Halfbloedjes
dinsdag 20 oktober 2015 om 21:43
Zoals vele in Nederland ben ik een 'halfbloedje' mijn vader is Indonesisch en mijn moeder Nedrlands. Ik ben heel donker/Aziatisch uitgevallen (beide ouders zijn ook donker). Vroeger wilde ik het liefst een Nederlands uiterlijk: lang, lichte huid en blonde haren. Nu kan ik mijn uiterlijk steeds meer waarderen, maar dat duurde even. Een paar vriendinnen van me zijn ook van Indische afkomst en zijn juist licht, een beetje bleekjes of zelfs blond. Zij hadden liever een wat aziatischer uiterlijk willen hebben. Zo zie je maar . Ik ben benieuwd naar andere meningen. Ben je ook een halfbloedje (van wat voor afkomst dan ook) en herken jij je hierin?
dinsdag 20 oktober 2015 om 21:48
dinsdag 20 oktober 2015 om 21:57
quote:Monatala schreef op 20 oktober 2015 @ 21:48:
Dat halfbloedje, mogen niet-halfbloedjes die term ook gebruiken voor iemand als jij, of werkt het net als met 'neger'. Kwam het woord laatst ook al ergens tegen, maar voor mij klinkt het zo denigrerendIk word liever niet zo genoemd, maar als iemand het aardig zegt zal ik niet slaan ofzo.
Dat halfbloedje, mogen niet-halfbloedjes die term ook gebruiken voor iemand als jij, of werkt het net als met 'neger'. Kwam het woord laatst ook al ergens tegen, maar voor mij klinkt het zo denigrerendIk word liever niet zo genoemd, maar als iemand het aardig zegt zal ik niet slaan ofzo.
dinsdag 20 oktober 2015 om 22:20
dinsdag 20 oktober 2015 om 22:51
Half Arabisch/Half Nederlands en ben vrij donker uitgevallen.
Lichtgetint met donkerbruine ogen en bruin/zwart haar.
Omdat ik volledig Nederlands ben opgevoed, baalde ik als kind wel van de opmerkingen over waar ik vandaan kwam.
Als ik zei uhm uit Nederland dan zeiden ze vaak, "nee je oude land".
Dat was een reden waarom ik graag lichter wou zijn maar dat is nu allang niet meer zo.
Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie en vind het grappig om mensen te laten raden.
Van Brazilië tot India, ik heb het allemaal wel eens gehoord haha
Lichtgetint met donkerbruine ogen en bruin/zwart haar.
Omdat ik volledig Nederlands ben opgevoed, baalde ik als kind wel van de opmerkingen over waar ik vandaan kwam.
Als ik zei uhm uit Nederland dan zeiden ze vaak, "nee je oude land".
Dat was een reden waarom ik graag lichter wou zijn maar dat is nu allang niet meer zo.
Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie en vind het grappig om mensen te laten raden.
Van Brazilië tot India, ik heb het allemaal wel eens gehoord haha
dinsdag 20 oktober 2015 om 22:51
Geen 'halfbloed'. Moeder Nederlands (asblond en blauwe ogen) en vader is een kwart Portugees wat mij een achtste maakt.
Het resultaat?
Groen/bruine ogen met donkerbruin haar, veel donker armhaar, wenkbrauwen die zo goed als dagelijks ertussen geepileerd dienen te worden en een donkere (dons)snor waar ik het ergste van vrees op latere leeftijd
Ik ben trots op mijn afkomst en vind het leuk dat die uiterlijke kenmerken in onze familie zo duidelijk naar voren zijn blijven komen. Sterke genen denk ik dan maar:p
Het resultaat?
Groen/bruine ogen met donkerbruin haar, veel donker armhaar, wenkbrauwen die zo goed als dagelijks ertussen geepileerd dienen te worden en een donkere (dons)snor waar ik het ergste van vrees op latere leeftijd
Ik ben trots op mijn afkomst en vind het leuk dat die uiterlijke kenmerken in onze familie zo duidelijk naar voren zijn blijven komen. Sterke genen denk ik dan maar:p
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
dinsdag 20 oktober 2015 om 23:26