ten einde raad..

15-10-2015 23:01 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve lezers,

Ik ben Anouk Lise en ik ben 19 jaar oud.

Ik zal zo goed als mogelijk is mijn verhaal met jullie delen.

Het begon allemaal in april 2014. Ik was destijds 17 jaar en nog maar 3 maanden samen met mijn huidige vriend. Ik bleek zwanger. Een grote shock uiteraard. Vervolgens ben ik naar de gynaecoloog gegaan. Zij vertelde mij dat ik blijkbaar al een miskraam had gehad en mijn lichaam dus het vruchtje had afgestoten. Ze had weinig begrip voor mijn emoties en deed er nogal makkelijk over. Een spiraal was de beste optie vertelde ze en het liefst gelijk. Dan zouden zulke ondoordachte situaties niet meer voorkomen, aldus de gynaecloog.

Ik heb toen de week daar na een mirena spiraaltje laten plaatsen. Dit was achteraf gezien een fout.

Ik heb zelf altijd het idee gehad dat mijn spiraal z'n werk niet goed deed en dat er niet maar mij werd geluisterd bij de gynaecologie praktijk.

Begin juli 2015 kreeg ik vreemde symptomen.. voor de zekerheid heb ik toen een test gedaan en tot onze grote schrik was deze positief. Dan begint de rollercoaster van emoties en probeer je elkaar zo goed als mogelijk is met beide benen op de grond te houden.

We hebben vervolgens een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Er was toen nog niets op de echo te zien. Uit de bloedtest bleek wederom dat ik echt zwanger was.

Op advies van de verloskundige toch nog een bezoekje gebracht aan de zelfde gynaecoloog.

Eenmaal bij de gynaecoloog voelde ik me weer niet op mijn gemak. Mevrouw vertelde dat ze gelijk de spiraal er uit ging halen. Dit vergroot de kans op een miskraam.. er werd alleen niet aan me gevraagd of ik het hier mee eens was en er werd daarom ook erg vervelend op gereageerd toen ik mijn mening gaf.

De zelfde dag is een echo gemaakt waar een klein vruchtzakje op te zien was. Ik kreeg de foto nota bene mee naar huis. Heb daar ook een bloedtest moeten doen en zou de dag daarna de uitslag krijgen want het lab was al dicht.

Tot mijn grote verrassing werd ik 45 minuten later al gebeld met het nieuws dat ik me totaal vergist had en dat ik onmogelijk positief getest had. Ik was niet zwanger en ook nooit geweest. De gynaecoloog kwam erg kill over en heb het hier bij gelaten.

17 weken na data begin ik toch echt heel erg te twijfelen heb nu al 3 keer een test gedaan en hier komt geen enkel streepje meer te staan.

Ik ben echt ten einde raad en vraag me af of ik mezelf gek maak of dat ik echt weer actie moet gaan ondernemen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij hier advies in kan geven.

Liefs Anouk
quote:Elliot schreef op 16 oktober 2015 @ 09:35:

Anouk, hou je er wel rekening mee dat je superherkenbaar bent door alle info die je hier gedeeld hebt (naam, leeftijd, woonplaats)? Ik weet inmiddels hoe je er uit ziet, wat je beroep is, etc. Dus haal het weg en laat je account anonimiseren door de mods en neem de volgende keer een anoniemere nick. Dit is geen info waarvan je wil dat toekomstige werkgevers die zien. En natuurlijk heel veel sterkte in dit hele verhaal.En dit!
Weet je al wat Anouk?
Ik heb maandag een afspraak.. ik zal mezelf inderdaad even anoniem proberen te houden op dit forum.. we zien het wel.. ik wacht maandag even af!
quote:anoukliselove schreef op 17 oktober 2015 @ 23:15:

Ik heb maandag een afspraak.. ik zal mezelf inderdaad even anoniem proberen te houden op dit forum.. we zien het wel.. ik wacht maandag even af!Dat ben je dus al niet meer he? Met een rondje Google en Facebook ben je zo gevonden. Als je jouw naam intypt vind je dit topic. Echt, vraag aan de moderators hier of ze je account kunnen anonimiseren! In plaats van jouw naam komt er dan Anoniem26914 oid te staan.
En, hoe was het vandaag?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Vertel...
Ook ik ben benieuwd...
Vrouw, wat zei de huisarts?
Nou ja.. dat dus..
Hoi Anouk,

Hoe was het bij de dokter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven