irritante buur

19-10-2015 15:31 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe woning gebouwd en onze achterbuur is nogal een speciaal geval.

Nu zijn wij vandaag onze tuinafsluiting aan het plaatsen en komt ze zeuren omdat wij onze afsluiting tegen haar haag zetten. Hierdoor kan ze niet meer bij haar haag om die te onderhouden.

Volgens haar doe je zoiets niet. Maar wij moeten toch onze grond niet afgeven aan haar zodat zij haar haag kan onderhouden?

Zie ik iets over het hoofd of mis ik wat moraliteitsbesef. Of heb ik, zoals mijn buur aangeeft, een gebrek aan burgerzin?
quote:redbuIIetje schreef op 20 oktober 2015 @ 13:50:

[...]

Daar zou ik ook niet blij mee zijn geweest, eerlijk is eerlijk!

Was dat bestemmingsplan al aanwezig voor zij die woning kocht?Ja hoor, het is al 30 jaar geweten dat er daar woningen komen...
quote:winkelfanaat schreef op 20 oktober 2015 @ 13:54:

[...]

Totdat het hunzelf betreft inderdaad
quote:nephthys schreef op 20 oktober 2015 @ 13:53:

[...]

Ik zou er ook niet blij met geweest zijn. Maar die boosheid moet dan op de gemeente uitgewerkt, die de toelating voor de woningen heeft gegeven, niet op de nieuwe bewoners.In die jaren had ze dus kunnen sparen om het stuk grond achter haar huis op te kopen. Toen het weiland was, kostte het waarschijnlijk nog niet zoveel als nu het als bouwgrond verkocht is. En dat weiland had ze dan weer kunnen verhuren aan paardenmensen zodat ze er geen werk/kosten aan had en gewoon van haar vrije uitzicht had kunnen blijven genieten.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 20 oktober 2015 @ 13:58:

[...]

In die jaren had ze dus kunnen sparen om het stuk grond achter haar huis op te kopen. Toen het weiland was, kostte het waarschijnlijk nog niet zoveel als nu het als bouwgrond verkocht is. En dat weiland had ze dan weer kunnen verhuren aan paardenmensen zodat ze er geen werk/kosten aan had en gewoon van haar vrije uitzicht had kunnen blijven genieten.

Ach, zulke mensen als de buurvrouw kicken juist op zulke discussies en zoeken ze meestal graag zelf op.

En als er toevallig niet zo'n situaties zijn, dan maken ze ze zelf wel. Ze heeft nu een nieuw projectje waar ze haar tanden in kan zetten, weer een leuke bezigheid om de tijd te verdoen.

[...]

In die jaren had ze dus kunnen sparen om het stuk grond achter haar huis op te kopen. Toen het weiland was, kostte het waarschijnlijk nog niet zoveel als nu het als bouwgrond verkocht is. En dat weiland had ze dan weer kunnen verhuren aan paardenmensen zodat ze er geen werk/kosten aan had en gewoon van haar vrije uitzicht had kunnen blijven genieten.

ja ze kon inderdaad vanalles gedaan hebben... Maar heeft ze niet gedaan...

Komt dan hier wel aan onze deur met veel noten op haar zang verkondigen dat wij onze tuin niet mogen afsluiten met alle soorten argumenten die haaks op de wet staan...

Om dan uiteindelijk te zeggen wat wij moeten doen... Wat denkt dat mens wel... Ik word opnieuw kwaad als ik eraan terugdenk...
Inderdaad, maar er staat ook dat je de afsluiting op enkele centimeters van de scheidingslijn mag plaatsen :-). Maar zie ik het nu verkeerd ? Ik lees hierboven nergens dat de buurman zijn haag moet herplaatsen :-) Het gaat in het artikeltje maar alleen over het plaatsen van een schutting.
quote:nephthys schreef op 20 oktober 2015 @ 14:02:

[...]

Ach, zulke mensen als de buurvrouw kicken juist op zulke discussies en zoeken ze meestal graag zelf op.

En als er toevallig niet zo'n situaties zijn, dan maken ze ze zelf wel. Ze heeft nu een nieuw projectje waar ze haar tanden in kan zetten, weer een leuke bezigheid om de tijd te verdoen.

