Mode & Beauty alle pijlers

Super dikke winterjas

20-10-2015 21:20 63 berichten
Ik ben op zoek naar een super dikke winterjas, die mij warm kan houden op de scooter tijdens de koude wintermaanden..

Het liefst eentje met een beetje vorm.. Ik ben al een tijdje op zoek, maar kom er niet helemaal uit. Iemand tips?
Wat is je budget? Technische jassen (waterdicht, winddicht, warm en toch ademend) zijn vaak flink aan de prijs.
Alle reacties Link kopieren
De dikste jassen zijn niet altijd het warmst. Voor een echt warme jas zou je eens moeten kijken bij een sport/outdoorwinkel.
Ik heb er best iets voor over, maar ik zat net al bij Canada Goose jassen te kijken en daar haakte ik toch af. 700 euro gaat me echt te ver, maar ik snap ook dat ik met 50 euro niet ver kom.
Ga fietsen, dan houd je warm

Maar dat was vast niet het antwoord wat je wilde.

Ik zou het zoeken in laagjes, lekker warm thermoondergoed, hemdje, truitje, vest, sjaal en dan je jas. En dan heb je die ene koude winterdag die we in Nederland hebben wel weer doorstaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
+1. Ik heb mijn nieuwe winterjas bij de Beversport gehaald. En hij is nog té warm voor nu. Echter inderdaad een behoorlijk prijskaartje. En hij is ook nog écht leuk. Dus niet het uiterlijk alsof je op het punt staat te vertrekken voor een noordpool expeditie.
Kijk eens bij merken als The North Face of Jack Wolfskin.
quote:svd schreef op 20 oktober 2015 @ 21:24:

Ik heb er best iets voor over, maar ik zat net al bij Canada Goose jassen te kijken en daar haakte ik toch af. 700 euro gaat me echt te ver, maar ik snap ook dat ik met 50 euro niet ver kom.

Ja, dat soort merken hebben inderdaad wel hele goede warme jassen (tot -40), maar dan zit je wel aan die prijzen.

Ik heb laatst een winterjas van dit merk gepast, misschien is dat een mooi alternatief?

http://www.bomont.nl/wellensteyn/dameskleding
quote:Discover schreef op 20 oktober 2015 @ 21:26:

+1. Ik heb mijn nieuwe winterjas bij de Beversport gehaald. En hij is nog té warm voor nu. Echter inderdaad een behoorlijk prijskaartje. En hij is ook nog écht leuk. Dus niet het uiterlijk alsof je op het punt staat te vertrekken voor een noordpool expeditie.Weet je toevallig welk merk jouw jas is?
Ik zou je zeker laten adviseren in een winkel. Want voor op de scooter is het bijvoorbeeld belangrijker dat hij goed winddicht is, dan dat hij heel warm is, maar niet winddicht.
Human Nature, van de ANWB winkel. Heb er een die van ¤180 voor ¤120 was. Eigenlijk vind ik 'm zelfs té warm voor Nederlandse winters.
Didriksons.

Valt +/- ¤300,- binnen je budget?
quote:Monatala schreef op 20 oktober 2015 @ 21:25:

Ga fietsen, dan houd je warm

Maar dat was vast niet het antwoord wat je wilde.

Ik zou het zoeken in laagjes, lekker warm thermoondergoed, hemdje, truitje, vest, sjaal en dan je jas. En dan heb je die ene koude winterdag die we in Nederland hebben wel weer doorstaan.Haha fietsen is ook een optie, maar ik ben dan zo lang onderweg dat ik dat niet vaak zal doen. Ik ben echt een koukleum en na 30 min op de scooter ben ik vaak helemaal bevroren, het gaat helaas niet om 1 dag. Laagjes zijn inderdaad altijd goed, al heb ik niet zo'n zin om de hele winter in thermo ondergoed op het werk te zitten..
quote:nephthys schreef op 20 oktober 2015 @ 21:32:

Ik zou je zeker laten adviseren in een winkel. Want voor op de scooter is het bijvoorbeeld belangrijker dat hij goed winddicht is, dan dat hij heel warm is, maar niet winddicht.Klopt, ik moet inderdaad in een winkel kijken en passen..
quote:Jeweethetniet schreef op 20 oktober 2015 @ 21:28:

[...]

Ja, dat soort merken hebben inderdaad wel hele goede warme jassen (tot -40), maar dan zit je wel aan die prijzen.

Ik heb laatst een winterjas van dit merk gepast, misschien is dat een mooi alternatief?

http://www.bomont.nl/wellensteyn/dameskledingDank je wel, ik ga even kijken.
quote:nephthys schreef op 20 oktober 2015 @ 21:26:

Kijk eens bij merken als The North Face of Jack Wolfskin.The North Face stond al op mijn lijstje inderdaad. Jack Wolfskin ken ik niet, ik zal eens kijken! Dank je wel.
quote:Discover schreef op 20 oktober 2015 @ 21:33:

Didriksons.

Valt +/- ¤300,- binnen je budget?Dank je wel! Ja dat heb ik voor een goede, dikke jas wel over!
Scheelt dat je voor zulke bedragen ook niet ieder jaar een nieuwe jas hoeft te halen.
quote:svd schreef op 20 oktober 2015 @ 21:36:

[...]

The North Face stond al op mijn lijstje inderdaad. Jack Wolfskin ken ik niet, ik zal eens kijken! Dank je wel.In dezelfde categorie heb je ook Vaude en Patagonia.
quote:SpringDing schreef op 20 oktober 2015 @ 21:33:

Human Nature, van de ANWB winkel. Heb er een die van ¤180 voor ¤120 was. Eigenlijk vind ik 'm zelfs té warm voor Nederlandse winters.Klinkt goed, bijna te warm! Ik ga even kijken, fijne prijs ook:)
quote:svd schreef op 20 oktober 2015 @ 21:39:

[...]

Klinkt goed, bijna te warm! Ik ga even kijken, fijne prijs ook:)

Model heet Damica, maar zover ik kan zien is deze niet meer te koop.
He Svd! Kijk anders eens op marktplaats voor een goede van Canada Goose? Dan kan je geluk hebben en een mooi exemplaar voor minder op de kop tikken.

Verder vind ik persoonlijk Fjall Raven ook een mooi merk. Het kost idd wat, maar ze blijven wel jaren mooi! Misschien heeft Sky nog wel een tip voor je? 😘
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
quote:Hormonster1982 schreef op 20 oktober 2015 @ 21:52:

He Svd! Kijk anders eens op marktplaats voor een goede van Canada Goose? Dan kan je geluk hebben en een mooi exemplaar voor minder op de kop tikken.

Verder vind ik persoonlijk Fjall Raven ook een mooi merk. Het kost idd wat, maar ze blijven wel jaren mooi! Misschien heeft Sky nog wel een tip voor je? 😘Goede tips! Thanks Hormonster
@hormonster met Canada Goose op marktplaats zou ik enorm uitkijken; ik begreep dat er ontzettend veel nep wordt aangeboden van dit merk.

Ik zeg Didriksons, TO!
En dan nog grootmoeders trucje; Je trekt een shirt aan, daarover een vestje en voordat je je jas aantrekt stop je een krant tussen shirt en vest. Scheelt ook een paar graden.

Bij fietswinkels kun je een soort overschoenen krijgen. Wielrenners hebben die voor over hun schoenen, dan zit er aan de onderkant een gat vanwege het kliksysteem. Er bestaan ook inlegzooltjes met batterijen voor in je schoenen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven