Je allereerste mop
vrijdag 16 oktober 2015 om 16:48
Wat was de allereerste mop die jullie hoorden? Bij mij deze:
Er woont een vrouw met 2 dochters in huis. Die dochters heten Pudding en Gisteren.
Op een dag zijn de meisjes boven aan het spelen en Pudding moet heel nodig poepen, maar heeft geen zin om naar beneden te gaan.
"Oh dan doe je het maar door het raam", zegt Gisteren.
Dus pudding doet het raam open, steekt haar kontje naar buiten en draait een flinke drol.
Op datzelfde moment loopt er een man voorbij hun huis en die krijgt de drol op zijn hoofd.
Woedend belt bij hij aan bij hun moeder.
"Kijk eens wat uw dochters gedaan hebben!", schreeuwt hij.
"Oh, was het Gisteren?", vraagt moeder.
"Nee, het was vandaag", zegt de man.
"Oh, was het dan Pudding?"
"Nee, het was poep!"
Er woont een vrouw met 2 dochters in huis. Die dochters heten Pudding en Gisteren.
Op een dag zijn de meisjes boven aan het spelen en Pudding moet heel nodig poepen, maar heeft geen zin om naar beneden te gaan.
"Oh dan doe je het maar door het raam", zegt Gisteren.
Dus pudding doet het raam open, steekt haar kontje naar buiten en draait een flinke drol.
Op datzelfde moment loopt er een man voorbij hun huis en die krijgt de drol op zijn hoofd.
Woedend belt bij hij aan bij hun moeder.
"Kijk eens wat uw dochters gedaan hebben!", schreeuwt hij.
"Oh, was het Gisteren?", vraagt moeder.
"Nee, het was vandaag", zegt de man.
"Oh, was het dan Pudding?"
"Nee, het was poep!"
vrijdag 16 oktober 2015 om 17:08
Toen ik klein was snapte ik moppen niet, dus geen idee wat de eerste was. Deze vond ik als kind in elk geval onwijs grappig:
Er lopen twee ballonnen door de woestijn.
Zegt de een: 'Kijk uit, een cactusssssssssssssssssssssssss'
Zegt de ander: 'Ik ben niet BANG.
en
Loopt een man door de woestijn (ja, ook al).
Vindt die man een kameel.
Vindt de kameel van niet.
Dus.
en
Dus.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 16 oktober 2015 om 17:09
Iets met boer, waarbij je dan je mond op een bepaalde manier moest duwen met je handen en dan zei je in plaats van 'boer' 'hoer'.
Ik was alleen pas een jaar of acht en had geen benul van wat een hoer was. Toen ik dat vroeg aan een ander kind, legde die het me uit, maar het zei me nog steeds niks.
Ik vond het een stomme mop.
Ik was alleen pas een jaar of acht en had geen benul van wat een hoer was. Toen ik dat vroeg aan een ander kind, legde die het me uit, maar het zei me nog steeds niks.
Ik vond het een stomme mop.
vrijdag 16 oktober 2015 om 17:12
quote:tyche schreef op 16 oktober 2015 @ 17:08:
Toen ik klein was snapte ik moppen niet, dus geen idee wat de eerste was. Deze vond ik als kind in elk geval onwijs grappig:
en
Dus.
Oh ja! Die vond ik ook grappig
Net als 'Er lopen twee zandkorrels in de woestijn. Fluistert de ene tegen de andere: "Volgens mij worden we achtervolgd."
Maar toen ik puber was, vond ik van die idiote raadsels ook oergrappig:
Het is wit en het dendert door de woestijn. Wat is dat?
(Een kudde yoghurt.)
Het is grijs en het hangt in de boom. Wat is dat?
(Een tros jonge olifanten.)
Enzovoorts.
en
Dus.
Oh ja! Die vond ik ook grappig
Net als 'Er lopen twee zandkorrels in de woestijn. Fluistert de ene tegen de andere: "Volgens mij worden we achtervolgd."
Maar toen ik puber was, vond ik van die idiote raadsels ook oergrappig:
Het is wit en het dendert door de woestijn. Wat is dat?
(Een kudde yoghurt.)
Het is grijs en het hangt in de boom. Wat is dat?
(Een tros jonge olifanten.)
Enzovoorts.
vrijdag 16 oktober 2015 om 17:13
Jantje gaat logeren in een hotel.
De eigenaar zegt dat Jantje niet op de wc op zolder moet gaan omdat daar een spook zit.
In de nacht moet Jantje naar de wc, alle wc's zijn bezet, dus daat hij toch maar naar zolder.
Hoort hij het spook : Ik ben de geeeeest van vleeeees en bloed
Zegt Jantje : En ik het jongetje dat nodig poepen moet.
De eigenaar zegt dat Jantje niet op de wc op zolder moet gaan omdat daar een spook zit.
In de nacht moet Jantje naar de wc, alle wc's zijn bezet, dus daat hij toch maar naar zolder.
Hoort hij het spook : Ik ben de geeeeest van vleeeees en bloed
Zegt Jantje : En ik het jongetje dat nodig poepen moet.
Dus.
vrijdag 16 oktober 2015 om 17:45
De allereerste die ik me kan herinneren komt van mijn vader (en als kleuter vond ik hem hi-la-risch):
Twee koeien staan in de wei.
De ene zegt: 'Boe!'
Zegt de ander: 'Dat wou ik ook net zeggen!'
Oh, en van mijn neef:
Twee mannen zijn aan het surfen.
De ene surfer zegt: 'Lekker windje!'
Zegt de ander: 'Ja he? Zal ik er nog een laten?'
Twee koeien staan in de wei.
De ene zegt: 'Boe!'
Zegt de ander: 'Dat wou ik ook net zeggen!'
Oh, en van mijn neef:
Twee mannen zijn aan het surfen.
De ene surfer zegt: 'Lekker windje!'
Zegt de ander: 'Ja he? Zal ik er nog een laten?'
Je moet niet alles geloven wat je denkt
vrijdag 16 oktober 2015 om 17:50
vrijdag 16 oktober 2015 om 18:00
vrijdag 16 oktober 2015 om 18:02
Verstand en geweten gaan spelen in het bos.
Verstand in de bosjes en geweten in de bomen.
Komt er een agent aan en die vraagt aan verstand wat ie daar doet. Zegt verstand dat weet ik niet. Zegt die agent waar zit je verstand. In de bosjes meneer. De agent zucht en vraagt waar zit je geweten
In de bomen
Haha ik weet hem niet meer goed. Maar ik vond hem heel grappig
Verstand in de bosjes en geweten in de bomen.
Komt er een agent aan en die vraagt aan verstand wat ie daar doet. Zegt verstand dat weet ik niet. Zegt die agent waar zit je verstand. In de bosjes meneer. De agent zucht en vraagt waar zit je geweten
In de bomen
Haha ik weet hem niet meer goed. Maar ik vond hem heel grappig
vrijdag 16 oktober 2015 om 18:08
Gek genoeg is dit één van de eersten die ik me herinner:
Als je geboren wordt heb je 2 kansen, of je wordt een jongen of je wordt een meisje.
Als je een meisje wordt is er niets aan de hand, wordt je een jongen dan heb je twee kansen, of je gaat bij de landmacht of bij de luchtmacht.
Als je bij de landmacht komt is er niets aan de hand, kom je bij de luchtmacht dan heb je 2 kansen, of je parachute gaat open of je stort terplekke dood neer.
Als je parachute open gaat is er niets aan de hand, als je neerstort heb je 2 kansen, of je wordt begraven of je wordt gecremeerd.
Als je begraven wordt is er niet aan de hand, wordt je gecremeerd dan heb je 2 kansen, of je wordt gerecycled tot krantpapier of tot toiletpapier.
Wordt je gerecycled tot krantpapier dan is er niets aan de hand, wordt je gerecycled tot toiletpapier dan heb je 2 kansen, of je komt op het mannentoilet of je komt op het vrouwentoilet.
Kom je op het mannentoilet dan is er niets aan de hand, kom je op het vrouwentoilet dan heb je 2 kansen. Of je komt aan de achterkant of aan de voorkant.
Als je aan de achterkant komt is er niets aan de hand. Kom je aan de voorkant dan heb je 1 kans.
GRIJP DIE KANS!
Als je geboren wordt heb je 2 kansen, of je wordt een jongen of je wordt een meisje.
Als je een meisje wordt is er niets aan de hand, wordt je een jongen dan heb je twee kansen, of je gaat bij de landmacht of bij de luchtmacht.
Als je bij de landmacht komt is er niets aan de hand, kom je bij de luchtmacht dan heb je 2 kansen, of je parachute gaat open of je stort terplekke dood neer.
Als je parachute open gaat is er niets aan de hand, als je neerstort heb je 2 kansen, of je wordt begraven of je wordt gecremeerd.
Als je begraven wordt is er niet aan de hand, wordt je gecremeerd dan heb je 2 kansen, of je wordt gerecycled tot krantpapier of tot toiletpapier.
Wordt je gerecycled tot krantpapier dan is er niets aan de hand, wordt je gerecycled tot toiletpapier dan heb je 2 kansen, of je komt op het mannentoilet of je komt op het vrouwentoilet.
Kom je op het mannentoilet dan is er niets aan de hand, kom je op het vrouwentoilet dan heb je 2 kansen. Of je komt aan de achterkant of aan de voorkant.
Als je aan de achterkant komt is er niets aan de hand. Kom je aan de voorkant dan heb je 1 kans.
GRIJP DIE KANS!