Mja, ze kickt erop als het haar uitkomt... Tegen mij discussieert ze maar al te graag...

Toen ik enkele maanden geleden in onze (nog niet afgesloten) tuin aan het werken was heb ik er ook een serieuze aanvaring mee gehad... ze smeet gewoon haar tuinafval over haar haag in onze tuin. Toen ik er een opmerking over maakte zeij ze tegen mij dat ik te zwijgen had en dat ik haar niets moet vertellen.

Daarop is mijn vriend haar een bezoekje gaan brengen...

Ze komt nu nooit meer buiten als mijn vriend erbij is... Telkens als hij gaan werken is komt ze nieuwsgierig rondkijken wat ik aan het doen ben in mijn tuin...

Daarom zo vlug mogelijk de tuin afsluiten zodat we geen last meer hebben van haar.

[...]

In die jaren had ze dus kunnen sparen om het stuk grond achter haar huis op te kopen. Toen het weiland was, kostte het waarschijnlijk nog niet zoveel als nu het als bouwgrond verkocht is. En dat weiland had ze dan weer kunnen verhuren aan paardenmensen zodat ze er geen werk/kosten aan had en gewoon van haar vrije uitzicht had kunnen blijven genieten.Misschien is de haag wel giftig voor paarden
quote:rexy schreef op 20 oktober 2015 @ 14:04:

Inderdaad, maar er staat ook dat je de afsluiting op enkele centimeters van de scheidingslijn mag plaatsen :-). Maar zie ik het nu verkeerd ? Ik lees hierboven nergens dat de buurman zijn haag moet herplaatsen :-) Het gaat in het artikeltje maar alleen over het plaatsen van een schutting.

In principe mag je de afsluiting tegen de erfgrens plaatsen, dus op enkele millimeters, micrometers... Zolang die volledig op uw eigen grond staat...

Ja maar het antwoord gaat gewoon niet in op de plaatsing van de haag.

In de vraag is duidelijk dat die buurman in kwestie een haag tegen draad heeft geplaatst. Een haag moet op minimaal 0.5m van die erfgrens. Dus de buur heeft eigenlijk niets te eisen aan die vraagsteller, simpelweg omdat zijn haag verkeerd staat... begrijp je het?
Ja hoor, maar jou buurvrouw haar haag staat ook verkeerd :-) dus zij heeft ook niets te vertellen.

Is niet veel verschil in de 2 verhalen.
quote:rexy schreef op 20 oktober 2015 @ 14:14:

Ja hoor, maar jou buurvrouw haar haag staat ook verkeerd :-) dus zij heeft ook niets te vertellen.

Is niet veel verschil in de 2 verhalen.

inderdaad, volledig correct

Alleen zijn wij zo braaf om dit niet te eisen. En hebben we ook simpelweg geen zin in de juridische rompslomp... Dat maakt het nog eens zo frapant dat zij dan vanalles komt eisen... Voorbij alle realiteitszin als je het mij vraagt.
Ik zou toch echt dreigen met de juridische rompslomp, misschien bindt ze dan zelf wat in?
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 20 oktober 2015 @ 14:20:

Ik zou toch echt dreigen met de juridische rompslomp, misschien bindt ze dan zelf wat in?Maar eens de afsluiting er staat, kan ze niet meer op onze grond en heb ik er ook geen last meer van... Dus we houden het daarbij ... Diep binnenin bedoeld ze het waarschijnlijk ook niet slecht en is haar gedrag gewoon gebaseerd op angst... ik probeer altijd het beste in de mensen te zien
Als je een tuinhuis plaats, moet je dan ook rekening houden met bepaalde een bepaalde afstand?
quote:rexy schreef op 20 oktober 2015 @ 14:44:

Als je een tuinhuis plaats, moet je dan ook rekening houden met bepaalde een bepaalde afstand?

Ja in de achtertuin 1 meter van de erfgrens blijven.

Zijtuin is 3 meter.

maximaal 3 meter hoog

Maar uitzonderingen zijn altijd mogelijk, maar dan moet je een vergunning aanvragen... Dan worden u directe buren aangeschreven en kunnen ze hun bezwaren laten weten. Dan beslist de gemeente als je al dan niet een vergunning krijgt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven