje en Merel: welkom!!!!

Ik ben Margaretha, 23, een dikke vijf jaar samen met mijn Cubaanse vriend, eerst samengewoond in Centraal Amerika, toen long distance, en nu samen in Zuid Europa.

Kikkerjet, hoe kwam je erbij om naar Nicaragua te gaan?

Dat mannen haantjes zijn in CA vind ik wel aardig, maar na er een jaar gewoond te hebben zag ik toch ook wel de negatieve kant daarvan. Ik werkte bij een organisatie voor slachtoffers van huiselijk geweld, dan sta je er ook met je neus bovenop, maar als je ziet hoe weinig er (wettelijk) geregeld is voor een vrouw moet je wel even slikken. Hier in Spanje worden er regelmatig vrouwen vermoord (type eerwraak zeg maar) en de daders dan ook héél vaak Midden en Zuid Amerikanen. Soms word je moedeloos als je nadenkt over hoe dingen daar zouden kunnen verbeteren, aan de andere kant is het decennialang burgeroorlog geweest (en nu nog bende oorlog) dus dan is het ook niet zo één, twee drie opgelost. Maarja, daar heb je weinig boodschap aan als je NU leeft natuurlijk.

Sorry voor de negativiteit . Vind ook heel veel wél leuk van Centraal Amerika hoor!!!!

Deedee en Etosha, ik weet nog dat toen ik terugkwam uit CA wij geen mobiele telefoon hadden! Moest je nog in zo´n belhuis gaan liggen vallen. Mijn vriend belde mij dus ook pas de tweede dag, midden in de nacht, mijn vader kwam me uit bed halen en iedereen rende als een gek heen en weer en toen was het natuurlijk janken geblazen. Wat een tijden.

Ik ben nog nooit in Afrika geweest, maar heb laatst de Nº One Ladies Detective Agency gezien. Kennen jullie het? Echt geweldig!!!! En (voor mijn Europese ogen) heel Afrikaans! http://www.bbc.co.uk/drama/no1ladiesdetectiveagency/

Nemo, hoe was de lunch? Vaak doen een make upje en een mooie jurk wonderen, maar niet zoveel als een beetje vriendinnen liefde.

Deze voor jou: http://es.youtube.com/watch?v=VBf3duaLXbI

Merel, hoe is dat voor een Italiaan, Zweden?? Of komt hij uit het noorden? Toch is het leven daar wel heel anders he? Mijn vriend is gek op Nederland, maar om te wonen, ik zie het niet zo gauw gebeuren (hij vindt het zelf wel een optie trouwens, ik ook wel maar...). Hier is het veel meer buitenleven, altijd lekker weer, etc.

Maarja in Nederland is alles beter geregeld, is de uitgaansscene leuker en het salaris beter. En roddelen de mensen niet zo. (ja wij hebben super serieuze argumenten om woonplaats te bepalen dat zie je wel ). Wat studeer je? Ik ben net afgestudeerd!

Vriend en ik hebben elkaar trouwens tijdens het uitgaan leren kennen . We woonden allebei in het buitenland, en dacht dat het een avontuurtje zou zijn, maar het werd toch serieus. Zijn vrij snel gaan samenwonen, en toen dacht ik (naieve muts) dat hij wel mee kon naar Nederland. Dat bleek dus niet zo te zijn, hij kon wel naar een ander Europees land, ik heb mijn studie afgemaakt, en nu zijn we herenigd.

Boksertje, wat leuk Jamaica!!! Dat pidgin jamaican vind ik super. Ik versta het prima omdat ik van jongs af aan mensen ken die zo praten, maar hoor idd wel van anderen dat het lastig is. Ik ken jou van een ander topic waar je schreef wat je allemaal in een week deed, en toen werd je meteen mijn idool . Tell us more tell us more !

Ik herken dat ook wel, maar had het vooral tijdens het uitgaan. Dat dan jongens me probeerden te versieren en ik dacht Ik Heb Al Een Vriend. Als ik nu alleen uitga word ik daar trouwens nooit meer zo verdrietig van

Rianne, pff ik zou daar dus ook van in de stress gaan! Vind het wel cool dat je de knoop doorgehakt hebt! Heb je nog weleens met die headhunter gesproken?

Jooles, fijn dat de beurs leuk was! Nee, ik ga niet over lijken voor mijn carriere. Maar (hier komt een bekentenis) ik heb laatst wel uitgerekend hoeveel ik moet sparen om op mijn dertigste 50.000 euro te hebben, hoeveel rendement ik dan moet hebben, en hoeveel ik dan tenminste moet verdienen. Ik heb dus nog geen baan he . En zo heb ik nog wel meer doelen. Ik heb ook wel emotionele doelen, ik zou best graag voor mijn dertigste kinderen willen bijvoorbeeld, en voor ik kinderen wil wil ik een stabiele relatie, een thuis, etc. maar dat is lastiger om zelf voor elkaar te krijgen, aangezien er altijd nog iemand meedoet .

Isiss nu ben ik nieuwsgierig! Hoe zou jij het dan niet doen en hoe juist wel?
anoniem_128 wijzigde dit bericht op 27-09-2008 21:08
Reden: had alleen pagina 1 nog maar gelezen
% gewijzigd
Tjezus, ik ben er echt helemaal niet lang niet geweest en moet nu ineens keiveel bijlezen. Leuk!

Alle nieuwen: welkom!

(tip: doe 'n avatar, is makkelijker voor de herkenning, i.p.v. allemaal datzelfde grijze gezichtje )

Kikkerjet: ik 'ken' je ook van de marokkaanse partners, lastig verhaal toen. Maar leuk dat er 'n nieuwe liefde is!

Oh ja, voorstellen: Isiss, 32, heb ruim 2 jaar gelongdistanced met R. uit Marokko, ben verhuisd naar België om 't visum wat makkelijker te maken en ben nu iets meer dan 'n jaar hier illegaal aan 't schrijven.

Net alles gelezen en heb 'n paar erg leuke typefouten gezien die ik effe ga quoten zometeen.

Nemo: bruiloft gister (was leuk! Erg gezellig, en precies hoe ik 't nooit van m'n leven zou doen), vandaag auto bij de monteur bij m'n ouders om de hoek dus de hele dag daar gezeten. Ben eigenlijk helemaal niet zo lang weggeweest
anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 27-09-2008 20:48
Reden: Ook roze!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven